Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Opel Vectra A
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel > Vectra / Insignia
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Claudiu67480
De vre0o 2 sapt am probleme cu becul rosu de la baterie care imi sta atot timpul aprins, desi alternatorul l-am schimbat, este nou, incarca bine. Tot din acelasi motiv nu merge nici dezaburitorul de la geamul din spate. Stie cineva pe unde se afla releul de de indicare incarcare la opel vectra A ( Mentionez ca nu cel de incarcare ma intereseaza, ala se afla in alternator)


Daca este cineva specialist in electronica auto pls help me.



Pa pa si astept raspunsuri beer.gif
Horia49540
pai daca nu merge nici dezaburirea ar putea fi de a o siguranta pe care sunt montate si releul becului si dezaburirea...
Bogdan74942
Salut. Am o vectra A si sta aprins la bord un bec rosu cu semnul exclamarii...cel de langa frana de mana. Am observat ca pe la gropi se mai stinge , sau clipeste. De la ce o fi?
Alex-F1
Daca zici ca la gropi se mai stinge, atunci e vorba un contact imperfect, ori chiar la bec in bord, ori pe undeva pe traseu! Interesant, caci la mine ala cu semnul exclamarii e frana de mana!!! blink.gif La tine cand tragi frana de mana se aprinde becul cu un "P" pe el? Acuma care-o fi default??? :scratchchin: Daca te enerveaza si nu-l poti rezolva, desfa bordul, scoate becul si gata! biggrin.gif
Bogdan74942
salut. cine ma poate ajuta si pe mine cu niste sfaturi..am o vectra a si am urmatoarele probleme:
- Ambreajul e tare de tot.... i-am schimbat si cablul si tot degeaba...creca am niste muschi la piciorul stang...
- Cand bag in a 2 -a dintr-o viteza superioara caraie...
- Mi-am montat alarma cu inchidere centralizata..singur, functioneaza ...dar nu stiu unde sa leg firul care merge pe semnalizari?
Bogdan74942
nu e becul de la frana de mana...si contactul imperfect nu e din bord...ma intereseaza exact de unde vine acel bec..pe ce e pus contactul ...ca sa stiu unde sa umblu...de scos nu il scot ...ca nu se aprinde el degeaba
Alex-F1
Ok, pai atunci da un ochi in cartea tehnica, ca acolo scrie fiecare bec din bord de la ce este! Sau nu ai cartea? biggrin.gif Io o am, da e imprumutata la Cosmin (aka Skywalker)....cred ca a invatat-o deja pe de rost, asa ca i-o iau, ma uit sa vad si apoi iti scriu....sau sa se uite el....alooo, Cosmine, uita-te in carte si zi-i omului ce scrie acolo despre becul ala cu semnul exclamarii, sa stea omu linistit, ca poate crede ca o fi becul de autodistrugere biggrin.gif ....masina si-a incheiat misiunea....self destruction procedure activated....starting countdown biggrin.gif Mai vorbim! :wave:
Horia49540
- poate fi parghia de comanda a ambreiajului, sau placa de presiune…sau asa e el de fapt…daca insa nu e asa la o alta vectra poate va trebui demontat…
- daca repari ambreiajul , care probabil nu decupleaza complet o sa mearga si cutia bine…
- la releul pentru semnaziare de avarii, dar mai ine cauta o schema electrica
succes
:wave:
Bogdan74942
cine are cartea sa mi-o trimita si mie? in format electronic bineinteles
ciubotariu75110
problema este PLACA DE PRESIUNE. este " calcata " si trebuie inlocuita. tomai mult k sigur k va trebui sa schimbi si rulmentul de presiune si discul de ambreiaj deoarece debreierea si ambreierea nu s-a mai facur in timpi normali din cauza placii.dak apar zgomote prea mari nu intarzaia k e posibil sa se blocheze rulmentul si sa spargi si cutia. e o problema frecventa.
Bogdan74942
am schimbat anul trecut numai placa si discul de ambreaj ...si culmea inainte de asta tot greu se apasa ambreajul... poate fi altceva..sau asa merge mai greu la vectre ?
marius34515
QUOTE(Bogdan74942)
Salut. Am o vectra A si sta aprins la bord un bec rosu cu semnul exclamarii...cel de langa frana de mana. Am observat ca pe la gropi se mai stinge , sau clipeste. De la ce o fi?


Daca nu vorbesc prostii din amintiri (am dat Vectra acum 4 ani), cred ca e la nivel lichid frana/pompa. Verifica nivelul, si contactele de corozine ...
Oricum, cel mai frecvent, nivelul usor-usor scazut de lichid de frana explica palpairea la gropi
Succes smile.gif
Skywalker
semnul ala inseamna
QUOTE
Bremssystem
sau
QUOTE
Brake system

Si asta scrie in manualul de utilizare al masinii in limba germana:
QUOTE
Leuchtet bei zündung wenn handbremse angezogen und/oder bremsflüssigkeitsstand zu niedrig ist.
Bei aufleuchten, wenn handgremse gelöst: fahrt abbrechen. Hilfe einer autorisierten Opel Werkstatt in anspruch nehmen.

iar traducerea facuta cu altavista in engleza:
QUOTE
If emergency brake shines attraction and/or brake fluid is too low when ignition. Light up with, if handbremse solved: drive break off. Assistance authorized OPELS of a workshop take up.
Claudiu67480
Am gasit in sfarsit problema becului Rosu... :puke: Era un releu din stalpul dreapta fata care era ars... Releul controla atat avertizarea la bord cat si dezaburitorul lunetei band.gif Bafta
Bogdan74942
nu cred ca e lichidul de frana ca e full borcanelul...mai poate fi de la altceva ?
Bogdan74942
sal, de la ce scartaie servodirectia si merge greu volanul? ulei are destul si nici nu pierde
lucian59987
sal

schimba pompa de servo,e ceva logic,paletii din pompa nu mai pompeaza ulei in caseta,efectiv mere in gol,dupa care mai vb,am avut si eu probleme cu vectra din 95,1,8,aproape full,cum am schimbat-o nu mai am probleme,nu pierdea ulei doar scirtia si se vira tare greu aproape ca nu mai aveam servo

bafta
Bogdan74942
pompa nu se poate repara? cum verific una s-h daca e buna....ca una noua in nici un caz nu pun
eddie
Va rog sa continuati toate discutiile despre acest tip de masina in acest topic !
Topicele pe dinafara vor fi sterse sau mutate fara un anunt in prealabil !
Andrei53842
La Vectra mea mi-am pierdut capacul de la rezervor si e din ala care se incuie cu cheia. Daca imi iau altu de pe la dezmembrari (sper sa gasesc) se mai potriveste cheia..sau cum fac sa-l pot incuia?
Skywalker
Iti cumperi altul si te duci cu el sa-ti faca cheia dupa butuc, asta e singurul lucru care-l poti face.
Andrei53842
Si o sa umblu cu 3 chei dupa mine smile.gif)
Mersi de raspuns.
Skywalker
Sau... mergi la shrott iti demontezi toate incuietorile de pe o vectra + cheia masinii si gata. Poate gasesti si in magazine toate incuietorile nu stiu.
Skywalker
Daca scot catalizatorul afara si pun o teava in locul lui, castig ceva putere la demaraj sau...?
PLS Help
Andrei53842
La Vectra mea cand pornesc motorul nu se stinge imediat martorul de presiune ulei ci mai sta vreo 3-4 secunde.
Stie cineva de la ce ar putea fi?
Sa fie de la faptul ca am pus ulei din ala de la Petrom?
Skywalker
Opel recomanda pentru motoarele din anii 90 uleiul Aral 10W-40 asa ca reorienteazate. Tu tre sa ai motorul C18NZ cu injectie monopunct care functioneaza bine cu uleiuri bune.
Andrei53842
Am rezolvat problema cu filetul la bujie.
Am fost la un strungar si mi-a pus o bucsa. Pret 36 RON si vad ca deocamadata merge bine. biggrin.gif
strambu
Am un opel vectra A din 1993 si in trafic aglomerat se ridica repede temperatura la apa pina la 100 grade, dupa care porneste ventilatorul scade pina la 70 grade si apoi iar creste.
Mai am o problema cu franele care au inceput sa scartie cam de o perioada buna de timp cu toate ca placutele de frana le-am schimbat in ianuarie si dicurile de frana si saboti de frana spate.
eddie
Ca sa-ti raspunda cineva,ar trebuie sa spui ce masina ai si ar trebui sa postezi la tipul respectiv de masina !
Skywalker
Ce producator ai pentru disc/palcute; tambur/saboti? cu piese noi nu are voie sa faca asa, inseamna ca au fost montate produse fabricate pe "bapor".
Paul79505
ce fel de cric trebuie sa aiba un opel vectra A model 91.. am incercat sa vad si eu cum functioneaza cricul si mi-a picat de pe cric de 2 ori aseara.. si bineinteles ca nu am mai incercat.... arata destul de ciudat cricul. Suprafata de sprijinm e foarte mica, plus ca capatul cricului care intra pe buza mi se pare fragil.... stie cineva ceva mai bun decat cricul asta? masina nu avea roata luata cand am riricat-o.. era numa de proba pt. cric.
Skywalker
Motoarele pe benzina Opel disponibile pe modelele Astra, Vectra, Calibra din anii 1988 - 1997
14NV sistem de aprindere tranzistoriala cu generator de implusuri inductiv (TSZ-i)
16SV aprindere electronica cu genrator de impulsuri cu efect Hall (EZF-h)
C16NZ; C16NZ II; C18NZ aprindere electronica cu generator de impulsuri inductiv (EZF-i)
E16NZ; E18NVR; C20NE; X20XEV; C20XE; C20LET; C25XE sistem integrat de aprindere si de injectie Multec, Simtec, Ecotronic sau Motronic. Coroborat cu aprinderea directa (DIS Direct Ignition System)
Avansul la scanteie
14NV - 5° RAC inainte de PMI
E16NZ; C16NZ; 16SV; C18NZ - 10° RAC inainte de PMI
E18NVR; C20NE 8°-12° RAC inainte de PMI
C20XE; C20LET 14°-18° RAC inainte de PMI
Bogdan74942
cum adica avans la opel vectra c18nz? eu am acest motor pe masina si nu pot sa invart de delco...e fix.. cum sai reglezi avansul ?
Skywalker
Numarul de identificare
Incepand din august 1981, toate modelele OPEL au fost marcate cu un numar de identificare format din 17 caractere, astfel:
WOL 0000 34 J 2 580 427
1 2 3 4 5 6
Legenda:
1. Mumarul mondial de identificare pentru OPEL
2. Nu are o semnificatie anume
3. Codul modelului
4. Anul fabricatiei (J = 1988, К = 1989 etc.)
5. Uzina producatoare:
1 = Russelheim
2 = Bochum
4 = Saragosa (Spania)
5 = Antwerpen II
6 = Antwerpen I
В = Firma Bertone (Italia) - (Kadet Cabrio)
А = Azambuia (Portugalia)
6. Numarul de serie al masinii
Seria motorului
Seria motorului indica tipul acestuia, principalele caracteristici si seria de fabricatie.
De exemplu: "C16NZ_02A12345"
Prima litera indica standardul antipoluare la automobilele cu catalizator:
C - Standardul EG 91/441/EW G, US"83
E - Standardul EURONORM EG 88/436/EW G
H - Standardul GM Holden "ADR 37"
S - Standardul Suedez "A 10"
X - Standardul EG 91/441/EW G, US"93/94
Urmatoarele 2 cifre indica capacitatea cilindrica (litri х 0,1)
Prima litera din grupul de litere care urmeaza indica raportul de compresie:
G - <8,5:1
L - >8,5...9,0:1
N - >9,0...9,5:1
* sau S - >9,5...10,0:1
X - >10,0...11,5:1
Y - >11,5:1

A doua litera din grup indica sistemul de alimentare cu carburant:
E – injectie multipunct
Z – injectie monopunct
V - carburator
D - diesel
A treia litera din grup (daca exista) indica versiunea de motor:
А – Pentru Egipt
В - IBC
C – Cu sistem de aprindere specializat (patent firma)
F - Behoerden
H – (Putere sporita)
I - Irmscher
J – Pentru Germania (АУ)
K - Komprex
L - (Putere redusa)
M – Pentru Orientul mijlociu (Ау-Ау)
P - (Putere sporita)
R - (Putere sporita)
T - Turbo
U – Pentru Uruguay
V – Model special
W – Pentru Venezuela
2 - Motor Famille II
Urmatoarele 2 cifre indica locul asamblarii motorului:
00 - Daewoo
01 - Russelsheim
02 - Bochum
08 - Ellesmere Port
14 - Kaiserslautern
19 - Aspern
20 - Szenzgotthard
25 - GM Holden
31 - GM do Brazil
Urmatoarele 6 cifre, sau o litera si 5 cifre, indica numarul de serie al motorului.
Tablita de identificare a automobilului.
Informatiile de pe tablita de identificare (Adrema) difera in functie de uzina producatoare:
• Russelheim: (Incepand din august 1986) Numarul de identificare, anul fabricatiei, codul uzinei.
• Bochum: Numarul de identificare, anul fabricatiei, codul uzinei.
• Antwerpen: Numarul de identificare, anul fabricatiei, codul uzinei.
• Saragosa: Numarul de identificare, numarul de fabricatie, anul si ziua fabricatiei.
Localizarea tablitei de identificare
Intrucat automobilul poate fi echipat cu diverse varianta de motoare, amplasarea tablitei difera. In principiu ea se afla in partea stanga a blocului motor, in zona jojei de nivel a uleiului.
Моdel Cod Forma caroseriei Cod GMUD
Corsa 91 2 usi - Sedan F 11
93 2 usi - Limuzina F 08
94 2 usi - Limuzina М 08
96 4 usi - Sedan F 19
97 4 usi - Sedan M 19
98 4 usi - Limuzina F 68
99 4 usi - Limuzina M 68
Kadet 33 2 usi - Limuzina C 08
34 4 usi - Limuzina C 48
35 3 usi – Combi C 15
36 5 usi – Combi C 35
37 3 usi – pentru handicapati C 70
38 3 usi – pentru handicapati (model special) C 25
39 4 usi - Sedan C 19
43 2 usi - Limuzina D 08
44 4 usi - Limuzina D 48
46 5 usi – Combi D 35
47 3 usi – pentru handicapati D 70
48 3 usi – pentru handicapati (model special) D 25
49 4 usi - Sedan D 19
Vectra 87 4 usi - Sedan М 19
89 4 usi - Limuzina М 68
Omega 16 4 usi - Sedan F 19
Senator 17 4 usi - Limuzina M 19
19 4 usi - Sedan N 19
29 4 usi - Sedan P 19
66 5 usi – Combi F 35
67 5 usi – Combi M 35
Ascona 81 2 usi - Sedan F 11
82 5 usi – Combi F 35
84 4 usi - Limuzina F 68
86 4 usi - Sedan F 69
83 5 usi – Combi M 35
4 usi - Sedan
87 5 usi – Combi M 69
Маrcarea automobilelor Opel
Numarul de identificare:
In apropierea usii din dreapta, sub mocheta.

Tablita indicatoare a tipului / uzinei:
In zona radiatorului.
Skywalker
OPEL ENGINES
Engine Fuel System Year
20E, 22ELE Jetronic 1978-1982
1983-1984
LE Jetronic 1978-1982
C14NZ Multec IEFI-5 -
16SV Spark EZ+ -
18SV -
16LZ, C16NZ2, C18NZ Multec IEFI-6 -
X16SZ -
C16NZ -
C16NZ Multec EFI-4T -
E16NZ -
17D Diesel -
17TD Turbo Diesel -
20NE, C20NE Motronic M1.5 -
C20XE Motronic M2.5 -
C20LET Motronic M2.7 -
C20XE Motronic M2.8 -
C25XE -
X20XEV Simtec 56 -
X20SE, 20SE Motronic M1.5.4 -
iulian52376
Salut!

Am un Vectra din 1992, 1,6i. În urmă cu vreo 3 săptămâni am vrut s-o pornesc și, deși bateria era bună, în afara beculețelor de la bord care s-au aprins, nicio mișcare, ca și cum ar fi fost moartă.
Nu am nicio noțiune elemetară de mecanică auto sau electrică auto...
A venit un cunoscut, s-a uitat (a pus 2 fire) și mi-a zis că electromotorul primește curent și-ar trebui să pornească.
În fine, am împins-o, a pornit și n-am mai avut probleme până ieri, când mi-a făcut din nou figura!
Cineva mi-a zis că e ori contactul defect, ori sunt problele la electromotor.

Poate cineva să-mi dea un sfat? (tocmai sunt într-o gaură financiară și o vizită la service nu mi-ar prea prii!)

Mulțumesc!
Bogdan74942
scoate contactul ca sigur de acolo e
am patit si eu la fel...daca merge pornita la fire (cu un fir verifici in mufa de pe contact, e sigur contactul.) desfal poate e oxidat
Skywalker
Cauta un alt contact, cel mai probabil ala sa se fi dus. Dupa ce faci asta incearca sa te obisnuiesti cu 2 chei biggrin.gif daca nu vrei sa schimbi tot
iulian52376
mulțumesc de sfaturi. ieri, după ce am postat întrebarea, am mai răsfoit niște pagini de pe forum și am găsit (și) un sfat care se referea la cărbunii uzați ai electromotorului. așa că, odată ajuns acasă, am lovit ușor cu patentul în electromotor. rezultatul? a pornit la prima cheie.
se pare că trebuie să-i schimb cărbunii...
razvan82352
am un opel vectra din 1993 si am urmatoarea problema cu el. dupa ce merg cam 20 km de mi se incalzeste motorul, cand trebuie sa reduc turatia, ajung la o trecere de pietoni, sau intr-o intersesctie, sau merge motorul la relanti, mi se aprinde becul de la ulei, daca o accelerez se stinge. uleiul l-am schimmbat si nu am facut 1000 de km cu el si e cam negru la culoare. care e cauza de se aprinde becul??
Skywalker
Nu ai presiune suficienta la pompa de ulei = lipsa ungere la turatii mici.
razvan82352
si cum pot face sa cresc presiunea uleiului la turatii mici?
Skywalker
Dai baia de ulei jos, demontezi pompa de ulei si sorbul + valva de retur, le cureti schimbi din nou uleiul (recomand Aral 10W-40) + filtru ulei + ambele garnituri de la baia de ulei (etanseizare si "spargatorul de val"). Cu ocazia asta verifici pompa de ulei la un service cu tot ca este legat de ea.
Bafta !!!
razvan82352
cred ca am mare nevoie da bafta. merci sper sa o scot la capat.
Skywalker
Ca ulei Aral SUPERTRONIC 10W-40 nu BLUETRONIC
razvan82352
multumesc de informatii
razvan82352
imi poate spune si mie cineva care sunt dimensiunile unei curele de distributie si cam cat costa una pentru un opel vectra 1.8 benzinar din 1993
Skywalker
Dimensiunile nu ti le trebuie te duci la un magazin de piese cu seria sasiului si tipul de motor si asa afli, oricum nu cred sa ajunga la mai mult de 70 ron.
razvan82352
am intrebat de dimensiuni pentru ca am una si sa vad daca se potriveste, dar o sa ma duc cu ea la magazin si imi spune de acolo.
Sorin85057
Am o vectra 1.6 i din '93 fara turometru. As vrea sa-mi spuneti cam care e turatia la o viteza de 120 km/h. Mergeam cu 110 la ora si mi se parea motorul cam turat... sau ma inselam eu.. nu stiu.
Am pe langa vectra si o dacie din '95 la care la 100 la ora am 2800 rpm. Sunt curios la vectra cat e.
Eu schimb de obicei in a 5-a la 90-100 km/h
Multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.