QUOTE(MR28673)
Instalarea unor debitmetre e mai vizibila decat un sniffer care fura informatii de la computerul de bord (fara sa scrie nimic, deci nedetectabil la o analiza), prin interfata de diagnoza.
Oricum, mult succes
Sa ne tii la curent cu proiectul
S-ar putea sa ai clienti potentiali si pe aici
Multumesc pentru urare
. Nu se pune problema sa fie vizibil sau nu. Soferului i se spune ca e monitorizat (de exemplu in Franta, daca ai o firma de transport si il urmaresti GPS pe sofer fara sa ii spui, ai incurcat-o), iar senzorul se sigileaza. Daca umbla la el.....e bai. Sniffer-ul are niste probleme care pentru mine sunt destul de mari, si m-au facut sa renunt la aceasta idee.
-In primul rand este un echipament neautorizat conectat la computerul de bord, si asta e o problema pentru masinile aflate in garantie. Autorizarea sau omologarea interfetelor de acest gen inseamna umblatura de la producator la producator, si inseamna cel putin sa obtin specificatiile de protocol prin cai legale, nu prin reverse engineering. In aceste conditii, nu m-ar surprinde ca unele specificatii sa se poata obtine doar contra cost. Ma feresc ca de naiba sa ma conectez la sistemele electronice ale autovehicolului. Iti dau un exemplu ipotetic: un nene X cu o masina dotata cu interfata asta, face un accident si sa zicem ca din cauze necunoscute nu se deschide airbag-ul , si cineva o sfecleste. La o eventuala expertiza tehnica, se constata ca un echipament neomologat de producator este legat la computerul de bord, si un alt nene Y de la serive-ul auto, care nu are chef sa sape mai departe dupa o cauza posibila, da vina pe echipamentul tau. Ei, ce se alege de imaginea produsului tau in cazul asta?
-In al doilea rand, sunt o gramada de protocoale, fiecare producator lucreaza in legea lui, si desi pe unele le voi putea interpreta, cu siguranta vor exista protocoale care nu le voi putea prelucra. Rezolvarea acestei probleme va creste costul, vezi primul punct. Am nevoie de o solutie independenta de tipul masinii.
-Trei, este foarte probabil ca fiecare masina sa aiba propriul conector dedicat acestui scop, posibil ca si specificatiile electrice sa fie diferite de la producator la producator. De aici mie imi rezulta o gramada de batai de cap la productie (N tipuri de conectori, interfete electrice specifice pentru fiecare model, cablaje diferite, etc.). Toate astea se transforma in costuri crescute.
-Patru si ultima, exista masini care nu au computer de bord capabil sa furnizeze aceste informatii.
/pisoiu