Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sfat- consum combustibil - dezvoltare senzor
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pisoiu
Salutare tuturor,
Lucrez la dezvoltarea unui senzor de combustibil, si as avea nevoie de cateva cifre. Pentru a functiona cat mai corect, trebuie ca acest senzor sa detecteze curgerea combustibilului si la viteze de curgere foarte mici. Dupa parerea mea, consumul cel mai mic exista cu masina oprita, motorul la turatie minima. Aici vine intrebarea mea. Poate cineva sa imi dea niste cifre orientative ( ma intereseaza cifre care sa rezulte intr-un fel sau altul din masuratori si observatii, nu ma intereseaza banuieli si pareri ghicite) despre cat consuma un motor intr-o ora in conditiile date? Daca aveti vreun raspuns, va rog sa imi spuneti si pe ce motor ati facut observatia, si tipul de combustibil folosit, eventual si conditiile de observatie (temperatura..). Ma intereseaza orice fel de informatie in sensul asta, indiferent de tipul autovehicolului (autoturism, camion, autoutilitara, etc...). Multumesc,

/pisoiu
f1anatic
wow. good luck man. Dar cred ca te muncesti degeaba.

1) sint construite deja

2) la masinile moderne consumul se calculeaza la injectoare nu cu vreun senzor pe linga pompa de benzina - pentru ca mai exista si fuel recirculation.

3) consumul cel mai mic este cu masina oprita. You got that right. Cu motorul oprit consumul este zero.

4) ce ceri tu e...aproape imposibil. Vreau sa il vad pe glumetzul care va arde benzina degeaba stind pe loc timp de o ora. Cu alte cuvinte arzi banii degeaba.

5) depinde enorm de tipul masinii. De motor...de # de cilindrii, de turatzia la ralanti....Cred ca cel mai bine datele tzi le obtzii singur...cu vechea metoda...umpli rezervorul...arzi gazul...umpli din nou.

6) Google search for "fuel flow sensor"
James Kilowatt
Problema e mai complicata decat montarea unui simplu debitmetru. Un debitmetru oricat ar fi de precis iti da consuml/h, si nu consum/100km. Pentru consum/100km ai nevoie si de viteza. In plus, trebuie minim doua debitmetre, unul pe tur si unul pe retur si sa faci diferenta intre ele.

Cel mai usor poti face o conexiune la interfata de diagnoza, citesti timpii de injectie, turatia si viteza. Obtii experimental curba care da cantitatea de benzina injectata functie de timpii de injectie si poti calcula un consum instantaneu, mediu sau cum vrei tu foarte precis. Solutia asta are avantajul ca in afara de consum mai poti afisa si alti parametri (avans la aprindere, temperatura apa, aer, presiune, pozitia acceleratie, etc.
Pisoiu
QUOTE(f1anatic)
wow. good luck man. Dar cred ca te muncesti degeaba.

1) sint construite deja


Da. La niste preturi de-ti vine sa iti iei campii. Imi cer clientii asa ceva, si nu am chef sa le import la peste 200 eur bucata.

QUOTE(MR28673)
Problema e mai complicata decat montarea unui simplu debitmetru. Un debitmetru oricat ar fi de precis iti da consuml/h, si nu consum/100km. Pentru consum/100km ai nevoie si de viteza. In plus, trebuie minim doua debitmetre, unul pe tur si unul pe retur si sa faci diferenta intre ele.

Cel mai usor poti face o conexiune la interfata de diagnoza, citesti timpii de injectie, turatia si viteza. Obtii experimental curba care da cantitatea de benzina injectata functie de timpii de injectie si poti calcula un consum instantaneu, mediu sau cum vrei tu foarte precis. Solutia asta are avantajul ca in afara de consum mai poti afisa si alti parametri (avans la aprindere, temperatura apa, aer, presiune, pozitia acceleratie, etc.


Senzorul de consum de combustibil e un periferic pentru un echipament de supraveghere GPS. Acolo am si datele referitoare la viteza, si pot face procesarea lor. Cum am spus mai sus, masor pe tur si pe retur, si fac diferenta. Interfata cu sistemul de diagnoza e imposibila in multe cazuri reale sin cauza faptului ca pur si simplu lipseste (masini mai vechi). Am nevoie de o singura solutie aplicabila pe toate tipurile de masini, nu vreau sa imi pierd vremea studiind modurile de interfatare cu toate tipurile de masini existente (pun pariu ca nu prea sunt la fel).



/pisoiu
James Kilowatt
Nu stiu unde poti gasi un debitmetru atat de precis.
Interfata de diagnoza au cam toate masinile de prin 94-95 incoace. Si sunt cateva tipuri si subtipuri standardizate. In plus, daca te chinui putin gasesti soft gata facut, pentru ca cel putin pe mine ma depaseste ideea de a-l scrie singur. Pentru ce masina te intereseaza, mai exact?
Pisoiu
QUOTE(MR28673)
Nu stiu unde poti gasi un debitmetru atat de precis.
Interfata de diagnoza au cam toate masinile de prin 94-95 incoace. Si sunt cateva tipuri si subtipuri standardizate. In plus, daca te chinui putin gasesti soft gata facut, pentru ca cel putin pe mine ma depaseste ideea de a-l scrie singur. Pentru ce masina te intereseaza, mai exact?


Debitmetrul nu vreau sa il gasesc, vreau sa il construiesc, la asta lucrez acum. Asta www.gps4net.com este ceea ce fac, si clientii imi solicita un senzor care sa masoare consumul de combustibil, atat pentru masini mici, cat si pentru cele mari, indiferent de tipul lor. Nu vreau sa ma leg la computerul de bord, deoarece pot avea probleme cu masinile care sunt in garantie.

/pisoiu
James Kilowatt
Instalarea unor debitmetre e mai vizibila decat un sniffer care fura informatii de la computerul de bord (fara sa scrie nimic, deci nedetectabil la o analiza), prin interfata de diagnoza.
Oricum, mult succes smile.gif
Sa ne tii la curent cu proiectul smile.gif S-ar putea sa ai clienti potentiali si pe aici
Pisoiu
QUOTE(MR28673)
Instalarea unor debitmetre e mai vizibila decat un sniffer care fura informatii de la computerul de bord (fara sa scrie nimic, deci nedetectabil la o analiza), prin interfata de diagnoza.
Oricum, mult succes smile.gif
Sa ne tii la curent cu proiectul smile.gif S-ar putea sa ai clienti potentiali si pe aici


Multumesc pentru urare smile.gif . Nu se pune problema sa fie vizibil sau nu. Soferului i se spune ca e monitorizat (de exemplu in Franta, daca ai o firma de transport si il urmaresti GPS pe sofer fara sa ii spui, ai incurcat-o), iar senzorul se sigileaza. Daca umbla la el.....e bai. Sniffer-ul are niste probleme care pentru mine sunt destul de mari, si m-au facut sa renunt la aceasta idee.
-In primul rand este un echipament neautorizat conectat la computerul de bord, si asta e o problema pentru masinile aflate in garantie. Autorizarea sau omologarea interfetelor de acest gen inseamna umblatura de la producator la producator, si inseamna cel putin sa obtin specificatiile de protocol prin cai legale, nu prin reverse engineering. In aceste conditii, nu m-ar surprinde ca unele specificatii sa se poata obtine doar contra cost. Ma feresc ca de naiba sa ma conectez la sistemele electronice ale autovehicolului. Iti dau un exemplu ipotetic: un nene X cu o masina dotata cu interfata asta, face un accident si sa zicem ca din cauze necunoscute nu se deschide airbag-ul , si cineva o sfecleste. La o eventuala expertiza tehnica, se constata ca un echipament neomologat de producator este legat la computerul de bord, si un alt nene Y de la serive-ul auto, care nu are chef sa sape mai departe dupa o cauza posibila, da vina pe echipamentul tau. Ei, ce se alege de imaginea produsului tau in cazul asta?
-In al doilea rand, sunt o gramada de protocoale, fiecare producator lucreaza in legea lui, si desi pe unele le voi putea interpreta, cu siguranta vor exista protocoale care nu le voi putea prelucra. Rezolvarea acestei probleme va creste costul, vezi primul punct. Am nevoie de o solutie independenta de tipul masinii.
-Trei, este foarte probabil ca fiecare masina sa aiba propriul conector dedicat acestui scop, posibil ca si specificatiile electrice sa fie diferite de la producator la producator. De aici mie imi rezulta o gramada de batai de cap la productie (N tipuri de conectori, interfete electrice specifice pentru fiecare model, cablaje diferite, etc.). Toate astea se transforma in costuri crescute.
-Patru si ultima, exista masini care nu au computer de bord capabil sa furnizeze aceste informatii.

/pisoiu
ivghenie74744
vreau si eu trei bucati . e comanda ferma . ma fura ca n codru baietii mei la benzina !anunta ma cat si cand!
James Kilowatt
Dpdv tehnic, nu e chiar atat de complicat. Protocoalele sunt standardizate si specificatiile disponibile. ISO nu stiu cat, KWP 2000, ALDL la vechituri gen Daewoo, VAG-com, CAN... In plus, exista soft gata facut, mai mult sau mai putin profesional.

Conectoarele sunt OBD2 cu 16 pini la 99% dintre masini.

Insa inteleg problema cu omologarea si cu durerile de cap pe care le-ai putea avea in caz de accident.... la fel ti s-ar putea spune ca abs-ul nu a lucrat, sau ca dimpotriva nu te-a lasat sa franezi... chiar daca comunicarea cu ABS-ul se face prin alt pin decat cea cu ECM-ul, pin pe care tu nu il atingi.

De ce nu incerci sa faci un fel de "log" al sondei de combulstibil? Are zgomot tapan (care nu stiu daca ar putea fi filtrat, fie hardware sau numeric printr-o analiza fourier rapida), insa un furt grosolan ar aparea. Daca o "eroare" mai semnificativa apare exact dupa ce masina are viteza 0, atunci e clar...
James Kilowatt
@ivghenie74744
Pune papucii pe GPL. Ala n-ar avea nici unul tupeul si ingeniozitatea sa ti-l fure smile.gif)
Pisoiu
QUOTE(MR28673)
.......
De ce nu incerci sa faci un fel de "log" al sondei de combulstibil? Are zgomot tapan, insa un furt grosolan ar aparea. Daca o "eroare" mai semnificativa apare exact dupa ce masina are viteza 0, atunci e clar...


Dispozitivele care sunt acum in productie fac asta, au o intrare analogica pe care pot lega sonda de combustibil, si valoarea de pe ea e masurata si memorata la fiecare minut. Insa sunt cateva probleme mari. La masini noi, e greu sa gasesti semnalul care vine de la sonda. Am patit-o cu multe borduri, le-am desfacut si am cautat dupa el pana m-a luat naiba si nu l-am gasit. Din nou problema cu diverse tipuri de masini, fiecare cu chichitza ei. La multe masini, informatia se transmite digital, si in cazul asta, pas. La camioane e alta problema, variatiile de nivel date de miscarea masinii sunt destul de mari, si la un rezervor de cateva sute bune de litri, nu se simte disparitia a 20 litri. Plus ca multe camioane (mai ales cele folosite in trafic de distanta mica) nici nu mai au sondele functionale. S-au stricat (sau au fost stricate), si asa au ramas.

/pisoiu
James Kilowatt
La nivelul asta de acuratete banuesc ca trebuie musai unul volumic.
Ceva de genul asta?
http://www.awcompany.com/catalog/positive_...eters/JV-KG.pdf
Pisoiu
QUOTE(MR28673)
La nivelul asta de acuratete banuesc ca trebuie musai unul volumic.
Ceva de genul asta?
http://www.awcompany.com/catalog/positive_...eters/JV-KG.pdf


Da, e interesant, insa si in cazul asta pot aparea cateva probleme. Sistemul este mecanic, si destul de complex. Nu cunosc cu exactitate preturile la ele, insa intuitia imi spune ca nu sunt foarte ieftine (unde nu mai pui ca trebuie 2, tur-retur).
Unul din principalele criterii pe care le-am stabilit inainte de a ma apuca de constructia prototipului de senzor a fost sa nu folosesc un sistem care in cazul in care se strica, sa existe cea mai mica sansa sa blocheze fluxul de carburant. Nu vreau sa ma injure careva ca din cauza mea i-a ramas camionul in drum. Am vazut situatii in care motorina curgea ca mierea la minus multe grade. De aceea, principiul de functionare a fost ales, este "transit time flow meter". Acest tip de masurare foloseste o metoda in care nu exista riscul de a bloca fluxul de carburant. Exista deja partea electronica pentru el, si este functionala. Ce nu exista inca este montura mecanica in care se incastreaza senzorii. Caracteristicile acesteia depind de viteza minima (a carburantului) detectabila necesara, si pentru aceasta aveam nevoie de un raspuns la intrebarea initiala...raspuns care se pare ca inca nu il are nimeni... sad.gif

/pisoiu
James Kilowatt
Da mai multe detalii tehnice despre ele. Pe ce principiu functioneaza, mai exact?

Eu cred ca in cazul unui lichid al carui vascozitate poate varia (benzina, motorina rece, motorina calda) nu prea ai mari sperante sa ocolesti instalarea unui debitmetru care sa "obtureze conducta". Un lichid la vascozitatea mierii care curge incet are un strat limita foarte intins in apropierea peretilor solizi ai conductei sau aparatului de masura, astfel incat valoarea vitezei de curgere depinde foarte mult de locul unde o citesti si de temperatura (de fapt, de vascozitate). Eroarea ar creste probabil foarte tare cu scaderea debitului.

Exista o relatie de calcul care da grosimea L a stratului limita functie de numarul adimensional reynolds R. Daca nu ma insel, ecuatia e de genul
R=qVL/u, q densitatea (kg/m3), V viteza de curgere (m/s) si u vascozitatea dinamica (Pa*s). D (m) este grosimea stratului limita laminar pentru valoarea lui R=100000.
E posibil sa bat campii, insa daca dai o cautare cu goole dupa reynolds number sau transient flow sigur gasesti ceva care sa te lamureasca.

Daca valoarea stratului asta limita e o fractie semnificativa din diametrul aparatului de masura, nu cred ca poti obtine o precizie buna si cred ca singura solutie e una de tipul celei prezentate mai sus, adica un debitmetru volumic...

In plus, daca conductele alea vibreaza (cu tot cu aparatul de masura), iar ai fi obligat sa inlaturi zgomotul, insa banuiesc ca ar merge printr-o analiza fourier rapida care poate fi facuta in timp real. Cu conditia ca rata de sampling sa fie macar cu un ordin de marime mai mare decat frecventa zgomotului, ceea ce iar nu-mi dau seama daca e sau nu usor de realizat.
Pisoiu
QUOTE(MR28673)
Da mai multe detalii tehnice despre ele. Pe ce principiu functioneaza, mai exact?

http://www.sensorsmag.com/articles/1097/flow1097/main.shtml

QUOTE
Eu cred ca in cazul unui lichid al carui vascozitate poate varia (benzina, motorina rece, motorina calda) nu prea ai mari sperante sa ocolesti instalarea unui debitmetru care sa "obtureze conducta". Un lichid la vascozitatea mierii care curge incet are un strat limita foarte intins in apropierea peretilor solizi ai conductei sau aparatului de masura, astfel incat valoarea vitezei de curgere depinde foarte mult de locul unde o citesti si de temperatura (de fapt, de vascozitate). Eroarea ar creste probabil foarte tare cu scaderea debitului.

Exista o relatie de calcul care da grosimea L a stratului limita functie de numarul adimensional reynolds R. Daca nu ma insel, ecuatia e de genul
R=qVL/u, q densitatea (kg/m3), V viteza de curgere (m/s) si u vascozitatea dinamica (Pa*s). D (m) este grosimea stratului limita laminar pentru valoarea lui R=100000.
E posibil sa bat campii, insa daca dai o cautare cu goole dupa reynolds number sau transient flow sigur gasesti ceva care sa te lamureasca.


Cu siguranta ca in aceste cazuri extreme precizia masurarii e afectata. Cazurile astea sunt relativ putine, si fac parte dintr-o marja de eroare acceptabila. Ceea ce nu vreau sa se intample in cazurile astea este sa blochez fluxul de carburant. Am facut teste mai demult cu debitmetre cu turbina, si am avut probleme cu elicea blocata din cauza vascozitatii, imputitatilor, etc. Oricum, exista multi parametri care afecteaza precizia masuratorii, insa pentru asta exista si algoritmi de corectie (senzor de temperatura si tabele de corectie in funtie de ea), plus ca senzorul se calibreaza pe tipul de combustibil utilizat. E de asteptat sa fie diferente intre benzina si motorina, si acest lucru a fost luat in calcul.

QUOTE
In plus, daca conductele alea vibreaza (cu tot cu aparatul de masura), iar ai fi obligat sa inlaturi zgomotul, insa banuiesc ca ar merge printr-o analiza fourier rapida care poate fi facuta in timp real. Cu conditia ca rata de sampling sa fie macar cu un ordin de marime mai mare decat frecventa zgomotului, ceea ce iar nu-mi dau seama daca e sau nu usor de realizat.


Frecventa de lucru a senzorilor e de 4 MHz, iar vibratiile induse, cu tot cu armonici, nu prea depasesc 100 KHz.


/pisoiu
James Kilowatt
Am citit smile.gif
Interesant principiul smile.gif

Insa cum am banuit mai devreme, nu au precizie suficienta si nu merg la viteze prea mici. Am facut calcule... Spuneau ca merg de la conducte de 13mm in sus si la viteze de la 30cm/s. Asta inseamna un debit minim masurat de 52L/h. Cam mult blush.gif smile.gif In plus, fiind la limita masuratorii probabil eroare e maxima. In plus, instinctul de inginer imi spune ca limitele aparatului (si viteza minima, si diametrul minim) pot fi folosite pentru fluide cu vascozitate scazuta, ca apa, si nu pentru motorina blush.gif

Ambele (si doppler, si transient flow) pleaca de la ideea masurarii vitezei MEDII in conducta. Ori, functie cu un reynolds mare (viteza de curgere mare, vascozitate scazuta) distributia de viteze arata ca in A, si atunci viteza medie e aproape de cea reala. Cu un reynolds mic (viteza de curgere mica, vascozitare ridicata) viteza medie nu prea mai are legatura cu cea reala.... Scuze pentru calitatea artistica a lucrarii. Apa are o alura mai apropiata de A, si probabil se pot atinge limitele aparatului (diametru si viteza minima) insa cred ca la motorina nu te poti apropia de ele.
Limitele constructive ale aparatului depind cred de frecventa semnalului emis, si de cat de aproape e curgerea de cea din A. (Zona curba de distributie a vitezei din preajma peretilor sa fie cat mai redusa).
James Kilowatt
Cat e de mare zona curba, se poate calcula cu ecuatia scrisa mai devreme. Daca Reynolds R=100000 pentru un D mai mare decat raza conductei, atunci esti intr-un caz B "pur"
Pisoiu
QUOTE(MR28673)
..........
Insa cum am banuit mai devreme, nu au precizie suficienta si nu merg la viteze prea mici. Am facut calcule... Spuneau ca merg de la conducte de 13mm in sus si la viteze de la 30cm/s. Asta inseamna un debit minim masurat de 52L/h. Cam mult blush.gif smile.gif In plus, fiind la limita masuratorii probabil eroare e maxima. In plus, instinctul de inginer imi spune ca limitele aparatului (si viteza minima, si diametrul minim) pot fi folosite pentru fluide cu vascozitate scazuta, ca apa, si nu pentru motorina blush.gif

......


Este un articol destul de vechi, "Oct 1, 1997 By: John Flood...", l-am dat ca si exemplu pentru a arata principiul de functionare. Nu as porni de la cifrele indicate acolo ca si baza de calcul pentru un design nou, avand in vedere ca acele cifre se raporteaza la o tehnologie de acu 9 ani. Aceste limite sunt date de rezolutia cu care se poate masura tranzit time-ul undei acustice, care este in domeniul nanosecundelor sau a zecilor de nanosecunde. In momentul de fata eu folosesc un numarator cu tact de 3GHz. Ma indoiesc ca era posibil asa ceva acu 9 ani, sau cel putin nu era deloc simplu. Asta e si motivul pentru care acest tip de flow-meters au castigat teren doar in ultimii ani, cand tehnologia a evoluat suficient de mult incat sa le confere o precizie acceptabila.
De acord, sunt multe probleme si multe necunoscute, si tocmai aici intervine frumusetea si utilitatea experimentului practic. Trebuie sa fac design-ul la senzor, si am nevoie de acel amarat de consum orar ca sa pot dimensiona diametrul la conducta.
Nu are nimeni niste cifre, totusi?

/pisoiu
James Kilowatt
O sa incerc sa le masor la Nubira mea, poate te ajuta ca prima aproximatie. Pot masura timpii de injectie, o sa-i masor la 100km/h, bag din burta un consum de 7l/100km si masor exact turatia, scot un consum orar, apoi ii masor la relenti, bag din burta si o variatie liniara consum/timpi injectie si scot o valoare de consum orar la relenti trasa de par, dar care macar ca ordin de marime sa-ti dea o indicatie intre consumul orar minim, standard si eventual maxim al unei masini obosite (fac si o masuratoare cu talpa la blana si gata smile.gif

Cu debitmetrul, "rezolutia" masuratorii se poate rezolva cu o tehnica mai performanta, insa ce spuneam legat de distributia vitezelor in conducta nu are legatura. O sa-mi pun mintea la contributie sa vad daca eroare introdusa de distributia neuniforma a vitezei nu poate fi eliminata sau diminuata. De exemplu, daca masurand debitul in zone cu sectiuni diferite (eventual cu un transmiter si mai multe receivere... ) nu poate se poate calcula eroarea, facand diferenta intre debitele care sunt masurate si stiind faptul ca raportul dintre ele trebuie sa fie egal cu raportul sectiunilor.
Pisoiu
QUOTE(MR28673)
O sa incerc sa le masor la Nubira mea, poate te ajuta ca prima aproximatie. Pot masura timpii de injectie, o sa-i masor la 100km/h, bag din burta un consum de 7l/100km si masor exact turatia, scot un consum orar, apoi ii masor la relenti, bag din burta si o variatie liniara consum/timpi injectie si scot o valoare de consum orar la relenti trasa de par, dar care macar ca ordin de marime sa-ti dea o indicatie intre consumul orar minim, standard si eventual maxim al unei masini obosite (fac si o masuratoare cu talpa la blana si gata smile.gif

Cu debitmetrul, "rezolutia" masuratorii se poate rezolva cu o tehnica mai performanta, insa ce spuneam legat de distributia vitezelor in conducta nu are legatura. O sa-mi pun mintea la contributie sa vad daca eroare introdusa de distributia neuniforma a vitezei nu poate fi eliminata sau diminuata. De exemplu, daca masurand debitul in zone cu sectiuni diferite (eventual cu un transmiter si mai multe receivere... ) nu poate se poate calcula eroarea, facand diferenta intre debitele care sunt masurate si stiind faptul ca raportul dintre ele trebuie sa fie egal cu raportul sectiunilor.


Multumesc foarte mult pentru ajutor, mi-ar prinde bine ceva cifre de la cat mai multe tipuri de masini. Am sa fac si eu niste masuratori, probabil in weekend-ul asta, pe un renault 25, sa vedem ce iese. Nu-i da talpa la blana, ca nu e necesar, doar consumul minim ma intereseaza deocamdata. Pentru cel maxim sunt convins ca nu vor fi probleme.
Distributia neuniforma a vitezei poate fi o problema, insa tocmai asta e scopul prototipului, sa vad daca e o problema acceptabila sau nu. Folosirea mai multor receptoare e oarecum exclusa, deoarece partea de receptie e destul de complexa si folosirea mai multor receptoare ar creste costul foarte mult.

/pisoiu
James Kilowatt
Mi s-a cuvant_urat interfata sad.gif Din pacate, nu am putut face citirea timpilor de injectie sad.gif

In plus sunt cam tamaie in materie de electronica. In afara de continuitatea firelor, nu stiu sa o verific. Are doar doua integrate, si niste condensatori. Sper sa nu fie ceva grav... sau sa se paradit ceva de la diagnoza de pe masina. Oricum, ECM-ul e (inca) OK, masina merge. Am simtit la un moment daca ma parca m-a curentat, insa am crezut ca mi s-a parut, nu cred ca simt 12V cu degetul.

Portul serial de la computer pare ok.

O sa incerc sa rezolv totusi we-ul asta. Sper sa fie doar un fir intrerupt, sunt innadite in doua locuri.
Pisoiu
Te rog mult, nu-ti strica masina din cauza mea.....mi-ar parea rau.

/pisoiu
James Kilowatt
Trebuie musai sa repar interfata aia, fara ea ma simt ca si cum n-as avea roata de rezerva biggrin.gif E facuta artizanal, de taica-miu iar ca soft folosesc efilive V4 evaluation whistling.gif si inca un soft scris de un entuziast destept de pe alt forum. Imi amintesc ca la cald, la relenti timpii de injectie se invarteau undeva sub 2ms, insa in sarcina nu am vazut vreodata.
Din fericire insa, am niste log-uri facute in mers cu softul scris de tipul ala. Insa programul e incomplet, lipseste posibilitatea de a reciti logul respectiv, insa tipul se ocupa de asta. La urma urmei, daca rezolva asta chiar si fara interfata as putea afla valoarea aia a timpului de injectie in sarcina.
James Kilowatt
Pana la urma nu e paradit nici ECM-ul, nici laptopul... s-a dus doar integratul de pe interfata. Ufff... am scapat smile.gif Cum o repar ( a se citi "mi se trimite una noua: biggrin.gif) dau un semn de viata smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.