Help - Search - Members - Calendar
Full Version: comparatie octavia-megane!
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
cristinel costel71091
as dori parerile voastre cu privire la achizitionarea unui auto nou si as avea de ales intre octavia si megane.stiu doar ca la un pret aprox. la fel megane este mai bine echipat.
in functie de ce credeti si voi, ma voi decide.
va multumesc! beer.gif
ce stiti de experiente de service a fiecaruia dintre auto,care ar fi mai fiabila?
T u d o r
Cred ca te referi la Octavia 1, ca la O2 pe unde incepe ea cu pretul se cam termina la Renault. biggrin.gif Asa ca sa-ti zic ce parere am eu, dar retine ca vorbesc de O1.
Daca te intereseaza benzina, la Skoda oferta este mai subtire decat la Megane, ma refer la motoarele de 1.4 si 1.6 comparate. La diesel, ne lovim de mitul TDI comparat cu Dci-urile de la Renault. Personal am condus TDI-ul de 90 cai si DCi-ul de 1,5 si 80 cai. Din punct de vedere al silentiozitatii, nu exista termen de comparatie, atat afara cat si in masina. La Megane nu prea-ti dai seama ce motor ai sub capota, la Octavia zgomotul este destul de clar si trebuie sa dai muzica mai tare putin. La banii de O1 TDI chel iti iei Megane full DCi si in plus iti mai raman bani de niste optiuni. biggrin.gif

Daca vorbim de Octavia 2, preturile nu se mai compara. Uita-te la un versus Octavia2 - Laguna, e mai echitabil. smile.gif Si aici nu prea stiu spre care as inclina, sincer.
florin55503
pai daca vrei motorina eu zic ca e evident ca octavia indiferent O1 sau O2. mergi cu ambele si te vei convinge. 1.9 chiar si in varianta de 90 de cai trage mult mai bine decat cel de 80 nici nu se compara. diferenta de capacitate cilindrica in favoarea octaviei se simte. in plus renaultul nu are un renume asa bun. cumperi masina ieftina si apoi te rupe schimbi piese de te saturi. sar depinde si de cum conduci cata grija ai tu de masina etc.

Octavia nu prea are cu ce concura la benzina cu renaultul. e superior la acest tip de motorizare renoul
T u d o r
@Florin: Sunt de acord cu tine in ceea ce priveste forta motoarelor. Dar poate nu toti vor sa li se lipeasca stomacul de sira spinarii la acceleratii ci prefera un condus mai relaxat, atat dpdv al vitezei cat mai ales al silentiozitatii. Pentru acestia, DCi este solutia. Iar, de altfel, la Renault in banii de O1 cu ~aceleasi accesorii iei si DCi-ul de 120 cai si 1.9, care este mult mai puternic decat TDI si in plus are si 6 trepte la cutia de viteze. Dar nu asta este problema, ci diferenta de pret, care la dotari similare este destul de consistenta. De banii astia iti permiti sa schimbi cateva piese, desi nu e sigur ca ai nevoie. smile.gif
Plus ca O1 este o masina anosta, care nu te atrage decat prin functionalitate, asta desigur fiind strict parerea mea subiectiva.
Bref, dintre O1 si Megane as alege Megane, iar dintre O2 si Megane as alege Laguna, pentru ca e cam in banii Skodei. biggrin.gif
DORU
Pe scurt, fara intentia de a atrage flame-ul: Octavia Tour fara optionale nu face fata unui Megane dotat. Cu optionale, se echilibreaza situatia. In plus, in afara de 1.6 8v MPI 102CP si 1.8T 20v 150CP, Octi Tour nu mai are alte variante (pe vremea Octi 1, mai erau 1.4 16v 75CP si 2.0 115CP).
La diesel comparam tehnologii diferite TDI non-PD 90 si 110CP la Octi Tour cu dCi-uri. E chestie de gust, ceva de genul versus performante-silentiozitate. Nu cred ca Octavia 2 a fost in vederea ta la acest versus. Daca totusi da, iti recomand Octi 2 pt platforma tehnica net superioara Renault-ului dpdv al dinamicii si suspensiei. Ca motorizare, opteaza pt 1.9 TDI PD 105CP la diesel sau 2.0 FSI la benzina. Un drive-test nu strica...
James Kilowatt
dCI-ul de 1.9 de la Reno are o faima foarte proasta de ceva vreme. Actualmente, in Franta Reno e dat in judecata de o asociatie a consumatorilor din cauza problemelor de fiabilitate si a scartarilor de la Reno care nu vor sa-si asume raspunderea (si sa plateasca o parte din reparatie chiar si dupa ce masina a iesit din garantie).
ncristi
QUOTE
dCI-ul de 1.9 de la Reno are o faima foarte proasta de ceva vreme


Eu legat de motorul asta am auzit numai de bine. Am si mers si mi se pare super.
Ce pb. are blink.gif ?

Este dezvolatat impreuna cu bosh iar cele de 1.5 sunt facute impreuna cu delphi (sg motoare facute de reno in colaborare cu delphi).
James Kilowatt
Nu stiu exact. Din cate am inteles, probleme cu turbina si cu blocul motor.

Am vazut ca prin reviste e dat doar cu o steluta sau doua la fiabilitate, si de curand au dat un reportaj la televizor despre proces. Abia s-au calmat cu regulatoarele de viteza nebune ca acum e panarama cu motorul asta.

Din cate am dedus din reportaj, motorul e pe Megane 2, Laguna, Scenic si Espace. Reno a platit reparatiile 100% la Espace si Laguna (indiferent de garantie), si doar 80% la Megane si Scenic. Proprietarii de Megane si Scenic s-au asociat si i-au dat in judecata.
_Constantin_
Octavia fie ea 1 sau 2 este peste Renault la capitolul fiabilitate, asta e clar. Conteaza foarte mult cati km intentionezi sa faci cu ea?
Daca vei merge mult mergi pe O2 chiar daca la inceput dai mai mult recuperezi dupa cu intretinerea. Daca vei face 50.000 km in 3 ani sa zicem... ia megane sa te bucuri de dotarile suplimentare, desi Reno sta prost la fiabilitate, e totusi o masina de 15.000 euro nu trabant. . La Reno ai grija unde o sa faci reviziile, conteaza foarte mult pt buzunarul tau.
Daca vrei sa dai bani mai multi acum si mai putin dupa = Octavia (I sau II)
Daca vrei invers ia Reno.
Decizia finala trebuie s-o iei in functie de cat vei merge...
cristinel costel71091
clar era vorba in aceasta comparati de octavia Tour-megane.
cred ca am sa inclin balanta un pic spre Octavia! beer.gif
ncristi
Megane 2 face lift 1.5 80hp daca ar fi dupa mine smile.gif

Cate ceva despre motor:
http://www.reno.ro/Probleme_la_Megane_DIESEL_l-t6335.html

Fa un drive test inainte!
DORU
Cristi, un motor cam astmatic pt o caroserie de sedan sau estate...
Octi Tour o fi ea invechita dpdv al suspensiei spate, dar motorizarile sunt f bune. Duc bine masina in trafic. Reno are atu-ul dotarilor superioare, in sapretul platit after-sale este mai piperat decat la Skoda. arigato.gif
James Kilowatt
Mie nu-mi merge linkul sad.gif
Ce scrie acolo?
ncristi
Meganul 2.2 (face liftul) vine pregatit pt drumuri grele. Suspensia este modificata fata de cel vechi. Eu nu pot sa sufar chestia cu "drumurile grele" dar pare a fi utila...cu pachetula la de drumuri grele practic nu mai ai suspensie...devine extrem de rigida.

Cat despre suspensia meganului vechi..in aproape 30k nici o pb. si o eficienta a amortizoarelor apropae maxima.

@mr
nu mai merge forumul nu numai linkul sad.gif
G e o r g e
suspensii pentru drumuri grele ( in acceptiunea reno ) = senzatii de barca pe roti , tinuta in frau doar de ESP in curbe luate la 40km/h , ca mai mult oricum n-ai tupeu sa-i dai .
ncristi
Nu stiu cat de barca este masina dar tocami ma dadui jos dintr-unul (megane face lift)...1.5 dCI 100hp

Motrul este demetial dar si mai demential este consumul 4.2% blink.gif

Mi s-a confirmat inca o data faptul ca (virgula) caii dieselului sunt mai "cai" de cat cei ai benzinarelor smile.gif

PS
Nu tin neaprat ca toata lumea sa cumepre aceeasi masina pe care o am eu smile.gif
Din punctul meu de vedere isi poate cumpara orice insa sfatul este DRIVETEST inainte de a alege smile.gif

Bafta!
T u d o r
Si eu zic la fal ca si cristi. fa un drive-test cu Meganul dci de 80 cai si vei ramane surprins ca nu e chiar asa astmatic cum pare la prima vedere. Clar tdi-ul e mai puternic, dar silentiozitatea si consumul mai redus sunt atuurile Megane-ului, ca sa nu mai vorbesc de dotari, ca Skoda nu prevede asa ceva la acest pret. Si Renault-ul il iei full. Eu as alege Megane-ul, asta dupa ce am facut test-drive cu amandoua.
DORU
Daca in privinta criteriului "silentiozitate" sunt de acord cu tine, referitor la "consum mai redus" la dCi decat la TDI nu prea mai sunt. Consumurile sunt cel mult egale, daca nu chair usor mai mici la TDI, PD mai ales dar si non-PD.
Despre dotari am amintit deja in ultimul meu post. Insa am amintit si faptul ca degeaba iei Reno mai ieftin, daca intretinerea e mai scumpa...
_Constantin_
cristi hai ca m-ai omorat.
Normal ca dieselu ti-se pare mai agresiv dat turbinei. Am mers de curand si cu Avensis 2.2 d4d si cu 2.0 vvti si nu am avut impresia ca dieselul ar fi mai vioi sau mai violent, din contra.
Am vazut si eu la cineva la spital azi un MegII facelift, frumusel dar preturile mi-se par foarte mici... foarte foarte mici. Sa fie ceva la mijloc, cum naiba sa dai reducere de 2000 euro la un model abia lansat decat daca esti disperat sa-l vinzi cu orice pret...
Nu critic Brandul reno ci politica lor de marketing ce mi-se pare neloaiala.
James Kilowatt
Pai e simplu, au avantaje fiscale inca de cand au cumparat Dacia. In Romania Reno e mai ieftin decat la el acasa. Si nu ma refer la cele Made in Turkey, ci chiar la cele frantuzesti. Doar Reno si Skoda sunt mai ieftine in Ro decat afara, in rest am vazut ca la noi sunt mai scumpe...
ncristi
...de acord cu ce spune MR+facptul ca adaosul aplicat de firma producatoare si importator sunt cam de 2x mai mare de cat valoarea masinii la iesirea pe poarta fabrici + megane este o masina destul de veche cu o tehnologie destul de veche-->acum costuri de productie mici asa ca au de unde reduce baetii smile.gif
Daniel Ioan74529
Megane este o masina cu probleme, eu personal as opta pt Octavia fara a sta la discutii. Toti prietenii mei care au Megane au avut probleme grave cu masina, in special cu cutia de viteze la putini km, pana in 70-80 de mii. Si te tin aia in service cu ea pana iti vine acru. Motoarele de Renault sunt OK, dar te lasa altele, pe cand Ocatvia este o masina destul de fiabila si nu sunt probleme majore cu ea, doar ii VW, nu?
T u d o r
Si daca e VW inseamna ceva? Din topurile fiabilitatii marcilor ar cam reiesi pe dos. smile.gif So, mai degraba spune ca e Skoda, ca daca o faci VW ii mai scazi din valoare.
Megane este cu facelift, iar pana la proba contrarie sa mergem pe mana faptului ca de obicei odata cu revizuirea modelului(cam pe la jumatatea vietii) se rezolva mare parte a problemelor semnalate.
Eu votez Megane pentru motoare, aspect, dotari si actualitatea modelului.
Mihai63349
Constantin, nu-i un model abia lansat, e face-liftul de la jumatea vietii. In plus, politica Renault e sa dea cu discountul la toata lumea. De-aia sunt preturile mici. Pt ca alea de "catalog" sunt cam egale cu cele de vanzare.
In vest e altfel. Cele de catalog sunt mari, pt. ca atunci cand vinzi masina sa poti zice ca a fost 25000 noua, dar, daca stii sa cauti si sa negociezi obtii cel putin 10%. Si astfel, daca si dotarile de siguranta sunt aceleasi, ajungi la pretul din Romania. Sau pe-acolo.
cristinel costel71091
cam asa e
lol
:bash:
MARIUSC
Intre cele 2 am ales skoda..Parerea mea, O2 este peste Megane muuult, cel putin peste cel anterior...cu motorul ales de mine am iesit din buget putin, dar nu regret o secunda. Si stiti argumentul cel mai important, in alegerea mea care a fost? Un bun prieten si-a luat cu 4 luni inaintea mea megane-ul... biggrin.gif
T u d o r
Mariusc, se poate, dar la banii de O2 2.0 TDI, ESP & stuff iti iei Laguna, cred ca chiar cu 1.9 DCi. Si cu ESP si cu stuff cu tot. smile.gif

Comparatia era cu O1, se inscriu ~ in acelasi pret.
Impulse
da... dar... vechea problema... calitatea costa. Octavia este intre cele din top la calitate si fiabilitate, lucru demn de luat in seama. Nu putem spune acelasi lucru despre Renault din pacate.
T u d o r
Pai Impulse, eu zic totusi ca Laguna are alta calitate decat Megane, cu sau fara facelift. Iar asta se regaseste si in pretul mai mare.
Parerea mea este ca o comparatie Laguna - O2 este la fel de corecta ca si una Megane - O1.
Mikidutzaa
O fi alta calitate, dar clientii tot nu sunt multumiti...

Exista un motiv pentru care Skoda iese pe primele locuri la satisfactia clientului si Renault pe ultimele si va sugerez sa nu aflati pe banii vostri biggrin.gif.
MARIUSC
Subiectiv si fara flame-uri...dupa 2 experiente proprii nereusite cu Renault (masini de servici Kangoo si Clio), si cea a prietenului cu Megane2, marca mi-a lasat o impresie de ...ieftin...si nici n-am luat in calcul Laguna...si pentru ca e alta clasa decat doream...Cu O2 am platforma golf V, si am putu alege un motor peste medie...
Nu contest pentru ca nu stiu, ca Laguna e altceva...dar parca sa produci masini la o diferenta calitativa foarte mare e putin ciudat, daca nu greu de crezut...vorba ceea...ce se naste din soareci..biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.