Help - Search - Members - Calendar
Full Version: masina noua ... dilema mare
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Alexandru74941
Salut, ma numesc Alex si m-am decis sa-mi cumpar o masina noua. banii de care dispun sunt 16000 euro. totul bine si frumos numai ca sunt cam in ceata cu alegerea pe care sa o fac....
Initial m-am gandit la un Golf V ,dar documentndu-ma in stanga si in dreapta mi-am dat seama ca ar mai fi: Astra, Corolla, Octavia II, Focus. Ideea e ca masina asta trebuie sa ma tina ceva timp, nu am in plan alta decat peste 6-7 ani eventual si nu stiu cum stau masinile de mai sus la fiabilitate....
Mentionez ca toate masinile la care m-am uitat sunt cu motor 1,6. Ca optionale vreau neaparat: Clima, geamuri electrice si cd player(care e standard la toate dc nu ma insel). restul .. ramane de vazut.
As vrea sa vad parerile voastre ... pls HELP :ban:

P.S Citroen nu e o optiune smile.gif
Alexandru74941
imi cer scuze pentru dublul post, prima data mi-a dat eroare, nu il arata trimis sad.gif
laur6
grea intrebare! nu poti sa reduci numarul de preferinte la doua, maxim trei? asa toate sunt masini bune, nu cred ca arunci cu banii daca o alegi pe oricare dintre ele, daca si designul te incanta la fel de mult la toate 5 modelele ai de facut o alegere dificila. dar pt ca ai cerut un sfat, iti pot da unul, bine-nteles subiectiv: toyota corolla
G e o r g e
in ordine :

1.astra/ corolla

2 - xx . oricare ca oricum nu conteaza
Mihai63349
Dupa mine, motorizarea nu-i chiar bine aleasa. Ca modele, OK. O japoneza (ar mai fi si altele), restul, "nemtesti".
Corolla are cel mai bun motor, in schimb e pe duca modelul. Daca vrei s-o tii 6-7 ani, la anul vei avea masina veche, iar dupa inca 6, poate apare modelul nou, ala inca neproiectat. Cam ca si cum ai vrea acum sa vinzi un Ford Escort. Deci, nu.
Daca ai familie si vrei sa cari bagaje multe, solutia este Octavia II. Dar numai daca-i musai, pt. ca motorizarea e lenesa, ca si la Golf, dealtfel. La astea doua, ar mai fi 1,6 FSI, dar aici trebe benzina scumpa.
Ramane Astra 1,6 Twinport - economic, dar placid - si Focus.
Eu as ramane la Focus - motorizare-transmisie OK, tren de rulare f. bun.
Gigi70423
Octavia II e scumpa in comparatie cu celelalte, la dotari/motorizari similare, deci in viziunea mea pica.

Corolla e model vechi, si pe mine oricum nu ma incanta design-ul. Fiabilitatea ar fi punctul ei forte, dar pana una alta trebuie sa-ti mai si placa masina.

Dintre Focus, Golf si Astra:

Iti fac asa un fel de top 3:

Ca tinuta de drum: Focus, Golf, Astra
Ca finisari interioare, spatii de depozitare: Golf, Astra, Focus
Ca spatiu interior/portbagaj: Focus, Golf, Astra
Dotari, la acelasi pret: Astra, Focus, Golf.
Siguranta: Focus, Golf, Astra
Valoare de revanzare: Golf, Astra, Focus
Service: Astra, Focus, Golf.

...si ar fi multe alte criterii, insa concluzia e ca e greu sa stabilesti un top.

Eu am fost hotarat la un Golf V si dupa ce am facut un drive-test si cu Focus, m-am hotarat 100% pe Focus.

Depinde ce nevoi ai.

Eu de exemplu, am avut ca prima nevoie siguranta. Masina cu cele mai multe puncte la EuroNcap si care iesea cel mai bine la pret cu toate dotarile de siguranta era Focus. Apoi, am avut nevoie de spatiu. Focus Wagon (ca Golf V Variant inca nu e) era cel mai spatios.

Astra nu m-a incantat ca design, dar altora le place mult. Cred ca la dotari cel mai bine ar iesi Astra, daca spatiul nu e chiar asa critic.

Acum, daca as alege din nou, tot Focus as alege.

Ca o paranteza, daca ai (sau ai in plan) copii mici si pui scaune de copil pe bancheta din spate (obligatoriu dupa parerea mea), vei observa ca spatiul din spate e important sa fie cat mai mare, pt ca un scaun de copil inclinat cat sa doarma copilul cat de cat, ocupa mai mult spatiu decat un adult.

Eu acum voi avea 2 copii si din cauza ca sotia este insarcinata a trebuit sa dau scaunul ei (cel din dreapta) mai pe spate si din cauza asta a trebuit sa fie mutat scaunul copilului, in spatele scaunului soferului. Scaunul copilului se poate inclina ca sa doarma, si picioarele copilului ajungeau pe spatarul scaunului meu, si nu puteam inclina scaunul copilului la maxim din cauza asta. Am constatat ca trebuie sa-mi reglez scaunul cat sa incapa copilul confortabil, in dauna confortului meu ca sofer. In astfel de cazuri, imi dau seama ca diferenta intre a sta confortabil si a sta mai rau este de aproximativ 5-10 cm. Asa ca spatiul din spate conteaza, chiar daca atunci cand am luat masina am neglijat acest aspect (oricum cred ca Focus il are cel mai mare in spate). Probabil ca trebuia ceva din clasa medie-superioara, dar nu erau oricum bani.

PS. Mentionez ca intre hotararea de a lua Golf V si cea de a lua Focus au trecut cam 2 luni aproximativ (datorita unor probleme financiare - care daca nu apareau, acum aveam Golf). Intre timp si nevoile s-au schimbat.
DORU
QUOTE(Mihai63349)
Dupa mine, motorizarea nu-i chiar bine aleasa. Ca modele, OK. O japoneza (ar mai fi si altele), restul, "nemtesti".
Corolla are cel mai bun motor, in schimb e pe duca modelul. Daca vrei s-o tii 6-7 ani, la anul vei avea masina veche, iar dupa inca 6, poate apare modelul nou, ala inca neproiectat. Cam ca si cum ai vrea acum sa vinzi un Ford Escort. Deci, nu.
Daca ai familie si vrei sa cari bagaje multe, solutia este Octavia II. Dar numai daca-i musai, pt. ca motorizarea e lenesa, ca si la Golf, dealtfel. La astea doua, ar mai fi 1,6 FSI, dar aici trebe benzina scumpa.
Ramane Astra 1,6 Twinport - economic, dar placid - si Focus.
Eu as ramane la Focus - motorizare-transmisie OK, tren de rulare f. bun.


Ca o completare, iti spun ca Focus are platforma cea mai dinamica, Octi 2 e f. aproape. Asa ca un drive-test cu ele te va edifica rapid.
Gigi70423
Normal ca e foarte aproape. Octavia 2 are aceeasi platforma ca si Golf V. Ambele, la fel ca si Focus, au suspensie independenta pe spate, ceea ce ofera o stabilitate foarte buna.

E inutil sa mai mentionez ca un drive-test cu fiecare este cel mai important. Incearca insa sa faci drive-test cat de cat la fel cu ele. Adica sa nu faci drive-test cu una de 140 CP si cu alta de 100. Sau cu una prin oras, si cu alta pe un drum virajat. Ideal ar fi sa faci un test cu motorizarea pe care vrei s-o cumperi, sau una apropiata.
Alexandru74941
Eu am facut "test drive" cu Golf (adica am luat masina unui prieten 2 zile) dar nu pot spune ca e edificator pt ca el are un 2.0 TDI si nu e aceeasi mancare de peste. Ca design nu am ce spune, e foarte bine finisat si imi place. Am observat si eu ca in spate nu prea e asa de mult loc ....
Ford Focus si-a cumparat un var de-al meu care e foarte incantat de ea (da nu o are decat de 3 sapt). Pot spune ca nu ma impresionat interiorul, in schimb este ceva mai spatioasa si la banii astia in afara de climatronic e mai bine dotata ca si Golf.
E adevarat ca Octavia cam sare din pretul asta (e cu 300 de euro mai scumpa) si normal, mai putin dotata ca si celelalte. Am inclus-o in enumerare pt ca am auzit multa lume spunand ca sunt foarte fiabile. Alegerea e intr-adevar grea pentru ca nu o pot face decat 1 data smile.gif cine stie cand mai fac rost de atatia bani pentru o masina si de aceea vreau sa vad mai multe pareri.
Armadyllo
Salutare! Am un prieten care are un Focus sedan,de aprox 3 ani.Este foarte multumit de ea,nu i-a facut probleme deloc.Are la activ si cateva drumuri Sp-Rom,si nu s-a plans de spatiu,(ca doar nu a mers cu mana goala),tinuta de drum excelenta,motorul Diesel economic.
In rest celelalte doua...nu comentez biggrin.gif
Arheopterix
6-7 ani=fiabilitate=corolla.
onose57147
[quote="Gigi70423"]
Iti fac asa un fel de top 3:

Ca tinuta de drum: Focus, Golf, Astra
Ca finisari interioare, spatii de depozitare: Golf, Astra, Focus
Ca spatiu interior/portbagaj: Focus, Golf, Astra
Dotari, la acelasi pret: Astra, Focus, Golf.
Siguranta: Focus, Golf, Astra
Valoare de revanzare: Golf, Astra, Focus
Service: Astra, Focus, Golf.

...si ar fi multe alte criterii, insa concluzia e ca e greu sa stabilesti un top.



nu stiu de unde ai facut tu topul asta, dar nu e chiar asa: blink.gif

La dotari standard: Golfu e mult peste celalalte 2, dar la acelasi pret ajung tot pe acolo daca bagi optionale la greu in Astra si Focus arigato.gif

La siguranta: nu stiu de ce tu consideri Fcus-ul mai sigur ca Golful (STANDARD, cea mai varza echipare: GOlf= 6airbag-uri, Focus = 2 airbag-uri), si din cate imi aduc bine aminte, ambele au 5 Stele a EuroNcap blush.gif
onose57147
cat despre calitatea la Focus, am avut un soc cand m-am suit in ea. Si lumea se mai plange de calitatea la o Corolla, pai Focusul e cu vro 5 ani in urma la calitatea plasticelor si la feelingul pe care il dau. Nu mai zic ca am avut norocu sa ma sui intr-una care avea jum superioara a bordului ALBASTRAsi cea inferioara neagra ( :bash: , ceva mai groaznic si mai fara gust nu am vazut in viata mea)

Alexandru74941: tie iti recomand sa ti cont de parerile noastre, DAR sa te hotarasti tu, nu sa ne lasi pe noi pt ca tu vei merge cu masina. Dute totusi sa faci un drive-test cu astea 3, poate te mai lamuresti

Succes si sa ne spui la care ai ramas :wave:
Alexandru74941
Cand am inclus pe langa Golf Focus-ul mi-era frica ca o sa iasa o disputa intre cele 2 smile.gif Ideea e ca Focus nu ma incanta (si am mai spus-o) la aspectul interior. onose are dreptate, au cam stricat-o cei de la Ford cu versiunea actuala. Sa fiu sincer parca imi place mai mult varianta anterioara. O sa ma duc cand am timp sa fac un test-drive cu o Octavia II sa vad cum e.
Cred ca o sa raman pe varianta Golf/Octavia pt ca: Opel nu imi place in mod special cum arata si multi s-au plans de cutia de viteze; Corolla e fiabila si asa mai departe dar e relativ "veche" si de Focus am scris mai sus.
Ca si curiozitate ... e mai bun motorul Duratec 1.6 Ti-VCT de pe Focus decat cel de 1.6 de pe Golf (lasand la o parte cei 13 cai in plus). Ca si performanta "pe foaie" Ti-VCT are omolog 1.6 FSI dar varianta nemteasca e cu 1000 euro mai scumpa smile.gif
laur6
e bine ca ai mai eliminat din lista si ai ramas numai cu doua variante. vw golf sugerez eu, gandindu-ma mai ales ca daca ar fii la aceeasi bani nu cred ca nimeni si-ar pune problema ce sa aleaga: clio sau logan. cam asa cred ca e si cu vw/skoda. vw sunt tatici lor (sau mamicile)
laur6
scuze, am facut a doua fraza varza! dar cred ca s-a inteles cat de cat ce am vrut sa spun
Skywalker
QUOTE(Alexandru)
Salut, ma numesc Alex si m-am decis sa-mi cumpar o masina noua. banii de care dispun sunt 16000 euro...

Asta la ce pret? CIP sau DDP ca daca e cip iti recomand Opel Vectra C 1,8 Ecotec 140cp cutie manual 5 trepte Esentia la @ 15.200 euro CIP. Eu m-am "dat" cu Vectra A; B si C iar C-ul este super frumos (dpdvp)
Gigi70423
Onose, nu stiu daca observi ca eu am incercat sa fiu obiectiv. Tu vii sa desfintezi Focusul doar pentru ca nu-ti place tie.

Eu nu am spus ca in topul meu vorbesc de dotari standard. Ideea este ca la 17.000 euro DDP eu pe Focus aveam mai multe decat pe un Golf. Nu comparam dotarile standard, pentru ca omul nu-si cumpara varianta standard.

Configureaza tu un Golf care sa aiba: motor de 1.6 100 CP (e vorba de cel de 1.6 102 CP), care sa aiba toate airbagurile, ESP, TCS, ABS, EBA, CDPlayer cu MP3, Jante aliaj, Tempomat, un volan decent - nu ala de jucarie standard si vezi cat costa fata de un Focus. Focus este mai sigur conform EuroNCAP (are 35 p, fata de 33 cat are Golf).

Nu mai zic daca vrei sa compari acelasi lucru, dar cu motoarele TiVCT de la Focus (115 CP) cu FSI 1.6 (tot 115 CP) de la Golf. Acolo sa vezi diferenta de pret.

Vei avea surpriza sa constati ca Golf este mai scump. Iti spun si pentru ce: pentru finisari interioare. Este peste Focus la capitolul asta. Insa este mai mic ca spatiu in toate privintele. Focusul sufera la capitolul finisari, desi mie mi se pare ca totusi unii exagereaza.

Apoi, se compara garantia de 4 ani (motor + cutie) de la Focus cu cea de 2 ani de la Golf ? Eu nu prea cred.

Octavia este si mai scumpa decat Golf, pentru ca este mai mare. Este totusi o masina buna, dar putin cam scumpa pentru ce ofera.

Oricum nu conteaza, ca Alex s-a hotarat oricum. Ma bucur pentru ca a ales, pentru ca stiu ce greu e sa alegi.

Alex, ia-ti masina care iti place. Daca ai nevoie de spatiu mai mare, mergi pe Octavia, daca nu, Golf este alegerea corecta pentru tine.
Gigi70423
Laur, cred ca nu prea stii ce vorbesti...

Ca idee, Octavia e mai fiabila decat Golf. Interesant nu ? Chiar daca pare incredibil, Octavia este o masina peste Golf in anumite privinte. Asa ca a face o paralela intre Golf/Octavia si Clio/Logan e complet deplasat.

Mai bine zi-i sa-si ia un Audi, ca oricum in grupul VAG, Audi e cel mai tare.
:bash:
Alexandru74941
N-ar fi rau sa fii avut 16000 CIP smile.gif Suma pe care am mentionat-o este vorba aia "cash nenica", adica de atata dispun per total.
Pentru Gigi70423, e adevarat ca as vrea putin mult Golf decat Focus, dar nu imi place in asa mod incat sa trec peste orice. Parerea mea e ca la o masina motorul e de baza. Cum am scris mai sus, Ti-VCT (115CP) cu toate optiunile pe care le vreau eu este 16043 euro DDP. Golful 1.6 FSI, aceeasi idee costa 17200 euro. Deci e clar, daca merg pe VW e motor 1.6 simplu.
De aceea am pus intrebarea: "e vreo diferenta majora" (in afara de 13 CP +) intre ele ?
Gigi70423
Este diferenta. Diferenta este ca Ti-VCT este cu distributie variabila continua dubla. Asta se traduce printr-o curba de cuplu mai buna. Adica motorul trage bine si la turatii mai joase.

Eu remarc la al meu, care e 1.6 simplu, de 100 CP: sub 3000 rpm nu este prea prezent. Teoretic, cel de 1.6 ar trage ceva mai bine sub 3000.

Cuplul maxim este de 155 la Focus si de 148 la Golf. Diferenta ar fi de aproximativ 5% in favoarea motorului de pe Focus. Puterea maxima este mai mare cu aproximativ 13%. In mod clar, motorul de pe Focus este mai performant. Si consumul ar parea ca este mai mic pentru Ti-VCT.
_Constantin_
Am vaga impresie ca de cate ori comparam motoarele astea de 1.6 vorbim despre ele ca despre motoare racing, de parca ditribuitia variabila si nush ce alte rah****uri au vreo importanta cand ai 103 sau 108 sau 110 CP.
Pt domnul Alexandru. Eu am avut dilema Octaiva II /avensis si sa stii ca Skoda a facut progrese. MARI. Banuiesc ca dif de 300 euro nu sunt un factor de decizie cand dai 16.000 pe o masina, ma gandesc...
Tine minte un lucru: cu cat un motor este mai nou si mai evoluat cu atat este si mai pretentios la exploatare si in special benzina. Sa nu crezi ca intre MPI si FSi nu se vede dif ... cu FSI daca nu bagi benzina buna e cam degeaba. La mine daca bag 95 fara plumb si dupa bag EVO sau SUPER 100 parca mi-am luat racheta.
Dupa cum ai zis, fa alegerea inteleapta dupa ce auzi multiple pareri ca dupa ce dai avansul nu mai poti face nimic...
Mihai66305
Salut ! Vad ca ai in semnatura un 1.6 VVT-i. Sa inteleg ca ai mers si cu motoare fara distributie variabila de 1.6l sau comparabile ca cilindree, si nu ai simtit nici o diferenta ?
Gigi70423
Ca idee, motorul de 1.6 de 100CP, la 4000 rpm are aceeasi putere cu cel de 1.6 Ti-VCT la 4000 rpm - sau ma rog o fi o diferenta de 1-2 CP.

Ti-VCT are cuplul maxim de 155Nm la 4150 rpm. As putea presupune ca la 4000 are ceva mai putin. Al meu are 150 la 4000. Deci puterea acolo ar fi cam egala. Diferente (nu majore) cred ca se simt la turatii mai mici, la turatii mai mari si la consum, cam toate in favoarea Ti-VCT.

Pentru mine, cand am luat masina nu au mai fost bani si pt motor, asa ca am ramas la cel de 100 CP. Si ca sa-l citez pe dealer, cand l-am intrebat de diferente: "Am mers cu ambele si diferentele sunt destul de mici. De banii aia mai bine puneti niste dotari in plus la masina".

Ca idee, la banii in plus pe motor, mai bine pui IVD, sau sistem audio cu MP3 player+volan in piele cu tempomat si computer de bord, sau jante de aliaj, sau altceva care te-ar incanta.

...asta daca te hotarasti pe Focus.
_Constantin_
Si eu zic la fel. Nu neaparat sa iei focus dar sa nu dai 2000 euro pe 15 cp. Nu se merita parerea mea, mai ales daca mergi calm si linistit.

PS: ce diferente am simtit intre vvti si mpi de la logan va spun: mpi e de kko ca era pe o masina nasoala, daca era pe alta poate nu mi s-ar fi parut la fel.
Oricum daca as avea de avea de ales intre vvti si mpi as alege vvti dar poate omul nostru nu e interesat de performante maxime din partea motorului. Am un preten cu focus 1.4 trend( adica troaca, goarna, fara nimic) si schimba treapta sub 2000 rpm. Ala ce face cu distributie variabila?
Mihai66305
QUOTE(Constantin69575)
PS: ce diferente am simtit intre vvti si mpi de la logan va spun: mpi e de kko ca era pe o masina nasoala, daca era pe alta poate nu mi s-ar fi parut la fel.

Eu tot nu am inteles ce diferente ai simtit...sa zicem ca sub 2000 rpm nu e nici o diferenta ? Cel de pe Logan nici macar nu e cu 16 supape...
Cornel001
QUOTE(Gigi70423)
Pentru mine, cand am luat masina nu au mai fost bani si pt motor, asa ca am ramas la cel de 100 CP. Si ca sa-l citez pe dealer, cand l-am intrebat de diferente: "Am mers cu ambele si diferentele sunt destul de mici. De banii aia mai bine puneti niste dotari in plus la masina".

Idem la mine.
Alexandru74941
Adevarul este ca oferta Ford se afla deasupra celei de la VW. In 16000 DDP intra sensibil mai multe dotari+un motor mai performant.O sa merg Marti sa fac un test-drive cu Ford Focus si cu Octavia II, ca sa ma mai lamuresc.
Mihai66305
Golf-ul este prea scump pt. ceea ce ofera...O idee ar mai fi Astra H !
_Constantin_
Mihai am simtit diferente si normal ca vvti suna si mai bine si trage mai bine dar nu in asa fel incat sa zic: Nu as lua MPI niciodata ca e prost sau...
In ceea ce priveste topicul de fata: clar focus. Desi nu se compara calitativ cu GolfV, e alegerea cea mai potrivita. Iar daca iei focus sa iei hatchbacku, sedanu ca orice adaptare nu e foarte reusit la imbinari. mie cel putin, cu cel cu care am mers( avea 5000km) mi-a facut o impresie proasta a interiorului. Ce e drept era trend dar troncanea din toate balamalele si asta nu e bine deloc mai ales cu atatia km.
Alexandru74941
Constantin69575 te referi la sedan ?
Cornel001
Troncanea unde, la gropi ?
Al meu (sedan) are dupa 4 luni si ceva, 4500 si un pic km, si, dupa umila mea parere, n-as zice ca troncane. Depinde si pe unde si cum umbli cu el, eventual, am luat si io gropi, alea, dar pe unde am putut, am evitat.
Gigi70423
Eu am 6000 km cu Focusul meu si nu trocane absolut deloc. E ca atunci cand avea 100 km. Insa ma port cu grija cu ea. Daca merg pe drumuri proaste merg incet ca sa pot evita gropile, daca nu le pot evita le iau f. incet. Deci nu ar avea de ce sa trocane.

La orice masina, depinde cum e condusa. Daca iti pui mintea, poti distruge orice masina in 1000 km...
Alexandru74941
Stie cineva unde sunt fabricate masinile VW (in special Golf) care ajung pe la noi ?
Alexandru74941
Ok, am aflat eu pana una alta.Se fac in Germania.
Am ales pentru un Golf V 1,6 trendline cu climatronic,spatii de depozitare,culoare,pachet oglinzi.Am primit de la dealer pregatire pentu iPOD si 8 boxe. Totul face 16192 euro DDP.
Doresc sa le multumesc tuturor celor care m-au ajutat si au raspuns la topicul meu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.