Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ce sa aleg: GOLF 5 vs COROLLA
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
onose57147
Salutare fratilor, de putin timp am pus mana pe vro 15.000 de Euroi (de la matusa TAMARA biggrin.gif ) si ma gandeam sa-i investesc intr-o masina, poate ma puteti ajuta sa ma decid. :bash:

Dupa ce am studiat vro luna toate ofertele de pe piata (din categoria mea de pret), am restrans lista la 2 concurente:

1) VW Golf 5, 1.4l, 75CP, echipare Trendline , 5usi, eventual optional climatronic, vopsea metalizata, alarma si se cam termina banii.

2) Toyota Corolla,1.4VVT-I, 97CP, H/B echipare Excellence si optional alrma. biggrin.gif (am ales varianta H/B pt ca are climatronic si insertii din metal in plus fata de Sedan la aceeasi echipare si pret)

Vreau de la voi sa ma ajutati sa aleg una dintre ele, dar va rog sa tine-ti in minte faptul ca masina va fi condusa de o femeie (deci nu pun accentul pe putere, ci mai degraba pe fiabilitatea si siguranta)

PS: Nu pot sa cresc suma decat cu vro 200 Euroi !!!
Arheopterix
Personal cred ca ai ales deja...
Sau inca nu i-ti vine sa crezi ca alegi o Japoneza in defavoarea unei masini Germane?
Si mie mi s-a intamplat la fel,dupa 12 ani de masini Germane,au urmat deja 10 de Japoneze,si nu cred ca i-mi voi schimba "gusturile" asa de repede...
S O R I N
+ la golf.model mai nou,mai are cativa ani de viata,parca arata si mai bine..

- la golf.serviceul de tot rasul,intretinerea (cred) mai mare,fiabilitatea nu este punctul lor forte (la vw ma refer)

+corolla.fiabilitate recunoscuta in lume pt acest model,intretinere mai ieftina,3 ani garantie ,fata de 2 la vw ( e un aspect destul de important),si cred mai multe optionale incluse in pret.Din cate am auzit ar fi si discount in aceasta perioada.

- corolla.trebuie sa iasa in curand modelul nou.

Concluzia mea ,bineinteles COROLLA. blush.gif
gabi4
as include ca minus la golf si submotorizare de 75 de cai biggrin.gif care mi se pare cea mai importanta
Legionaru'
Corolla are motor mai puternic decat Golf, si un lucru foarte important(fiind condus de o femeie) suporta mai bine subturarea.
Cat despre siguranta daca nu ma insel are 8 airbag-uri si ABS, VSC,TRC!
Deci, Corolla! :wave:
onose57147
Dupa cum bine ai ghicit Arheopterix, m-am cam decis in favoarea japonezei biggrin.gif

cat despre minusul mentionat de sorin42005" ca o sa apara curand noua corolla", sa fiu sincer nu ma deranjeaza acest lucru prea tare, ba chiar imi place mult modelu asta si dupa cum bine spun altii: " e mai bine sa iei un model testat, decat unul abia aparut "

Asa ca mi sa confirmat ceea ce deja stiam, Toyota RULEZ :minigun:
S O R I N
Eu cred ca erai decis,dar vroiai doar sa fi sigur ca faci alegerea cea mai

buna. :help:
onose57147
gabi4 : iti dau perfecta dreptate, e aiurea ca Golful sa aiba asa o motorizare rusinoasa ( 0-100km in 14,7 sec; da ce face ma nene atata bicycle.gif )

tuca Show: cu motoru ai f mare dreptate, in schimb nu are decat 4 airbag-uri la echiparea asta (la echiparea Sol sunt 6 airbag-uri), dar consider ca sunt destule( sicer nu vreau sa le testez biggrin.gif )
onose57147
Se pare ca astazi e seara Corollei, ori e f buna ori am dat eu peste fanii ei biggrin.gif (bineinteles ca glumeam)

Oricum multumesc la toata lumea pt sfaturi si sugestii, dat nu va opriti ca poate mai sunt si alte lucruri de spus band.gif
onose57147
Bine bine acum vine partea mai delicata: ma gandeam sa o achizitionez de la Toyo Motor Center, din simplul motiv ca e aproape de mine biggrin.gif .

ce imi puteti spune despre ei, despre service-ul lor, sunt ok baietii???
HalbaSus
QUOTE
Se pare ca astazi e seara Corollei, ori e f buna ori am dat eu peste fanii ei


Nu suntem toti fani toyota dar o compacta de 75 cp e evident submotorizata... abia se misca ce naiba deci golful pica din start. Eventual te mai poti gandi la un seat leon (desi cred ca in banii astia intra doar vechiul leon - dar care in opinia mea e muuult mai frumos decat modelul nou, in plus are rezolvate bolile copilariei).
mihai58026
Halba, ai oarecum dreptate.. ramane insa problema veche: fiabilitatea de la bunicel in jos a motoarelor VAG din ultimii ani, cat despre design, sunt super de acord cu Leonul vechi.. deci, inca unul pt "the ricer" biggrin.gif
no offence
HalbaSus
De motorul 1.6 (cea mai probabila varianta in cazul de fata) de pe Leon (si restul grupului VAG) nu s-a prea plans nimeni... Spre diferenta de 1.8T si 1.9 TDI... poate fiindca nu a fost atat de raspandit ca cele 2 dar din cate am inteles ar fi destul de fiabil. De asemenea in sondajul de fiabilitate de la top gear dintre toate modelele bazate pe Golf 4 (Octavia, Leon, A3, Golf 4) cea mai nefiabila masina era... chiar golful. Deci (cel putin in teorie) un Leon vechi pe platforma de golf4 ar trebui sa fie mai fiabil decat un Golf4.

P.S: Si acum intre noi fie vorba fiabilitatea toyota e un pic supramitizata, eu am vazut si corolla care nu porneste. Asta nu inseamna ca nu ar fi o masina foarte buna cu o istorie in fiabilitate.
mihai58026
raison!!

desigur, fiecare padure cu uscaturile ei...cat despre VAG, asa e majoritatea plangerilor sunt la mototrul de 1,4 [subdimensionat pt greutatea masinilor pe care este montat, si deci uzura prematura], 1.8T [in principiu turbina] si 1.9 TDI [asemanator cu 1.8T]

faptul ca o corola din 2-300 [sa zicem ca ai vazut cca 2-300 de Corolle de cand au aparut] nu insemna ca fiabilitatea Toyotei e mit. nu vreau sa polemizez, dar ma gandeam ca e bine sa prcizam ca sa nu inteleaga cineva ceva gresit [din cei ce mai citesc pe aici]..
DORU
Intre variantele prezentate de tine si asa acum au scris si colegii mei forumisti, alegerea e clara: Corolla!
ncristi
Sg minus al corolei il reprezinta finisajele interioare...sunt mult sub golf. Pe de alta parte golful este submotorizat...ar fi interesant sa vedem si o diferenta de cuplu intre cele 2 motoare ca daca toyota are 98hp la 6000rpm si golful 75 la 4000rpm atunci nu o sa simti mare diferenta intre cele 2 motoare.

In genearl motoarele mici cu cai multi ating poterea la turatii f mari asa ca practic nu prea beneficiezi de caii din fisa tehnica smile.gif

Bafta!
James Kilowatt
Corolla are distributie variabila. Se comporta deci onorabil si la turatii joase si la turatii inalte. Comparand strict motorizarile astea, nu as avea nici o ezitare in a alege Corolla, factorul principal fiind motorul.

PS. Cei 75CP sunt la 5000rpm, nu la 4000rpm.
cuplul 126 Nm la 3800 rpm. Destul de sus, pentru un motor cu puterea la 5000.
ncristi
Distributia variabila este un fas dupa parerea mea. Am mers cu 1.6 de pe vechiul megane (care nu avea vvti), acum merg cu 1.6 vvti si am mers cu 1.8 vvti de la toyota si mari diferente nu prea am vazut.

Am dat un ex smile.gif. Nu stiu cuplu nici la w nici la toy insa este un factor neglijat de multi. Se uita la cai...cuplu nu mai conteaza si nu este chiar asa smile.gif
James Kilowatt
Pai nici cuplul nu conteaza, la urma urmei. Ci turatia la care se obtine, sau mai bine spus fractia din turatia maxima la care se obtine, si etajarea cutiei de viteza. Masina e miscata de cuplul la roti, nu de cel la flansa motorului.
onose57147
GOLF: 75CP (55KW) / 5000 rpm
126Nm / 3800 rpm

COROLLA: 97CP (71KW) / 6000 rpm
130Nm / 4400 rpm

Cam astea sunt datele care le-am gasit. Si eu zic ca totusi motoru pe Corolla e mai bunicel biggrin.gif si la cifrele furnizate de constuctori se pare ca e un pic mai economic ( cam cu 0.6l la 100km in regim urban )
Gigi70423
Eu zic Corolla. Motorul de 75 CP de pe Golf e mult prea mic pentru greutatea masinii. Si cum spunea cineva mai sus, e mai important cuplul decat puterea maxima.

De obicei puterea maxima e atinsa la turatii ridicate. Putin offtopic, ma uitam la un motor de 1.6 care are cuplu de 146 Nm la 4000 rpm si la al meu, tot de 1.6 care are 150 Nm, tot la 4000. Celalalt are 110 CP la 6000 rpm iar al meu are 100 tot la 6000 rpm. Da mai bine pe hartie 110 decat 100, dar in realitate, la turatii omenesti, al meu trage mai bine. La turatii ridicate (probabil peste 5000 rpm, celalalt trage mai bine). Insa cum in general femeile (nu toate) merg subturat, un motor de 75 CP e un dezastru pt o masina de 1300 kg.

Pe de alta parte, parca e ceva mai dotata Corolla.
James Kilowatt
@Onose
Trebuie vazut si cum arata curba aia de cuplu, poate ai 80% din cuplu disponibil inca de la 2000rmp, si nu esti obligat sa ajungi la 4800 ca sa o simti ca trage. Teoretic cam asta e rolul VVT-ului.

@Cristi
Uite, aici s-a discutat pe larg cuplu vs putere
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...sc&start=60
Cu ecuatii, diagrame, experimente si teorii...
Legionaru'
QUOTE(cristi36176)
Distributia variabila este un fas dupa parerea mea. Am mers cu 1.6 de pe vechiul megane (care nu avea vvti), acum merg cu 1.6 vvti si am mers cu 1.8 vvti de la toyota si mari diferente nu prea am vazut


Maestre, in primul rand sistemul "VVT-i" e patent Toyota si nu cred ca se gaseste pe Megane! Si daca spui ca nu sunt prea mari diferente intre 1.6 de la Megane si 1.8 VVT-i de la Avensis inseamna ca esti prea mandru de masina ta!
G e o r g e
fara injurii va rog .
mihai58026
poate vorbesc prostii: in configurator la Corolla, 1,8 vvt-i are 192 de caluti.. si e singura varianta data..sigur "nu e mare diefernta" intrea 1,8 vvt-i si 1,6 reno [max 120 de cp??]...
ncristi
Motorul 1.6 de pe megane II este vvt-i iar cel de 1.6 de pe megane 1 nu este vvti.

Motorul de 1.8 la toyota este vvt-i iar cel de 1.8 16v de la ford, renault, peugeot etc nu sunt vvt-i.

Lasa la o parte mandria de a fi fan toyota si fa o comparatie intre ele smile.gif
vvt-iul este un pas inainte insa unul mic.

http://www.toyota.ro/WBStorage/Files/Toyot...ENSIS_RO_05.pdf
James Kilowatt
Aia e varianta sportiva, "TS", motorul "clasic" de 1.8VVT are 129CP.
mihai58026
mersi MR28673.. pe situl dealerului local.. varianta respectiva nu apare.. doar 1,8 Ts parca..
onose57147
se pare ca totusi subiectu initial a fost uitat si acuma am ajuns la motoare de 1.8, 1.6 offtopic.gif , alta mancare de peste.

oricum parerile voastre m-au ajutat sa ma decid in proportie de 90% sa achizitionez Corolla, pana la urma pare a fi cu un pas ( cat de mic ) inaintea Golfului.

Despre TOYO MOTOR CENTER ce parere aveti??? sunt seriosi???
DORU
Si ii plac turatiile inalte...ca la motociclete :angel:
James Kilowatt
@Cristi
Pai renault, peugeot, etc sunt motoristi destul de cuminti, pana si pasii mici inainte ii fac greu. Sunt mari campioni in F1 sau in WRC insa pe strada baga motoare intarziate rau.
Motoarele BMW sau JTS-ul de la Afla sunt cu distribuite variabila (nu zic vvt ca e marca inregistrata) si mai sunt si si cu injectie directa de benzina care lipseste din oferta de la Reno, Peugeot etc. (GDI, cum au zis-o japonezii de la mitsubishi care au reinventat-o 40 ani dupa ce a fost inventata de mercedes). E greu de gasit pasi prea mari in lumea asta smile.gif
T u d o r
QUOTE(MR28673)
@Cristi.
Motoarele BMW sau JTS-ul de la Afla sunt cu distribuite variabila (nu zic vvt ca e marca inregistrata) si mai sunt si si cu injectie directa de benzina care lipseste din oferta de la Reno, Peugeot etc. (GDI, cum au zis-o japonezii de la mitsubishi care au reinventat-o 40 ani dupa ce a fost inventata de mercedes). E greu de gasit pasi prea mari in lumea asta smile.gif


MR, motoarele BMW nu sunt cu injectie directa. In rest, as vrea sa spun ca poate nu ati inteles bine unii dintre voi ce a vrut sa spuna Cristi. Nu mi s-a parut ca ar fi comparat motoarele de 1.6 de la Megane cu cele 1.8 de la Toyo, ci motoarele de 1.6 de la Megan-ul vechi cu cele de la cel nou. Diferenta dintre ele este de distributie.

Cat despre motoarele comparabile de 1.6 de la Toyo si Reno... nu vad ce diferenta imensa sa fie intre ele, dpdv al conceptiei si performantelor. Pana si pe hartie sunt cam la fel. Am mers cu 1.6 VVT-i de la Corolla, si nu mi s-a parut impresionant. Trage frumos de la turatii mici, dar performantele se ating tot la regimuri inalte. Din acest punct de vedere, motorul Renault este la fel.
Nu discut despre fiabilitate aici.
Aer Curat
Alegerea clara este Corolla.
Minusurile ar fi date de faptul ca modelul se va schimba in cateva luni (afecteaza valoarea de revanzare, cand va fi cazul)si de finisajele interioare care nu prea sunt stralucite.
Opel Astra H nu ar fi interesant ? Ar putea intra un Enjoy de 1,6
Kata
fata va intreaba daca e ok la Toyo si voi ii povestiti de turatii...

da, e super ok la toyo. noi cand am luat masina am fost si la toyota romania si la toyo si am luat masina de la toyo (care sunt la vreo 10 km distanta de noi) desi aveam showroom toyota romania la parterul blocului.
does that answer your question?
au fost excelenti ca si servicii si pre si post-vanzare.

succes si sa te bucuri de masinuta!
James Kilowatt
@Tudor
Corect.. mea culpa smile.gif M-am gandit la VW si am scris BMW smile.gif
LA BMW cu injectie directa se pare ca sunt alea mari si cu hidrogen... smile.gif
T u d o r
MR, s-ar putea sa ai gura aurita, nu mai stiu unde am citit ca BMW va introduce si el incepand cu 2009 injectia directa pe motoarele benzinare. Asa ca... pana la urma s-ar putea sa ai tu dreptate. smile.gif
onose57147
Merci Kata ca mi-ai raspuns la intrebarea cu Toyo Motor Center, dar nu prea ai innimerit-o cu "fata" :clapping: sunt BAIAT (dar gresala e iertata ca nu se intelege din link sexul :smoke: )

aer curat: am luat in considerare Astra H, dar nu mi-a prea placut interiorul (in special consola centrala f aglomerata), si echiparea NJoy e sub echiparea corollei, asa ca..... :minigun:
Nu ma intelege gresit nu consider Astra ca fiind o masina proasta,ca am si eu un Astra clasic 1.7dti si sunt super multumit biggrin.gif ; dar cred ca e timpul pt prima japoneza :punk:

Se pare ca "toate drumurile duc la Toyota" :clapping:

Sper sa ma bucur de ea si sa intru si eu pe forum peste vro luna sa ma laud cu achizitia beer.gif

PS: Toyota e :1:
guerilla
vei fi incantat(a) de serviciile Toyo, nu-ti fa griji. atat la vanzare cat si la postvanzare.
welcome to the club.
Armadyllo
Toyota si eu....votez :punk:

Bafta la cumparaturi,si la cati mai multi Km fara probleme...
Otto73
Eu spun sa incerci pe la mai multi dealeri si pe urma vezi care vine cu oferta cea mai buna.
Parerea mea sa o cumperi de la cel mai apropiat dealer ca sa faci si revizia tot acolo, sau poate poti sa o iei si din alta parte si sa-i faci revizia tot la cel mai apropiat dealer toyota.
onose57147
Se pare ca sunt hotarat sa o achizitionez corolla de la Toyo Motor Center :angel:

VA MULTUMESC pt pareri biggrin.gif , dar se pare ca vroiam o confirmare ca nu iau o decizie gresita

Armadyllo: multumesc mult pt urare drunk.gif si fie la toata lumea

guerilla si Kata: am fost si eu la Toyo inainte sa postez subiectul pe forum si am fost destul ce incantat de servicii (cel putin cat am apucat sa vad), asa ca o sa va urmez sfatu arigato.gif arigato.gif arigato.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.