mihai58026
Apr 26 2006, 01:47 PM
intrebare: avand in vedere ca [cel putin in folclor] cutia in 5 trepte este mai lunga decat cea in 4 trepte, atunci, automat, cardanul va fi mai scurt??
si daca pt respectivul autoturism nu exista cutie in 5 trepte [deci automat nici cardan] care ar fi solutia?
cum s ecalculeaza compatibilitatea unui cardan de la un alt producator/model?
se pot modifica cardane, in conditii de maxima siguranta pt circulatia ulterioara [suduri, echilibrare, greutate]?
multumesc
Meditatorul
Apr 26 2006, 02:03 PM
aici iti trebuiesc niste date strict tehnice!
de ce nu incerci la un service unde au si manuale si informatii tehnice?
stelian61244
Apr 26 2006, 06:56 PM
fii mai explicit cu problema ta,intre cv 4tr ,cv 5tr si cardan ca nu pricep ideea,exista transmisia prin axe planetare.
stelian61244
Apr 26 2006, 07:02 PM
ca sa nu uit , in general toti arborii de transmisie cardanica (cardan in popor),au un capat fix iar celalalt este reglabil pe caneluri intr-o anumita masura,daca mai vrei amanunte intreaba .
mihai58026
Apr 27 2006, 07:34 AM
@stelian:
masina este un Opel Ascona B [ultima ascona cu tractiune spate] si areun motor de 1,6 si cutie in 4..
m-ar interesa sa o trec la o cutie de 5..
Horia49540
Apr 27 2006, 08:00 AM
cel mai bine este sa gasesti un cardan facut de o fabrica, nu modificat, caci este foarte greu si fin sa echilibrezi un cardan (doar daca nu dispui de un banc de probe super
); trebuie lcrat cu o super-precizie :wave:
stelian61244
Apr 27 2006, 08:07 AM
daca ai posibilitatea,masoara cv 4tr de la marginea care se prinde de motor la flansa pe care se prinde cardanul sa vezi ce lungime are ,dupa care faci aceeasi masuratoare si la cv 5tr si vezi ce diferenta rezulta intre ele(masurarea se face la ambele cv din aceleasi puncte de reper),iti notezi pe ceva datele dupa care treci la demontarea cardanului din flansa de la cv;dupa ce i-ai desfacut flansa vezi cit poti sa impingi in interior capatul cardanului si masori distanta de flansa cv la flansa cardanului in noua pozitie apoi compari cu diferenta care o ai dintre cele doua cv si vezi daca se incadreaza in distanta dintre cele doua puncte.
stelian61244
Apr 27 2006, 10:50 AM
si inca ceva destul de important :banuiesc ca axul cardanic este compus din doua segmente articulate prin doua cruci cardanice si este prins intr-un suport cu rulment undeva pe la jumatatea lui de caroseria masinii,cind faci masurarea dintre cele doua puncte sa fie in pozitia normala de lucru a lui(adica montat pe caroserie);
inca o problema importanta :dupa ce vezi cam unde ar fi noua pozitie de lucru a cardanului uita-te la distanta care s-ar mai putea duce in interior cardanul (ideal ar fi sa mai poata culisa 3-5 cm) pentru ca el in timpul functionarii culiseaza in functie de conditiile de trafic(drum cu gropi si incarcatura din masina) +- fata de cota masurata in prima faza.
stelian61244
Apr 27 2006, 10:55 AM
si vezi daca cv in 5 tr cade cum trebuie in tampoanele de prindere
ivghenie74744
Apr 27 2006, 11:07 PM
desfaci cardanul acolo unde are el culisa pe caneluri si poti taia aprox. 5 cm si te ai scos. bafta , va merge !
mihai58026
Apr 28 2006, 11:00 AM
danche shoshon la toata lumea
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.