Help - Search - Members - Calendar
Full Version: opel astra g cutie automata??????!!!???
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Dan71857
Lume in sfarsit am gasit sa dau masina mea .. cred ca va amintiti despre ce este vorba! La schimb cu un astra g classic din 2001 , hatchback, 2.0.dti ....dar cutie automata!!!!!!!! acum vreau sa va intreb ce parere aveti despre cutia asta automata! nu stiu daca sa merg sau nu pana la constanta sa vad despre ce este vorba cu masina aceea! aveti idee cum se comporta? este fiabila? face probleme? se misca mai prost masina din cauza asta? creste consumul? astep orice comentariu pentru a putea sa imi fac o parare despre cutia automata de pe opel astra!!!! multumesc
ali66619
Nu sti ce pierzi ?
Da ata ce probleme are ?
e foarte comoda !
[/b]
Claudiu52286
In RO cutia de viteze este o ciudatenie, in Canada 90 % din autorurismele vazute aveau asa ceva. Si merg de de rup, mii de km.
Concluzia - nu suntem noi obisnuiti cu ele.

Eu as vrea sa imi iau asa ceva, in prezent avand un Caravan/2001 de 2 litri cu CV manuala sad.gif

+ anyway, treci de la curea/1,7 litri la lantz/2 litri, e ceva biggrin.gif
Dan71857
iti multumesc pt raspuns si pe mine ma tenteaza insa chiar mi-ar placea sa aud o parere exact la obiect ... ce se stie despre cutia automata de pe opel astra! clar nu este facut pentru romania deoarece am intrebat la un dealer si mi-a spus ca nu este posibil si nici nu are informatii in legatura cu ea! asa ca astept ...
Dan71857
up

nimeni?
vma
nu am condus niciodata o masina cu cutie automata dar cred ca nu mi-ar place sentimentul. M-as simti ca si cum as avea doar o mana biggrin.gif Este ca si fumatorul care se lasa de fumat si nu stie ce sa mai faca cu mainile ca i se par in plus biggrin.gif
Damian53219
astea`s fitze ca "vai cutia automata e o aberatie" !!!!
eu am 2 masini cu care merg zi de zi. una cu cutie manuala una cu cutie automata.
aia automata este mult mai comoda de o mie de ori decat cea manuala....
plus ca la cele automate nu o poti forja cum vrei tu, stie ea cand si cum sa schimbe vitezele, si te tine mult mai mult motorul.
in trafic bara la bara.... tii piciorul pe frana... si cam atat.
la inceput e greu. trebuie sa uiti ca ai piciorul stang.
iti sugerez sa-l tii tras sub tine la inceput. ca daca calci frana cu stanga....e.... belea blush.gif
inca ceva, cutiile la opel (manuale si hidramate) s-au dovedit a fo foarte fiabile!
inca ceva , la cele automate, dispare problema plecarii din rampa biggrin.gif
eu iti propun s-o incerci cam o ora prin oras sa vezi cum te simti.
sunt unii oameni care pur si simplu nu accepta evolutia tehnicii! ei tot la desfundat jiglere au ramas!!!

in rest....... mare lucru nu e de zis...
eu o recomand pt cei care vor sa tina masina mai multi ani....
pt cei ce au mania de a omori masinile.... ma rog.... nu mai zic nimc blush.gif
marius34515
Ia-o fara grija. Chiar cu incantare ... smile.gif

Dintotdeaunan Opel a facut cutii automatice foarte bune si fiabile (or fi avand suportul americanilor de la GM, nu?). Prin anii 90, BMW-ul cumpara de la Opel cutiile automate, si dadea la schimb motoarele de 2,5TD pt Omega.

Eu am condus ambele modele (man/aut). In traficul si la tehnologia din ziua de azi, indiscutabil merita automata. Singura chestie care ar fi impotriva ei - personalitatea soferului. Dar asta e alta poveste ...
vma
Damian53219 parerea ta ca sunt fitze... daca tu vrei un mers comod nu inseamna ca asta vrea toata lumea, eu vreau un mers sportiv.
Aprops, chiar ai o problema la plecarea in panta? biggrin.gif
Damian53219
QUOTE(vma)
Damian53219 parerea ta ca sunt fitze... daca tu vrei un mers comod nu inseamna ca asta vrea toata lumea, eu vreau un mers sportiv.
Aprops, chiar ai o problema la plecarea in panta? biggrin.gif



*vma*
biggrin.gif
eu din pacate, nu! nu am probleme! doar am si precizat ca am 2 masini una hidramata si una manuala! iti dai seama ca daca intampin o rampa ce fac? dau o fuga repede acasa sa iau masina automata, trec peste rampa (banuiesc ca stii ca se numeste rampa cand urci si panta cand cobori)(nu stiai?? ai aflat! biggrin.gif ) , apoi ma intorc sa o iau pe cea manuala?? blush.gif
si legat de mersul sportiv....da! depinde si de gusturile omului!
si daca citeai mai bine am zis : "astea`s fitze ca "vai cutia automata e o aberatie" !!!! "
nu te-am atacat pe tine, Doamne Fereste! :angel:

*marius34515*
belea trade!
n`am ce zice...
sa vezi show, de exemplu la Opel Corsa, ultimul model, cutia hidramata este in asa "hal" de performanta incat consuma cu un 1 in minus fata de una cu cuine manuala beer.gif

da da da! aceeasi reactie am avut-o si eu....
am vaga banuiala ca are mai multe trepte intermediare.... bine... nu sunt specialist in cutii automate ca sa-mi dau cu parerea dar ziceam si eu asa..... :cool: :cool:
oricum, daca esti in preajma unuia care desface o cutie hidramata iti recomand sa stai putin sa te uiti inauntru. este o minune a tehnicii!!! :romania:
marius34515
*marius34515*
belea trade!
n`am ce zice...
sa vezi show, de exemplu la Opel Corsa, ultimul model, cutia hidramata este in asa "hal" de performanta incat consuma cu un 1 in minus fata de una cu cuine manuala
da da da! aceeasi reactie am avut-o si eu....
am vaga banuiala ca are mai multe trepte intermediare.... bine... nu sunt specialist in cutii automate ca sa-mi dau cu parerea dar ziceam si eu asa..... :cool: :cool: [/quote]

La ultimul Corsa nu e cutie automatică (in sensul clasic). E o cutie manuală-automatizată. Adică, are tot 5 trepte manuale, dar schimbul se face de calculator prin 2 ambreiaje. E cea mai bună soluție care există - computerul face treaba cel mai bine, dar nici nu mai are masa convertorul de masă (am uitat dacă așa se cheamă pe rom, pe germ ii spune "Drehmomentwandler"), care mânăncă multă energie la cutiile automatice clasice - de aici consumul ușor mai mare la unele cutii vechi ...
Singurul inconvenient: prețul. Altfel, toată lumea ar pune așa ceva pe mașinile lor ..
smile.gif
Dan71857
va multumesc pentru raspunsuri am asteptat cam mult insa pe bune m-ati convins pe la inceput eram cam 60% spre cutia automata acum sunt mai mult ca sigur ca o iau daca este buna masina si o mai are omul la vanzare! stiu ca romanii fug de hidramate si s-ar putea sa am noroc! chiar o sa-l sun si daca o iau va tin la curent! 10x
marius34515
QUOTE(Dan71857)
va multumesc pentru raspunsuri am asteptat cam mult insa pe bune m-ati convins pe la inceput eram cam 60% spre cutia automata acum sunt mai mult ca sigur ca o iau daca este buna masina si o mai are omul la vanzare! stiu ca romanii fug de hidramate si s-ar putea sa am noroc! chiar o sa-l sun si daca o iau va tin la curent! 10x


Succes s-o mai prinzi, si sa te bucuri 99% de ea (100% nu exista pe luma asta)!
smile.gif
RUE
folosesc de cateva zile un kia picanto hidramat.
cu consumul nu sunt decis, acum abia i am facut un plin.
usurinta in conducere fara probleme. te adaptezi usor la o masina hidramata.
la drum la momentul de forja trece automat pe treapta inferioara si pulseaza atunci!
mai are un buton la maneta care daca il eliberez nu permite urcarea in a 4 a si merge maxim cu 3 indiferent de turatie.

mare grija sa nu calci frana cu stangu ca e pedala destul de lata.

completez: la masinile hidramate vad foarte necesar ABS ul, cum in momentul in care calci frana eu nu stiu ce se intampla exact... se face si o frana de motor (nu cred) sau e o frana bruta.

deci pt siguranta imi pare mai utile cutia normala manuala daca nu ai ABS.
ieri cu kia am simtit scartaitul rotilor si am vrut sa franez pt o reducere de viteza (putin agresiv). nu se prea simte frana de motor ca dincolo unde ai posibilitatea fie prin ridicarea piciorului de pe acceleratie sa o simti, ca sa nu zic de schimbarea la treapta inferioara.
marius34515
QUOTE(rue45709)
la drum la momentul de forja trece automat pe treapta inferioara si pulseaza atunci!

completez: la masinile hidramate vad foarte necesar ABS ul, cum in momentul in care calci frana eu nu stiu ce se intampla exact... se face si o frana de motor (nu cred) sau e o frana bruta.

deci pt siguranta imi pare mai utile cutia normala manuala daca nu ai ABS.
ieri cu kia am simtit scartaitul rotilor si am vrut sa franez pt o reducere de viteza (putin agresiv). nu se prea simte frana de motor ca dincolo unde ai posibilitatea fie prin ridicarea piciorului de pe acceleratie sa o simti, ca sa nu zic de schimbarea la treapta inferioara.


Ăla e "kick-down"-ul, care schimbă în tr inferioară la apăsare bruscă a pedalei de accelerație wink.gif mrrrrr!
Și la cutiile automate se poate face frână d emotor - doar cei care n-au condus susțin contrariul, pe nedrept. Pur și simplu, schimbi manual (din D în 3 sau în 2), și gata, restul face motorul wink.gif

Iar la frânare - stai tu liniștit, mașinile de azi sunt mai deștepte decât noi, șoferii (habar n-ai tu câte operații face mașina ta în fracținule de scundă când frânezi brusc și te concentrezi la ce se întâmlă pe șosea!). Au senzor pe pedala de frână, calculatorul știe că tu frânezi, și taie alimentarea. Deci, nu prea e obligatoriu ABS-ul ... De altfel, ABS-ul există în 90% din cazuri doar pt frânarea în curbe, nu pt frânarea normală.
RUE
da domne, poate ca eu nu prea stiu cum e treaba cu hidramatele.
eu ti am zis ce am simtit eu pe viu.
mai avea un prieten pe un volvo 240 o hidramata si facea asa cum spui tu din D pe 2, dar mai mult la demaraje inainte de a porni depasirea, nu pt frana de motor... si a terminat cutia aia in scurt timp. asta ca alt punct de vedere.

o sa fiu mai atent. s-ar putea ca frana de motor sa se faca diferit in fct de treapta in care se afla instantaneu masina pe D.

oricum, nevasta mea cred ca si ar vinde posetele sa aiba automata!
Damian53219
QUOTE(rue45709)
...la drum la momentul de forja trece automat pe treapta inferioara si pulseaza atunci!
mai are un buton la maneta care daca il eliberez nu permite urcarea in a 4 a si merge maxim cu 3 indiferent de turatie....

acela este un buton ce da comanda cutiei sa anuleze treapta a 4-a , si restul vitezelor ti le schimba ceva mai sus (ca turatie) .
de exemplu, la "tancul" meu, normal schimba 1-a spre a 2-a la 70km/h , iar daca apas pe "butonul minune" la 80km/h ......
acum depinde de motor, cutie, plaja treptelor de viteze


QUOTE(marius34515)
Ăla e "kick-down"-ul, care schimbă în tr inferioară la apăsare bruscă a pedalei de accelerație wink4 mrrrrr!
Și la cutiile automate se poate face frână d emotor - doar cei care n-au condus susțin contrariul, pe nedrept. Pur și simplu, schimbi manual (din D în 3 sau în 2), și gata, restul face motorul wink4

da marius, ai perfecta dreptate!
numai ca am cateva chestii de adaugat!
de exemplu la 100km/h , te bagi in depasire, calci acceleratie 3/4 schimba dintr`a 4-a in a 3-a , daca o calci pana`n fund, intra intr`a 2-a !

practic acest kick-down iti da un super boost cand ai nevoie! eu zic ca e super!!!!
din acest punct de vedere (al boostului) sustin cu toata caldura cutiile hidramate!
nu cred ca in depasire (cutie manuala) ai 4000ture intr`a 3-a mai poti baga repede intr`a 2-a .......
la automata..... ma rog... trage-ti voi concluziile biggrin.gif evident numai dupa ce ati mers cu o masina hidramata blush.gif
Skywalker
Cutia manuala pentru condusul sportiv este cea mai buna varianta.
Treptele de viteze difera mult intre cele doua tipuri de cutii
QUOTE
nu cred ca in depasire (cutie manuala) ai 4000ture intr`a 3-a mai poti baga repede intr`a 2-a .......
la manuala la 4000 rpm in a 3a ai destula forta sa mai poti murca lejer pana la 5300 rpm si dup'aia dai 4 si te-ai dus. sau cum schimbam eu la "der Willi Boy" la 6000 rpm
Cutiile robotizate de astazi le recomand foarte mult, este foarte usor de condus masina si ajuta mult motorul prelungindu-i viata.
pharao28200
Cutia automata e clar mult mai comoda la condus la drum lung si in aglomeratie. Se poate tenta condus sportiv in modul sport al cutiei dar nu prea e facuta cutia automata de Opel pentru asa ceva. Un lucru de care sigur trebuie tinut cont e consumul mai mare, .5 litri sau mai mult la suta, depinde si de stilul de condus. Oricum am un Vectra cu cutie automata de 1 an de zile aproape si sunt foarte multumit, dar trebuie sa stii in ce te bagi. Va consuma mai mult sigur, tu decizi daca e aceptabil sa nu. Chiar daca are mai multi cai nu o sai simti prea mult din cauza transmisiei automate, dar e extrem de comoda la condus. Vizavi de probleme cu frana de motor sunt doar remarci facute de cei care nu au condus cutii automate sau sunt rautaciosi. Singura chestie care as remarcao e ca Opel ar putea face o cutie automata in 5 trepte care ar fi clar mai economica.
RUE
nu sunt rautacios cu frana de motor, este ce am simtit la un kia picanto.

nu e ca la alte amsini unde iau piciorul de pe acceleratie si simt pur si simplu.
Dan71857
va multumesc pentru toate raspunsurile voastre! le-am citit dar nu am vurt sa intervin pana nu stiam ceva sigur:( masina s-a vandut iar alta cu hidramata nu am mai gasit in romania .. pacat chiar mi-ar fi placut! oricum mi-au prins bine expunerile voastre si cred ca nu doar mie ( mai ales ca nu stiam prea multe despre cutiile automate)

multumesc inca o data
Yo_SoRyNeL
va salut. am si eu un opel astra g 2.0 dti din 2002 cu cutie automata. e inmatriculat pe bucuresti din 2008, nu are taxa platita. e masina de prim propietar in romania, o dau pentru ca m-am plictisit de ea..merge foarte bine, arata foarte bine, functioneaza totul pe ea. daca vreti sa o vedeti dati aici xxxxxxxxxxxxxx.

Nu ne place ca nu respecti o regula simpla: anunturile de vanzare se pun in aria dedicata !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.