barbu73937
Apr 20 2006, 08:57 AM
Salutare,sunt nou pe forum ,maine ar trebui sa ridic masina,o almera 1.5 acenta,voi pleca la un drum de cateva sute de km,ceva sfaturi?
dan68781
Apr 20 2006, 09:48 AM
salut si felicitari pt alegere. si eu sunt un recent proprietar de almera; am ridicat masina de 2 zile (almera 1.5 visia). cnd ridici masina, sa studiezi cu atentie caroseria sa nu fie zgariata vopseaua,sau alte zone. verifica si AC-ul, lumini, instalatia audio, etc. ia eventual un prieten cu tine(4 ochi vad mai bine decat 2...) fa o tura scurta eventual prin curtea dealerului dak spatiul permite. roaga omul de vanzari cu kre ai vorbit sati faca o prezentare a masinii si sati spuna si el ce sa faci si ce sa nu. mie mia recomandat sa nu fortez masina primii 5000 de km (poate ca e cam mult un rodaj de 5000; 2000 cred k ar fi de ajuns), in sensul k sa nu o incarc la maxim(5 pasageri+bagaje) si sa nu depasesc 120-130kmh; benzina mia recomandat petrom, mol sau omv. sati dea si trusa medicala, extinctorul si triunghiul reflectorizant sa nu fi tu nevoit sa le platesti inca o data. o treaba nasoala la almera: (poate are careva vreo solutie) instalatia audio nu functioneaza doar dak bagi cheia in contact :minigun: exista ceva comanda sa pot asculta radio si dak nu introduc cheia???
barbu73937
Apr 20 2006, 10:37 AM
QUOTE(dan68781)
salut si felicitari pt alegere. si eu sunt un recent proprietar de almera; am ridicat masina de 2 zile (almera 1.5 visia). cnd ridici masina, sa studiezi cu atentie caroseria sa nu fie zgariata vopseaua,sau alte zone. verifica si AC-ul, lumini, instalatia audio, etc. ia eventual un prieten cu tine(4 ochi vad mai bine decat 2...) fa o tura scurta eventual prin curtea dealerului dak spatiul permite. roaga omul de vanzari cu kre ai vorbit sati faca o prezentare a masinii si sati spuna si el ce sa faci si ce sa nu. mie mia recomandat sa nu fortez masina primii 5000 de km (poate ca e cam mult un rodaj de 5000; 2000 cred k ar fi de ajuns), in sensul k sa nu o incarc la maxim(5 pasageri+bagaje) si sa nu depasesc 120-130kmh; benzina mia recomandat petrom, mol sau omv. sati dea si trusa medicala, extinctorul si triunghiul reflectorizant sa nu fi tu nevoit sa le platesti inca o data. o treaba nasoala la almera: (poate are careva vreo solutie) instalatia audio nu functioneaza doar dak bagi cheia in contact :minigun: exista ceva comanda sa pot asculta radio si dak nu introduc cheia???
Arheopterix
Apr 20 2006, 11:02 AM
Cel mai bine e sa citesti posturile despre Almera...
Suciu71258
Apr 21 2006, 10:42 PM
sa nu o fortezi..atata tot!
Xalanx
Apr 21 2006, 10:47 PM
Pana la sfarsitul rodajului (1500-2000 km) mergi alternand stilurile de condus. Alterneaza mersul linistit cu cel mai turat, franeaza, accelereaza din nou, chiar daca esti pe drum drept. Tine minte sa nu depasesti 4000 de ture.
Dupa rodaj... ARDE-O!! Masina asta vrea turatie, rosul incepe de pe la 6500-6700 rpm. Deci dupa 4000 de ture o sa te infiga in scaun bine de tot.
Asta daca iti place sa mergi sportiv. Daca vrei sa mergi lejer, tine-o in jur de 2000 rpm, chiar sub oleaca. O sa ai un consum de diesel.
Bafta si s-o stapanesti sanatos. E o masina buna.
Suciu71258
Apr 21 2006, 10:56 PM
mie nu imi trage deloc la 2000...de cand e resoftata
)
Xalanx
Apr 21 2006, 11:00 PM
QUOTE(Suciu71258)
mie nu imi trage deloc la 2000...de cand e resoftata
)
Probabil ai bagat HP in plus, dar ai halit din cuplu. Sau curba de cuplu e alta, in orice caz. Mai aplatizata la 2000 si sub.
Suciu71258
Apr 21 2006, 11:14 PM
..mie acum imi plafoneaza undeva la 7000-7200..si am su cuplu in plus oricm
Xalanx
Apr 21 2006, 11:16 PM
QUOTE(Suciu71258)
..mie acum imi plafoneaza undeva la 7000-7200..si am su cuplu in plus oricm
Bineinteles ca ai cuplu in plus cu gramada. Dar s-a aplatizat curba la turatii mici. Cu Almera ta cred ca nu prea se mai poate merge linistit
Sau ai tu o alta idee despre cum se simte ca trage masina... :angel:
Tarabostes
Apr 22 2006, 06:20 AM
Eu am tot 1.5, din decembrie anul trecut, 6.700 km. Incearca sa schimbi vitezele la o turatie ceva mai ridicata, 25000-3000. Poti intra in viteza I si daca masina este in miscare. Spal-o ecologic. Eu ii pun lukoil 95 dupa o perioada de mol si omv si mi se pare varianta cea mai buna. Nu te speria de consum primii 3-4000 km, o sa scada. Intra fara teama in viraje masina este foarte stabila. Asteapta-te la mici zgomote in interior.
Arheopterix
Apr 23 2006, 07:42 PM
Eu am fost sfatuit sa schimb peste 3200 si sa scad sub 2100.
Consumul e mai bun asa.
In oras (Buc aglomeratie e in jur de 9-11%).
Afara 90-120 (nu am voie mai mult
) 5.8-7.
barbu73937
Apr 27 2006, 03:59 PM
am luat masina,este super,am coborat din oltcit si m-am urcat in nava spatiala
Arheopterix
Apr 27 2006, 08:31 PM
Azi ,un pacient al meu,a primit a 2 a Almera.
Prima era acum 2 ani,1.5 benzina 90 cp hatch.
A mers intens,fara probleme.
Masina fiind de servici,a primit un 1.5 98 cp sedan.
E mai multumit de cea noua ,ca putere de motor.
Numai ca are saboti pe spate....
Almera mea,a implinit azi 22.000.
Nici o problema,pana acum.
Nu s-a ars nici un bec sau o siguranta.
Acumulatorul nu il consider.
barbu73937
Apr 28 2006, 08:21 AM
Si eu sper sa nu am nici o problema,a mea este hatchbak,am facut cateva plimbari aseara cu ea,este super.
marius74116
Apr 28 2006, 11:17 AM
sfatul meu este sa o tii in garaj sau sa pui o prelata pe ea...a mea are 10 luni si vopseaua pe ea arata ca pe o masina de 5 ani...se zgarie foarte repede de la praf.....
dan68781
Apr 28 2006, 09:19 PM
salutari din nou. azi am facut un drum mai lung cu noua mea almera - cam 200km. am observat k sub 2500rpm motorul trage cam slab. parintii mei mai au si o dacia supernova, la care motorul renault de 1.4 trage mult mai bine sub 2500 (parerea mea :-P). in rest masina e susper. lasa impresia de masina bine inchegata, solida, inspira siguranta si robustete. citeam mai sus k nu e bine sa depasesc 4000rpm in perioada de rodaj; sper k nu am stricato din cauza asta pt k eu am depasit si 4500
Nu are nimeni o solutie la intrebarea mea dintrun mesaj anterior? "se poate cumva porni radioCD-ul fara sa pun cheia in contact?".
Arheopterix
Apr 28 2006, 09:40 PM
E bine sa nu depasesti 3000!!!! in timpul rodajului.
Motorul se va "aseza" pe la 7000km.
Atunci va creste puterea si va scade consumul.
Xalanx
Apr 28 2006, 09:57 PM
Arhi are dreptate. Eu am zis sa nu depasesti 4000 odata, de doua ori, ca sa vezi cum se simte, atat. Nu sa mergi 10 minute la 4000 cu ea.
Eu am depasit 10.000 km cu a mea si pot sa-ti spun ca se aseaza cum trebuie cam in jurul cifrei asteia. Trage si la 1500
bine, am schimbat si filtrul de aer, poate si aia o fi.
Referitor la CD - nu se poate porni decat cu cheia in contact, cel putin pe prima pozitie (acolo unde computerul de bord indica doar ceasul).
dan68781
Apr 29 2006, 03:35 PM
ei, acum sa nu credeti k am mers "x" km cu motorul turat. doar asa, intro depasire. constant am tinuto cam la 3000-3200.
Arheopterix
Apr 29 2006, 10:53 PM
Ca mai ajungi la un 4000 la o depasire nu e bai.
Sa nu depasesti in mod constant cele 3000.
barbu73937
May 2 2006, 12:37 PM
Salut,am facut dumunica un drum pana la brasov cu 4 persoane,am avut un consum intre 7.9 si 8.2 la o viteza de max 130 km/ora,nu am depasit 3000 de ture decat foarte rar(3200 ture),masinuta se comporta foarte bine,in depasiri nu ma prea ajuta dar nici nu am fortat,una peste alta sunt foarte multumit.
Arheopterix
May 2 2006, 08:13 PM
Ca sa te ajute ai nevoie de vreo 4-4500 ture...si momentan nu e cazul!
Vezi sa nu o lovesti pe dedesubt.
Cred ca am mai scris,am lovit o piatra si daca era lovitura pe partea cealalata sectionam conductele de frana.
Culmea e ca masina mea e cica facuta ptr drumurile din est (e mai inalta cu 2 cm),dar protectie pe dedesubt nu prea are.
Ca sa merg masi departe,azi am fost la service cu vitara,era un Swift pe rampa,am intrat sub el,si chici ce? area un fel de scut care proteja conductele.Asta masina pregatita ptr est!
Xalanx
May 2 2006, 10:06 PM
Dupa cum a zis elementul Arhi mai sus, trebuie turatie sa te bagi bine in depasiri. Dar asta se intampla pe la aproape 10.000 km, vezi ca s-a mai zis.
De lovit pe dedesubt.... am lovit-o de mai multe ori. Pietre sarite, offroad ca altfel nu se putea, etc. Nu am decat doua zgarieturi din fericire, insignifiante. Este o problema lipsa scutului, astia de la service din Pitesti cica se straduiesc sa miste ceva in sensul asta. Dar slabe sperante.
Suciu71258
May 3 2006, 02:40 PM
nu veti gasi scuturi pentru ca nu se fabrica!
daca vreti va recomand un baiat din cluj care va poate face scut din kevlar (fabrica si pt cnr) si calitatea este extraordinar de buna
Arheopterix
May 3 2006, 04:01 PM
Am ami scris pe undeva...
Daca scutul nu e original din fabrica,actioneaza ca i aripa portanta si afecteaza performantele masinii.
Mai bine fara....
barbu73937
May 10 2006, 04:28 PM
am probleme cu faza scurta,este prea scurta,se poate regla din alta parte cumva?am citit in alt topic de ceva cu un imbus din spatele farului,cum se pot regla farurile?
Mumu
May 10 2006, 07:38 PM
Asa e,faza scurta e degeaba nu stiu sigur daca ai ceva de reglat la ea.Citeste din alte topicuri ca multi se pling de asta.
Armadyllo
May 10 2006, 08:21 PM
In afara de reglajul ala dinauntru,ala cu 4 pozitii,altul nu stiu.
marius74116
May 10 2006, 11:38 PM
are reglaj farul ,cu inbus....le-am mai reglat si eu dar oricum este slabutza faza scurta
Tarabostes
May 18 2006, 08:03 AM
Eu am lovit un caine si de atunci am o faza scurata super. Chiar a trebuit sa cobot pozitia din butonul din interior. Acum nu stiu ce sa zic, nu va sfatuiesc sa alergati cainii, ca s-a spart si masca la impact
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.