Otto73
Apr 15 2006, 05:25 PM
In sfarsit si fanii BMW-ului vor avea ce si-au dorit demult adica un motor turbo in 6 cil. ce poate dezvolta 302 ponei.
Mai multe informatii pe urmatorul link:
http://www.caranddriver.com/carnews/10753/...-turbo-six.html
mike.omega
Apr 15 2006, 05:33 PM
Care fani BMW vor motoare supraalimentate?!
Leone
Apr 15 2006, 07:43 PM
hmmm, tare ciudata decizia bmw....sincer nu ma asteptam la asa ceva mai ales ca motorul va beneficia si de injectie directa de benzina....pe care bmw sustinea sus si tare in urma cu ceva ani ca n-o va adopta pt ca nu e eficienta (de fapt de aceea au patentat propriul lor sistem- Valvatronic)
Cipicanu`
Apr 15 2006, 07:51 PM
Uimitoare decizia BMW...filosofia lor era fara supraalimentare la benzinare...dar daca si Subaru o sa faca diesel...ce are un turbo pe BMW?
Valentin50014
Apr 15 2006, 08:03 PM
Naspa. Auzisem mai demult dar speram sa fie doar un zvon.
Sper ca Honda sa aiba mai multa mine...
Rai
Apr 17 2006, 06:30 PM
Motoarele mari Turbo vor fii de viitor la BMW unii se intreaba de ce,Turbo la ora actuala este f f bun si face o groaza de economie la combustibil sigur fiecare are parerea lui dar eu am condus de mult un 335i cu cei 306 CP si e f f frumos de condus de fapt cu acest motor fac si incercari pentru noul M3.Si sa nu uit interesant ca vor exista pentru E-92 coupe si variante de X am condus si folosesc in interes de servici un 328cxi.Cat timp masinile respective se vad si aduc bani eu zic ca e bine caci cine merge la servici in ziua de azi gratis.
Otto73
Apr 24 2006, 09:39 PM
FOTO1
Otto73
Apr 24 2006, 09:40 PM
FOTO2
Otto73
Apr 24 2006, 09:41 PM
INTERIOR
HalbaSus
Apr 25 2006, 10:34 AM
viitorul m3 nu va fi V8 normal aspirat ? Ma rog, si eu sunt de parere ca prin adaugarea turbinei se pierde un pic din traditia bmw... naspa... dupa bangle asta e urmatoarea chestie care le strica traditia.
florin55503
Apr 25 2006, 03:12 PM
probabil vor sa vina in intampinarea celor care isi montau sisteme turbo after market. probabil vor sa acopere toata piata. ma indoiesc ca M3-ul va fi turbo. ar fi pacat
Maff
Apr 25 2006, 05:43 PM
Nu cred totusi ca M3 va fi turbo.Oricum motorizarea asta de 306cp eu zic ca este excelenta.Si pana la urma trebuie si BMW-ul sa contracareze motorizarile AMG care sunt si puternice si consuma si putin.Eu zic ca va fi un succes.
HalbaSus
Apr 25 2006, 07:44 PM
QUOTE
Si pana la urma trebuie si BMW-ul sa contracareze motorizarile AMG care sunt si puternice si consuma si putin.
Ma tem ca motoarele V8 si V12 supraalimentate nu sunt tocmai economice
Maff
Apr 25 2006, 10:31 PM
Eu zic ca sunt mai sportive si mai economice decat niste motoare normale de aceeasi putere.
mihai58026
Apr 26 2006, 03:11 PM
aaaaa.....traditie, traditie..
isi mai aduce cineva aminte de 2002 tii??!
avea turbina!!
deci, care e tradirtia?
incercari de pus turbine pe BMW au mai fost.. intre '80 si '90 diferenta intre 735 si 745 era data de o turbina miiiica-mititica, cilindreea motorului fiind identica in cazul ambelor masini. pentru iluminare a se citi di Option-uri mai vechi.. din pacate m-am lasat constrans sa renunt la colectia mea din lipsa de spatiu ca altfel o puneam bucuros la dispozitie..
P.S. am pus 80 si 90 pt ca nu mai retin exact anii.. articolul spunea si anii de fabricatie
HalbaSus
Apr 26 2006, 03:48 PM
de asemenea bmw a castigat un campionat de formula 1 cu un motor de 1.5 litri TURBO... motor care avea peste 1000 cp... dar parca atunci cand te gandesti la bmw te gandesti la 6 in linie, tractiune spate, M, si motoare normal aspirate... Iar daca vor sa puna motoare pe ceva... sa puna pe motoarele mici. Sa reduca cilindrea sa faca in loc de 325i un 316i turbo de aceasi putere... iar taxele platite statului scad in mod spectaculos...
f1anatic
Apr 26 2006, 03:49 PM
Va fi oferit xi in varianta AWD ?
Sincer...turbo este una din tehnologiile de viitor, impreuna cu tehnologia hibrida. Potzi face masina economica...dar si performanta... In plus, le va da fanilor BMW o noua modalitate de tuning ! Masinile cu motoare turbo au posibilitatzi de tuning de-a dreptul ridicole ! BMW s-a trezit la realitate.
Cred ca in decurs de 10 ani, totzi faimosii producatori de masini se vor axa pe motoare mici turbo cu tehnologie hibrida...eventual turbo diesel. Era V8-V12 a apus...
mike.omega
Apr 26 2006, 04:47 PM
Pai X, care vine de la X drive nu face acelasi lucru ca un AWD autentic?
f1anatic
Apr 26 2006, 06:38 PM
QUOTE(mike.omega)
Pai X, care vine de la X drive nu face acelasi lucru ca un
AWD autentic?
Nu din punctul meu de vedere...NU, nu indeplineste criteriul de autenticitate.
Intrebarea insa trebuiea pusa altfel.
Va fi oferit si in varianta Xi adica cu awd ?
mike.omega
Apr 26 2006, 08:37 PM
Cand am scris autentic, m-am gandit la sistemul tradional awd
Nu vad de ce nu ar fi oferit?!
mihai58026
Apr 27 2006, 07:44 AM
deocamdata BMW nu are de ce sa se reorienteze catre motoare de cilindree mica supralaimentate, datorita clientelei si prestigiului.. nu cumperi un BMW ca sa consumi putin sau ca sa platesti taxe mai putine.. cumperi un BMW fie din pasiune [=banii nu prea conteaza] sau ca sa-ti afirmi un oarecare statut social [mai ales la noi si in restul estului Europei]...
cred ca sunt destul de prinsi momentan in lupta pt suprematia pe piata sport-lux din centrul si vestul europei. eu, unul, cred ca are ceva de a face si cu decizia porsche de a produce o limuzina in 4 usi, precum si alui Aston Martin....
un mic adaos: 302 cp din 3.5 supraalimentat?? nu pre-mi suna a BMW..motrul de M3 de pe pisica facea 323 de caluti dfara supraalimentare, si era si ceva mai mic.. 3,2 litri. sa fie gandit pentru cuplu urias????
HalbaSus
Apr 27 2006, 07:51 AM
Un 320D nu e tocmai apanajul celor extrem de bogati carora sa nu le pese de consum sau taxe... si oricat ai fi de bogat nu cred ca iti place sa dai bani statului. Desigur pe un o serie 5, 6 sau 7 nu are sens sa reduca cilindrea, dar eu cred ca o serie 1 sau 3 cu un motor pana in 2 litri care sa ofere vre-o 200 cp ar fi extrem de tentant pt clientii bmw.
mihai58026
Apr 27 2006, 08:24 AM
))
in mare, ai dreptate.. ai vazut cat costa o serie 1??
si cate alternative ai la ea, in aceeasi bani?
de asta spuneam ca mai putin cu "pasatul" in ce priveste banii...argumentul tau cu 320D e bunicel, dar cred ca masina a fost facuta strict ca o serie de clienti sa nu se indrepte catre Passat sau alte nazdravanii...nu e de referinta 320D.. cel putin pe seria veche era destul de "fragil" mototrul...mie unul mi se parea ca avea 90-100 d ecai maxim.. nu dadea feelingul unui BMW.. l anici un moment nu mi s-a parut ca ar avea cu adevarat 136 de caluti...
nu am avut ocazia sa merg cu asta de 163 de cai..
HalbaSus
Apr 27 2006, 08:41 AM
Grosul vanzarilor BMW nu e reprezentat de 745 sau M6... Ci de serie 3, iar modelele cele mai populare de serie 3 au fost 320i si 320D. Degeaba are bmw traditie in motoare 6L daca cele mai multe modele vandute aveau motoare in 4 cilindri. Iar pt aceasta clientela (reprezentativa totusi) cred ca ar fi tentante motoare de de relativ mici de putere mare.
mihai58026
Apr 27 2006, 08:57 AM
320i este I6..
acum mi-am dat seama de o chestie.. cred ca acest 335 turbo este mai mult destinat pietei americane, ce zici? sincer 3,5 si turbo cu 300 de caluti.. ma gandeam mai mult la diesel..
asa e in europa, grosul vanzarilor il reprezinta seria 3, dar cred ca la cifra de vanzari este strecurata o greseala.. cred...320 i si 320d sunt cele mai "tranzactionate"
sa recunoastem ca in romania 2 litri reprezinta un motor "mare" intr-un piesaj compus dintr-o multitudine de 1,4 si 1,6 iar mai nou din motoare de la 1 litru la 1,4...
un pic pe langa.. ai vazut ca o masina cu un motor de 1,6 se vinde mai repede si mult mai bine decat una cu motor de 1, 8?? [nu luam in calcul maniacii de sportivitate prost inteleasa sau "pusti infierbantati"] si nu ma refer acum numai la anii acestia in care fiscalitatea si asigurarile au crescut foarte mult
cat despre tentatie.. si pt mine ar fi tentanta o "bombita" bimmer de 1,5-1,6 cu vreo 150-170 de caluti
Iulian HondaFan
Sep 15 2006, 02:02 AM
QUOTE(Valentin50014)
Naspa. Auzisem mai demult dar speram sa fie doar un zvon.
Sper ca Honda sa aiba mai multa mine...
mda, asta cam ia bomboanele de pe coliva TFSI-ului...
mie unul ideea mi se pare excelenta. turbo cu injectie directa este altceva decat turbo clasic. nu exista turbo-lag si sunt tone de cuplu de la turatii mici. de notat ca BMW foloseste acelasi raport de compresie de 1/10.5 ca si VAG ( relativ mare pentru un turbo benzinar). sa speram ca nu vor fi multe motoare care sa dea in boala lui Calache ca cel semnalat de F1anatic...
tot la de bine este ca se preconizeaza si un 335i sedan.
exista si un test recent facut de baietii C&D in Austria:
http://www.caranddriver.com/roadtests/1158...7-bmw-335i.html
serie 3 ramane "The King"... pacat ca si pretul este regesc ( 41k golas, probabil peste 45k). acu' un leasing n-ar fi o idee chiar rea...
Iulian HondaFan
Sep 15 2006, 02:09 AM
QUOTE(mihai58026)
un mic adaos: 302 cp din 3.5 supraalimentat?? nu pre-mi suna a BMW..motrul de M3 de pe pisica facea 323 de caluti dfara supraalimentare, si era si ceva mai mic.. 3,2 litri. sa fie gandit pentru cuplu urias????
sunt 302CP din 3.0l cu 2 turbine una pentru 3 cilindri. de-a dreptul TFSI-istic ( 100CP/l de cilindree)...
intrebarea mea e
pe cand o Honda turbo-injectie directa? primul lor motor cu injectie directa l-au scos in 2004 ( odata cu FSI-ul), dar numai pe piata japoneza. primul turbo Honda anul acesta... deci trebuie ca se cloceste si unul Honda...
QUOTE(mihai58026)
320i este I6...
320i are un motor de 2.0l in 4 cilindri de 150CP (si inca unul modest comparativ cu cele ale Honda); 318i are acelasi motor intr-o varianta detunata de numai 129CP - a total disgrace ( oricand prefer un Civic de 1.8l). cele in 6 cilindri incep de la 2.5l in sus la ei.
Impulse
Sep 15 2006, 03:07 AM
pai hai sa iti raspund eu: se pare ca japonezii probeaza anumite tehnologii cam timp de doi ani pana cand vin pe piata americana sau ma rog internationala. Cel putin in domeniul electronicii cam asta fac; japonezii sunt cobaii. Poate ca vor oferi in curand.
Iulian HondaFan
Sep 15 2006, 03:20 AM
mi se pare corect. nu te duci in straini sa dai cu mucii in fasole. politete japoneza
.
ozz86651
Sep 15 2006, 05:41 AM
Nu stiu daca e numai asta, cred ca imaginea de brand in diferite locuri pe care si-au construit-o difera. De asta unele chestii ramin pentru totdeauna pe piata japoneza.
CatalinKRK
Sep 15 2006, 08:48 AM
Foarte multa lume conservatoare referitor la subiectul asta. Daca BMW a bagat motorina (cu sau fara turbo) si a fost aceptat de fani si consumatori cred ca era de asteptat sa bage is turbo la motoarele pe benzina. Daca peste 20-30 de ani vor fi motoare pe biodiesel, etanol, hidrogen sau mai stiu eu ce si cei de la BMW le vor introduce. Altfel o sa ramana cu traditia si cu scaderea dramatica a actiunilor la bursa. BMW nu e o firma de prototipuri sa-si permita sa fie delimitata de principalele cerinte ale pietei, BMW trebuie sa vanda ca sa supravietuiasca.
Una peste alta eu salut motorul asta.
f1anatic
Sep 23 2006, 03:44 PM
For the Bimmer zealots
http://www.automobilemag.com/features/news...5i_dynamometer/
Impresionant. Cine mai vrea M3 cind chestia asta zboara LA FEL si in top gear e mai iute !
Armadyllo
Sep 24 2006, 12:10 AM
...da, adevarul e ca se vede diferenta de cuplu...chiar daca are cai mai multi...in viteza a 6-a, recupereaza mai bine...si distanta de franare e mai buna la 335i...poate ca are raportul de greutate mai mult pe fata (dar aici putin sesizabil)...
In rest...cam il ia M3-ul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.