Help - Search - Members - Calendar
Full Version: problema (cred) la carburator
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
andrei27237
Salut,

Am facut o curatare completa a carburatorului , la mecanicul meu de lada nu eu personal deci lucarea a fost "1st class"

De atunci am o pb.....

Nu stiu cum sa explic....

Motorul merge perfect accelereaza super,sta la relanti ok.... dar e o sing pb.

Daca sta la relanti si ating usor acceleratia (cativa milim) motorul tinde sa se opreasca, uneori chiar se opreste.

Daca accelerez fin si treptat cand ajunge pedala la pozitia aia motorul tinde sa moara dar daca trec de acea pozitie totul e ok, merge super...

Ati mai pomenit asa ceva?! blink.gif
andrei27237
inca ceva....

Inainte de curatare,(defapt de aista am facut curatarea) am avut o pb: nu statea deloc la relanti doar din "sprituri" si l afel daca acceleram sau in mers motorul mergea ok.

Atunci mcanicul mi-a spus ca e infundat jiglerul de relanti..... ala e desfundat acum dupa curatarea completa a carburatorului.
Felix60549
Jiglerul de ralanti este incorporat intr-o electrovalva?
Acest fenomen pe care l-ai descris se datoreaza consumului redus pe care ti la facut mecanicul. Solutia este acelasi mecanic, dar cu alt reglaj sau eventual alt jigler la prima camera -benzina- sau -aer- dupa caz.
andrei27237
Eu stiu ca nu a umblat la consum , eu cel putin nui-am cerut asa ceva !
exista ceva electric pt relanti, din cate stiu eu... o valva un condensator ceva .... are vreo legatura?
k.68177
Nu e neaparat de la electrovalva.... eu aveam avansul la aprindere prea mic, si de la aia imi facea si mie asa motorul. Observa ca daca se incalzeste pana peste 50 gr. C, o sa dispara figura. Eu, si acum la pornire las sa mearga motorul cam 2 min cu socul, si dupa aia dispare figura. Daca electrovalva e defecta, atunci nu ar trebui sa-ti porneasca motorul. La toate modelele de carburatoare care au electrovalva ( si peste 2103), daca electrovalva e stricata teoretic ori nu-ti porneste motorul, ori face figuri nemaivazute. Rolul electrovalvei e sa intrerupa alimentarea cu benzina, la ralantiu, dupa ce ai luat contactul, ca sa nu se autoaprinda (scuze, nu am gasit cuvinte potrivite).Cel putin in carte asa scrie. Sau poti verifica spritpompa, daca are membrana buna. Deci iti spun ca eu la carburatorul cumparat nou din magazin, care e reglat ok din fabrica, mi-a facut faza asta. Dupa ce mi-am pus delcou cu vacuum, mi-a disparut totalmente figura.
andrei27237
salut, imi face asa si la 90 de grade..... :bash:
andrei27237
si inca ceva.
Am observat ca mai nou daca sta masina cateva zile si nu o pornesc.... trebuie sa dau mai mult la automat.Uneori chiar si la cama.
Mai demult puteam sa o las mai multe zile si pornea la "sfert de cheie"

Ceva are si nu stiu ce.... blush.gif
Felix60549
Verifica cui pontou si nivelul carburantului in carburator. S-ar putea sa fie prea mic!

Poti masura cu capacul carburatorului intors cu plutitorul in sus distanta dintre acesta si capac. Pt. asta, foloseste un creion sau o tigara(daca fumezi) biggrin.gif

Daca nu se incadreaza, regleaza-l!
andrei27237
daca ar fi nivelul prea mic.... nu cred ca e asta, pt ca , pot merge de exemplu la 5000 rpm si o ora si nu da rateuri, daca ar fi mic nivelul s-ar termina benzina la turatia asta , nu?
Horia49540
eu daca las masina trei zile nepornita trebuie musai sa dau la cama...
sa stii ca si eu am avut problema asta, si m-a chinuit destul...pana am umblat la...surubul al treilea - cel sigilat, abia apoi s-a rezolvat
nu zic sa faci si tu la fel, dar la mine doar asa a fost
ba chiar am fost la Dl. Patru – mecanicul de la bujoreni, ca ziceam poate nu am facut eu destul de bine carburatorul (incepuse sa faca figuri, l-am demontat , l-am spalat si facea la fel…), dar el a demontat carbul si a zis ca fusese montat si reglat bine smile.gif :boxing:
Si mi-a umblat si la al treilea surub la care eu nu umblasem si s-a rezolvat
Dar cu electrovalva cred ca poti sa verifici si asa : in mers al ralanti scoate-i firul care o alimenteaza : dacae stricata nu se va intampla nimic mai rau, daca e buna va i mai rau sau se va opri chiar motorul, si asa vezi daca e de la ea sau nu…
succes
:wave:
Felix60549
In momentul un care electrovalva este stricata se intampla 2 fenomene:

-daca ramane pe deschis atunci ai surpriza sa-ti consume vreo 16% si sa scoata fum negru pe esapament;
-daca ramane inchisa, nu sta motorul in ralanti;

@andrei. Varianta mai plauzibila este ca ar fi ceva din reglaj, daca nu s-a umblat la dimensiunea jigloarelor.
andrei27237
Asa cred si eu ca numai din reglaj poate fi....
Sapt asta merg cu ea inapoi la mecanic.
Crezi ca poate fi din aprindere ceva?avans.....
Horia49540
eu zic ca ,nu e din avans
daca era din avans nu ai ergea nic la turatie, nu se accelera bine etc.
da' avansul poti sa-l verifici si singur
vezi pe site la Georgian www.lada.as.ro
succes :wave:
Ionut45405
QUOTE(Felix60549)
In momentul un care electrovalva este stricata se intampla 2 fenomene:

-daca ramane pe deschis atunci ai surpriza sa-ti consume vreo 16% si sa scoata fum negru pe esapament;


?!? Ce treaba are electrovalva deschisa cu consumul ?! Aia e alimentata prin contact si oricum e deschisa tot timpul in mers (daca n-ai economizor de ala de la Electromagnetica care ii taie alimentarea la mers in gol fortat). Singura treaba ca poate face autoaprindere dupa ce opresti motorul.
Simptomul descris cu poticneala poate sa fie dintr-un amestec prea sarac (nivelul mic nu inseamna sa se termine benzina, aia s-ar intampla daca nu baga pompa), avans mic sau ceva la shpritz ("ciocul" infundat sau prost orientat, o supapa cu bila dusa, cursa mica a pompei de sprit).
andrei27237
Imi vine sa mor....

Am fost azi cu ea la mecanic...

Am schimbat membrana la pompa de benzina(curgea un pic pe linga ea) 100 mii
Am pus aprindere electronica 300 mii

Dupa ce a umblat un pic pe la carburator , nu mai inchidea bine cuiul pontou,la-m schimbat si pe ala 150 mii

Tot asa face..... mecanicul a descoperit un mic joc in axul de la carburator.. ala principal unde e si clapeta de la camera1, si crede ca poate fi si de la la ceva....

In concluzie am mai platit 200 mii manopera adunati si piesele faceti totalul si toto n-am rezolvat nimic.... :bash:

Apropo, la cat e normal sa stea relantiul?
Acu mie mi reglat la 1200 rpm .... nu prea imi convine dar asa se manifesta mai putin pb mea descrisa mai sus.....

Cand il pun la 800 sau ceva de genu un pic sub 1000 rpm imi cam tremura motorul... si la voi e asa? Asta imi facea dintodeauna, e normal?
Mariustom
Salutare :wave:
Pt. andrei27237: De unde ai aprinderea electronică, de care tip este, și dacă se montează greu.
andrei27237
Am luat-o de la un magazin de dacia,costa 300 mii si se prinde intr-un surub undeva pe bobina de inductie, nu stiu sa-ti spun exact ce fire se leaga dar e f simplu, sunt de legat 2 fire. Dureaza 5 minute.
Beneficii, nustiu daca are, cica e scanteie mai puternica.... acuma nu pot sa-ti zica daca merge mai bine motorul , dat fiind situatia in care sunt.... :evil:
Horia49540
ralantiul trebuie sa stea pe la 800 fara sa tremure...
ciudata mai e problema ta...
dar spuapele sunt reglate? si de acolo ar putea fi teoretic, mai ales la un motor ca al ladei, cu incrucisari mari ale supapelor; pe de alta parte, eu cand am luat masina avea jocuri intre 0,18 si 0,25 la supape, deci cu diferente enorme, si tot mergea rotund, desi carburatorul nu era reglat corect...
ar putea sa traga si un pic de aer fals pe la jocul ala din clapeta de acceleratie...
pricum, de la distanta nu prea se poate da un verdict...
succes :wave:
andrei27237
Cat de mari sunt sansele sa fie pb cu supapele?
Intreb asta pt ca daca desfac chiulasa si nu e pb cu supapele iar ma taxeaza mecanicul cu ceva banuti....
k.68177
Hmm... reglatul supapelor nu e un lucru mare. Cel mai bine e sa ai manual, sau o carte dupa care sa te ghidezi. Unelte necesare: lera, cheie de 10 pt. capac, cheie de 13, cheie de 14 , si cheie de 17, surubelnita, patent ) . A daaaaa, era sa uit si piesa de rezistenta: manivela biggrin.gif smile.gif. Am amintiri foarte placute cu manivela, din perioada cand aveam acumulatorul scurt circuitat. Singur, iarna, sus in muntii trascaului..... Ma rog... Daca ai manual la dispozitie, acolo e descris metoda. Dar trebuie sa dai jos de pe carburator filtrul de aer ( cu tot cu cutie ), sa scoti parghia de la acceleratie (trebuie demontata din cotul care se situaza pe capac ). Restul e descris in manual...
andrei27237
Voi va referiti la jocul din culbutori?

Si legat de pompa sprit ... eu am vazut asa "la ochi" cum misc putin pirghia de la acceleratie deja pompeaza benzina.Ajunge asa "la ochi" sau poate sa aiba o intarziere care sa nu se observe cu ochiul si sa afecteze ?
Ca si o paranteza ciocul de la sprit "pisa" nu pulverizeaza.... nu stiu daca e ok.
Horia49540
da, jocul culbutorilor, dar nu mai da banii si pe ala, la mine , cum ziceam, erau varza reglate si tot mergea foarte bine...
iar pompa ta de sprit mi se pare "corecta"
ea pulverizeaza doar daca accelerezi brusc, si oricum pe loc nu ai curent de aer care sa suga benzina
e ceva din reglajele de la suruburi...zic eu asa, de departe... biggrin.gif
:wave:
Felix60549
[quote="Ionut45405"]

?!? Ce treaba are electrovalva deschisa cu consumul ?!

Pai are. Incearca sa mergi fara jiler de aer si sa vezi cat consuma!
La fel si cu electrovalva.
Atunci cum iti explici faptul ca la 6 km parcursi pana la service, unui client i-a consumat aproape 4l de benzina? Si nu am facut decat sa montez o electrovalva noua si auto si-a revenit. Nici nu a mai scos fum negru iar la ralanti nu se mai oprea!
andrei27237
Cine o zis ca ciudata e pb mea, o avut dreptate.

Face mult mai putin schema aia. aproape insesizabil.

Ieri i-am dat 150 km/h cu 4 oameni in masina biggrin.gif
k.68177
Felicitari, daca ai prins viteza aia fara sa se balbaie carburatorul, inseamna ca merge ca unsa biggrin.gif
andrei27237
pai mergea si inainte la turatii mari , numai la relanti facea figuri... blink.gif
Horia49540
pai cam asa se intampla: cand se balbaie la ralanti si coate fum negru ai benzina in exces, si de-aia la turatii mari fuge tare
nu ai avut impresia ca la peste 100 la ora are repriza mai buna? :boxing:
eu cand aveam probleme dintr-astea pana la 100 se mai balbaia la repriza, dar dup'aia fugea cum nu o mai vazusem pana atunci, sunt curios ce vit maxima ar fi prins, ...era iarna si n-am avut unde sa-i dau
sa inteleg ca s-a rezolvat acum la tine? cum? :wave:
andrei27237
NU s-a rezolvat, adica nu i-am facut nimic .... am mai ajustat un pic avansul, dar acuma tot e o pb.... daca la relanti o calc brusc, ezita un pic si apoi accelereaza....

Nu stiu nici eu nici mecanicul ce sa-i facem,
k.68177
LA mine asa face cand e rece motorul. Incearca daca face asa cand e cald. Eu de obicei o las un pic ( <2min) cu socul tras sa se incalzeasca un pic, si dupa aia dispare figura.
andrei27237
face si cand e rece si cand e cald.... :evil:
Horia49540
cand e rece musai trebuie socul tras, si tinut tras (nu de tot, atat cat sa mearga rotund motorul - pe masura ce se incalzeste inchidem) trebuie sa se accelereze
dar eu tot zic ca e ceva din reglaje de la suruburi... :wave:
Ionut45405
[quote="Felix60549"][quote=Ionut45405]

?!? Ce treaba are electrovalva deschisa cu consumul ?!

Pai are. Incearca sa mergi fara jiler de aer si sa vezi cat consuma!
La fel si cu electrovalva.
Atunci cum iti explici faptul ca la 6 km parcursi pana la service, unui client i-a consumat aproape 4l de benzina? Si nu am facut decat sa montez o electrovalva noua si auto si-a revenit. Nici nu a mai scos fum negru iar la ralanti nu se mai oprea![/quote]
Ma leshi? Era vb de electrovalva care nu inchide. Orificiul ramas liber e calibrat si ala da debitul (sau e un jigler in spate). Electrovalva n-are treaba cu consumul, poti pune dop in locul ei.
Dar de ce mi-oi bate eu capul sa explic unora care nu stiu ce rol au diverse componente si principiul de functionare al carburatorului...?
Felix60549
Mai studiaza manuale de reparatie !
Chiar daca sunt in limba rusa. Si pune tu dopuri daca vrei!
Georgian40398
Nu va enervati, mecanica e atat de frumoasa biggrin.gif
Pastrati nervii pt cand ajungeti cu masina la service beer.gif
Horia49540
corect, hai sa nu ne certam intre noi, mnai bine sa incercam sa ne ajutam reciproc :wave:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.