QUOTE(Dan71371)
adica are 2 moduri de folosire:
1) automata
2)manuala
un fel de DSG ?
Cu alte cuvinte pot folosi tiptronicul ca fiind automat?
sau e pe trepte ca la un clasic manual >?
Dan...si Tiptronic si DSG sint pina la coada urmelor...tot cutii automate. Amindoua pot fi lasate in Drive si nu te preocupa schimbarea vitezelor. Tu trebuie sa apesi frina si acceleratzia cit te lasa sufletul si banii de benzina. Asta este asemanarea cu cutia automata clasica PRNDL (Park, Reverse, Neutral, Drive, Low). De altfel le vei si vedea pe masina.
Daca vrei sportivitate, Tiptronic-ul are un mod special in care tragi maneta din Drive in dreapta (cred) la AUdi/VW si potzi schimba tu treptele iar masina va mentzine o bucata de vreme (citeva secunde) masina in treapta de viteza selectata de tine la linia rosie (turatzie) dupa care o va schimba automat ca sa nu prajesti motorul. Schimbarea acestor trepte de viteza se face cu batzul...+, - in nici un caz nu mai are cunoscutele manevre in forma literei H.
Iar DSG-ul e tot cam acelasi drac, cu schimbari mai rapide ale treptelor de viteza (in modul manual) si ca sa fie si ceva mai atractiv si inspirat din F1, vin cu padele la volan la fel ca Schumi. In dreapta pentru GEAR UP in stinga pentru GEAR DOWN.
EDIT: Nu e neaparat nevoie sa vina cu padele. Poate sa fie tot cu batzul +/- din cite se pare.
DAR RETZINE ASPECTUL...DSG, TIPTRONIC tot cutie automata este. Doar ceva mai desteapta. Si retzine si asta...Cu nici una nu potzi schimba in Neutral...prin padele sau prin miscarea batzului prin plus si minus. Trebuie msicat cu adevarat batzul in N. Ceea ce inseamna ca la semafor trebuie sa tzii copanul pe frina, altfel il busesti pe cel din fatza ta.