Help - Search - Members - Calendar
Full Version: manual vs tiptronic vs dsc
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Dan71371
Salut! as vrea sa stiu care este diferenta intre o cutie de viteze manuala una tiptronic si alta dsc.....am inteles ca la automata consumul este mai mare?Care sunt avantajele dar si dezavatajele cumparari unei cuti de viteze automate ma puteti lamuri un pic?va multumesc
Paul46623
Erm.. se numeste DSG (Direct Shift Gearbox). E cea mai buna cutie de viteze d.p.d.v. performante (singura cutie 'electronica' mai buna decat manuala), insa foarte putine masini o au si e considerabil mai scumpa decat toate celelalte automate (tiptronic, CVT).
Dan71371
as vrea sa stiu cateva date despre fiecare.......si de ce toata lumea imi spune ca manuala e mai buna decat tiptronic????
Dan71371
m-am uitat pe un car configurator
si gasesc asa:
-manuala 6 trepte
-automata
-tiptronic
-DSG

adica tiptronica nu e automata?nu mai inteleg nimic :bash:
Paul46623
Al cui e site-ul cu configuratorul ala ?
Dan71371
vw...despre passat 2006 e vorba
Paul46623
Ciudat. Mie-mi zice doar DSG, Man5, Man6 si Tiptr6.
Dan71371
vroiam sa stiu ce inseamna exact acest tiptronic?e automat sau cum?
Paul46623
Da, tiptronicul e cutie automata. Se deosebeste insa de cutiile automate clasice prin faptul ca are doua moduri de functionare: fie automat clasic, fie manual/semiautomat (depinde de model). Sunt sigur ca ai vazut cel putin o masina care are la cutia de viteze in dreapta clasicele R, N, P, 1, 2, etc. si in stanga o 'scara' de viteze manuale (sau o zona in care schimbatorul se misca scurt inainte/inapoi).
Dan71371
adica are 2 moduri de folosire:
1) automata
2)manuala
un fel de DSG ?
Cu alte cuvinte pot folosi tiptronicul ca fiind automat?
sau e pe trepte ca la un clasic manual >?
f1anatic
QUOTE(Dan71371)
adica are 2 moduri de folosire:
1) automata
2)manuala
un fel de DSG ?
Cu alte cuvinte pot folosi tiptronicul ca fiind automat?
sau e pe trepte ca la un clasic manual >?


Dan...si Tiptronic si DSG sint pina la coada urmelor...tot cutii automate. Amindoua pot fi lasate in Drive si nu te preocupa schimbarea vitezelor. Tu trebuie sa apesi frina si acceleratzia cit te lasa sufletul si banii de benzina. Asta este asemanarea cu cutia automata clasica PRNDL (Park, Reverse, Neutral, Drive, Low). De altfel le vei si vedea pe masina.

Daca vrei sportivitate, Tiptronic-ul are un mod special in care tragi maneta din Drive in dreapta (cred) la AUdi/VW si potzi schimba tu treptele iar masina va mentzine o bucata de vreme (citeva secunde) masina in treapta de viteza selectata de tine la linia rosie (turatzie) dupa care o va schimba automat ca sa nu prajesti motorul. Schimbarea acestor trepte de viteza se face cu batzul...+, - in nici un caz nu mai are cunoscutele manevre in forma literei H.

Iar DSG-ul e tot cam acelasi drac, cu schimbari mai rapide ale treptelor de viteza (in modul manual) si ca sa fie si ceva mai atractiv si inspirat din F1, vin cu padele la volan la fel ca Schumi. In dreapta pentru GEAR UP in stinga pentru GEAR DOWN.

EDIT: Nu e neaparat nevoie sa vina cu padele. Poate sa fie tot cu batzul +/- din cite se pare.

DAR RETZINE ASPECTUL...DSG, TIPTRONIC tot cutie automata este. Doar ceva mai desteapta. Si retzine si asta...Cu nici una nu potzi schimba in Neutral...prin padele sau prin miscarea batzului prin plus si minus. Trebuie msicat cu adevarat batzul in N. Ceea ce inseamna ca la semafor trebuie sa tzii copanul pe frina, altfel il busesti pe cel din fatza ta.
Paul46623
In scotocirile mele am dat peste un site misto care explica ceva mai 'tehnic' diferentele dintre cutiile de viteze:
tiptronic
DSG
Iar asta este pagina principala a definitiilor tehnice.
Mihai63349
Tiptronic este numele dat de VAG cutiei automate secventiale (adica cu functia aia de + si -). La BMW se numeste Steptronic, la Merc naiba stie, la Subaru biggrin.gif , Sportshift.
F1anatic, eu am un fel de tiptronic (sportshift), dar am si pozitie de "Neutral". In plus, daca raman in "Drive" la stop, cu puciorul pe frana, dupa un timp, trece automat pe "Neutral".
Cutia sportshift de la Subaru scoate aceleasi consumuri ca si cea manuala (cel putin asa se lauda ei...). Ce-mi place la ea este cand o pun pe modul secvential (+ si-) in oras, trebuie sa am grija doar sa dau in +, adica in sensul cresterii treptelor de viteza, pentru ca in - are ea grija, in momentele cand incetinesc sau franez. Astfel, daca esti ambitios, poti obtine consumuri urbane rezonabile.
Iulian HondaFan
s-a mai discutat. paul ti-a dat linkul din autozine care e f. bun.

pe scurt:

Tiptronic este o transmisie hidramata ( automatica hidraulica care foloseste conevertorul de cuplu); asta e cel mai vechi tip de transmisie automata ( inventa inca din anii '30) si prezent pe 85-90% din masinile noi vandute in America. sunt mai putin economice si la aceeasi motorizare mai inceata decat o transmisie manuala.

DSG este o transmisie de tip auto-manual ( care sunt acum prezente pe masinile mai tuturor producatorilor auto) care are ca si cea manuala ambreiaj numai ca schimbarea vitezelor o face un calculator si sunt 2 ambreiaje care lucreaza succesiv. este mai economica si mai rapida decat cea automata. fata de cea manuala este si mai rapida si la fel de economica.

al treilea tip de transmisie automatica sunt cele numite CVT ( continuos variable transmission) - prezent si pe unele Audi dar foarte populara in Japonia. acestea sunt mi economice in oras decat manualele dar mai incete.
f1anatic
QUOTE(Mihai63349)
F1anatic, eu am un fel de tiptronic (sportshift), dar am si pozitie de "Neutral". In plus, daca raman in "Drive" la stop, cu puciorul pe frana, dupa un timp, trece automat pe "Neutral".


Asta nu stiam ! Cool ! De auto-shift down stiam. Parca te-am mai intrebat...ai butoanele de sportshift si pe volan ?
Mihai63349
As vrea eu!
Nici n-am auzit la Subaru de asa ceva. La volan mi-au pus doar cruise- control.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.