Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme Lada1500
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
Radu73282
Am o Lada1500 din 1980 pe care nu reusesc sa "o pun la punct" cu toate ca am bagat ceva bani in ea.... :argue: Ca sa fac acum un mic istoric am avut masina asta de la taicamiu doar ca pe 1 iunie anul trecut am avut un accident in urma caruia masina a fost distrusa in proportie de 70% :ban: :evil:... Fiindca motorul era abia facut si in urma accidentului inca functiona m-am hotarat sa cumpar alta Ladita care avea motorul praf si sa pun motorul bun de pe masina batranului...Toate bune si frumoase doar ca de atunci am tot felul de probleme cu ea: ba ambreiajul, ieri roata de pe fata dreapta s-a strambat (nu mai cade la 90 de grade pe pamant, e iesita in afara cumva...), cardanul tremura atunci cand plec de pe loc si tot felul de astfel de chestii... :angel: Insa pentru ca sunt un impatimit al Laditei nu am de gand sa cedez asa de usor! Stiti cumva un service bun in Bucuresti pt Ladite? Serviciul nu prea imi permite sa stau pe langa ea in service! blush.gif
Horia49540
Service bun este la Bujoreni, specializati pe lada
Dar…sa inteleg ca ai luat doar motorul de pe cea accidentata ? asa se explica de ce rrestul troncane…
Si cu roata e ciudat…s-a strambat asa brusc ? pai se poate sa se fi rupt (de rugina ) vreo traversa, verifica sa nu cumva sa se rupa de tot si sa sara roata…
:bash:
succes :wave:
Radu73282
De rugina nu cred sa se rupa pentru ca atunci cand am luat motorul de pe cea accidentata i-am facut si noii masini un "RK" sa zicem...adica am schimbat pe ea cam tot ce se putea schimba...Mi-ar place tare mult sa gasesc un mecanic de incredere caruia sa ii dau masina sa se ocupe de ea atunci cand face probleme (Asta pt ca nu prea am timp sa ma ocup de ea)...
Fun :minigun:
k.68177
Salut! Roata poate sa fie strambata din cauza ruperii unei traverse, sau a furcii. Dupa parerea mea nu renteaza sa te duci la service/mecanic cu ea pt ca de multe ori, fac treaba de mantuiala, sau nu sunt seriosi. Si in plus, te taxeaza de numa. La service merita sa te duci cand ii faci geometria, eventual cand o vopsesti. In plus, nu fac treaba buna, daca nu stai langa ei. Ex. la un prieten cu dacie papuc, dupa vopsirea masinii, a observat ca delcoul, electromotrul, fusesera schimbate, cu piese uzate. In general la service dupa reparare, de multe ori "raman piese in plus", adica nu pun toate suruburile la loc, sau fac prostii de genul. Aceste chestii se intampla sub deviza "las ca merge si asa", sau "nu o sa se intample nimic". Deci cel mai bine e sa ai la indemana un manual de reparatii, piese si rabdare, ca restul se rezolva usor.
k.68177
By the way, daca esti utilizator nou al acestui forum, iti uram bun venit in aceasta "comunitate" .
Gigi66198
Cam toti Ladishtii cautam mecanici..problema e ca nu se gasesc...
Peste tot doar "jefuitori de cadavre" care ar trebui :bandit:
Daca gasiti un mecanic adevarat pentru Lada, va rog sa ma contactati si pe mine.
Felix60549
Problema privind inclinarea rotii vine din unghiul de cadere pe carosaj. Pt.asta verifica pivotul inferior, starea bucselor de la bratul inferior sau daca nu cumva au sarit saibele de reglaj dintre bratul inferior si prinderea acestuia de puntea fata.
Daca nu mai doresti trepidatii, ar fi indicat sa schimbi si cutia + flansa elastica, precum si rulmentul de la cardan.
Radu73282
Multumesc de raspunsuri!
As vrea sa particip si eu la viitoarele voastre intalniri!
Sper sa rezolv pana atunci.... :wave:
Cosmin65397
Radule, cu mare placere te ateptam la viitoarele intalniri ! bafta!
Radu73282
Salut! :minigun: Mi s-a rupt puntea de pe fata la Ladita....
Stiti cumva de unde pot sa-mi procur alta si cam cat de complicat ar fi sa o inlocuiesc?
Multumesc mult!
Horia49540
deci pana la urma era ruginita...sau lovita rau...
si cum naiba s-a rupt? aveai viteza? a fost rau? sper ca nu...
si ce s-a rupt? prinderea basculei in traversa? cea de sus sau cea de jos? sau semi-puntea(aia de sub baia de ulei)?
nasoala treaba...daca e rupta de rugina tre sa gasesti un tinichigiu bun sa o puna la fix la loc (oarecum la fix, ca niimeni n-o mai nimereste ca la fabrica, dar o rezolvi dup-aia din reglajele directiei)
tablaraie si traverse dintr-astea gasesti la grivita la magazin sau intreaba-l pe Madalin de nenea ala cu tabla multa...
cand mi-am luat eu masina era una de vanzare cu vreo 200 euro care daduse intr-un canal si-i zburase puntea din fata cu totul...urat...
Radu73282
Am mers pe autostrada Bucuresti Ploiesti si am luat ceva gropi pe acolo cu viteza destul de maricica 110Km/h in masina fiind 5 oameni.... :argue: si cred ca acolo am patit-o!
Ideea e ca am facut ros de alta punte fata, stii cumva trebuie sa dau motorul jos ca sa o schimb?
Mercic!
Horia49540
cred ca erai pe Buc-Pitesti, aia intr-adevar e plina de gropi
ca sa schimbi puntea nu trebuie sa dai jos motorul, acum depinde si ce schimbi exact (ce parte a puntii ai luat?) si daca nu agata ceva pe undeva, dar in principiu motorul ramane pe loc, prins in cei doi suporti de pe lonjeroane

ps - nu faci reclamatie la autoritati? chiar daca nu se rezolva poate, merita sa-i injuri :bash:
REMUS69209
salut.Pt Radu;Daca s-a rupt puntea aia pe care se sprijina motorul,nu trebuie sa dai jos motorul.Motorul se sprijina pe un cric hidraulic(sau ceva asemanator),dupa aia se desfac tampoanele motorului,se desfac piulitele alea care vin la brate si dupa aceea se desface suportul de pe lonjeroane(cele doua piulite de la suruburile verticale de pe lonjeroane si surubul orizontal ce trece prin lonjeron)E cam mult de lucru si ai grija la saibele alea finute(cate pui pe stg.sa pui si pe dr.)-BAFTA!
Horia49540
corect, asa e, aveam o schema cam aiurita in cap biggrin.gif :bash:
Ionut45405
QUOTE(Felix60549)
Problema privind inclinarea rotii vine din unghiul de cadere pe carosaj

Tati, unghiului de cadere i se mai spune si carosaj, nu cade pe carosaj! Asta zicea si omul, ca s-a modificat unghiul :wave: Puntea probabil a cedat din cauza de "cancer" (rugina).
Felix60549
Din expresia ,, Roata nu mai cade la 90 grade pe pamant" sa stii ca se mai pot deduce si alte lucruri!
Si cum vorba romanului are mai multe intelesuri,eu am dorit sa fiu mai explicit. :ban:
Cosmin65397
Pana la urma ai rezolva-to radule? hai k sunt curios....
Radu73282
Imi pare rau ca nu am mai dat nici un semn dar am fost foarte ocupat si nu am mai avut timp de masina! Dar ca problemele s-au terminat bineinteles ca ma intorc la vechea dragoste si incerc sa pornesc masina...Doar ca: Surpriza!!!! NU PORNESTE!! :bash:
Am schimbat bujii, platina, baterie, fise, am curatat jigleoarele....Si deja sunt epuizat nu stiu ce sa-i mai fac!
Are cineva vreo idee?stiti cumva ce as putea sa mai incerc? Mercic mult! :argue:
k.68177
Salutare! Scriu din partea unui prieten care si-a luat Lada 1500 recent, si nu are net. A dat pe masina 200 euro, motorul recent reparat, ambreiaj schimbat (semn ca a fost condus de o femeie biggrin.gif ), pompa benzina , carburator, delcou, simeringuri, cruci cardanice noi. Singurul defect al masinii e ca e cam mancata de rugina (pragurile), necesita revopsire (are vopseaua originala pe ea). Are electromotorul stricat, parbrizul fata crapat, toba spate distrusa. Am promis ca il voi ajuta la restaurare. Uitandu-ma atent, am observat ca pe o parte (cred ca stanga) puntea fata (aia pe care se spijina si e prins motorul) in loc de suruburi cu care e prinsa de caroserie, e sudata de ea, si flansa aceea de prindere e rupta. Ce se poate face ? Eu personal nu am incredere in sudura aceea. Dupa reparatii masina trebuie sa treaca de RAR, ITP, etc, si is sigur ca se vor lega de modul de prindere neortodox. In Buc. la dezmembrari cat costa o punte dintr-aceea?
Ivan80500
stiu cum e cand merge ce merge si intr-o zi cand ai mai mare nevoie nu mai vrea sa porneasca. verifica, pe rand daca ii vine benzina de la pompa mai intai, scoti furtunu care vinde la carburator si dai la coada si vezi daca arunca sau nu. daca da, atunci te uiti la platini, daca fac scanteie, daca nu face te uiti si fie schimbi condensatorul, fie umbli pacolo la fire vezi sa nu se fi miscat ceva. daca nici acum nu merge desfa capacu de la filtru de aer si misca cu mana , adica accelereaza sa vezi daca arunca benzina pe la ciocu de papagal, daca merge pompa de acceleratie si daca ai benzina in carburator. daca nici acum inseamna ca nu da scanteie, deci ori bobina, ori delcou, e posibil sa nu se deschide platinile. verifica si spune-ne daca ai rezolvato. noroc! :wave:
air_wolf
daca e sudura in argon e ok. daca nu, atunci e o problema...
Radu73282
Da benzina in carburator, platina da scanteie, daca apropii fisa de blocul motor face scanteie....Chiar nu am idee ce as putea sa mai fac! Nu am incercat partea cu condensatorul, dar diseara o sa cumpar unul sa vad daca asa o sa mearga!
Apropo stiti cumva vreun mecanic unde sa merg cu ea (specialist in Laditza? :angel:
air_wolf
da, ai un pm cu datele lui
Ivan80500
vezi si tu poate e inecata, bujiile ude, ceva de genu asta. sau macar incearca sa o pornesti asa inecata cu picioru pe acceleratie la maxim, pana o ia. uitate si la platini
k.68177
Cand faci orice si nu-ti porneste e de la condensatorul de la delcou. Daca se impusca nu mai poti face nimic. Apropo, sudura aceea nu e cu argon.
air_wolf
QUOTE(k.68177)
... Apropo, sudura aceea nu e cu argon.

atunci ai o problema pe care trebuie s-o rezolvi urgent. down.gif de la vibratii si gropi poate sa se desprinda.
k.68177
Revin cu problemele de la masina prietenului: am desfacut electromotorul, si are o bobina care are izolatia complet arsa, doua bobine sunt legate intre ele (ia curent de la cealalta, improvizatie majora , dupa parerea mea), firul ce le leaga era practic rupt. Ce se poate face cu electromotorul? Se intampla ceva daca pornesc motorul cu electromotorul scos (prin impingere, sau cu manivela? ) Am vb cu cunostinte, si pot aduce praguri cu 300000 pe o parte (prag "exterior", partea exterioara a pragului), cu tot atat si mijloc si interior. Pedalierul (ma refer la tabla de sub pedale) costa 350000. Un lucru surprinzator a fost ca suporturile scaunelor (partea care e sudata de podea) erau rupte in mai multe bucati (2,3). Un lucru surprinzator e ca volanul merge extraordinar de greu. Cand masina e in miscare merge ca si cum ar sta pe loc, iar cand masina sta pe loc abia se poate roti. Caseta de directie pare sa fie ok, ceva piese de la directie ( nush cum se zice, probabil bielete sau asa ceva, intre roata si caseta de directie) au fost schimbate, semicaseta e dusa si celelalte piese cred ca is duse. Un lucru interesant e ca rotile si volanul nu au joc. Azi ne ocupam de partea electrica (are 2 contacte , una de Raba si originalul smile.gif, ambele legate si conectate la sistemul electric ), vrem sa scapam de contactul celalat, si sa schimbam ceva becuri arse din bord. Ieri am scos interiorul, am reconditionat rezervorul de benzina, plus am curatat rezervorul de ulei de la frane + am schimbat furtunurile.
Borcan77786
Cum ai reconditionat rezervorul de benzina, ce i-ai facut? :wave:
k.68177
Simplu: L-am scos, l-am curatat interior/exterior (interiorul cu ceva solutie ce dizolva calcarul si rugina) , am sters si reglat indicatorul de benzina, am vopsit rezervorul, si am schimbat filtrul care e montat pe sorb (teava) .
k.68177
Revin cu probleme (la laditza prietenului) : Motorul e f.f zgomotos (poate ca esapamentul creaza impresia asta). Poate e de la supape. Poate e de la intinzatorul de lant. In orice caz la surubul care e cel mai sus (pe partea unde e cureaua de ventilator) e extradimensionat ( la mine parca e surub care merge cu cheia de 10, la el e surub care merge cu cheia de 13, si in plus e f. lung). In zilele astea, cand am incercat s-o pornim (prin impingere) a cazut ceva jos (era un fel de piulita care in interior avea filet + 2 saibe f. mari, ne-am gandit juma de ora ce poate sa fie, pt ca nu semana cu nimic cunoscut ). Pana la urma am descoperit ca era "piulita" fuliei unde intra manivela (adica o improvizatie, _CARPEALA_ care tine locul ). Am urcat cu masina pe o bordura ca sa ma pot baga sub ea sa vad ce e cu directia care merge F.F greu ( cand stai pe loc abia poti invarti volanul). Chiar glumeam, ca daca te duci cu masina pana in Buc. si innapoi, cand te intorci vei avea muschii cum are Arnold Schwarzenegger. Ma bag sub ea si surpriza: bucata de tabla care acopeara cutia de viteze si "chestia" aia cu dinti pe care o invarte electromotorul ( scuze, dar nu stiu cum i se zice in romana in lb. maghiara se zice lendkerek) nu era prinsa, si tabla aceea era pe partea de cealalta a bratului (plus se agata chiar rau de brat) care leaga caseta de directie de semicaseta. Si chiar am scos pietris si noroi de langa "chestia " aia. Am scos radiatorul, alternatorul, si inca o data surpriza.... curge pompa de apa, la racordul la teava aceea de metal. Ma uit sa vad ce suruburi are: una normala, si cealalta f. lunga, si cu o "contrapiuluita" pe ea ca sa se poata sa se stranga cumva racordul. Am observat ca aproape orice se poate dezface fara a cheltui mult efort pe a desface suruburile, care nici macar nu sunt stranse la limita bunului simt ( ex. am scos bujiile cu mana, nici un pic nu erau stranse, filtrul de ulei nu era strans calumea, galeria la fel. Si faptul ce ma nedumereste e ca masina a fost reparata in service ( dupa fostul propietar, motorul a fost facut aprox de-un an.) . CAND VAD CE TREABA AU FACUT ( numa carpeli si improvizatii) MI SE INTOARCE STOMACUL PE DOS!!! SI CICA ERA SERVICE LOCUL UNDE ERA REPARAT!!!! OARE CUM SI-AU PUTUT PERMITE SA FACA ASA CEVA ??? Parerea mea e ca au facut o reparatie tipic romaneasca: numa carpeli, si improvizatii!!!!!! Scuze daca m-am intins prea mult biggrin.gif, dar sunt revoltat de ceea ce am gasit.
k.68177
PS: Ne-am hotarat sa desfacem motorul (chiar daca nu prea avem timp), ca sa nu avem parte de surprize neplacute pe parcurs. "Chestia" se numeste volanta parca biggrin.gif .
k.68177
Avem nevoie de un pic de ajutor. Avem o mica problema cu carburatorul (ozon2) Ralantiul sta la 1400 -1600 rotatii, si nicidecum nu vrea sa coboara. Am desfacut total surubul acela mare ( ralantiu ), si am umblat si la surubul de amestec, si nimic. Nu stim ce sa mai facem. Sa fie oare infundat ceva?
Horia49540
mai frate, masina aia e chiar cazan :bash:
cu greu veti putea scoate ceva normal din ea
trebuie tot dat jos bucatele si inlocuite cu piese din ungaria, ca sa mearga bine, da' cred ca costa mai mult decat daca-si ia alta...
ma re grija cu puntea aia sudata, ca daca zboara...nu mai continui
si daca s-a desfacut piulita de la fulie sa nu sara distriburtia de la punct ca apoi se farama motorul de tot...
carburatorul, daca nu sta deloc la ralanti, ori are jicloare prea mari, ori s-a umblat la pozitia clapetei de acceleratie, pe care teoretic n-o mai pune cum a fost nci un rus plin de vodka ha ha
dar prin paroximatii si comparatie cu un carburator bun reusiti sa o puneti la loc, daca de la asta e
si pt pornire: daca totul scanteieaza si benzineste, esti sigur ca platina este reglata la deschiderea max 0,4 sau 0,5 si avansul este bine? (reglat cu becul - vezi pelada.as.ro)
succes la chin, ca aia nu mai e munca, e cam chin... :bash: :wave:
k.68177
Revin cu detalii: nu s-a umblat la clapeta, pt ca surubul acela inca are vopsea pe ea. Apropo, am facut deja motorul. Am gasit ca intinzatorul de lant (ala mic) probabil s-a rupt in doua, l-au taiat la service, si au lasat partea de jos, care s-a mai rupt in doua bucati. Ala facea zgomotul acela. Spre norocul nostru, nu era sarita distributia, si am reglat o supapa care nu avea deloc joc. Zilele trecute am facut partea electrica, si am scapat de toate improvizatiile. Ieri, am facut o mica tura in spatele blocului sa vedem cum trage. Pe drum drept, zboara, dar la urcus nu-i prea place ( a trebuit sa-i dea 1-a). Am verificat delcoul, si se pare ca membrana e sparta (am facut vid, si simteam cum vine pe-undeva aer). Am avut mult de furca cu reglarea supapelor , pt ca masina are radiator ceva tip nou, fara gaura aia pe unde trece manivela. Miercuri se deschide rematul, si ne ducem sa luam electromotor (750000) si geam fata (600000). Pana atunci trebuie sa fie totul functional, pt ca dupa aia trebuie sa mergem la service sa faca tablaria + s-o vopseasca. Ms Horia pt. sfat !
k.68177
Am facut ceva poze cu telefonul, s vedeti cum arata masina in cauza.
Fata:
k.68177
Spate:
k.68177
si restul:

interior:

spate:

A trebuit sa pun asa pozele, pt ca nu mergea sa postez pozele ( sunt sub 100 Kb, si sunt in format jpg)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.