Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Y20DTH: becul galben/masina cu cheie in timpul mersului
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
tudor69477
Acum trei zile mi s-a aprins pe autostrada la 140 - 150 km/h. Am pierdut 30%din putere pentru cateva secunde, dupa care s-a stins si totul a revenit la normal, insa a facut la fel de fiecare data cand incercam sa trec de pragul de aprox 145 km/h. In rest mergea normal. Azi pare ca problema tinde sa se generalizeze: becul se apinde si se stinge in numai timpul mersului (la pornire se stinge) fara legatura cu turatia si se manifesta prin perdere temporara de putere.

Masina e la mana a doua si are 78000 km.

Am incercat sa fac o sistematizare a raspunsurilor de pe forum si iata la ce rezultat am ajuns:

Cea mai apropiata descriere e a lui stefan65861, posatata pe 19 ian 2006 pe topicul Astra G:

QUOTE(stefan65861)
am cumparat si eu un opel zafira si am acceasi problema...mi se aprinde din cand in cand ledul galben...si motorul nu mai trage...dupa ceva timp motorul isi revine dar ledul nu se mai stinge...si cand accelerez motorul scoate un zgomot mai ciudat...ma puteti ajuta si pe mine?


Nu am vazut nici un raspuns direct adresat acestei intrebari.

Alte raspunsuri posibile:

Debitmetru:

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=6685

Mesaj in engleza:

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=6094

Tester si alternative:

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=2908

UN raspuns:

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...c&start=200

Multumesc mult!
Marius71599
Salut! si "ma bucur nespus" ca nu sunt singurul care are problema asta(adica am cu cine sta de vorba biggrin.gif ) daca gasesti vreo rezolvare concreta anuntama si pe mine te rog
Acelasi lucru lam patit si eu,adica pe autostrada soarelui cu 160 la bord mi se aprinde becu cum o las pe la 110 sau 120 se stinge si merge bine,masina e cu 86000 si am luato la 79000 apropo e un astra g 2003 caravan si sa dea naiba in ele de masini ca mam saturat,pina la asta am avut o vectra a care si aia mai aprindea becuri,cred ca la prima masina care o so cumpar o sa caut una fara becuri in bord sa ma lase in durerea mea sa traiesc

Sanatate multa ca de belele e plin
A K U
De ce nu mergi cu ea la un service, sa le spui care e problema si eventual sa-ti puna testerul pe ea? Sigur, ne putem da cu parerea ce si cum aici pe forum, dar probabil ca pana la urma tot in service o sa ajungi.
claudiu50277
ma intereseaza shi pe mine problema asta
la a mea se aprinde cam dupa 10 min de mers cu peste 140kmm/h shi ramane aprins, daca opresc shi repornesc se stinge blush.gif
A K U
Acel beculet indica o problema de electronica a motorului, deci e o treaba serioasa. La mine, cand porneam, statea aprins un minut daca tineam motorul la ralanti, daca acceleram se stingea. Am fost la service, mi-au schimbat bujiile si nu s-a mai aprins. Deci, sfatul meu e sa mergeti undeva sa vedeti care-i problema. In nici un caz nu mergeti asa cu ea.
tudor69477
Am rezolvat-o cu o vizita la un service opel. Nu spui care pentru ca am facut o chestie mai putin cinstita, respectiv am acostat un mecanic si i-am dat ceva sa scoata testerul in parcarea service-ului.
Testerul a aratat ca e un furtun de vacuum spart si problema s-a corectat prin taierea partii roase si prinderea celor doua capete rezultate intr-un manson. A durat 10 min. Cu ocazia asta am schimbat si limba la comp de bord din germana in engleza si am mai primit ceva informatii despre parametrii in care se misca turbina. Cu totul m-a costat cateva sute.

Citisem pe forum despre vacuum si il vazusem ca e ros. Am incercat sa il gasesc la un second hand specializat pe Opel pe Colentina unde face troleul dreapta spre spitalul Fundeni dar nu mai e nimic acolo. Am mai mers intr-un loc si apoi m-am dat batut si am mers la service-ul Opel si s-a rezolvat treaba rapid si ieftin.

Am sa fac maine o poza cu locul in care s-a ros furtunul, pentru ca am senzatia ca e o problema frecventa la motorul y20dth. O masura preventiva ar fi sa protejati furtunul in locul cu pricina, sa nu se mai roada.

Cele bune! biggrin.gif
Marius71599
Salut!
Ce pot sa zic decit ca astept cu nerabdare pozele tale tudor sa ma bag sub masina,daca nu pui poze macar explica cam pe unde vine,eu am motor 1.7 dti isuzu dar in mare banuiesc ca e aceiasi chestie


Mersi ca neai impartasit si noua
tudor69477
Scuze, am uitat sa fac poza azi. Daca te ajuta cu ceva, la Y20DTH sunt niste furtunase care arata ca niste fire electrice (asta am crezut ca sunt prima data) care se plimba spre si dinspre motor. Sunt deasupra, vizibile cum deschizi capota. Cel care a facut probleme la mine este pe partea stanga a motorului, pleca de undeva de sub masca de plastic pe care scrie ecotec si se duce spre partea stanga spate a spatuilui vizibil sub capota. La un moment dat se atinge/intersecteaza cu ceea ce cred ca este un circuitul unui senzor. la acea intersectie s-a ros.

Incerc sa trimit maine si poza.... biggrin.gif
Marius71599
mersi anticipat ,tot timpu cind ma gindesc la service ma trec fiori stiti voi de ce smile.gif)
tudor69477
Uite si poza. E facuta cu phonele, dar sper ca iti poti face o idee. Buba e la varful aratatorului.
Sper sa iti ajute, dar tine cont si de faptul ca bacul asta se poate aprinde din mai multe motive...
Marius71599
Salut si mersi mult de poza e in deajuns cit sa imi dau seama,legat de ce ziceai tu adica de cauza nu cred sa se aprinda din alt motiv ca leam luat la studiat pe toate si cred ca in mare este acelasi lucru,am manual de service si lam intor pe toate partile plus ca am studiat bine forumurile de la masini.ro si pe cel de la clubopel.com si plus de asta ciar azi a plecat nevasta sa il duca pe cumnatamiu la otopeni si mia zis ca pe autostrada cum a ajuns la 150 a inceput becu sa se aprinda si sa dea motoru in nas,a mers asa un pic si a accelerat=o pina la 160 si zicea ca incepuse sa scoata si fum negru ceea ce cred ca este motorina nearsa deci nu isi ia oxigen suficient pentru o ardere completa ca ulei nu prea banuiesc sa fie(ulei ars) oricum sa se intoarca cu ea miine si o sa incep sa ma uit pe sub ea sa vad unde e buba.
Partea buna dintre toate este ca printrun prieten am dat de un mecanic mititel care are si tester si pricepere la opel si o sa dau si o fuga la el daca mie nu-mi iese nimic .
Inca odata iti multumesc mult si tinem legatura.
tudor69477
Ma bucur daca am fost de ajutor cu ceva. Si multumesc tuturor celor care contribuie la masini.ro, este de un real folos.

@Marius
Vreau si eu mp cu numarul mecanicului. Merci! biggrin.gif
Marius71599
Salut din nou,am reusit sa ma uit la masina si nu am gasit nimic la inspectia vizuala care am facut-o posibil sa fie pe sub masina,oricum ma duc la un mecanic sa vad ce si cum sper sa o rezolv ca imi sta pe creier blush.gif
claudiu50277
la mine pe tester apar 2 erori:
1. senzorul de ambreiaj(fie e dus fie stau io cu piciorul pe ambreiaj in timpul mersului , asta e ... :bash: )
2. bujiile incandescente de skimbat

ps: se aprinde becul de avarie dupa 150 fara a afecta functionalitatea
shi din cand in cand la pornire se stinge dupa 20 sec
ady60764
nu prea stiu prea multe despre acest beculet din bord dar ce am citit pe aici e nasol rog pe cei ce au avu problema asta sa ma ajute [/color][color=blue]
Mihai52522
spui ca deja ai citit pe aici cam ce probleme poti avea cand se aprinde acest bec, deci s-ar putea sa stii deja raspunsul...
pe de alta parte, nici nu spui prea multe despre problema ta...
ady60764
mi sa intampalt si pac bec aprins nu mai merge adica nu intra turbo si nu trece turatia de 3000 si abia merge fara avertizari inainte mam uitat la furtune sa nu fie vrunu spart sa nu curga ulei pe undeva nimic iam verificat bujiile si sunt ok. turbo lucreaza la prima acelerare adica o opresc si o pornesc totul ok. apoi acelerez si se aprinde becu si nu mai merge
ady60764
masinuta o am de putin timp no cunosc deoarece inainte am avut un motor de 1,7 dti isuzu si nu prea am avt probleme 2 ani pana lam vandut
ady60764
pentru mihai 52522 cand rezolv problema asta sper repede am sa spun in viecare treapa consumul instant daca te mai intereseaza la y20 DTH
beiu56941
Salut.am avut aceeasi problema ca tine ...
! incearca sa vezi vacumul , uitate dak e ok (la mine asta a fost avea un piciorus desfacut...lam lipit si gata)
2 debimetrul de aer vezi....asta miau zis si mie de la service knd o facusem deja.....
Mult noroc!!
Mihai52522
QUOTE(ady60764)
pentru mihai 52522 cand rezolv problema asta sper repede am sa spun in viecare treapa consumul instant daca te mai intereseaza la y20 DTH


ma intereseaza, pentru ca cerusem pentru mai multe viteze, dadusem exemplu cu 50 Km/h si am primit cateva raspunsuri, dar mai mult pentru exemplul dat. Multa moneda s-a batut pe faptul ca daca tin motorul subturat atunci nu trage, dar Y20DTH are cuplul maxim pe la 1900 rpm, iar turbina se simte pe la 2500 rpm.

Legat de problema ta, vezi daca e
1. electrovalva de vacuum : scoti furtunul si ai turbina pe direct
2. debitmetrul : scoti mufa, se aprinde martorul, faci o tura si vezi cum merge.
ady60764
problema cu beculetu la mine a fost grava si mam scarpinat adanc in buzunar e.g.r. o piesa ce are rolu sa evacueze gazele cam asa ceva ., am rezolvat problema deci sfat atentie cu spalatu motorului se duc electronicele si sunt scumpe rau
Mihai52522
spalatul motorului stiu ca nu se face cu apa, doar se sterge... asta tocmai pentru a evita intrarea apei prin electronica.
Marius71599
Salut salut din nou,cu toate ca nu vin cu lucruri noi ,adica tot nu am ajuns la service cu masina, de fapt am fost da ma aminat pina nustiu cind oricum nu conteaza,am ajuns la concluzia (dupa ce am mai citit forumu)sa ma uit si la conectica pe pompa de vacuum ceea ce a fost bine zic eu.La viteza mare nu am apucat sa o testez ca nu am avut unde dar am observat o schibare si anume ca : inainte sa umblu la viteza mica pina in 60 era puturoasa rau si incepea sa fie mai sprintena pe la 2000 2300 de ture dar nu spectaculos iar dupa ce am umblat intra 1 a 2 zburda de zici cei aia.Nu iam facut nimic altceva decit sa misc un picut conectorii pe pompa de vacuum nimic altceva(oricum o sai curat sa fie ok)
Mai am putin si ajung mecanic wink.gif


sanatate ca de belele stiti voi:)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.