Help - Search - Members - Calendar
Full Version: izolare fonica Solenza
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Dacia > (Super)Nova&Solenza
ADI55381
A facut cineva ? In ce a constat si cat a costat ? Se aplica doar "husa" aia sub capota motorului sau trebuie si altceva? cred ca se stie ca peste 120km/h face destul de urat,ma gandeam ca poate e cineva care a rezolvat cat de cat problema...mersi anticipat!
Sebastian39516
Salut,
Nu am avut Solentza insa am avut Dacie Nova si ma mir ca ai scris ca masina ta face urat la 120. Sa vezi cum facea a mea biggrin.gif In sfarsit, nu despre zgomotul facut de fosta mea masina vreau sa-ti scriu ci despre cum ai putea sa-ti faci masina mai silentioasa. Da, pentru reducerea zgomotului motorului trebuie sa-i pui husa aia sub capota! Eu nu i-am pus pt ca nu am gasit materialul care se facea pe vremuri, adica un soi de vata groasa, ignifuga! si acoperita cu o piele. Apoi, tot pt reducerea zgomotului de motor trebuie sa faci ce am facut eu:
-dai jos toata mocheta din masina(asta inseamna sa scoti scaunele, bancheta si toate plasticele laterale care tin mocheta si acopera elementele de caroserie)
-dai jos si panoul de bord frontal cu capacele laterale(ma refer la panoul cu butoanele pt aer cald-rece, recirculare etc)
-te duci si cumperi un material fonoabsorbant(ISOPREN, spre exemplu; e in baloti d-aia pe care sunt sigur ca i-ai vazut pe la magazinele cu tot soiul de chestii pt constructii, amenajari, vopseluri, bidinele, tevi s.a.)
-iti cumperi cateva bidonase de vopsea de antifonare
si apoi te apuci de treaba, adica iti vopsesti podeaua si cat poti de mult din partea de sub bord iar urmatorul pas e sa pui ISOPREN-ul. Trebuie sa ai grija cum montezi "patura" aia de ISOPREN pt ca daca e prea groasa risti sa nu mai poti apasa pedalele pana la capat si, la fel, trebuie sa tii cont de faptul ca la montarea plasticelor acestea trebuie sa "cada" exact pe gaurile unde vin suruburile, deci folia trebuie taiata aproximativ pana-n praguri...)
Pui totul la loc si o sa vezi diferenta! Iti garantez!! Chestia e ca operatia e migaloasa...
Alte surse de zgomote in masina ar fi: diverse suruburi nestranse bine, diverse elemente ale panoului frontal, panourile de pe usi. Referitor la panourile de pe usi, am aplicat aceeasi metoda, adica folia fonoabsorbanta, mai putin faza cu vopsitul...Si trebuie avut grija sa stea panoul bine prins in toate suruburile si niturile de plastic.
Am vazut ca unii au recurs si la folii bituminoase, la foliile alea de parchet in mai multe straturi, la tot soiul de pasle. Trebuie doar sa te documentezi un pic si sa alegi solutia care ti se pare mai economica si mai buna. Salut si sper ca nu o sa fi dezamagit citind cate ai avea de facut! Pentru eventuale alte idei iti astept reply-ul.
ADI55381
solentza sau nova -tot un drac biggrin.gif .Tu ai facut toata treaba asta si ai constatat o diferenta foarte mare , mare sau doar acceptabila? E asa gros materialul ala ca poate incurca la pedale?(da' cred ca se poate decupa mai mult in zona respectiva, nu?) Se aplica peste antifonul uscat sau se lipeste de-odata ? cum miroase in masina dupa aia si pentru cat timp?La usi mai incape folia respectiva?abia stau fetele originale din cauza uzurii diblurilor alea de plastic,da' in acelasi timp cred ca pe acolo se "pierde" cel mai mult. In cate "maini" se aplica vopseaua pe podea :2-3, mai groasa? In portbagaj aceeasi poveste ?Daca da,numai pe jos sau si in zona telescoapelor?Multumesc mult pentru post si anticipat pt viitoarele detalii!!
Sebastian39516
Nu-i chiar acelasi drac pt ca solentza are un motor mai rafinat, asta in cazul in care nu-i diesel biggrin.gif . Eu am facut chestiile descrise mai jos si am constatat o diferenta mai mare. Materialul e gros, are cativa centimetri grosime si solutia in privinta pedalierului ai intuit-o: se decupeaza! La usi se va pune, evident, o grosime mai mica din materialul respectiv si o sa reusesti fara probleme sa montezi fetele de usi la loc. Important e sa-ti faci rost de noi dibluri, eventual unele mai solide. Vopseaua de antifonare are un timp de uscare mic si nu este chiar asa groasa precum pare, iar un strat e suficient. Bine, daca-ti cumperi mai multe bidoane poti da si mai multe straturi insa e cam scumpa substanta. Ar fi bine sa o dai in mai multe straturi in zona de sub bord! Iar "blana" o pui dupa uscare, pt ca daca o sa mai ai nevoie vreodata sa umbli la podea o sa fie cam dificil sa o dezlipesti. Oricum nu are unde sa plece pt ca o s-o tina mocheta...In masina nu miroase nimic. Dai vopseaua cu toate usile deschise si nu se intampla nimic. In portbagaj nu am mai dat cu vopsea. Am pus doar blana pe toata suprafata, inclusiv pe "oalele" in care intra telescoapele, si mi-am imbracat hayon-ul. Parerea mea este ca a meritat insa tu trebuie sa-ti faci un calcul, sa vezi daca merita toate astea sau de banii respectivi mai bine iti cumperi un mp3 player si-i dai mai tare biggrin.gif Dar, asa cum ai vrea si tu, si eu imi doream sa am o masina mai silentioasa cand mergeam fara muzica. In momentul cand mi-am vandut dacia, noul proprietar, cu care am ramas prieten, m-a intrebat daca i-am schimbat motorul sau ceva de genul asta. Nu prea ii venea sa creada ca nu face zgomotul clasic al daciei...Salut!
ADI55381
o sa caut la materiale de constructii...mai stii cum era ISOPREN-ul asta ? valuri de cat pe cat? si in principiu este un material cauciucat cu grosime de 2-3 cm nu ?nu ar fi mai "curat" sa folosesc silicon transparent? pe hayon cu ce ai lipit ?ai pus pe langa sine sau pe sub sine(ai inaltat scaunele cu totu')?
Sebastian39516
Pai gasesti la mici baloti cu grosimi intre 20 si 80 mm si suprafete intre 8 si 28 de mp...Unul mic iti ajunge. Nu este un material cauciucat! Este un soi de vata. Siliconul pe post de vopsea sau cum? Siliconul nu are proprietati fonoabsorbante. Ma gandesc, totusi, ca ai putea sa treci peste faza cu vopsitul. Pune-ti direct vata asta. E mai putina bataie de cap. La hayon poti folosi un silicon pt lipit. Eu personal am folosit prenandez. Am spoit tot hayonul, am pus apoi "patura" peste el si am tinut-o pana s-a lipit. Apoi trebuie sa-ti faci rost de o bucata de imitatie de piele ca s-o acoperi frumos. Trebuie sa te gandesti bine cum tai, cat material pui etc etc ca sa iasa un lucru ca lumea. E misto ca hayonul are gaurile pe care le poti "umple" cu vata d-asta. Pe podea vata am pus-o pe langa sine insa nu prea inteleg la ce te referi cand spui "ai inaltat scaunele cu totul"...
ADI55381
ziceam de silicon, ca adeziv adica sa lipesc "patura" aia pe podea cu el.Oricum m-am lamurit abia acuma la ultimul tau post - eu traiam cu impresia ca materialul asta e un fel de covor de cauciuc - am ridicat putin coltul mochetei in fata acolo unde sta "la repaus" piciorul stang si am descoperit chiar ce mi-ai descris tu ca ar fi ISOPREN-ul asta. Nu am tras mai tare de mocheta dar cred ca numai acolo se gasea- in zona dintre compartimentul motor si habitaclu.Oricum acuma stiu ce sa caut si cred ca ma apuc de treaba. Apropo- era putin umed acolo sub mocheta crezi ca e posibil sa se infiltreze pe undeva cand o duc la spalatorie ?gauri de rugina nu cred ca am are abia 2 ani si ceva solnita.Multumesc inca o data pentru raspunsuri!Bafta!
Sebastian39516
Apa poate sa-ti intre pe la pedalier!! Verifica daca stau corect caucioacele alea de jos. Si cred ca ar fi bine sa le scoti si sa lasi masina sa se aeriseasca putin. Se poate face mucegai sau poate rugini biggrin.gif Eu am avut o faza super "misto" la dacia nova: dupa ce i-am pus niste boxe in usi a inceput subit sa-mi ploua in ea biggrin.gif . Gaseam balta la pedalier....Pana la urma am rezolvat problema: apa se prelingea pe boxe, pe langa panourile de usi si plasticul lateral de la pragul interior...Salut si spor la treaba!
Lucian72846
Ai grija sa nu te apuci sa pui prea multe izolatii si sa se infiltreze apa pe sub aceste materiale ! Aceste izolatii vor tine apa si va rugini mai repede , de mirosuri in masina ce sa mai vorbesc .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.