Help - Search - Members - Calendar
Full Version: logan laureate 1.6 90 CP sau logan plus 1.4 75CP
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Meditatorul
primul 8030 euro, al doilea 8200 euro

primul 90 CP, al doilea in minus 75 CP, in plus geamuri electrice spate, cd-player si mai ales ABS

ce ziceti?
florin55503
daca logan e alegerea ta atunci cel de 90 de cai. desi un abs cam se cere
Meditatorul
tocmai!

asta este dilema!
florin55503
da adevarat. iarna niste cauciucuri bune si abs cam fac diferenta. dar se poate trai si fara abs. in cazul tau as alege caii in plus. gandeste-te si la valoarea de revanzare care va fi mai mare
Meditatorul
nu m-am gandit la acest aspect!

insa in iarna asta am vazut foarte multe loganuri care in conditii de carosabil inghetate derapau foarte tare si foarte important nu se ducea masina drept, ci fugea de spate!

este un lucru care ma ingrijoreaza, pentru ca am vazut destul de multe in aceasta situatie!

cred ca singura solutie este de a merge la un drive test!

si pe mine m-ar tenta 90 CP, atat am acum si pe fordul meu, insa gandul ca voi avea un bebe in curand ma face sa trec peste primul impuls si sa ma gandesc la laureate plus, tocmai datorita ABS-ului!

daca am plictisit, imi cer scuze!
Mihai34891
QUOTE(Costin53188)
nu m-am gandit la acest aspect!

insa in iarna asta am vazut foarte multe loganuri care in conditii de carosabil inghetate derapau foarte tare si foarte important nu se ducea masina drept, ci fugea de spate!


Loganurile derapau foarte tare pentru ca, mai mult ca sigur, nu aveau cauciucuri de iarna. Din pacate la noi sunt prea putin recomandate si promovate. Probabil si politia a aflat de ele doar de vreun an.
In conditii de zapada pe sosea, cauciucurile de iarna inseamna cam 90% iar ABS-ul cam 10%(unii zic ca nici atat. De fapt, la coliziune frontala ABS= zero, doar atat ca previne intr-o oarecare masura derapajul lateral si expunerea laterala.)
Vorba cuiva de mai-sus, fara ABS poti trai. Dar fara cauciucuri de iarna, mult mai greu...
Meditatorul
nu stiam ca anvelopele de iarna au mai mare importanta iarna decat ABS!

traiam cu impresia ca ABS-ul are un rol hotarator iarna, pe carosabil inghetat!

totusi si in cursul anului in functie de starea carosabilului ABS-ul tot conteaza!

avand in vedere ca atatia ani am mers fara ABS, cred ca nu o fi musai acum sa iau neaparat masina cu ABS!

dar, cum stiti cum este, ca si airbag-ul, il ai nu il ai, insa o DATA ESTE DE AJUNS sa te bucuri ca il ai sau macar sa regreti ca nu il ai in dotare. Sper ca nu v-am lasat in ceata! Cu atatia nebuni pe sosele, este o adevarata aventura sa pleci la drum, nu mai vorbesc de rutele aglomerate in week-end si mai ales duminica seara, cand din pacate multi din participantii la trafic sunt si putin "luati" si de aici un teribilism accentuat la volan!


dilema este dilema, daca stiam sigur nu va retineam din timp, asa ca iertati-ma daca bat campii!
James Kilowatt
Si eu as alege tot caii putere in plus.

Sa nu-ti inchipui ca ABS-ul te va face sa franezi pe gheata ca pe asfalt. Ai sanse foarte mari ca de fapt distanta de franare sa creasca datorita ABS-ului, nu sa scada, si uneori asta e mai important decat controlul.

Io am doua masini, una cu ABS si una fara si sa stii ca suspensia mai rigida si distributia de mase mai desteapta de la vechitura de Seat o face mai usor de controlat pe gheata decat pe Nubira cu ABS-ul ei cu tot.
florin55503
cauciucurile de iarna fac diferenta. eu as zice 80% cauciucuri 20% abs. cauciucuri de vara cu abs iarna nu reprezinta mai nimic de duci de nu te mai opresti.
Meditatorul
multumesc frumos tuturor!
Mihai34891
QUOTE(MR28673)
Si eu as alege tot caii putere in plus.

Sa nu-ti inchipui ca ABS-ul te va face sa franezi pe gheata ca pe asfalt. Ai sanse foarte mari ca de fapt distanta de franare sa creasca datorita ABS-ului, nu sa scada, si uneori asta e mai important decat controlul.

Io am doua masini, una cu ABS si una fara si sa stii ca suspensia mai rigida si distributia de mase mai desteapta de la vechitura de Seat o face mai usor de controlat pe gheata decat pe Nubira cu ABS-ul ei cu tot.


Si eu am patit-o. O curba pe care am luat-o pe gheata de o suta de ori cu masina fara ABS, prima oara cu ABS m-am dus aproape-n parapet...
HalbaSus
QUOTE
Loganurile derapau foarte tare pentru ca, mai mult ca sigur, nu aveau cauciucuri de iarna. Din pacate la noi sunt prea putin recomandate si promovate. Probabil si politia a aflat de ele doar de vreun an.


In primul an cand am luat opelul avea cauciucuri allweather extrem de uzate (aminteau de slick-urile de la F1 biggrin.gif) dar daca franam pe zapada masina se oprea drept... O masina fara ABS si fara o distributie perfecta a greutatii va opri "stramb" indiferent de tipul cauciucurilor (ma refer la opriri pe zapada bineinteles). Asta nu inseamna ca gumele nu sunt importante... sunt de acord ca ele sunt mai importante decat celelalte sisteme (ABS, ESP). Eu as alege logan cu ABS si as schimba gumele stock de pe logan (din cate stiu sunt montana... nu tocmai o alegere sanatoasa)
Meditatorul
kormoran!

la inceput au fost montana!
M A R I A N
Conduc la firma logan 1.6.Toate bune si frumoase pana la frane.Se blocheaza(nu are ABS)foarte repede.La asa marime trebuiau sa puna discuri si pe spate.Recomand orice in 9000 E:Opel corsa, Fiat Punto, Peugeot 206.Masini mici?Puneti cutii(portbagaje)deasupra masinii si carati si porcul de craciun.
James Kilowatt
Intr-adevar, un 206 cu porcul pe acoperis e mult mai sigur si mai stabil decat in logan fara ABS.....
mugur69932
Ce aberatie din partea Dacia: ABS este disponibil doar pe motorul mai slab(asta cu siguranta ca sa creasca vanzarile la aceasta motorizare).
Sfatul meu este sa mai astepti putin, poate o sa introduca ABS-ul si pe 1.6 asa cum au facut cu dieselul.
ABS-ul este f important, cine nu l-a folosit nu-si da seama de diferenta, pe drum cu gheata poti sa ai si sase cauciucuri de iarna, efectul este zero-diferenta este cum derapezi-controlat sau nu (ABS sau nu).
Bafta!
Paul46623
QUOTE(mugur69932)
Ce aberatie din partea Dacia: ABS este disponibil doar pe motorul mai slab(asta cu siguranta ca sa creasca vanzarile la aceasta motorizare).
Sfatul meu este sa mai astepti putin, poate o sa introduca ABS-ul si pe 1.6 asa cum au facut cu dieselul.


Ba exista: 1.6 Ambition. Partea proasta e ca nu costa 8000-si-un-pic de euro ci 9250, deci trece bine de tot de pragul <8500 euro pe care si l-a propus initiatorul topicului.
Mihai63349
ABS-ul nu te ajuta neaparat sa te opresti mai repede, ci mai mult sa ai controlul directiei in timpul franarii pe carosabil alunecos. Daca carosabilul alunecos inseamna zapada, mai ai nevoie si de gume de iarna. Daca-i gheata lucioasa, ai nevoie de... zile biggrin.gif .

Grea alegere...
Eu as opta pt. 1.4 plus ABS, totusi. Nu este asa de mare diferenta de putere in exploatare (diferenta este la nivelul puterii maxime), si, totusi, un ABS te poate scoate din rahat. Doar o data trebuie s-o faca...
James Kilowatt
In rahat trebuie sa nu intri, nu sa te rogi sa iesi. Odata intrat, nici un sistem nu-ti mai garanteaza ca vei iesi.
ABS-ul este foarte util in combinatie cu un sofer bun, degeaba ai abs daca nu ai si reactia potrivita. Insa un sofer bun nu intra in rahat de la bun inceput....
Statisticile indelung dezbatute la topicul "electronica la masini" confirma teoria asta.

Eu as alege caii putere + conduita preventiva smile.gif
radu66490
90 cai,aia i baza,fara abs te invetzi tu sa mergi un pic mai atent dar de extra 15 ca......i
de cate ori iti intra abs ul in functiune?de 6-7 ori pe an (exceptie facand iarna)
Maff
Heh, in Bucuresti este nevoie de destule ori de ABS, la cum se circula.
Mihai34891
QUOTE(Maff)
Heh, in Bucuresti este nevoie de destule ori de ABS, la cum se circula.

ABS-ul previne derapajul lateral. In Bucuresti, unde se circula bara la bara, cu viteza mica si frane dese si unde majoritatea tamponarilor sunt fata-spate, ABS-ul e frectie la piciorul de lemn.
HalbaSus
Nu neaparat, eu de cate ori am fost in bucuresti am fost impresionat de vitezele cu care se circula in oras... si majoritatea curbelor le luam la 70-80 km/h (just keeping up with the trafic). La aceasta viteza daca trebuie sa pui o frana brusca in timpul unei curbe (franeaza cel din fata ta) atunci fara ABS risti sa se blocheze rotile. Desigur ABS-ul nu te ajuta deloc in traficul bara la bara.
Maff
Hmm, nu peste tot se circula bara la bara si pe unde poti, accelerezi, dar din cand in cand ai nevoie de o franare de urgenta ca este cate un dobitoc ce uita ca trebuie sa dea pripritate.Ai nevoie de ABS in Bucuresti (iti spun asta din partea cuiva care merge minim 100km/zi in oras cu masina).
T u d o r
QUOTE(Mihai34891)
QUOTE(Maff)
Heh, in Bucuresti este nevoie de destule ori de ABS, la cum se circula.

ABS-ul previne derapajul lateral. In Bucuresti, unde se circula bara la bara, cu viteza mica si frane dese si unde majoritatea tamponarilor sunt fata-spate, ABS-ul e frectie la piciorul de lemn.


Cred ca faci o confuzie cu ESP-ul... ABS previne blocarea rotilor in franare. Si e util la masinile care au o frana "sensibila" cum are Logan-ul.
Mihai34891
QUOTE(Tudor57991)
ABS previne blocarea rotilor in franare. Si e util la masinile care au o frana "sensibila" cum are Logan-ul.


ABS-ul previne blocarea rotilor tocmai pentru ca masina sa isi pastreze directia de mers. Referitor la distanta de franare cu si fara ABS se poate discuta mult in contradictoriu.

De ce are Loganul o frana mai "sensibila" decat alte masini ?? Sau o compari cu vechea Dacie ?!
Maff
Nu stiu exact cum este la Logan, dar la Clio Symbol, ABS-ul pare cam "frectie".Cand franez si intra ABS-ul simt ca se duce masina ca o sanie....Oricum este bun ABS-ul, mai ales ca in curand Bucurestiul va fi santier, deci pe jos va fi plin de pietris, nisip......
T u d o r
QUOTE(Mihai34891)
QUOTE(Tudor57991)
ABS previne blocarea rotilor in franare. Si e util la masinile care au o frana "sensibila" cum are Logan-ul.


ABS-ul previne blocarea rotilor tocmai pentru ca masina sa isi pastreze directia de mers. Referitor la distanta de franare cu si fara ABS se poate discuta mult in contradictoriu.

De ce are Loganul o frana mai "sensibila" decat alte masini ?? Sau o compari cu vechea Dacie ?!


Tu ai zis ca previne deraparea laterala... biggrin.gif

Am zis ca Loganul are frana sensibila, dar nu comparat cu Dacia veche. La Renault este un fel de reglare a cursei franei care face ca frana sa fie blocata complet in cativa cm de "pedala". Acest stil s-a imprumutat si la Dacia, de la Solenza cel putin incoace. Daca esti mai "greu" de picior, te trezesti cu nasu-n parbriz in 2-3 cm de cursa a pedalei. smile.gif
M A R I A N
De acord cu Tudor.Nici dupa 50000 km nu reusesc sa opresc fara sa le stramb gaturile celor aflati in masina cu mine.La drum lung iti ofera o falsa siguranta prin faptul ca frana se simte tare si pedala nu se lasa mai in jos la cald(nu stiu daca am scris coerent).
Xalanx
deraparea laterala e prevenita de ebd (electronic brake distribution), nu de abs.
T u d o r
EBD repartizeaza forta de franare pe toate 4 rotile in mod diferit pentru o franare eficienta pe fiecare dintre acestea. Poate ca prin derapare laterala intelegem fiecare altceva si incercam sa ne explicam unul altuia asta. smile.gif
Eu inteleg prin derapare laterala deraparea provocata de forta centrifuga ce actioneaza asupra masinii in curbe. Si pe aia o tempereaza ESp-ul... smile.gif
Xalanx
Da, exact aia face ebd-ul. Si controleaza deraparea laterala in cazul FRANARII. Esp-ul controleaza asta in cazul accelerarii, nu are nici o treaba cu abs-ul. De fapt esp-ul (am vazut chiar o demonstratie) franeaza una sau mai multe roti, in cazul unei manevre bruste care ar duce la o derapare. Dar NU in cazul franarii.
Dorin73583
In concluzie, la topic: Decar sa dai 8200 pe Logan dai 8900 pe Clio Symbol Fidji la 75 CP si calitatea per total este mai ridicata.
Parerea mea blush.gif
T u d o r
Dorin, nu cred ca este mai buna calitatea la Symbol. Parerea mea este ca asamblarea este superioara la Logan, iar materialele mai bune la Renault. Insa nu asta ar fi preoblema, ci intretinerea ulterioara, unde preturile difera semnificativ. Si mai adauga si ca Symbol si-a cam trait traiul...
Sunt argumente si pro si contra, desigur. smile.gif
James Kilowatt
@Tudor
Asta ar insemna ca Logan e cel mai bine asamblat Renault. Francezii au declarat ca Renault-urile "turcesti" sunt mai bine asamblate si se inscriu mai bine in tolerante decat cele "franceze", datorita (printre altele) faptului ca uzina din turcia e mai avansata tehnologic decat cele franceze.
Logan e bine asamblata pentru ca a fost proiectata in asa fel incat sa se asambleze cu minim de efort din start smile.gif
T u d o r
Sunt perfect de acord cu tine. Loganul este o masina facuta dintr-o bucata. smile.gif Asta reduce foarte mult posibilitatea de a zdrangani ceva inauntru.
Ideea este ca Symbol-ul nu este o referinta a calitatii pentru Renault. Sincer, nu mi s-a parut deloc extraordinara, ca sa nu mai spun ca am mers cu un taxi si ii sareau toate prin bord, m-am simtit ca in vechea mea Solenza.
Spre comparatie, am fost cu alt taxi, Logan 1.4 care avea aproape 60000 km rulati. Si nu se auzea nici picior de greieras. Asta mi-a intarit parerea cu asamblarile. smile.gif
James Kilowatt
Probabil de asta pentru Logan se asteapta 3-6 luni in vest, iar la SH se vinde mai scump decat noua (insa la SH macar o iei pe loc) smile.gif
Happy_Maker
Atentie!
ABS-ul este cu sigutanta recomandabil, dar eficienta lui este direct proportionala cu aderenta carosabilului! Exemplu: daca portiunea de rulare este acoperita de un strat de gheata lucie, recomandarea mea nu se indreapta catre ABS.
Exista un prag critic de adrenta, iar daca aceasta este "rupta", rotile vor ramane blocate, chiar daca ai ABS. Problema rezida tocmai din faptul ca intervalul de timp intre cuplare-deculpare frana este unul foarte mic, iar daca aderenta este 0, rotile vor ramane blocate. In aceste conditii eu recomand lipsa ABS, daca esti un sofer experimentat.
T u d o r
Pai daca asa e cum spui tu in niste tari in care poate snobismul si mentalitatile din urma nu afecteaza in aceeasi masura ca la noi marca Dacia... o fi ceva de capul Loganului. smile.gif Eu sustin ca este.
James Kilowatt
E vorba de tara unde a fost "creeat" Loganul. Ca si in Romania, oamenii sunt diferiti. Exista si la ei snobism cat china, insa e depasit de zgarcenie...
Altii sunt intr-adevar pragmatici si cumpara o masina facand acelasi rationament ca atunci cand cumpara un frigider sau o masina de spalat. E un obiect care trebuie sa indeplineasca un scop precis, si anume transportul. Aici Loganul intr-adevar e competitiv.

@Happy_maker
Important e si EBD-ul, nu doar ABS-ul. Daca franele ar fi perfect echilibrate si aderenta uniforma pe cele 4 roti, atunci intr-adevar, ai dreptate in ceea ce spui. Insa cum asta se intampla rar, de multe ori ai fi obligat sa ridici piciorul de pe frana ca sa compensezi pierderea de aderenta a unei singure roti, scazand practic franarea si pe celelalte 3. In situatia asta, ABS-ul e util mai mult prin distribuirea fortei de franare functie de aderenta, si nu neaparat pentru antiblocaj.
In plus, combinatia sofer papagal + ABS tot pacatoasa e. Degeaba abs-ul te ajuta sa tii masina pe traictorie deca papagalul nu face decat sa inghete cu volanul in mana. Sau se sperie de vibratiile pedalei si ridica piciorul de pe frana.
Aici sunt de acord total cu tine, experienta soferului e mai importanta decat existenta ABS-ului.
Mihai63349
Eu nu pot sa zic ca ABS-ul m-a salvat vreodata (n-am ajuns inca in situatia asta si sper sa nici n-o fac...), dar sigur e ca un pui de catel traieste datorita ABS-ului. Asa ca, daca esti iubitor de animale, alege intre 15 cai si un catel... blush.gif biggrin.gif
Happy_Maker
Eu unul am avut experiente neplacute (dar nu tragice!) in ambele situatii: cu si fara ABS. Am convingere ca e important de inteles pentru fiecare din noi cum ne ajuta fiecare sistem de siguranta si mai ales, care-s limitele lor. Am vazut multi berbeci care considera prezenta ABS-ului ca fiind suficienta pentru a putea opri in orice fel de distanta. Sau ESP-ul ca fiind tot ce ai nevoie pentru a lua orice curba la orice viteza si pe orice fel de carosabil.
Personal consider TC-ul mai important decat ESP-ul, dar n-am auzit de masini in care cele doua sa fie separate. La fel cu EBD-ul, nu poate functiona fara ABS?

In concluzie, mi-ar place sa vad cateva intrebari legate de modul in care aceste sisteme functioneaza si pe grila de examen la scola de soferi.
Happy_Maker
Si inca un aspect: exista un sistem de siguranta probabil la fel de vechi ca si automobilul insusi si din punctul meu de vedere mai important decat oricare din "electronicele" de acum: anvelope de calitate, adaptate conditiilor de rulare!
Oare de ce se insista asa de putin pe acest aspect? Oare de ce nu apare in nici o lista de optionale posibilitatea achizitiei diferentiate pe acesta categorie?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.