Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 4x4?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2, 3
Florin18
Vreau sa imi cumpar o masina 4x4 si nu stiu ce sa aleg.
ce ziceti? care sunt mai bune?
G e o r g e
de cati bani dispui in primul rand? ai nevoie de un4x4 sa mergi pe munte pe drumuri neamenajate, sau 98-99% din timp mergi cu el pe sosea?
M i h a i
pt cazul in care ai bani BMW X3. Daca vrei cumva sa mergi la vatoare ia-ti un Nissan Patrol cu 7 locuri (Second Hand). Iti papa 20-40l/100km dar n-are moarte
Dragos4
Patrol GR i-ati, dinaia care are 7 locuri, insa ultimile doua din spate se strang, si ai portbagaj in loc. Garda la sol, mare si toate sitilurile. Sau mai este una tare, dar mai scumpa, depinde pe ce bani te bazezi. Volvo XC 90. Este chiar adevarata, imi place la nebunie! a.... si daca iti iei, ia-ti cu motor diesel.

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2004-02-08 16:20 ]
Rai
Exista multe masini bune depinde ce iti place si cati bani ai.Bmw x-3,x-5,Audi si eu prefer din japoneze Subaru.Depinde si ce vrei sa faci cu ea eu sunt pasionat de Off-Road si am facut multe ture si competitii dar nu cred ca iti trebuie asa ceva sau poate daca scrii mai exact poate stiu ceva bun am multa experienta in teren cu multe masini.
G e o r g e
totul depinde de ce vrei sa faci cu masina. deci ce vrei sa faci cu ea si cati bani ai, mai ales. vrei benzina sau diesel?
Florin18
Vreau o masina sa o folosesc cam 40% din timp pe drumuri de munte si restul pe sosele.
Bani nu am prea multi, mam gindit la ceva second.
G e o r g e
atunci un subaru forester? se descurca onorabil pe munte si pe sosele este rege fata de celalalte concurente off road
Rai
Sunt multe masini care sunt bune si la munte si pe strada daca vrei diesel e mai complicat si ceva mai ieftin Toyota RAV4,Suzuki Vitara,Mitsubischi Pinin si Subaru dar nu au diesele si mai sunt multe depinde de cati bani ai.
Laurentiu_007
Eu te-as indruma catre un Nissan Terrano.
Cristian2
Ford Explorer este alegerea cea mai buna
OMEGA
La Freelander te-ai gandit???
E are calitati acceptabile atat pe off dar si pe on road
Si pretul nu e chiar asa de mare;)
Si se gasesc si second hand!
Anubis
Sfatule meu este sa mergi pe Diesel - asta in cazul in care vrei un 4x4 veritabil - am retinut ca 40% vei dori sa circuli off-road.

Ca informatie, X5, X3, M-Class, Rav4, Sorento, Vitara, Freelander sunt SUV-uri nu 4x4 veritabile - au performante foarte bune pe sosea dar in off-road nu se descurca foarte bine.

Din clasa 4x4 veritabile fac parte putine masini (LandCruiser, Land Rover, Pajero, Patrol, G-Class).

Eu ti-as recomanda LandCruiser (insusi denumirea te face sa te simti ca un capitan de vas daca esti proprietarul unei asemenea masini.. binenteles pe motorizare Diesel.

Numai bine
OMEGA
Landcrusier dupa parerea mea are centrul de greutate cam sus si va afecta tinuta de drum si pe sosea si in off-road
Un defender diesel ar mai fi o optiune:)
Florin18
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Sper sa fac o alegere buna.
madalina
ce ai decis in cele din urma?
violeta
cine imi poate face o comparatie intre toyota rav 4(2000cmc,benzina) si mitsubishi pajero pinin(benzina)? ma intereseaza care din cele doua este mai buna si mai fiabila pentru utilizare zilnica prin oras si ocazional pentru urcusul pe drum de tara cu pante f.abrupte.multumesc anticipat.
Halba
buna,

am si eu o problema asemanatoare... in curand o sa ma mut intr-o zona mai "de tzara" adica din oras trebuie sa urc o panta (destul de abrupta) pe un drum nebetonat.

vara nu sunt probleme se poate urca cu orice masina in schimb iarna e destul de dificil (daca ai pierdut cuplul sau te opresti din orice motiv nu mai poti urca)... de asemenea nefiind o zona unde masinile de dezapezire sa mearga prea des (a se citi: niciodata) exista riscuri mari privind deraparea (cu alte cuvinte: daca mergi incet nu derapezi dar nici nu poti sa urci, daca mergi mai repede urci dar s-ar putea sa derapezi .

nu sunt dispus sa imi iau o masina de teren veritabila... sau cel putin nu una mare, asta deoarece toata ziua merg mai mult prin centru (a se citi: stradutze inguste, locuri de parcare mici, etc) deci o masina gen nissan patrol sau land cruiser m-ar avantaja.

m-am gandit la o masina "normala" cu tractiune integrala, gen audi a4 quatro, passat sau golf 4-motion, etc. (nu am asha multi bani deci vreau sh)

audi a4 quattro ar fi ideal dar e al naibii de scump.

raman in cursa vw-urile 4-motion.

acum vine intrebarea: ce pot astepta de la o masina gen: passat 1.9 tdi 4-motion ?

nu ma astept sa urce muntii tot ce vreau e sa nu derapez pe gheatza (majoritatea masinilor mentionate de mine au esp si asr) si sa pot urca pante (nu extrem de abrupte) chiar si pe timp de iarna.

a avut cineva o asemenea masina ? (quatro, 4-motion, etc)... de asemenea ma intereseaza care e distributia puterii ? (60-40 ? 70-30 ? sau 50-50 cum e la touareg ?)

daca mai stie cineva masini care ar fi bune in oras si ar avea tractiune integrala (sh la un pret de pana la 12.000 e) astept sugestii.
G e o r g e
da a luat cineva un passat 1.9 tdi 4motion si a fost la munte cu ea . totul bine si frumos pana cand a trebuit sa urce o panta. panta care l-a lasat fara ambreiaj acesta luand foc!
sistemul 4 motion este de kko bazandu-se pe electronica . vrei un 4x4 : subaru !
un 1.6 4x4 da lectii la catarat oricand unui 4 motion !
Rai
sistemele 4x4 consuma mult de accea eu prefer diesel si electronica dar george ai putina dreptate cu vw 4 motion.depinde masina mica sau mare mica subaru justy,suzuki ignis.sunt multe cu sistem 4x4 dar sunt in general scumpe si renault are unele modele 4x4.personal nu stiu ce iti place eu sunt si am fost un mare fan 4x4 dar ce masini imi plac mie in teren sunt cele vechi cu technica de 20 de ani caci terenul e teren si urc de nebun.
G e o r g e
pentru masinile de oras si ocazionalele urcari ale unor pante (stiu ca deja sunteti exasoerati de mine si subaru) este subaru.

pentru excursii prin padure , pe munte samd recomand cu mare caldura un land rover defender .
Ovidiu31432
QUOTE(G e o r g e)
pentru masinile de oras si ocazionalele urcari ale unor pante (stiu ca deja sunteti exasoerati de mine si subaru) este subaru.

pentru excursii prin padure , pe munte samd recomand cu mare caldura un land rover defender .


Servus tuturor.

Sunt EXACT in aceeasi situatie cu dl Halba - adica am nevoie musai de o masina care sa ma poate duce la casa mea care mi-o construiesc intr-un sat langa Iasi, unde accesul Iarna este fff greu - din exact (100%) aceleasi motive ca ale dlui Halba - mai ales ca panta de urcare este de 35 de grade....

Prin urmare vreau sa-mi cumpar o masina (in leasing ca nu am banii cash) care in extensia maxima MAXIMAAA sa ma ajunga 500EUR/luna la un leasing pe 4 ani....

Masina trebuie sa fie si catusi de putin confortabila - adica sa se potriveasca si calatoriilor cu famila. Nu e musai sa fie disel....

Asa ca, in calcul au intrat mai multe modele, printre care si Subaru Forester, dar ceea ce ma cam face sa ma intreb cum va putea inota prin zapada de 20-30 cm, la el este garda la sol 190-195 mm.
Si in al doilea rand, fiind o masina care suporta taxe vamale, pretul unui XT trece de 28.000 eur (ddp -si daca mai pun si dobanda la achizitionarea leasing devine deja mare)....

O alta varianta ar fi Freelander-ul de la Land Rover - dar din discutiile cu actualul mecanic, el imi spune ca NU este o masina fiabila: ii cad des piese importante si acestea costa ... "a fortune"...

O a treia varianta ar fi un Suzuki Vitara (cel cu 5 locuri) - dar ceea ce am citit este ca in mediul urban este destul de ... zgomotos. Motorul se aude in interior destul de puternic.

A 5-a varianta ar fi Honda CR-V - pt asta am citit un review din 'afara' care spunea ca datorita sistemului electronic de cuplare a tractiunii integrale - declansata electronic, e posibil ca sa ma impotmolesc in noroi sau zapada datorita unei intarzaieri de 3-4 secunde necesare pt a face aceasta cuplare....

A 6a varianta, cea mai noua si de aceea si cea mai putin documentata este noul model Chevrolet-Niva - model ce va fi comercializat si in RO incepand cu 2005. Acum are un design frumos (comparativ cu lada cea veche) si banuiesc ca nici costul nu va fi ff mare.

Dupa cum vedeti caut de mult ...

Acestea fiind spuse va rog sa-mi spuneti mai multe detalii tehnice pe care le stiti si voi eventual de la altii si care ma poti ajuta sa iau decizia potrivita.


Va multumesc anticipat!

Ovidiu D.
madalina
La calculul pretului unei masini se ia in considerare pretul CIP. (Platesti taxele vamale la valoarea reziduala).
G e o r g e
QUOTE(Ovidiu31432)
Servus tuturor.

Sunt EXACT in aceeasi situatie cu dl Halba - adica am nevoie musai de o masina care sa ma poate duce la casa mea care mi-o construiesc intr-un sat langa Iasi, unde accesul Iarna este fff greu - din exact (100%) aceleasi motive ca ale dlui Halba - mai ales ca panta de urcare este de 35 de grade....

Prin urmare vreau sa-mi cumpar o masina (in leasing ca nu am banii cash) care in extensia maxima MAXIMAAA sa ma ajunga 500EUR/luna la un leasing pe 4 ani....

Masina trebuie sa fie si catusi de putin confortabila - adica sa se potriveasca si calatoriilor cu famila. Nu e musai sa fie disel....

Asa ca, in calcul au intrat mai multe modele, printre care si Subaru Forester, dar ceea ce ma cam face sa ma intreb cum va putea inota prin zapada de 20-30 cm, la el este garda la sol 190-195 mm.
Si in al doilea rand, fiind o masina care suporta taxe vamale, pretul unui XT trece de 28.000 eur (ddp -si daca mai pun si dobanda la achizitionarea leasing devine deja mare)....



forester ul este o varianta buna , bate land roverul , vitara si niva , si este un pic peste cr-v

QUOTE(Ovidiu31432)
O alta varianta ar fi Freelander-ul de la Land Rover - dar din discutiile cu actualul mecanic, el imi spune ca NU este o masina fiabila: ii cad des piese importante si acestea costa ... "a fortune"...


cel mai varza land rover construit vreodata , toata lumea este nemultumita de acest model. plafon care iti cade in cap, plastice nasoale samd .

QUOTE(Ovidiu31432)
O a treia varianta ar fi un Suzuki Vitara (cel cu 5 locuri) - dar ceea ce am citit este ca in mediul urban este destul de ... zgomotos. Motorul se aude in interior destul de puternic.

nu ar fi o problema motorul , depinde la care te referi . o alegere decenta si ca bani ar fi 2.0 TD

QUOTE(Ovidiu31432)
A 5-a varianta ar fi Honda CR-V - pt asta am citit un review din 'afara' care spunea ca datorita sistemului electronic de cuplare a tractiunii integrale - declansata electronic, e posibil ca sa ma impotmolesc in noroi sau zapada datorita unei intarzaieri de 3-4 secunde necesare pt a face aceasta cuplare....


da pentru ca este electroniva cupalrea 4x4. asta este cel mai apropiat auto de un 4x4 cat de cat adevarat .

QUOTE(Ovidiu31432)
A 6a varianta, cea mai noua si de aceea si cea mai putin documentata este noul model Chevrolet-Niva - model ce va fi comercializat si in RO incepand cu 2005. Acum are un design frumos (comparativ cu lada cea veche) si banuiesc ca nici costul nu va fi ff mare.

daca nu este de vreo 10 ori mai buna ca cea veche lasa-te de glume. 1.7i modelul actual are un consum de speriat (cat un forester 2.0 de 177cp) si este mai prost ca o berlina

QUOTE(Ovidiu31432)
Dupa cum vedeti caut de mult ...

Acestea fiind spuse va rog sa-mi spuneti mai multe detalii tehnice pe care le stiti si voi eventual de la altii si care ma poti ajuta sa iau decizia potrivita.


Va multumesc anticipat!

Ovidiu D.


ai putea sa te orientezi catre un pick up .
un mazda , nissan ... ar fi niste 4x4 adevarate nu crossovere.

ia in calcul pretul CIP ! nu DDP ul . asta daca nu vrei sa iei cu banul jos , ceea ce ar fi cam nasol pentru niste taxe de 30% la non europene.
madalina
Mai poti lua si Nissan Terrano 3.0 l Luxury 25.500 CIP (pana la 31.X.2004 arereducere 1500euro).

Sau un Mazda Tribute,pana in 21000 CIP, dar consuma cam mult.
Ovidiu31432
[quote="G e o r g e"][quote=Ovidiu31432]

ai putea sa te orientezi catre un pick up .
un mazda , nissan ... ar fi niste 4x4 adevarate nu crossovere.
[/quote]

m-am gandit la un Toyota Hilux dar inca nu am argumente tehnice si emotionale suficiente.... Totusi nu am nevoie de spatiu in spate cat o magazie... daca lada ar fi fost mai scurta sau .... "customizabila" ar fi atarnat mai greu in balanta...

yours,
Ovidiu
Ovidiu31432
Intrebare pt George/alti buni cunoscatori Subaru:

de ce doar varianta 2.0X 5MT are Reductor??
celelalte nu au nevoie?? !??


Ovidiu
Iulian HondaFan
cred ca pt. ce ai tu si halba2 nevoie un Forester e suficient ( eu nu stiu de nici un subaru cu reductor=low gear transfer case). CR-V ar fi a doua alegere, dar are handlingul pe sosea deficitar, de aceea zic ca forester ar fi mai bun. nici una nu este off-road pur-sange, ci mai degraba masini de asfalt care fac fata la off-road rezonabil, dar urca un deal cu 20-30cm de zapada, mai ales daca iti ei si un set de cauciucuri de iarna bune, care si pe un FWD fac mai mult decat un AWD cu cauciucuri all-seazon.

ca abilitati offroad land rover si suzuki vitara ar fi cele mai bune dar fiabilitea e proasta la rover, iar vitara este un produs invechit moral si cu performante mai modeste la celelalte capitole comparativ cu primele.

tu trebuie sa te hotarasti cat de mult ai nevoie de off-road si cat de sosea. daca in afara de portiunea de drum pomenita nu mai ai alte chestii off-road concur cu George pt. Forester 2l ( pacat ca nu sunt si in Ro varianta de 2.5l care este mai adecvata pt. un AWD).

daca vrei comfort mai bun si maniere pe asfalt mai evoluate un Passat 4 motion 1.8T sau 2.8l V6 cu ESP (electronic stability program) ar fi de preferat.
Ovidiu31432
QUOTE(Marius-Iulian)
cred ca pt. ce ai tu si halba2 nevoie un Forester e suficient ( eu nu stiu de nici un subaru cu reductor=low gear transfer case).


daca vei merge pe http://www.subaru.ro/index2.php?c=modele&m=forester si acolo faci click pe date tehnice, vei vedea in fisa tehnica, la sectiunea echipamente, linia 21 (sic!) confirmarea a ceea ce am afirmat....
Si cum aceasta optiune apare ca fiind disponibila doar pe una din cele 4 variante comercializate in RO ma intrebam si eu ca un novice ce sunt "De ce oare??".

Ovidiu
G e o r g e
2.0X are pentru ca este un motor mai micutz si nu dezvolta destula putere, asa au considerat cei de la subaru. 2.0XT si mai nou 2.5XT stiu ca nu au tocmai pentru ca dezvolta destula putere.

impreza 1.6 TS sport wagon are de asemenea :cheers: , 1.6TS sedan nu are. :evil:
Iulian HondaFan
mea culpa, aici nu exista pt. ca motorul cel mai mic este de 2.5l si 160cp. ce zice george are sens.
Ovidiu31432
QUOTE(Marius-Iulian)
mea culpa, aici nu exista pt. ca motorul cel mai mic este de 2.5l si 160cp. ce zice george are sens.


Orgoliul meu de om care citeste bine specificatiile este acum satisfacut
laugh.gif
Revenind la Subaru Forester: ce stiti despre fiabilitatea masinii (va rog nu veniti cu sentimente - ca asa va pot spune si eu cat de mult nu imi plac masinile Renault - ci cu date tehnice sau opinii ale celor care stiu ce e in motorul unui Subaru), ce stiti despre costul de intretinere al unei asmenea masini (cost consum REAL, cost piese, cat de repede pica etc).

Astept opiniile voastre.

Ovidiu
G e o r g e
pai cam asa :
service OK .
pret revizie in jur de 10 mil
masinile NU PICA , de obicei.
motoare foare fiabile , daca sunt ingrijite bine ( atentie in exploatare la cele turbo , lasat turbina sa se incalzeasca la plecare, lasat turbina sa se raceasca la oprire )
consum 2.0XT - 15% in oras real ! in mers semi sportiv . 8% inafara la 160 sustinut.

altceva ?

aaaaaa, motorul boxer ofera o stabilitate exceptionala masinii . lucru care nu trebuie neglijat. eu pot sa-ti spun ca am intrat intr-un loc cu pietris cam 20 de cm si nu am avut probleme , am arat :cheers:
Ovidiu31432
un consum de 15% e cam mult si daca mai pui si faptul ca e pe benzina....
Dar oricum asta nu mi-ar fi un impediment.
In final "pendulez" puternic intre Suzuki Vitara si Forester 2.0 XT MT - desi pana in Feb 2005 cand vreau sa fac efectiv mutarea asta, mai am timp de gandire/razgandire....

Oricum ma bucur daca sunt oameni carora sa le placa Subaru. SI mie imi place, dar as vrea sa putem vorbi mai mult pe acest model.
Ce ziceti?? Adica chestii tehnice daca stiti vreunul. Sau poate stiti pe cineva care mi-ar putea da un manual tehnic (partea electrica, mecanica etc).

Va multumesc anticipat!

Ovidiu D.
Iulian HondaFan
fiabilitatea Subaru este excelenta: ultimele studii de fiabilitate ale J.D.Powers in randul posesorilor il plaseaza printe primii producatori atat in europa cat si in USA ( aici toate modelele Subaru sunt cu fiabilitate peste medie si in studiile Consumerreports). in mod sigur nu vei avea atatea probleme cat ai putea avea cu un vitara. plus masina in sine e superioara vitara pe toate aspectele mai putin offroad, dar forester e ultrasuficient pentru ce spui tu ca ai nevoie.
Andrei Suzuki
QUOTE(G e o r g e)
pai cam asa : atentie in exploatare la cele turbo , lasat turbina sa se incalzeasca la plecare, lasat turbina sa se raceasca la oprire



Am inteles ca trebuie lasat turbina sa se incalzeasca la plecare,e normal.INsa nu inteleg... cum adica "lasat turbina sa se raceasca la oprire"? Lasi sa se raceasca inainte sa faci...ce? Nu e normal..opresti...si se raceste motoru,se raceste turbina..tu te duci in casa...
Iulian HondaFan
cred ca se refera sa lasi motorul la relanti pornit 2-3 minute. VW la 1.8T nu recomanda insa asa ceva, eu nu fac chestia asta, dar poate stie george mai multe.
Andrei Suzuki
Atunci sa-l asteptam pe George. smile.gif
G e o r g e
la subaru recomanda sa nu treci de 2500 de ture pana cand motorul ajunge la 90 de grade si sa nu-l opresti imediat, sa-l lasi la relanti vreo 2 minute . asta mi-a spus la drive test, asta mi-a spus in service , asta va spun si eu. (ps , am primit aceleasi info si la subaru si la opel in service )
Andrei Suzuki
Pai nu se raceste si daca opresti motoru? In sfarsit...complicate treburile astea...
G e o r g e
pai se raceste , dar nu activ ...
Iulian HondaFan
se raceste dar prea repede daca il opresti, daca merge la turatii mai mici se raceste mai gradual.

ideea e ca Forester e masina buna si urca dealu' pe zapada cu cauciucuri de iarna si nu te da de rusine nici pe asfalt.
Iulian HondaFan
QUOTE(G e o r g e)
motorul boxer ofera o stabilitate exceptionala masinii . lucru care nu trebuie neglijat.


e exceptional de stabil fata de alte SUV-uri dar incomparabil mai putin decat o Impreza sau Passat. asta e buba cu SUV-urile.
G e o r g e
pai , si nu e normal ? :roll:

la ce garda la sol are ??? dar este cel mai stabil printre SUV uri :bounce: , macar cu 2.5 XT te poti pune langa un porsche cayanne :compress:
Ovidiu31432
QUOTE(G e o r g e)
pai , si nu e normal ? :roll:

la ce garda la sol are ??? dar este cel mai stabil printre SUV uri :bounce: , macar cu 2.5 XT te poti pune langa un porsche cayanne :compress:


Draga George, tu tot pomenesti de 2.5XT. Dar din cate stiu in RO NU este disponibil acest model! AI idee de planurile firmei Radacini in acest sens??

Ovidiu
G e o r g e
laugh.gif na ca aici te-am prins, este disponibil in 3 tari din lume , una dintre ele fiind romania :bounce:

ps . eu chiar m-am plimbat cu el , la volan :cheers:

ia verifica urmatorul link, paginile 1,2,3... vei gasi si niste poze :cheers:

SURPRIZA
Iulian HondaFan
si in USA... asta si gimnastica fiind chestii in care Ro tine pasul cu USA.

eu cred ca o masina ca XT e periculoasa pt. ca e f. rapida cu o manevrabilitate/handling relativ proasta. o masina rapida trebuie sa fie si manevrabila. recomand cu caldura Impreza WRX+/-STI si Forester 2.0 turbo sau 2.5normal aspirate pt. cine are nevoie de un SUV.

SUV rapid e un oxymoron, nu e treaba unui SUV sa fie rapid ci sa fie bun pt. coclauri/drumuri proaste.

la handling Porsche Cayenne/VW touareg ii dau clasa lui Forester. e drept ca e si cazul in banii aia. fiabilitatea Touaregului e insa destul precara la numai un an de la lansare.
Ovidiu31432
QUOTE(G e o r g e)
laugh.gif na ca aici te-am prins, este disponibil in 3 tari din lume , una dintre ele fiind romania :bounce:

ps . eu chiar m-am plimbat cu el , la volan :cheers:

ia verifica urmatorul link, paginile 1,2,3... vei gasi si niste poze :cheers:

SURPRIZA


ok. si daca 2.5-ul e disponibil si in RO atunci de ce nu il vad pe www.subaru.ro??

Ovidiu
G e o r g e
pai poate au uitat sa-l puna acolo, sau poate au fost in concediu ...


sau mai bine le dai un telefon :roll:
Ovidiu31432
despre noul model Chevrolet-Niva:
QUOTE(G e o r g e)
daca nu este de vreo 10 ori mai buna ca cea veche lasa-te de glume. 1.7i modelul actual are un consum de speriat (cat un forester 2.0 de 177cp) si este mai prost ca o berlina


daca te uiti la cel putin la face-liftul lui Chevy-Niva parca iti vine sa-ti schimbi parerea. Oare sa fi umblat doar in exteriorul ei??

http://chevrolet-niva.by.ru/fotooboi.htm

Ovidiu
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.