Help - Search - Members - Calendar
Full Version: aprindere electronica
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
gabriel cretu
Domnilor tovarasi ladisti, am vazut pe aici pareri impartite in ceea ce priveste aprinderile electronice........
Mi-aduc aminte ca tatal meu avea una pe dacia lui de care nu prea era super multumit.........stiu ca spunea ca s-ar potrivi mult mai bine la LADA,era ceva legat de turatia motorului care era diferita la cele 2 masini,si sttiu ca la un moment dat renuntase la ea
Bunica-miu si-a adus una din Rusia tot pt dacia lui,dar n-a pus-o ca era masina noua si a ramas asa.........
In concluzie am o aprindere nou- nouta (in sensul niciodata pusa)pe care am gasit-o de la batranu' este portocalie si cred ca are 5 kg biggrin.gif ,despre asa ceva vorbiti? si daca da credeti ca e necesara? eu am sa vin cu ea la intalnire sa o vedeti (daca o voi putea cara)
Si daca as pune-o ce imbunatatiri ar fi? pornire mai usoara? sau si in mers are vreun rol? si de montat se monteaza greu? ca n-are decat vreo doua fire........si o tona greutate biggrin.gif
marius69656
Cica pornirea ar fi mult inbunatatita daca posezi asa ceva si pot spune ca e adevarat pt ca si eu am una dar nu stiu ce marca e .
Horia49540
aprinderea electronica este utila mereu, si mai ales la pornire
modificarile nu sunt de cele mai multe ori surprinzatoare, dar...utile
nu stiu aprinderea de cares pui, eu am una destul de grea, neagra si cu doi tranzistori, si o mie de fire dde legatura, iti trebuie o schema intreaga sa o montezi:)
sa o aduci sa o vedem :wave:
gabriel cretu
Mamaaa....inseamna ca nu e asta.....pai a mea n-are dect doua fire dar si a tatalui era la fel(aproape) stiu ca s-a montat super usor.....
In fine saracu bunica-miu ce si-o fi rupt mainile carand-o toata excursia,vai de el,vroiam sa o pun macar in amintirea lui biggrin.gif
In orice caz imi aduc aminte ca a dat o caruta de bani pe ea drept pt care a fost un scandal monstru cu bunica-mea care zicea ca in loc sa aduca nu stiu ce caciuli,aspiratoare,basmale,a cheltuit banii pe asta.......ce vremuri.............
A si sa nu omit a adus saracu' si stroboscop fara sa stie ce e cu adevarat,l-a sfatuit cineva ca e bun si l-a cumparat........daca pot sa ies pe balcon il aduc si pe asta sa vedeti cutie frumoasa din plastic rosu cu CCCP.......o nebunie..... biggrin.gif
dan54198
Nu stiu ce-i bomba aia sovietica dar eu primul lucru pe care l-am facut dupa ce am cumparat-o (masina) a fost sa-i montez aprindere electronica. Am pus una clasica (nu cu avans electronic sau cu multiscinteie) pe principiul ca orice lucri simplu se strica greu. si n-am gresit deloc. Nu s-a stricat niciodata si platina am cchimbat-o doar o data fiindca se tocise calcatorul de textolit din cauza uzurii pe ax. Condensator nu-i nevoie si daca-i reglezi distanta platinii o data la 10-15 000 km totu-i OK. Si nu-i adevarat ca aprinderille ar fi personalizate la cite un tip de masina. Este universala si tot ce trbuie sa faca este sa-i "usureze viata platinii" scapind-o de scinteile care o omoara. Cei care spun ca dupa ce au montat o aprindere mersul motorului s-a inrautatit cred ca au si alte probleme la acel motor :wave:
Daniel82595
si de unde as putea sa cumpar si eu una :wave:
sebastian92176
bomba daia neagra am si eu da nu e greu de montat deloc si e foarte eficienta la pornire mai ales iarna
Horia49540
aprinderea electronica e foarteee buna
eu nu am mai umblat la platina de vreo 13-14 000 km, , si nici nu umblu pana la primavara, ca nu e nevoie
dar am facut si un lucru bun, cum scrie la carte: am pus ulei pe pasla care unge cama delcoului, si datorita si acestui lucru nu mai uzeaza platina

bre, sar de la una la alta, ieri am facut pana, ma enerveaza :wave:
si abia sambata ajung sa o repar :bash:

si colegul cu moskvitch - sa vii la intalniri la lade (eu vorbesc, care n-am ajuns data trecuta:))), arata super masina ta biggrin.gif :wave:
Dragos56563
Da, deci vreau si eu aprindere electronica. Problema e... De unde ?

:wave:
eugen93201
QUOTE(Horia)
aprinderea electronica e foarteee buna

Aveti dreptate domnilor si va sustin. Uzura motorului la o pornire este echivalenta cu cea produsa prin rulajul a 25 km (inmultiti cu nr rateurilor !!! si vedeti cati km ati parcurs stand pe loc). Cu cat temperatura ambianta este mai coborata, cu atat domeniul de inflamabilitate este mai restrans, iar viteza de ardere mai mica. Pornirile infructuoase pot conduce foarte lesne iarna la inecarea motorului, deoarece la repetarea pornirii in cilindri se gaseste deja combustibilul introdus la incercarea precedenta, asa incat noua transa patrunsa se acumuleaza, scotand amestecul din domeniul de inflamabilitate si facand astfel imposibila pornirea.
La 600-800 rot/min tensiunea din secundarul bobinei de inductie nu va mai atinge valorile necesare de 10-20 kw. Scanteia de la bujie va fi astfel mai putin energica, combustia mai lenta si deci randamentul mai scazut.
Problema este unde gasim aceste montaje facute si nu contrafacute (intre doua porturi, sau intr-un garaj, sub licenta CE). M-am lamurit cu "CE" !!! E ???? si B ?!?! :bandit:
Daniel82595
Azi am pus aprindere electronica pe titiu.:cheers:
Porneste mult mai bine, se incalzeste mai repede=economie de comustibil, relantiul e mai stabil, parca e mai vioaie un pic dar si mai putin silentioasa... nu mai merge motorul asa de fin (insa diferenta e abia sesizabila).
Eu vin si va intreb: Trebuie sa modic avansul si reglat carburatorul acum? ca am venit pe la 19 acasa si era trafic infernal si se incalzea foarte mult. Am tras pe dreapta ai am trecut filtru de aer pe vara si parca tot se incalzea mai mult decat trebuie blink.gif .
Mai mult ca sigur trebuie umblat la avans ca nu vad de ce s-ar supraincalzi :wave:
ben100189
Cu aprindere electronica trebuie modificata distanta la platina, pusa la 0,3, iar bujiile la 1mm distanta,avansul initial nu se modifica
Iar de cumparat aprinderi recomand un nene care vine in tirg in fiecare duminica, are o Lada alba si un Tico, apare cind cu una cind cu alta, pe la vre-o 55 ani, el le face ,am aprindere de la el de 4 ani si merge si acum, am pus-o pe Lada, a fost pe skoda
Asta a mea fiind cea mai ieftina, are aprinderi facute si cu senzori de elimini si platina...
Asigura si montajul in aceeasi bani...cel putin asa era ...acum...
Horia49540
eu la aprinderea mea ruseasca pun platina la 0,5 si merge super bine
inainte puneam la 0,4, asa cum e pt aprinderea clasica si avea puere mai buna la ture foarte mici, dar acum la 0,5 are putere foarte buna la turatii medii si mari
la bujii pun 0,75-0,8

nu zic ca valorile astea sunt batute in cuie, dar mie asa imi merge foarte bine :wave:
Daniel82595
Am refacut avansul, l-am dat cu cateva grade inspre caroserie (miscorat) si e mai bine (nu se incalzeste si nu mai vrea sa dea in nas) doar ca am relantiul la 1100 ture (aici nu ma prea pricep). Am mers doar in spatele blocului de proba ca pe strada nici nu poti sa iesi de trafic... astept "intunericul" bicycle.gif
Maine mi-a promis cineva o lampa stroboscopica .... sa vedem ce iese.
ben100189
@ horia, acele valori au fost recomandate chiar de acel nene,inginer electronist de profesie,acum pensionar,

La cite grade este avansul initial la aprindere? la skoda era la 3-5 grade

edit: am gasit ,zice la 5-7 grade,este corect?
Horia49540
ben, se poate, depinde si de aprindere probabil
mie asa imi merge cel mai bine...

la lada avansul este 5-7 grade, dar daca il faci cu becul, dupa semnele de pe motor e greu sa nimeresti chiar 7
eu il pun la 5 si e foarte bine
pentru motoare uzate se recomanda pus la 10 grade, eu l-am avut pus si la 10 si mergea, nu la fel de tare dar la mers normal nu se simtea mult...

Daniel, vino duminica si reglam avansul, DACA nu ploua :bash:
:wave:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.