Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ford Mondeo vs Skoda Octavia 2
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Doru24650
Ambele motorizari diesel. Ce ati alege dpdv al performantelor , al fiabilitatii si al costurilor de intretinere ? Exista si motorizari reusite pe benzina la aceste modele ? Care ?
Multumesc.
DORU
Eu am sa ma rezum la marca Skoda, acolo unde cunosc cate ceva...

Vrei diesel. Exista 2 motorizari VAG: 1.9 TDI-PD 105CP si 2.0 TDi-PD 140CP. A doua este 16v. Mai sportiva, evident. Depinde insa de ce iti doresti. Motorul de 1.9 nu este defel slab, nu uita ca echipeaza modelul Combi 4x4 !

Motorizari bune pe benzina la O2 mai greu. Sa ma explic: 1.4 16v 75CP este astmatic pt greutatea O2, 1.6 MPI 102CP este bun, insa fara veleitati sportive - motor de incredere in final, 1.6 FSI 115CP si 2.0 FSI 150CP sunt f. pretentioase la combustibil si nu exceleaza, desi au putere superioara, in caracterul sportiv. Dar isi fac treaba bine in ceea ce inseamna 90% din km parcursi de un sofer obisnuit.

Mentionez ca O2 imparte aceeasi platforma cu A3 si G5, deci ofera o dinamica buna si confort ridicat (in sfarsit are si Skoda standard discuri la toate rotile si punte spate independenta).

La Ford las pe altcineva sa prezinte succint avantajele/dezavantajele...

P.S. Chiar daca sunt modele din clase diferite, accept sa iti ofer o idee despre ce ineamna Skoda, desi daca doresti una, un drive-test te-ar ajuta f mult.
Laurentiu_007
Nu cred ca este o comparatie potrivita pentru ca fac parte din clase diferite. In plus fiecare are anumite pretentii: Mondeo(clasa medie) se apropie de segmentul premium cu materiale f. bune calitativ, dar si un pret mai mare. Octavia face parte din clasa compacta si are un raport pret calitate foarte bun. Materialele sunt mai slabe calitativ in comparatie cu Mondeo. Si motoarele consider ca le are mai bune Mondeo, mai ales TDCI-urile. Iar daca vorbim de dieselul de 155 CP, e clar ca Ford invinge Skoda.
Doru70462
Deci mai corect era sa compar Skoda Superb cu Ford Mondeo...inteleg...sau Octavia 2 cu Focusul... . Am inteles bine ? Atunci hai sa facem asa comparatia, doar la motoare pe motorina si doar pana in 2000 cc , apropos de cei 155 cp de la Mondeo. De ex am inteles ca motorul de 140 CP de la Octavia 2 de 2.0 are hibe...si dealerii nu-l prea recomada. E reala treaba asta ? De cheltuielile de intretinere ce stiti...ca in fiabilitate dupa cate stiu eu sunt cam pe aceeasi treapta ?
Scuze ca am intrat cu alt ID dar am ceva bai cu cel initial de nu vad ca nu pot intra ....
florin55503
deleri ti-ar vinde masina fara motor nu te increde in ce zic ei. intr-adevarmotorul de 2.0 tdi de 140 de cai consuma ulei in primii 15000 de km. dar trage super bine. Legende cum ca ar crapa motorul etc am auzit si eu dar deocamdata sunt doar legende. passatul dupa parerea unui amic care are asa ceva( nou) ca e cam instabil in curbe si unele materiale mai ieftine din interior. Dar la mondeo materialale ieftine abunda.

Motorul de 155 de cai de pe mondeo parca e cel de 2.2. Parerea mea personala e ca mai degraba superb tinde spre premium decat mondeo (care tot parerea mea personala deocamdata nu cred ca isi propune asa ceva)

daca vrei ford as recomanda sa iti iei motorul cu sistem overboost pt ca altfel motoarele sunt cam puturoase.

focus: motorina:1.6 tdci 90 de cai mai e si varianta cu overboost de 110 apoi 1.8 de 115 si 2.0 de 136

motorizarile pe motorina de la vag sunt asemanatoare o idee mai puternice dar si mai nervoase. se simte efectul turbo. fordurile sunt echilibrate si lipseste aacest efect
BRAC
Pentru performante as alege din start 2.2 TDCI 155CP cu retinerea ca Mondeo e aparut in 2000 si va avea un succesor in curand.
_Constantin_
Daca esti hotarat intre Skoada si Ford, atunci sa-ti spun cateva lucruri despre Ford. Apreciez fair-playul lu DORU, foarte frumos.
Daca vrei caltati dinamice extraordinare uita de Mondeo, e prea mare, parerea mea. Focusul e alta treaba. Si-a luat sora unui prieten un Focus HB cu motor 1.8 motorina cu 115 BHP care este destul de puternic pt o masina asa usoara. Are o stabilitate exemplara, chiar apropiata de O2, dar nu o depaseste. La Skoda puntea spate multibrat dezvoltata pt vw si audi are avantajul ca la viteze mari rotile spate fac lucruri la care muritorii de rand nici nu viseaza.
Si in plus daca vrei macar clima la Ford pretul sare lejer de cel al unei O2 Elegance 1.9tdi.
Intradevar are si focusul avantajele lui, e mai lat, are optionale de citesti 3 zile la ele, inclusiv faruri bixenon adaptive ( nu cred ca O2 are adaptive), si multe alte gadgeturi. Spatiul interior este comparabil, portbagajul insa e mult mai modulabil la Skoda.

Oricum sfatul meu este sa nu alegi Mondeo, e masina din 2000, faceliftul facut se refera la motoare si estetic, mare parte din maisna a ramas la fel.
Preturile isi spun cuvantul din nou in favoarea Skodei, raportul dotari/pret este net favorabil marcii cehe.

Si uite ca am pornit sa-ti spun de ce sa-ti iei Ford si am ajuns sa-ti laud Octavia dar ce sa fac, cifrele pe hartie nu mint, dar sa stii ca un drive-teste de minim o ora cu ambele modele nu strica, ar putea sa fie chiar revelator in cazul de fata.
Cornel001
QUOTE(Constantin69575)
Are o stabilitate exemplara, chiar apropiata de O2, dar nu o depaseste. La Skoda puntea spate multibrat dezvoltata pt vw si audi are avantajul ca la viteze mari rotile spate fac lucruri la care muritorii de rand nici nu viseaza.

Ai dreptate. Doar ca ai incurcat taberele.
Nu am condus Skoda, dar mai toti spun ca la stabilitate, inclusiv la viteze mari, tot Fordu face legea.
Gigi70423
Constantin, eu cred ca nu ai condus Focus sau Octavia de zici ca Octavia e mai stabila decat Focus pe curbe sau ca trenul de rulare e mai bun.

Una peste alta, dintre Octavia si Mondeo, eu recomand Focus. E chiar putin mai lat decat mondeo, si cred ca totusi la stabilitate pe curbe face legea in clasa asta de dimensiuni si pret. Octavia II are aceeasi platforma ca si Golf V. Golf V nu e mai stabil decat Focus (am mers cu ambele si pot sa spun ca Focus iti da o senzatie extrema de precizie a directiei si simti masina cel mai fain pe curbe).

Mondeo e vechi si nu merita sa-l iei acum.

Poti sa faci o comparatie intre:

Focus Ghia Sedan cu motor de 2.0 l TDCI, cu urmatoarele dotari optionale
- Pachet tapiterie piele 1 - culoare "Dark Flint", scaune fata incalzite si reglabile electric pe pe 6 directii
- Faruri auto-adaptive cu halogen, reglaj pe inaltime al farurilor
- Climatizare cu zona dubla
- IVD (include TCS, EBA, ESP) si discuri frana spate
- ICE pack 6:RadioCD Sony (comenzi coloana volan, RDS, conexiuni audio / video, 8 difuzoare) , lector MP3

Skoda Octavia Elegance 2.0 TDI +:
- Airbag-uri laterale fata
- A treia tetiera spate (asta chiar imi place, la dotarea de varf sa pui asta ca optionala :death:)
- Avertizor centura de siguranta
- ESP - include ABS, ASR, EDS, EBV
- Oglinzi exterioare electrice si incalzite, cu functie de memorie
- Pachet sumar piele (maneta frana de mana, schimbator de viteze)
- Senzor de ploaie si efect automat anti-orbire pentru oglinda retrovizoare
- Tempomat
- Top - radio - CD-player "Audience" 2 DIN (CD-changer pentru 6 CD-uri si MP3-player)
- Volan multifunctional (cu comenzi pentru radio) imbracat in piele

Focusul e 18950 CIP, iar Octavia e 18720. Dar cred ca de la Octavia lipsesc niste scaune in piele, incalzite si destepte, faruri autoadaptive..

Garantia e 4 ani la Focus, 2 ani la Octavia. Alegerea e a ta, dar in esenta, un Focus e mai ieftin decat o Octavia (sau la acelasi pret, iti ofera mai mult). Eu stiu ca atunci cand am cumparat eu Focus, Octavia era cam 20.000 iar Focusul cam 17-18.000, la aceeasi motorizare si dotari similare. Daca aveam 20.000 tot Focus luam cu mai multe dotari.
_Constantin_
Baieti, vorbim degeaba ca nu stim varsta stimatului domn care are nelamurirea. La 48 ani, tata s-a uitat la focus si mi-a zis: " Cred ca glumesti".
Eu as alege pt mine la 22 ani clar Focus dar nu inseamna ca toata lumea vrea piele si Cd player de 400W. La peste 40 ani nu ai cum sa vrei Focus HB, parerea mea. Poate e neplacut ca un copil sa faca pipi pe tapiteria ta alcantra sau sa-i manjeasca ciocolata pe bordul tau de Titanium*.


Am condus Focus dar nu la 140 si pe serpentine, ST intradevar bate octavia dar nu RS si poate continua comparatia. Octavia la fel, drive test, ce era sa fac, sa ma apuc sa-i dau aluia senzatii tari?
Am condus la limita Golf V si ala intradeva iti da impresia ca motorul e cel ce te trage in spate, trenul de rulare parca vrea din ce in ce mai mult.
Chestia asta e subiectiva. Nu sunt genul care si-ar lua masina sa-i sfasie cauciucuri pe piste dezafectate, merg linistit si cand se poate merg repede. Poate nu ma pricep asa ca voi dar nu cred ca vreun membru de aici a condus toate masinile in toate felurile posibile.
Tu probabil ai Focus sau iti place si e normal sa-l aperi. Singura masina cu care am mers in toate felurile a fost Golf V si e intradevar magnific( iarasi asta e o parere, nu un adevar universal) iar O2 avand aceiasi platforma banuiesc ca se comporta la fel de exemplar ( vezi ultimul autoshow).
Vad ca in ultima perioada lumea e impartita in doua tabere pro si contra O2. E o masina care tinde sa se banalizeze ca toate modelele vandute excesiv, Focus e mai exclusivist, mai original.
Dupa cum vedeti eu am toyota deci nu ma intereseaza sa apar vreo marca. Nu am auzit pana acum nici un posesor de Focus sau Octavia ( fie ele noi sau vechi) sa aiba nemultumiri fundamentale. E chetsie de gust si nevoi.
Cornel001
Omul a mers cu Golf V cand a facut drive test pt achizitie, prin urmare cam pica varianta ca "e al tau si esti subiectiv", nu ?
Dar cei care il lauda si nu il au , de astia ce o sa zici, ca au fost mituiti de Ford? whistling.gif
Gigi70423
Ai dreptate. Eu consider ca nu beneficiezi de stabilitatea masinii doar la limita. Conteaza in fiecare curba pe care o iei, la confortul tau ca sofer. Banuiesc ca O2 se comporta bine pe curbe si nu sustin ca e o masina proasta, ci dimpotriva. Doar ca mi se pare putin cam scumpa pentru ce ofera.

Daca era la acelasi pret cu un Focus, probabil ca as fi condus acum O2 (chiar am luat-o in seama ca varianta, pana am facut o configuratie si am constatat ca iese cam mult).
CCI
QUOTE(florin55503)
intr-adevarmotorul de 2.0 tdi de 140 de cai consuma ulei in primii 15000 de km. dar trage super bine. Legende cum ca ar crapa motorul etc am auzit si eu dar deocamdata sunt doar legende. passatul dupa parerea unui amic care are asa ceva( nou) ca e cam instabil in curbe si unele materiale mai ieftine din interior. Dar la mondeo materialale ieftine abunda.

Stai linistit, ca 2.0TDI mananca ulei constant si dupa 15mii km, deci daca vrei sa umbli permanent cu sticla de ulei in portbagaj, motorul asta sigur are ce face cu el smile.gif In rest trage super, insa si tacane destul de evident, chiar si in interior (si asta la un Passat nou, nu la Octavia, care evident nu are aceleasi materiale antifonante...).

Mondeo pare clar mai de calitate, si inclusiv garantia oferita o arata - 2 ani Skoda, 4 ani fara limita Ford.

Cat despre stabilitate, am colegi cu Mondeo si cu O2, si Mondeo e mai stabil ca O2. Orice s-ar spune. NU sunt diferente sesizabile de sportivitate, masinile sunt comparabile ca masa.

O2 castiga la portbagaj. De departe. Insa nu si la locul in masina, unde Mondeo este departe.

Asa cum zicea cineva aici, masinilea astea nu sunt din aceeasi clasa, oricat ar vrea Skoda, si oricat ne baga pe gat unii destepti de la concursurile auto din Romania ca O2 este la clasa medie. Masina este de clasa COMPACTA, si Focus o bate din toate punctele de vedere, exceptand portbagajul. Cu Mondeo se bate Superb, insa ca dinamica, Mondeo e peste. Ca si rafinament, Superb pare mai interesanta, e aproape un A6 model vechi.

Momentan, este o reducere foarte interesanta atat la Mondeo cat si la Superb.
BRAC
2.0 tdi cu 4000km pana in momentul acesta condus dupa rodaj la turatii ridicate are uleiul la joja aproape de max ; nivelul a fost verificat la fiecare 500 km si nu s-a constatat nici o modificare.
Nu cred ca un Focus, fie el si model mai nou , poate concura un Mondeo. Pornind de la premisa asta nu ar mai exista masinile din clase superioare.
Probabil Ford prin Focus are cea mai buna compacta la ora actuala (fara marcile premium) si intr-adevar Octavia este o compacta ,iar Mondeo apartine clasei medii.
Doru25245
Din ce ati scris majoritatea pe aici...inteleg ca daca tot e ford sa fie focus si in nici un caz O2 2.0 tdi pentru ca de fiecare data cind pun motorina tre sa pun si o tara de ulei...+zgomotul aferent antifonarii nereusite de la Skoda. De la ford tindeam catre Mondeo datorita spatiului interior...cand te apropii de 40 te gandesti si la asta, nu Constantine.
Ce imi puteti spune de fiabilitate , service si intretinere pentru skoda si ford ?
_Constantin_
QUOTE(Cornel001)
Omul a mers cu Golf V cand a facut drive test pt achizitie, prin urmare cam pica varianta ca "e al tau si esti subiectiv", nu ?
Dar cei care il lauda si nu il au , de astia ce o sa zici, ca au fost mituiti de Ford? whistling.gif



Nici nu ma gandesc, si eu il laud si nu il am dar amicul de mai sus a condus Golf V la drive-test, la fel cum am condus si eu Focus. M-am informat temeinic si am aflta intradevar ca platforma Focus e foarte laudata pt stabilitatea pe viraje si confortul deplasarii. Un plus pt Focus.
DORU
QUOTE(Doru25245)
Ce imi puteti spune de fiabilitate , service si intretinere pentru skoda si ford ?


Fiabilitate, service si intretinere:
http://www.bbc.co.uk/topgear/survey/top_10.shtml

Parere personala:
>>Service relativ decent dpdv financiar, tb ales cu grija insa mecanicul si service-ul propriu-zis.
>>Intretinerea este obligatia fiecaruia...la mine, masina nu cere bani suplimentar timp de 1 an (intre revizii), dar asta inseamna grija la condus si la alte aspecte
>> Fiabilitatea...am avut noroc la masinile Skoda (desi am schimbat 5 in 10 ani). Sunt si mici exceptii, dar nu scumpe. In general, masina se comporta admirabil. REPET insa, trebuie sa te porti civilizat cu ea. Te va rasplati inzecit. arigato.gif
T u d o r
Stati oameni buni, am ajuns de la O2 vs Mondeo la comparatii cu Focus, Superb, sau mai stiu eu ce? Comparand strict O2 cu Mondeo, in afara de pret nu mai vad alte motive sa le punem in aceeasi oala. O2 este o compacta foarte buna, poate cea mai buna oferta la clasa sa, luand toate calitatile in ansamblu. Dar Mondeo este o "medie", nu sunt din aceeasi liga. Ca si tinuta de drum, Mondeo este si acum printre referintele clasei medii, atentie. Cat despre fiabilitate, garantia de 4 ani si renumele sunt cred concludente. Nu ca O2 ar fi altfel...
Spatiul interior este net mai mare la Mondeo, oferta de motoare pe benzina este mai mare, oferta de "dieselare" este comparabila, dar cu un plus de finete pentru Mondeo (commonrail).
E ca si cum am compara Golf-ul cu Passat. smile.gif
T u d o r
QUOTE
>> Fiabilitatea...am avut noroc la masinile Skoda (desi am schimbat 5 in 10 ani). Sunt si mici exceptii, dar nu scumpe. In general, masina se comporta admirabil. REPET insa, trebuie sa te porti civilizat cu ea. Te va rasplati inzecit. arigato


Doru, imi permit sa-ti atrag atentia ca fiabilitatea unei masini nu se masoara in 1-2 ani de folosinta. Nu ca Skoda nu ar fi fiabila, dar tu nu ai prea avut rabdare sa vezi cat o tine... biggrin.gif
CCI
Din punct de vedere al costurilor de service, Ford este din pacate destul de scump in Romania. Skoda sta destul de bine la capitolul asta.

Eu as merge pe Mondeo, daca esti ok cu costurile mai mari de service si intretinere. Altfel, cred ca Superb este o oferta foarte buna in acest moment de la Skoda.
Doru25245
Scump , ieftin , poate cineva exemplifica ?
_Constantin_
Skoda recomanda un pret de maxim 140 euro/ revizie normala adica la 15.ooo km. E foarte posibil, din experienta, sa nu platesti nici banii astia sau poate sa si creasca daca e nevoie de schimbat placute sau alte consumabile scumpe, un bec de far, etc...
La Ford nu ma bag dar din ce am auzit ( atentie a se citi AUZIT) e putin mai scump, nu cum mult dar mai scump.
Oricum la un Mondeo sa te astepti la costuri de revizie+piese+consumabile mai mari, desi greu imi vine sa cred ca veio avea multi bani in el avand 4 ANI garantie. Nici la Skoad cei 2 ani nu sunt de lepadat.
Revenim la ce spunea DORU pe alt thread: NEVOIA, asta decide urmatoarea ta masina.


Numai bafta si sper sa faci alegerea potrivita pt tine.
Doru25245
Am inteles de la voi ca am fortat comparatia intre mondeo si octavia deoarece sunt din clase diferite. Si eu tind sa cred ca aveti dreptate. Dar de ce oare pe www.euroncap.com ele sunt incluse in aceeasi grupa "Large Family Cars " , iar focusul in " Small Family Cars " ?
CCI
Pai pentru ca Skoda asa promoveaza O2. Si prin dimensiunile exterioare, masina se situeaza la limita dintre clasa compacta si cea medie. Insa platforma tehnica este Golf 5, care este definitia clasei compacte smile.gif
James Kilowatt
Si ce importanta are asta pentru cumparator? :angel:

Pe el il intereseaza spatiul, si tinuta de drum, si poate siguranta, nu platforma tehnica. Spatiul se masoara in cm, nu in clase, tinuta de drum nu depinde musai de platforma (Leon si G4 nu au nici pe departe aceeasi tinuta de drum de ex) si o poate testa singur, iar rezultatele la crashtest sunt aceleasi indiferent de incadrarea in clase. In plus, toate clasele cresc in dimensiuni cu fiecare generatie, asa ca granitele intre ele sunt tare neclare.
Cornel001
Pai asa bagam si focusul in clasa medie, daca ne luam dupa ce latime/ampatament are.
DORU
QUOTE(Tudor57991)
QUOTE
>> Fiabilitatea...am avut noroc la masinile Skoda (desi am schimbat 5 in 10 ani). Sunt si mici exceptii, dar nu scumpe. In general, masina se comporta admirabil. REPET insa, trebuie sa te porti civilizat cu ea. Te va rasplati inzecit. arigato


Doru, imi permit sa-ti atrag atentia ca fiabilitatea unei masini nu se masoara in 1-2 ani de folosinta. Nu ca Skoda nu ar fi fiabila, dar tu nu ai prea avut rabdare sa vezi cat o tine... biggrin.gif


@Tudor, sa ma explic: am condus 5 modele Skoda, una singura noua (timp de 6 ani, o Felicia Combi model 1998 - a necesitat doar schimbarea bateriei si tobei finale, deci f fiabila in acest interval), celelalte cumparate la SH si tinute minim 2 ani (am avut si doua Skoda concomitent). Asadar am masurat fiabilitatea unor modele luate la SH, cu diverse mici hibe si un nr km intre 40.000 - 97.000 km, pot sustine in aceste circumstante ca nefiind noi se tin bine. Sper sa fi fost destul de explicit... arigato.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.