Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Costurile de intretinere ale masinii
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Bogdan20
Care este dupa parerea voastra masina cu cele mai mici costuri de intretinere? Ma refer la perioada de dupa garantie, revizii, piese, etc. Avand in vedere conditiile de drum din romania.

Zic eu... Renault.

P.S. Dacia nu se pune.
M i h a i
Am vazut pe alt topic ca erai oarecum suparat pe membrii pentru ca nu ti-au raspuns. Nu cred ca din rautate au facut-o ci pentru ca e o intrebare grea. Multi dintre noi au masini in garantie. Deci va trebui sa mai treaca 2-3 sau si mai multi ani pana sa ne confruntam cu perioada post garantie. Acum, presupunand ca fiecare stie cat costa piesele masinii pe care o are am putea sa ne imaginam ca fara garantie am plati suma x sau y in caz de avarie. Insa asta e acum dar peste cativa ani cine stie cat va mai costa o anume pisea. Poate sa se scumpeasca sau sa se ieftineasca . Apoi in privinta mea cel putin, chiar daca as sti cat ma costa sa-mi intretin masina in postgarantie, nu as sti cat costa la alte marci si nu as putea sa-ti zic "domne la mine e cel mai ieftin". De unde sa stiu eu care o sa fie treaba cu subarul lui George sau cu BMW lui marius peste cativa ani? Si mai este si treaba ca are lumea o masina 2 chiar 3 insa marcile sunt cateva zeci. Asadar e greu de spus. Parerea mea.
Rai
Ai dreptate Mihai e f f greu sa spui sau sa vezi costurile dinainte eu am avut ceva japoneze si nu am avut problema dar in urma accidentelor te dai pe spate alergi de nebun dupa piese sa nu mai vorbim de bani si nervi.Revizile sunt cam identice in mare dar la piese e rau.Si cu cat o masina e mai scumpa sau mai sofisticata 4WD e totul mai scump daca as stii dinainte ce ma asteapta as fii Oracolul din Delfi si as cumpara numai o marca asa ca cel putin eu tot incerc dar masini rele nu prea mai exista bune si scumpe.
Anubis
Intrebarea ta necesita un raspuns complex care ar avea nevoie de sute sau chiar mii de pagini scrise, incluzand review-uri complete, diverse conditii de uzura si mediu, etc...

Cu alte cuvinte o masina tinuta in garaj te va duce mai mult ca una tinuta afara, una cu care ai mers mai cu mila va tine mai mult decat una la care schimbi vitezele la 4500 - 5000 rpm in mod constant, etc... (evident este vorba de o medie). Mai mult decat atat fiecare model al oricarei marci de serie din lume are in general un calcai al lui Ahile - un subansamblu sau o piesa care cade destul de repede - vezi radiatorul lui SNova, instalatia electrica a Jaguarului, etc...

Parerea mea este ca cea mai ieftina masina de intretinut ramane Dacia (ma refer la modelele SNova si Solenza) care sunt lucrate sensibil mai bine decat berlina si la care o piesa schimbata te tine in general un timp acceptabil.

Formula de calcul ar fi: cost total intretinere (revizii+reparatii) / timp - binenteles o formula foarte simpla de calcul dar pe care o poti folosi pentru a-ti face o idee generala asupra unei marci sau model anume.

Numai bine
Ion
Depinde si cat de mult intentionezi sa tii masina. Foarte multi merg cu ea cat e in garantie si dupa aia ALTA. Nici asta nu e o politica rea.
La Dacia in general problemele apar la tabla cam dupa 2-3 ani, in mod nepermis, as spune. Altfel motoarele sunt Renault si mare lucru nu ar fi de comentat. Eu unul nu mi-as lua, sa ma stresez ca intra apa sau ca rup usa, ca sa o inchid sau ca daca e praf afara, e la fel si in masina.
Masinile frantuzesti sunt in general mai scumpe la piese decat cele germane (VW, Opel)

Costurile de exploatare pot fi apreciate in functie de mai multi factori:
1- km parcursi pe an
2- stil de condus
3- drum ( oras, afara, starea drumurilor, etc )
4- unitatea service ( manopera, adaosuri la piese, etc ) De exemplu, un prieten care are VW s-a dus la un Service autorizat VW ( nu dau nume, ca nu-i treaba mea ) si i-au spus sa schimbe uleiul la fiecare 7500km, cand la masina lui trebuie schimbat la 15000km. Asadar, daca e foamete mare, fraierul plateste, nu?

5- NOROC (daca ai accident cu masina, Doamne fereste, sau probleme deosebite si ajungi in ORICE service, dai spaga oricum si daca ai CASCO, asa ca mai pleaca ceva din buget oricum)
G e o r g e
iti garantez ca schimbatul uleiului la 7500 km in loc de 15000km este un lucru benefic pentru motor, de orice fel ar fi el. eu schimb uleiul la 8000 km la supernova in loc de 10000, la 7500 la subaru (in loc de 15000cred), la 15000 la opel (in loc de 50 000km)
Radu_
sal. ai zis ca renault ....nu
francezii si japonezii - piese scumpe fata de nemti -opel, vw, audi - dar peugeot, renault piese mult mai scumpes, ford mondeo - jale
iar despre dacie, daca sunt ieftine piesele, nu inseamna ca-s si bune; toata ziua schimbi piese;
m-am referit la masinile mai vechi de 4-5 ani;iar fordul mondeo, e modelul ala de prin '96; masina e buna, dar piesele... nu doresc la nimeni masina asa...
cred ca pentru romani, o masina care e acceptabil de intretinut: vw, audi, opel, pe langa multe altele, dar la astea gasesti o gramada de piese sh, mai ieftine decat piesele de dacie....
Rai
Cu schimbarea uleiului e una daca faci multe drumuri de oras schimbi mai repede.Daca ma gandesc la Dacii schimbam pe vremuri la 3000 si din cauza uleiului prost dar acum cu noile motoare nu sunt nebun la masinile germane nu numai ca au garantie au si culanta si se garanteaza motorul daca faci serviciul la timp si atunci ce sa se strice eu nu am distrus inca un motor de BMW sau de VW eu schimb cand ma anunta comp de bord si cei de la BMW au zis foarte bine la ce sa arunc banii aiurea pana acum a mers si sunt deja ceva ani dar sa nu uit eu cumpar masinile afara si servicul il fac afara sunt mult pe drumuri.Si culmea nu costa mai mult decat in RO.
M i h a i
Marius nu ne mai povesti de BMW-uri ca-ncepe sa-mi lase gura apa
OMEGA
Costurile de intretinere ale unei masini sunt influentzate foarte mult de valoarea masinii
Rai
Mihai am sa trec la Alfa e bine?Dar motoarele moderne cam exista la toti producatori ma mira faptul ca se stie asa putin de ele in RO.Sau producatori echipeaza cu alte motoare?Ca la sondele lamda am vazut ca fac economii si la poluare au alte valori incep sa cred ca mai mari din industrie ne considera prosti.
Ion
George, sunt absolut de acord cu tine, ca daca schimbi uleiul mai devreme e mai bine pentru motor, DAR atata vreme cat e decizia ta. Altfel se cheama HOTIE, jaf la drumul mare, daca ma intelegi ce vreau sa spun.
Nici eu nu as schimba uleiul la 15000, chiar daca asa mi-ar spune computerul de bord. 10000 ajunge, fiindca la noi e foarte mult praf, carburantul nu e de calitatea celui de afara si chiar si uleiurile de azi, mai sunt recuperate, etc. Imi aduc aminte de cei 3 R de pe vremea lui nea Nicu si nu-mi miroase bine deloc.
Chestia cu schimbat uleiul la 15000 sau la 20000 vine tot dintr-o economie, fiindca afara astia sunt nebuni si au tabele intregi cu costul pe kilometru. Ia incercati voi la un Golf 3 sa scoateti becul din far, fara sa scoateti firul din clema becului. Nu se poate, fiindca baietii aia de la VW au pus firul atat de scurt, ca nu se poate conecta la bec decat in pozitia montata. Adica nu iti ajunge firul sa faci nici o manevra. A calculat probabil unul de la birou (era sa zic planseta) ca daca toate cablurile se scurteaza cu circa 3 cm, la 1 milion de masini se economisesc 3 km de cablu, se face o economie de 20.000 euro, masina e mai ieftina si se va "bate" mai bine cu concurenta. Iar inconvenientele de ordin tehnic mentionate, nu sunt o problema, fiindca oricum nu trebuie sa-si mai bage badea Gheorghe mana sa schimbe becuri! Altfel scad incasarile pe partea de service! Totul e super business gandit. Ma intreb cand se va renunta total la suruburi si componentele se vor asambla preponderent in nituri sau sudura. Oricum nu mai proiecteaza nimeni ca acum 50 de ani, cand se lasau adaosuri pentru eventuale prelucrari ulterioare, adica pentru REPARATIE. Asa ceva nu mai exista, si reparatia a devenit INLOCUIREA de piese si componente.

Si revenind la ideea initiala, daca dupa ce iti iese masina din garantie - dincolo de culanta - iti spune receptionerul ca trebuie sa schimbi 5 piese in loc de trei, cred ca nu o sa-ti convina. Si nu cred ca vei avea argumentele sa-l contrazici, si ti-a umflat deja factura binisor. Nu spun ca o face neaparat din hotie, de cele mai multe ori e din incompetenta, fiindca nu stie exact ce are masina si nici nu are vreo grija pentru buzunarul tau. Asa ca schimba mai multe, pana "dispare" defectul semnalat de tine.

Pentru tine singurul rezultat "vizibil" e ca "ti-au zburat" niste bani din buzunar, cu care puteai sa faci exact ce vroia pipota ta, de exemplu sa schimbi uleiul la 5000 km. Nu vreau sa interpretezi gresit, dar din pacate asta e purul adevar.





[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2004-01-29 10:22 ]
Rai
Ai mare dreptate cu industria se inlocuieste tot.Si de ce?Afara ora de lucru e vreo 150-200 euro la un service daca ar repara ar dura mult se schimba e mai ieftin o piesa care costa 20-50 euro o schimbi mai bine.Si as putea sa dau multe exemple firmele alearga numai dupa profit nu investeste nimeni caritativ numai in RO au conjuctura caritasurile si stim cu totii ce a fost.Asta e capitalismul costuri cat mai mici profituri cat mai mari.Asa e si cu uleiul tine tu teorie neamtului sa schimbe la 5000 sa vezi cum rade si merge la concurenta dar Ro e una si afara e altceva si ceea ce face si George e bine chiar f bine sunt alte conditii acolo la mine e asa masina ma duce de la A la B daca se strica dar nu prea am avut iau alta eu trebuie sa ma misc asta e serviciul meu.
Ion
Marius, noi nu traim afara - din pacate sau din fericire?!?
Problema la noi este service-ul si serviciile in general. Daca dai pe o masina noua o caruta de bani si dupa aia ai vreo problema mai delicata, plangi, fiindca te duci la "reprezentanta" si dupa ce se chinuie baietii si DACA nu reusesc sa gaseasca "hiba" ala esti. Eu stiu pe unul care avea un diesel cu common rail si a umblat de i-a venit rau. Spunea omul ca masina nu mai trage cum trebuie. I-au pus la reprezentanta laptopul si i-au spus sa schimbe de la debitmetru pana la injectoare si catalizator. Ma mir ca nu i-au zis sa-si ia alt motor sau chiar alta masina. In unele cazuri astfel de defecte pot proveni si de la o mufa coxata sau un contact imperfect. Uitasem, au spus ca poate fi si calculatorul care gestioneaza functionarea motorului. Astea nu sunt ieftine deloc.

Afara daca isi ia un neamt o masina si are astfel de probleme - cu serviceul, nu cu masina - o lasa acolo si cere alta, ca doar n-o sa mearga omul cu taxiul, fiindca baietii de la service nu si-au intrat in mana. D'aia zic ca la noi esti mult mai mult pe buzunarul tau decat afara. Acolo daca esti mecanic si ai gresit ceva la masina unui client, te ustura buzunarul. Cred ca s-ar amuza teribil mecanicii din Germania sa auda cum baietii de la noi, iau piese de pe masina ta si monteaza pe alta, etc. "Se completeaza" parca asa se spunea in armata
Rai
Ai mare dreptate din pacate asa este,si sigur ca e foarte important sa aflu cu drumurile mele multe mai mult prin Germania decat in Ro nu mai stiu ce fac unii sau altii si ma mira ca nici masinile si la motoare nu sunt la fel.
Dan27
dupa ce am citit ce ati scris mai sus eu unde sa ma duc cu masina la reparat?ca am inteles ca la reprezentante ma fura,la alte service-uri cine stie???ca de,suntem in Ro..eu ce ma fac?sau voi ce faceti?devenim mecanici?
M i h a i
Du-o la un service klumea. Pana la urma, orice ti-ar face, ai garantie si la manopra si la piese. Nu cred ca e chiar asa grav incat sa devenim mecanici. Pana la urma sunt o gramada de masini in lumea asta si toate isi gasesc un loc unde sa fie reparate. Si daca ne zici ce masina ai poate iti recomandam un service
Ion
Eh, acuma nu o luati asa in tragic. Nu v-am spus povesti, ci doar constientizez realitatea. Acuma nu vreau sa nu mai dormiti noaptea, fiindca exista astfel de probleme, insa eu unul daca as avea masina noua si m-as duce la reprezentanta pentru orice reparatie, (chiar si pt schimbul de ulei), as cere sa pot sta linga masina in service. Vor spune ca au reglementari interioare, standarde, etc care nu le permit asa ceva, insa daca nu accepta, le spun clar ca merg la altul care va accepta, ca doar platesc reparatia, nu???

Cand se va intelege in Ro, ca pe banii mei, am pretentia sa mi se repare masina (sau orice altceva) asa cum vreau eu, atunci o sa devin mai putin "pretentios" si mai increzator in servicii. Altfel poti lasa masina intr-un service "curatel" pt inlocuirea unei planetare... iar in curtea din spate baietii sa lucreze cu ranga, fiindca nu au prese pentru pivot, sau cel mai frecvent, au prese, dar merge mai "repede" asa.

Eu am o masina mai veche, dar schimbat uleiul sau placute sau chiar ambreiajul si alte chestii nu foarte complicate, ma ocup singur. Nu stiu cum procedati voi, dar un prieten cu VW Passat din '98 si-a cumparat placute de frana. Si daca la Dacia avuta anterior isi schimba singur, acuma la Passat a zis omu sa mearga la un service. OK, numai ca i-au montat o placuta invers si dupa o zi se auzea fier pe fier. A ramas blocat cand a dat roata jos si a vazut ca placuta e pusa invers. Daca facea el singur toata treaba nu patea asa ceva si bea si vreo 4 beri. Le-ar fi meritat, fiindca ar facut sigur treaba buna!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.