Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masina noua (Logan) vs. SH la 7000 Euro
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
Cristian67492
Am disponibili cel mult 6500-7000 Euro si doresc sa imi iau un autoturism. As avea de ales intre unul nou (la banii astia, Logan, ca altceva nu vad ce...) sau un SH (de exemplu Opel Astra de prin 2000-2001).
Ce imi recomandati? Ma intereseaza costuri de intretinere cat mai mici, inclusiv de carburant.
Eu as opta pentru Astra, ca in banii astia obtin cate ceva foarte important pentru siguranta (de ex.ABS) da' nici nu am chef sa stau mai mult prin service-uri sau sa plec la drum fara sa stiu daca mai ajung sau ajung fara vreo pana serioasa.
Mai e si problema revanzarii, ca daca in 2-3 ani mai stang ceva bani si vreau sa schimb masina, nu as vrea sa pierd chiar foarte mult.
Desi pare ilogic, la ofertele de Astra care le-am gasit pana acum, nu prea era diferenta intre diesel si benzina. Credeti ca sunt dubioase ofertele de Opel Astra (in general Caravan) diesel din 2000-2001 - care se invart pe la 6500 Euro?
Ce parere aveti? Merita totusi mai mult o masina noua - Logan?
----------------------
pieton batran si obosit
DORU
Da, ofertele de masini vestice gen combi sunt suspecte. In general, sunt folosite la taxi sau firme, multi km, umblate in RO sa arate mai "tinere".

Decat Astra Caravan din 2000-2001 ma bine Logan nou. Alternativele le poti gasi singur pe site-urile specilizate in vanzari SH: gasesti Octavia din 1998-2000 cu km reali in banii tai, daca sapi bine. Si ca sa nu fiu considerat subiectiv (posed Octi si sugerez una...), iti recomand cu caldura orice VAG din 2000 care are service verificabil. Au fost foarte fiabile.
James Kilowatt
@Doru
Eu nu inteleg... spui ca e mai avantajoasa o octavia din 98 decat o Astra din 01?! blink.gif Din 2001 are Euro3 si si-o poate aduce singur de afara, nu e nevoie sa o ia de la un smecheras de samsar care sa fi manarit kilometrajul


Eu unul as prefera totusi masina noua. Iar daca mergi mult si vrei si economie la carburant, diesel sau GPL.
DORU
@MR28673:
Comparatia mea s-a referit la Logan nou vs. Astra 2000-2001. Mai ales ca este Caravan... Alternativa la Logan nou este o masina VAG din 2000. Evident, gasesti putine bune, dar nu e imposibil. Eu am vandut anul trecut o astfel de masina exceptionala. Si mai sunt si alti pasionati ce-si ingrijesc masinile. La Skoda de ex anul 2000 este considerat generatia de aur...dar sa nu fim Off-Topic.

P.S. Masinile VAG din 2000 sunt mai reusite decat Astra 2000-2001, asta este intr-adevar parerea mea...dar nu este relevant pt autorul topicului.
Vlad6
Si eu sunt de parere ca cel mai bine este sa-ti iei o masina noua, avantajale sunt multiple incepand de la garantie si incheindu-se cu siguranta avuta in istoricul automobilului selectat ( sigur n-a fost lovita, n-a fost dat km. inapoi, nu a fost furata, nu a fost folosita ca taxi, etc. smile.gif )
Daca te decizi totusi sa-ti iei o masina uzata incearca sa o iei de afara sau cel puitin de la o firma de aici. Drumul la targ si achizitionarea masinii de la samsari implica f. multe riscuri.
Cam asta e sfatul meu si sper sa te ajute.
florin55503
daca vrei Sh astra e o optiune buna dar la 7000 de euro la noi nu gasesti pe motorina. doar din afara. sfatul meu e sa iei una pe benzina sunt cu mai putini km si mai putin forjate, daca ii faci un test inainte de a o cumpara nu ai de ce sa iti faci griji

totusi neavand inca 1000 de euro sa fii sigur de ce iei zic mai bine logan dar de 1.6
Mumu
Nici sa nu stai pe ginduri in alegerea ta-masina noua,indiscutabil,asta daca nu esti prea pretentios la dotari(unii prefera SH dar mai dotate)!Incearca si o sa vezi!Eu am avut trei vechituri inainte.Acum dupa ce am reusit sa-mi iau noua nici nu vreau sa mai aud de SH.
Luka
QUOTE(cristian65483)
Eu am avut trei vechituri inainte.Acum dupa ce am reusit sa-mi iau noua nici nu vreau sa mai aud de SH.


Se face o confuzie, des intalnita de altfel: masina SH nu este obligatoriu egal cu o vechitura. Sunt o gramada de masini bune la mana a doua, evident ca depinde si de bani. Oricum, e bine sa nuantam.
tiberiu67102
la banii astia iti poti cumpara multe masini 2nd din germania gen corsa,megane,xsara,punto etc.depinde de ce iti doresti.eu nu mi-asi lua logan din multe motive(inutil de inalt,urat,scump pt ce ofera(dotari).un 2nd mi-ar surade insa ales cu multa grija si numai de afara.
danmatyas
astra, indiscutabil..ia-ti 1.6 benzina ..gaseti pe la 7 000 dar ai grija ce cumperi, mai bine o vede un mecanic priceput inainte...si du-o la tester neaparat..costa vro 500 000.Succes!
ps:logan e uraaaaaaaaaaaat!
Maff
Din sfaturile colegilor forumisti, observi ca multi iti recomanda sa cumperi un Astra, insa sa-i faci teste, sa te duci la un mecanic, sa te uiti la kilometraj, deci o gramada de probleme.Eu iti recomand mai bine sa-ti iei masina noua.Daca nu vrei Logan, vezi ca mai exista inca oferta la Accentul 2005, care este foarte buna.Mai sunt inca cateva masini care se incadreaza in pretul asta si sunt noi.Nu-ti lua SH, mai ales din 2000-2001, este un an destul de indepartat si s-ar putea sa nimeresti vreo masina care are peste 2-300000km.
HalbaSus
Cred ca un compromis bun ar fi sa-ti iei o masina de clasa mica SH, dar mai noua decat o astra din 2001... incearca o corsa, fabia, fiesta, polo ceva mai noua... pana la urma si loganul e tot masina de clasa mica, dar pusa la cura de ingrasare.
florin55503
ce a spus halba e corect. tocmai si-a cumparat o amica un polo din 2003 cu 7500 de euro motor de 1.4 16 v cu dotari de bunsimt si masina cu reviziile la zi si cu 60.000 de km . eu zic ca super ok
Mihai63349
Logan - clasa mica?!
florin55503
da. imparte aceiasi platforma cu clio, modus si nissan micra
radu66490
o astra in germania gasesti cu 6000 euro(cred ca iei si tva inapoi 16%)
(http://mobile.de/SIDVy3XHf.sm6YPZix947hkJg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1141732839A2Iindex_cgiD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B46%82O-t-vCaMIMiMkPOPRQuSeUnVb_X_Y_x_ycoecetpoprrdsO~BSRA6D1100F100000A5E19000B74H7000000
AGCPKWA0HinPublicA2A0A0A0ADEeuro3FDieselB55H50000000D2001A0/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=19&sprache=2&bereich=pkw&id=11111111200003080&)
la banii astia adaugi tva si accize 1215 euro
asta face 7215 din care scazi tva 960 euro
deci asta face 6255 plus drum plus innmatriculare te duci spre 7000
si cred eu ca e o masina foarte buna
radu66490
http://mobile.de/SIDVy3XHf.sm6YPZix947hkJg...CsAsCsK%F3P%F3R
~BmSB11Iindex_cgiJ1141732839A2Iindex_cgiD1100CCarX-t-vctpLtt~
BmPA1A1B20B46%82O-t-vCaMIMiMkPOPRQuSeUnVb_X_Y_x
_ycoecetpoprrdsO~BSRA6D1100F100000A5E19000B74H70000000
AGCPKWA0HinPublicA2A0A0A0ADEeuro3FDieselB55H50000000D2001A0
/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=19&sprache=2&bereich=pkw&id=
11111111200003080&
Mihai63349
QUOTE(florin55503)
da. imparte aceiasi platforma cu clio, modus si nissan micra

Scuze ca insist, dar ce-ntelegi prin "platforma"?
vma
Si eu am avut aceeasi dilema cand mi-am luat masina acum 2 luni. SH sau Logan. Sunt foarte multumit acum de alegerea facuta si am masina din semnatura. Ceea m-a facut sa ma decid:
+ E Opel nu Dacie
+ E unicat in oras
+ La 7k Euro are motor de 2 litrii, 100CP, Diesel, ABS, full dotari, pilot automat (Loganul la 7k e chel)
+ Doua perechi jante+cauciucuri (iarna cu tabla, vara cu aliaj)
+ Pozitia la volan nu este super confortabila
- E mana doua te astepti la orice
- Avea 150K KM (doar 7K in tara)
- casco scump
- nu ai garantie.

Am gasit ca plusurile sunt mai importante decat minusurile si nu regret.
Virgil47474
eu am dat pe a mea 8800 acum un an, am mai bagat vreo mie in ea si tot nu as lua logan....
cioaba
testeaza Loganul. iti vei da seama singur daca e sau nu pt tine.
eu am vrut sa imi iau logan si nu mi-a placut (nu designul, ci tinuta de drum), asa ca am renuntat. se merita sa-ti iei o masina noua, ai mult de castigat, dar trebuie sa ti-o permiti si sa-ti placa. gandestete-te ca o iei pt mai multa vreme si trebuie sa-ti "vina" ca un costum. daca te hotarasti la sh casca bine ochii, dar nu te gandi doar la tepe. ia-ti toate masurile sa nu te fraieresti singur si totul o sa fie OK.
AlexTM
QUOTE(vma)
Si eu am avut aceeasi dilema cand mi-am luat masina acum 2 luni. SH sau Logan. Sunt foarte multumit acum de alegerea facuta si am masina din semnatura. Ceea m-a facut sa ma decid:
+ E Opel nu Dacie
+ E unicat in oras
+ Pozitia la volan nu este super confortabila
Am gasit ca plusurile sunt mai importante decat minusurile si nu regret.

??
1. Faptul ca e Opel si nu Dacie nu e un plus in sine. Vrei sa spui ca orice Opel e mai presus decit orice Dacie?
2. biggrin.gif biggrin.gif Si a mea e unicat. Zgiriieturile pe care le am eu nu se regasesc la nimeni. Orice masina e unica
3. Pozitia mai incomoda e un plus? pentru ca nu te lasa sa adormi biggrin.gif ?

In rest, sint foarte de acord ci tine smile.gif totul e o balanta de plusuri si minusuri. Si eu am ales second hand si nu-mi pare rau deloc.
Iar la suma asta, o Astra e alegerea cea mai buna. Eu recomand benzina, pentru ca la aceeasi bani poti sa iei una mai putin rulata.
vma
QUOTE(GhitaTM)
3. Pozitia mai incomoda e un plus? pentru ca nu te lasa sa adormi biggrin.gif ?


my mistake biggrin.gif acolo e un "nu" in plus... ce voiam sa zic este ca la masina mea vine bordul peste tine, la logan vii tu peste bord. Senzatia la volan in Logan este exact cea care am simtit-o la un mercedes vito.
Cristian67492
Multumesc tuturor celor care mi-au raspuns. Am inteles urmatoarele (am inteles corect?)
- preferabil ar fi sa-mi aduc personal o masina SH din Germania, luata de la un particular si nu de la o firma specializata. (destul de problematic, trebuie sa ma cazez cateva zile pe acolo, sa iau ziarele la mana... solutia este buna, sunt de acord, dar destul de incomoda si scumpa daca nu ai pe cineva pe acolo la care sa stai... )
- pe locul 2 este solutia cu un Logan de 1.6 si nu 1.4. (am cam inteles de ce, dar avand in vedere diferenta de pret si mai ales de consum, insist un pic: e chiar atat de penibil loganul de 1.4?)
-pe locul 3 o solutie care intr-adevar mi se pare eleganta e un Hyundai. Dar acum pretul lui este peste ce pot eu. Am inteles ca se face o fabrica in Cehia si, ca masina europeana, nu vor mai fi taxe. Dar eu vreau sa-mi iau masina in 3-4 luni, nu as vrea totusi sa astept pana fac coreenii fabrica. Desi mi se pare, repet o chestie ok.
Ce parere aveti?
James Kilowatt
Accentul e deja disponibil fara taxe, se face in Turcia. Pretul cu toate taxele incluse este cu aproximatie intre 10.500€ benzina si 13.500€ diesel full. Mie mi se pare tentant.

http://www.noulaccent.ro/
valman70333
Salut!
Si eu am aceeasi dilema,numai ca nu e asa urgent(am o supernova)-pot sa astept mai mult(alt motiv ar fi cel financiar-"no tengo dinero" :evil: ).
E greu de ales:
-loganul,teoretic,ar trebui sa fi depasit bolile copilariei,practic-suntem in Romanica biggrin.gif ;service ul Dacia e jalnic;motorizari modeste - un posibil plus ar fi,daca poti astepta cateva luni, 1,6 16v;
-sh ul din vest(in speta astra,dar mai sunt si alte variante de luat in seama-focus,octavia)-numai din autohouse condus de nemti sau de la cetatean neamt-oricum trebuie mers acolo cu cineva care se pricepe;
-ultima varianta aparuta-noul accent-e foarte atractiva ca motorizari si preturi-eventual luat in rate pe 2-3 ani,cu avans maxim;se poate pune problema fiabilitatii la inceput de viata,dar vechiul accent e super ok la capitolul asta(vezi parerile forumistilor care detin aceasta masina)-e greu de crezut ca new accent va fi un down-grade;merita luat in seama la modul serios.
Nu te grabi in alegerea ta(mai ai 3-4 luni biggrin.gif ),poti lua in calcul si alte optiuni,pe masura ce apar si... multa bafta!
Cristian67492
Peste tot am vazut recomandari de achizitionare masini SH din Germania si Olanda. Ce parere aveti de Austria? Nu e rentabil, sunt complicatii din cauza actelor, care e problema?
Scuze ca am iesit un pic din topicul pe care chiar eu l-am creat.
DORU
Austria este o tara scumpa, motov pt care si piata de SH este mai scumpa decat cea din Germania.
cioaba
daca tot cauti noua, dar te ridici la 1000E mai arunca un ochi si la clio, albeea, accent, fabia. nu stiu la care sunt reduceri in prezent, dar cred ca poti gasi ceva interesant. si nu renunta nici la logan pana nu o testezi(a se citi compari). daca nu mi-a placut mie sau altuia nu inseamna ca trebuie sa nu iti placa si tie.
geeoo30
loganul e imbatabil la pret. Tot ce inseamna masina noua nu se poate compara cu astra chiar daca e diesel sau cu octavia sh, este mai greu cu intretinerea la noi reviziile obligatorii sunt destul de scumpe. Daca ar fii sa facem o comparatie banii care se duc pe reviizii depasesc de multe ori banii care poti sai bagi intr-un sh pentru reparatii...aici e problema cu masina noua.
Sh este rentabil de la 10000 euro in sus, unde reusesti sa iei marci de renume, masini care valoreaza noi undeva peste 30 mii euro dar au 2-3 ani vechime...
Iar taxele la vama sunt la fel pentru astra sau bmw amandoua cu motor de 2000 cm iar diferenta de pret pe piata......
_Constantin_
Nu vreau sa jignesc posesorii de Logan dar bai tata parca merg cu Pathfinder in aia. Are pozitia aia de condus aiurea, nu stiu, pe mine nu m-a impresionat nici macar cat Cielo.

BTW www.mobile.de si gasesti la 6000 focus care si la 100.ooo km e peste Logan.
Loagnu e masina ieftina, intradevar imbatabila ca pret dar nu poti spune ca garantia sau faptul ca e noua e mare chestie. Ce, un S500 din 2000 cu 100.ooo km nu e mai bun decat Avensisu meu? Bineinteles ca este, mult mai bun.


PS: chestia cu masina germana, in special Mercedes. Un vecin are o cobra pe taxi care a facut 2.800.000 km. Si inca merge cu motorul original. A mai schimbat la ea multe dar merge, BINE.
Gandeste-te bine daca vrei o masina care dupa ce iese din garantie sa cada sau una care sa imbatraneasca cu tine?
T u d o r
Si atunci de ce nu ti-ai luat s500-le? Sunt chiar curios sa stiu de ce aduci argumente in favoarea unui principiu pe care chiar tu nu l-ai urmat. smile.gif

In ceea ce priveste pozitia in Logan, este o chestiune de gust. Mie personal chiar imi place asezarea mai sus. E mai buna la mers, mai odihnitoare. De altfel, aceasta pozitie o regasesti la toate monovolumele. Si nu a criticat-o nimeni, sau cel putin eu nu am auzit.
Loganul a fost facut mai inalt pentru habitabilitate superioara, nu pentru ca nu puteau sa-l faca mai scund. biggrin.gif Din acelasi considerent este si pozitia mai inalta.
Cat despre opinia ca este ieftina.... asta e, omul nu a avut bani de o masina mai buna, dar asta din pacate este o problema generala in Romania. Daca am avea toti bani de Avensis... eheeee, te asigur ca nu ai vedea picior de Cielo sau Logan pe plaiurile mioritice. Dar asa.... blush.gif
Si nu vad ce te face pe tine sa afirmi ca Loganul va tine doar cat are garantie. Te bazezi pe fapte, sau asa ti se pare tie?
Eu am fost azi pe la dealer si pot spune ca in afara de incidente minore si nerepetate, nu sunt probleme la Loganurile din garantia lui. Si unele au sarit de 100 mii Km, asta in regim de taxi. Asa ca nu vad de ce ar pica dupa 1.5 sau 3 ani. Dar ma rog, eu nu prea ma pricep la Logane... biggrin.gif
_Constantin_
Tata Tudore, daca aveam bani sa imi iau S500 il luam, un sh din asta sare si de 30.ooo euro. Pozitita la volan e pur subiectiva, nu imi place, Logan nu e monovolum, e berlina.
Da nu toti oamenii au bani de avensis si nu toti au bani de Logan, mai sunt dacii 1310 sau Olcit deci nu asa se pune problema.
In plus e o chestie de gust : mie nu imi place nici batut cum arata masina noastra mioritica, nu-mi place si gata. E inalta degeaba. De ce? Pentru cine?
Clio sau Megane nu sunt asa inalte, de ce trebuia sa fie asta?
Nu sunt adeptul masinilor SH dar in cazul de fata am experienta unei solenza care m-a dezamagit oarecum. Iar in momentul ala imi radea in nas pretenu cu Cielo luat la 3000 euro, SH. De asta zic ca uneori nici masina noua nu e mare chestie.
Cel ce a inceput threadul va face cum va crede el. Noi ii dam niste variante, nu ridicam in slvai vreo masina.
Tu esti posesor de Logan, doar nu o sa-i zici: Nu lua ba logan, ia msina SH, nu??
T u d o r
Constantine, nu stiu ce calitati cauti tu la o masina, dar sigur nu sunt comune cu ale mele. smile.gif Mie spatiul interior mi se pare foarte important. In ceea ce priveste comparatia ca spatiu cu Megane si Clio, iti spun ca le intrece, pe Clio cel putin net. Dar desigur, volumul interior nu este totul la o masina. Cum nici portbagajul nu este. Cum nimic luat separat nu este, oricat de important ar fi. Un prieten si-a luat un Cielo sh acum cateva luni, am mers si eu cu el, si la volan si in drapta. Masina este buna, nu incape indoiala. Merge bine, consuma multumitor. Dar uite care sunt argumentele mele in favoarea Loganului:
1. Spatiul interior mai mare, in special in spate
2. Calitate de fabricatie mai buna (nu vreau polemici, pur si simplu asa mi s-a parut la imbinari)
3. Model la inceput de cariera, nu la sfarsit
4. Consum ceva mai bun (1.4) sau comparabil (1.6)
5. Conceptie mai noua
6. Dotari mai bune (ABS+airbaguri)
7. Macar 3 stele la euroncap, fata de "nu_se_stie"

Si iata argumentele in favoarea Cielo-ului:
1. Izolare fonica mai buna
2. Mai "asezata"
3. Din comentariile tuturor, aspect mai placut (subiectiv, dar majoritatea dicteaza)
4. Piese mai ieftine
5. GPL (costuri mai mici/ km)

Si in sfarsit, la ce cred eu ca sunt comparabile:
1. Calitatea materialelor
2. Pret
3. Service

Acum, nu ca as fi obiectiv, ca nu sunt... biggrin.gif Dar Dacia este o marca in plin avant, pe cand Daewoo este....nu prea mai este deloc. blush.gif
Asta este un argument, nu? smile.gif
tiberiu67102
si eu am avut dilema asta.este o alegere grea.faptul ca este masina noua si cu pret mic fata de concurenta mi se par singurele avantaje ale loganului.am mers si condus.imi place cum se conduce chiar si fata de un cielo,e mai usor de manevrat probabil fiindca este mai mic/usor.in rest numai dezavantaje:arata oribil privit din spate,inutil de inalt,politica de vanzare scarboasa-nu pot cumpara varianta de baza si sa optez doar pt abs si nu in ultimul rand este foarte des.multaaaa lumea il are.nu e neaparat un dezavantaj,insa la banii astia,un 2nd ti-ar putea produce ceva multumire atunci cand cineva il admira.nu-s figuri,cui nu-i place sa-i fie admirata masina?depinde ce iti doresti de la o masina.eu inca nu m-am hootarat ce imi doresc,insa stiu ca nu va fi logan.bafta la decizie.
James Kilowatt
QUOTE(Tudor57991)
Dar uite care sunt argumentele mele in favoarea Loganului:
....

5. Conceptie mai noua
6. Dotari mai bune (ABS+airbaguri)
7. Macar 3 stele la euroncap, fata de "nu_se_stie"

Si iata argumentele in favoarea Cielo-ului:
1. Izolare fonica mai buna
2. Mai "asezata"
3. Din comentariile tuturor, aspect mai placut (subiectiv, dar majoritatea dicteaza)
4. Piese mai ieftine
5. GPL (costuri mai mici/ km)

Si in sfarsit, la ce cred eu ca sunt comparabile:
1. Calitatea materialelor
2. Pret
3. Service

...

Acum, nu ca as fi obiectiv, ca nu sunt... biggrin.gif Dar Dacia este o marca in plin avant, pe cand Daewoo este....nu prea mai este deloc. blush.gif
Asta este un argument, nu? smile.gif



Hm.... poti sa dai exemple clare care sa sustina punctul 5, si care sa nu fie citate la 6? smile.gif Mie mi se par la fel de depasite amandoua. Nici una nici alta nu sunt masini din secolul asta. Doua motoare MPI obosite, niste suspensii la nivelul anilor '80... Dacia e mai rigida si mai precisa, insa Cielo mai confortabila, dar din punct de vedere al conceptiei nu vad de ce una e mai avansata decat cealalta.

Dacia e in plin avant, ia VW in cacao, dau oameni afara.... ai curaj sa mai repeti argumentatia asta si pe forumul VW? biggrin.gif
Succesul comercial si calitatea nu au nici o legatura intre ele. Chinezismele sau ikea au cucerit lumea, insa nu exceleaza prin calitate.

Am citit pe un site cehesc parca ca Nexia a luat tot 3 stele la NCAP. Insa nu mi-e foarte clar daca la NCAP-ul nou sau cel vechi.
T u d o r
Poate Nexia ar fi luat, dar ma gandesc ca pe piata vestica Daewoo l-o fi dotat macar cu ABS, daca nu si cumva cu airbag. Cat priveste chestiunea varstei si a conceptiei, indraznesc sa te contrazic. Cielo este un Kadett in esenta, doar restilizat si nu are nimic schimbat fata de '95... Loganul este macar ca si platforma actual. Motoarele sunt mai vechi, dar uite ca incet, incet ne apropiem de epoca noastra... biggrin.gif Ma refer aici la 1.5 DCi si la viitorul 1.6 16V. Si ca tot vorbim de VW, motorul lor de 1.4 si cel de 1.6, sunt cam din aceeasi epoca si se vand, nu? La motoarele mai mici (si mai ieftine) doar VVT-ul si FSI au mai schimbat cate ceva, in rest cam toate sunt versiuni vechi imbunatatite mai mult sau mai putin. Platforma Loganului este cea a Clio-ului 3 si a Micrei, ceea ce inseamna ca e mai noua, nu?
Repet, Cielo este o masina fiabila si buna in esenta, dar nu putem sa uitam ca fratele ei (aproate geaman) a fost contemporan cu Golf-ul 1... biggrin.gif

Aaa...si nu ma face sa-mi exprim parerea despre VW....si politica lor... :angel:
Radu69537
...vedeti ca deviati putin de la subiect...Cristian, asa cum au spus si cei de mai inainte, la bani astia iti poti lua un SH muuuuuult mai bun decat loganul nostru, insa trebuie sa fii foooaaarte atent la ce cumperi...daca totusi te hotarasti sa iei o masina noua te sfatuiesc sa faci un drive test si cu un fiat albea (eu am unul cu peste 8k km si pana acum sunt multumit din toate punctele de vedere de el; am mers si cu un logan si pot spune ca un albea este mult mai confortabil si arata mai bine, cel putin la interior) si, din cate am citit de la altii cred ca un accent ar fi, de asemenea o alegere stralucita...
T u d o r
Radu, vezi si tu ca am deviat de la subiect... Incet, incet, ne apropiem de 11000 euro, adica ceva peste 7000 cat spunea initiatorul topicului... biggrin.gif
James Kilowatt
@Tudor
Am precizat ca ma refer la cele doua benzinare MPI actuale. DCI-ul e intr-adevar mai modern. Voiam doar sa spun ca nu intotdeauna "mai nou"="mai modern". Nici noua platforma Clio3 nu e musai ultimul racnet in materie de modernitate, si desi e 2003-2004 e mai depasita decat cea a unui Focus scoasa in 98, sa spunem. Motorul de 1.4 are gene comune cu cel de R12 de pe Dacia, la urma urmei (aceeasi cursa, acelasi alezaj), asa ca am putea spune ca dateaza cu mult dinaintea kadett-ului. VVT-ul e scos de la inceputul anilor 90 de japonezi, si prin 95 sau 96 era deja disponibil pe 1.8 de la Fiat. Reno a mai avut nevoie de o decada ca sa-l descopere, iar pe Dacia n-a ajuns inca... Injectia directa e si ea re-aparuta pe piata prin '97 sau '98 pe mitsu... Asa ca pana la a face din MPI un motor modern mai e. Sunt in continuare la fel de depasite indiferent cand si de unde au fost inspirate.

Din pacate NCAP nu puncteaza existenta ABS-ului, si nici a airbagului in sine ci doar rezultatele crashtestului (in schimb puncteaza un led si o piuitoare ca nu ti-ai pus centura :evil: ). Un airbag primitiv are o eficienta care bate spre 0 barat, insa seduce un cumparator..... nu spun ca este cazul loganului, insa modernul frate geaman Clio 3 are 5 stele iar Logan are 3, desi e mai pare si putea absorbi mai bine impactul. Ceva pute....
T u d o r
In privinta motorizarilor, ai punctat exact ce ziceam si eu, mai exemplificat... Realitatea este ca oricat de modern se spune despre un motor ca este, el in realitate este o evolutie in timp tehnologica a celui precedent. Asta, cu mici exceptii, desigur. smile.gif
Si hai sa zic ca sunt de acord cu tine si in privinta platformei Dacia, dar la concurenta ce avem? Platforma Kadett-ului? Anii '80? Totusi, asa fara suspensii independente spate, platforma Logan/Clio3/Micra este generatia actuala. Si de altfel, e normal sa fie mai "subtire" decat Focus-ul 1, acela fiind de altfel primul model de compacta care a beneficiat de suspensii independente pe spate, si nu de puntea semirigida existenta la altii. Nici acum aceasta imbunatatire nu este prezenta pe toate modelele compacte. Cu atat mai putin pe clasa mica, unde din cate stiu eu nu este deloc... blush.gif

Cat despre motoristul Renault, nu sunt de acord cu tine ca este depasit tehnologic... Poate nu s-a repezit sa aplice in practica toate gadgeturile nou-aparute, dar nici imbatranit nu este. Cand au aparut, motoarele 1,9 DCi si 1,5 DCi au reprezentat o realizare remarcabila fiecare, iar modelul pe benzina de 1,4 16v avea parca cea mai mare putere in gama lui de cilindree... Ma rog, nu sunt foarte sigur, dar oricum era printre cele mai puternice, si este si acum. Sa nu uitam ca vorbim despre marca ce detine titlul in F1... blush.gif
James Kilowatt
N-am spus ca cielo e mai breaz. Insa argumentul ca unul e din anii 80 si celalalt din secolul 22 cu tehnologie extraterestra nu are de fapt nici o baza reala. Putin imi pasa cand au fost concepute sau scoase pe piata, daca nu aduc nimic nou. Daca comparam Cielo cu Prius era o chestie, dar asa...
Ibiza din '89 cu motor de 1.5L si 8V avea 103 CP, fata de 1.6 si 90CP, si sunt tot MPI 8V ambele... E drept, nu e Euro3 insa in 15 ani in alte domenii s-au facut revolutii.
Oricum, faptul ca Reno e campion la F1 ma lasa rece, eu vreau pe Dacia VVT, injectie directa, 85CP/L (vezi Alfa, BMW, Honda care scot mai mult de atat) nu marketingul lor, daca vor sa pretinda ca sunt moderni si campioni la motoare. Bravo inginerilor Reno din F1, Huo marketingilor biggrin.gif.

Dieselul e alta, am spus-o de la inceput. Macar la diesel putem spune ca exista diferente semnificative intre cele din anii '80 si cele actuale, iar Reno la zi cu temele facute.

In fine, pe mine personal ma lasa rece modernitatea in sine, atata timp cat nu se reflecta in performante. Nu m-ar deranja o masina din anii '80 daca e puternica, fiabila, economica si confortabila beer.gif (nu e cazul cu cielo biggrin.gif)
Valabil si viceversa: cu ce ma incalzeste airbagul si "platforma moderna" daca tot prost sta la crashteste, ca una din anii 80 fara airbag?

Oricum, ca sa revenim on topic, eu as prefera oricum masina noua, chiar si asa depasita tehnologic sau furata din viitor, nu conteaza biggrin.gif
In ceea ce priveste siguranta, nu sunt inca convins ca stelele NCAP folosesc la ceva. Nu am vazut vre-un studiu care sa demonstreze asta. Pe siteul lor exista un studiu suedez care incearca sa o faca, insa datele sunt icomplete si pentru a putea demostra ceva sunt nevoiti sa faca speculatii...cam nestiintifice, dupa parerea mea, desi studiul e axat exact pe tipul de accidente apropiat de cele simulate la crashtest.
T u d o r
Vezi tu, MR... Discutia noastra se invarte in jurul Logan vs Cielo.... Aici avem ceva pareri comune si cateva contrare. In esenta, ambele sunt bune dar fac concesii.
Si eu as vrea pe masina mea 2.0i aspirat de 240 cai (vezi Honda 2000), Sound Bose, 15 airbaguri, scaune cu masaj si incalzire si poate si cu lumini si voice control. biggrin.gif Dar la banii astia este cumva fortat sa am astfel de pretentii. Ofertele clasei compacte la 15000 - 20000 euro sunt mai mult decat abundente si variate. Intrebarea este ce te faci daca nu ai decat 1/2 din suma? Iei 1/2 masina? Nu poti. E, si acum intervine producatorul si iti ofera o solutie... Fie renunti la spatiu si iei Aygo, 107 sau C1, fie te uiti inspre Europa de Est si spre reducerea costurilor. Si le reduci cu probabil 1000 euro doar fabricand masina X in Ro sau Turcia in loc de Spania sau Franta. Dar restul? Te apuci si obtii un acord favorabil cu tara cu pricina, si mai reduci 1000... smile.gif
Dar aici ai terminat cu posibilitatile astea. Mai departe trebuie sa faci concesii... Printre ele se numara motoare mai vechi, amortizate de mult, solutii tehnice mai ieftine, dotari mai "subtiri" si mai slabe, etc.
La crashteste Loganul nu a stat rau, ideea este ca ii lipsesc dotarile de siguranta pasiva care poate l-ar mai fi ridicat cu o stea. Aceeasi problema cred ca ar avea-o si Cielo. Repet, Cielo nu este o masina rea, eu o consider fiabila si buna. Doar ca totusi este mai veche si mai ales nu se va mai fabrica peste cateva luni. Asta nu implica pentru Dacia tehnologii de Star Trek, nu am zis asa ceva. Pur si simplu este mai noua decat Cielo, nu insist ca e mai buna, imi lipsesc termenii de comparatie obiectivi.
James Kilowatt
Corect smile.gif
Oricum, nu pe mine trebuie sa ma convingi, eu deja am spus ca as prefera Loganul unui SH, chiar daca n-o consider cea mai buna masina din lume. Desi sunt constient ca si punctul asta de vedere e atacabil, circula atatea legende privind probleme cu loganul la cateva mii de km si pe de alta parte despre indestructibilele masini germane... Sper ca in curand sa fie disponibile date obiective despre fiabilitatea loganului, si nu doar legende sau experiente izolate. Pana atunci discutiile raman oarecum speculative.
radu66490
tudor.....tu chiar vrei sa spui aici pe forum ca o astra din 2001 cu 100.000km e inferioara loganului?????sau un focus??????
sa ne intelegem,daca e intrata in fabricatie in 2005 nu inseamna ca e si moderna ca conceptie.loganul a fost creat printr un compromis.e o solentza un pic mai optimizata care sa nu depaseasca 7000 euro,iar motoarele....niste banale motoare renault(a nu se citi proaste) cu 2supape/cilindru,frane....spate cu tamburi(foarte moderna conceptie intradevar)
ca sa nu mai vb de diesel care face suta in 16 sec sau cam asa ceva...loool
si in plus o astra sau un focus le cumperi cu abs airbags si alte optiuni,oricum muuuuult mai accesorizate decat un logan
T u d o r
Radu, nu am zis niciodata ca Loganul este mai bun decat un SH. Am spus ca din punctul meu de vedere este mai bun... smile.gif Nu-mi plac SH-urile, este o opinie personala pe care mi-o sustin in continuare. Nu este obligatoriu sa fii de acord cu mine, de altfel vad ca nu esti. Cat despre argumentele de genul : "aia este muuuuult mai buna decat ailalta", da-mi voie sa ma abtin sa le comentez. As dori pur si simplu, in sprijinul sustinerii discutiei, ceva mai consistent decat parerea ta, chiar enuntata pe acest ton categoric. smile.gif
Ai adus cateva, dar uite ca nu sunt de acord cu ele. DCi-ul de 65 cai este prezent si pe Clio, deci este actual si poate nu toti vor sa zboare cu masina de la semafor. Este o problema de optiune, deci subiectiva. In privinta tamburilor spate... uita-te in oferta altor producatori si mai vorbim. Aici nu ma refer la clasa medie si nici macar compacta. Acestea nu sunt competitorii Loganului. Parca si Octavia are discurile frana spate doar ca optiune, dar nu as jura si mi-e lene sa caut acum. smile.gif Motoarele de 1.4 si 1.6 sunt generatie mai veche, dar ai rabdare ca vor aparea si cele moderne, nu mai tarziu de toamna asta.
Si nu inteleg ce legatura are Loganul cu Solenza. pentru ca nu prea este... blush.gif
Radu69537
Tudor,acum sinceri sa fim, la banii pe care ii dai pe un logan nou iti gasesti masina sh muuult mai buna, dar, ca de obicei exista un dar...si eu am avut de ales intre logan si un sh si pana la urma am ales fiat (dar asta e mai putin important)...oricat de bun ar fi fi sh-ul ala (asta in cazul fericit in care gasesti una care sa nu aiba probleme), masina noua e masina noua, indiferent de marca si de calitate...ai o satisfactie mult mai mare cand te urci intr-o masina noua si SIMTI mirosul de nou decat daca te urci intr-o masina pe care stii ca a mai condus-o cineva inaintea ta; oricat de bine ar arata si oricat de multumit ai fi de ea, in sinea ta stii ca nu e noua si ca nu vei avea satisfactia sa te afli la volanul unei masini "virgine"...si ar mai fi si aspectul practic: cine nu se pricepe sau nu cunoaste pe cineva care sa se priceapa (dar sa se priceapa, nu doar sa afirme asta) mai bine sa nici nu se gandeasca la sh, ca nu se stie ce teapa isi ia...la o masina noua de bine de rau ai garantia, care la un momnet dat s-ar putea dovedi folositoare, pe cand la un sh daca iti pica ceva la o luna dupa ce ai luat-o trebuie sa scoti banuti din buzunar...
James Kilowatt
Cu SH-ul nu conteaza doar marca si calitatea masinii, ci si cea a fostului proprietar. Ieri (duminica) a venit la mine un amic cu un Passat 2.5TDI care papa ulei (se stie). Fiind duminica, benzinariile sunt inchise pe aici(poti cumpara benzina, insa cu card, dar nu sunt deschise si magazinele de accesorii). Tipul avea martorul de ulei aprins la bord cand a ajuns la mine, facuse cateva sute de km mergand asa. La plecare i-am dat io niste ulei. Pentru benzinare, ca de diesel n-am.... El avea mineral (cica arde mai putin mineral decat sintetic, zice el... ) eu sintetic. El motor diesel, eu ulei de benzinar. Cand i-am spus ca n-ar trebui sa le amestece, mi-a raspuns ca oricum nu conteaza, masina e in leasing si anul viitor o da inapoi si ia alta, prefera o noua "chirie" decat sa plateasca valoarea reziduala la o masina alergata cum o alearga el (si intretinuta la fel, as adauga eu).
Masina aia va fi apoi comercializata de dealerul VW, si poate vine un roman si o cumpara fiind convins ca a facut o afacere, masina de la dealer, kilometraj garantat etc...
daniel70218
mai bine masina noua logan 1.4 mpi ca are consum mai mic!!! cu sh poti face afacere sau poti lua o mare teapa!!! succes
:wave:
Cristian67492
Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri, care mi-au format o parere mult mai clara. Nu m-au facut sa ma decid, mai ales ca nu am posibilitatea sa plec in Germania sa-mi iau singur un SH (probabil ca daca as fi putut lua de afara, m-as fi orientat mai usor spre un second, fara sa oscilez chiar asa).
Vreau insa sa va spun o parere personala despre Logan. Nu este o masina cu un design super dar sincer nu arata chiar asa de ingrozitor cum il vad unii. Iar din spate oricum e mai privibil decat un Clio cu luneta aia bulbucata sau un Megane I (chiar si II) cu aspectul sau de Star Trek. Parerea mea, desigur.(Normal ca daca Loganul mi s-ar fi parut ingrozitor ca forma, renuntam din start la idee si nu ar mai fi aparut versus-ul smile.gif).
Astept mai departe sugestiile voastre si inca o data multumesc mult de tot tuturor celor care au scris pana acum.
Cristian
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.