Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masina anului 2005!?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Suzuki
Valeriu66138
La o emisiune despre masini(parca"Roata de rezerva"?,dar nu sunt sigur.),am privit inmanarea diferitor premii, pentru diferite succese , la cateva marci cunoscute aici in Romania.Toti premiantii au spus diferite fraze frumoase in adresa multor firme,prezentatorul sublinia progresele si toate acelea la:Hyundai ,Toyota ,Audi ,Mercedes-Benz,Subaru etc. dar despre Suzuki......-nici pomeneala,de parca nici nu exista.Si daca-mi aduc bine aminte,la emisiunile auto pe care le am vazut la TV nu s-a vorbit si nu s-a prezentat nimic despre Suzuki. ?
La emisiunile auto de astazi 4.03 de la Geneva au prezentat noua Dacie Steppe,au prezentat si alte marci,alte noutati,dar despre Suzuki... ?
Florin50070
Suzuki, din pacate, este o marca putin promovata in Romania desi fabrica e la doi pasi...eu nu stiu sa fi vazut pe un post national vreo reclama la Suzuki si cred ca mai multe afla lumea despre masini de la prieteni si cei care au avut curajul sa-si cumpere decat din mass-media.
duta41455
Conform proverbului : "Pestele de la cap se impute", se pare ca totul pleaca de la producator care considera ca piata din Romania nu este importanta si prin urmare nici nu livreaza destule masini. Este un punct de vedere si in ultimul numar al Auto, motor si sport. Daca stam sa ne gandim, dealerii degeaba fac reclama daca nu au ce vinde !!!! De exemplu eu astept noul Swift , pe care l-am comandat deja, aproape 3 luni !!! Asa ca ....
Valeriu66138
Nu cred ca stau aia din tokio si impart masinile care se fac in HU : cate merg in Germ.cate in Rom.. Asta fac HU.,Insa cred ca reprezentantii nostri, se fac PUTIN STIUTI in Japonia si cred ca HU sant ferm convinsi ca noi Romanii nu ne simtim "BINE"daca nu avem peste tot "cozi".
Florin50070
pacat, pt ca la drumurile noastre chiar e nevoie de niste masini fiabile cum e Suzuki. O singura obiectie: cu gropile de primavara si cu suspensiile tari de pe Ignis nu prea iti vine sa zici :romania:
duta41455
Nu cred ca producatorul a avut in vedere drumurile "Made in Romania".
Iar pe de alta parte - un punct de vedere strict personal - chiar imi convine ca nu sunt multe Suzuki in marea de Skode, Volkswagenuri si Renaulturi ( nu am nimic cu marcile respective ), pentru ca mi s-a intamplat de multe ori sa fiu intrebat despre masina ( Ignis ).
Sorin71828
Am aflat dintr-o sursa serioasa ca din vara acestui an intra in RO - Suzuki, firma mama, care-si va dezvolta propria retea de dealeri in toata tara, iar dealerii actuali nu vor mai avea exclusivitate. Este si unul din motivele pentru care nu se mai agita nici ei atit de mult ( reclama, tv, etc. )
Eu nu sint posesor de Suzuki Ignis, dar m-ar interesa ce a vrut sa spuna Florin sau Duta - despre fiabilitatea masinii in raport cu gropile din RO, eu personal aveam impresia ca Ignis care are o garda mare la sol este chiar facuta pentru astfel de drumuri !
Florin50070
Are garda mare la sol, nu e problema ca atingi ceva la masina cand intri in gropi mai mari dar suspensiile sunt rigide: gropile si denivelarile le simti destul de tare dar sunt si avantaje, cu suspensia asta sport ai alta tinuta la drum
Sorin71828
Cam toate masinile de ultima generatie cred ca au suspensiile tari - doar sint facute pt. autostrazi. Desigur exista exceptia Clio Simbol, Albea si Logan ( variante pt. est ) Eu am o Fabia care are suspensiile destul de dure, dar are si garda la sol mica iar la gropi, borduri, etc. exista mereu riscul sa ating masina. De aceea ii intreb pe cei cu Ignis: este o solutie mai buna pentru drumurile noastre ( chiar in raport cu Fabia ) ?
Mihai66305
QUOTE(Sorin71828)
Am aflat dintr-o sursa serioasa ca din vara acestui an intra in RO - Suzuki, firma mama, care-si va dezvolta propria retea de dealeri in toata tara, iar dealerii actuali nu vor mai avea exclusivitate. Este si unul din motivele pentru care nu se mai agita nici ei atit de mult ( reclama, tv, etc. )
Eu nu sint posesor de Suzuki Ignis, dar m-ar interesa ce a vrut sa spuna Florin sau Duta - despre fiabilitatea masinii in raport cu gropile din RO, eu personal aveam impresia ca Ignis care are o garda mare la sol este chiar facuta pentru astfel de drumuri !

Nu prea stiu ce sfat sa-ti dau in privinta asta, dar cred ca un scut metalic ar rezolva problema si pt. o masina cu garda mai mica.
Acum as avea si eu o intrebare pt. tine: din ce sursa ai auzit ca va intra anul acesta Suzuki serios la noi ? Adica cu reprezentante, service-uri si tot tacamul...
Sorin71828
Mihai - am aflat de la o firma de publicitate care se ocupa cu reclama pt. presa, tv, etc. Din cite am inteles, intrarea firmei Suzuki in Ro. este conditionata de numarul de vinzari - automobile din tara respectiva. Este firesc de altfel, fiindca nu are rost sa deschizi reprezentante si service la nivel national la un nr. redus de masini vindute. Se pare torusi ca anul acesta Ro. atinge nivelul de vinzari al auto Suzuki ( probabil si datorita noilor modele Swift si SX-4 ) abia lansate.
Mihai66305
Nu stiu ce sa spun, pt. ca Swift e lansat de ceva timp nu am vazut nici unul pe strada, iar Clio III sau Hyundai Accent de exemplu, abia lansate, deja am vazut cateva.
Sorin71828
Desigur nu se vor putea compara vinzarile lui Renault ( Clio III) cu Suzuki pt. ca plecam din starturi diferite. La fel si cu Accent sau Aveo. Aceste masini desi sint produse noi, au in spate o retea puternica de distribuitori si service care s-a dezvoltat treptat de 15 ani incoace ( Renault, Tiriac Auto, Opel ) Suzuki este un producator mic si relativ nou de masini in raport cu alti giganti auto. Avantajul Suzuki - este tehnologia japoneza, experienta in domeniul moto si colaborarea cu alti producatori auto. In general masinile japoneze sint scumpe - dar si fiabile. In Germania si nu numai - Honda, Mitsubishi sau Toyota sint considerate masini f. bune. In America numai vorbim. Suzuki este o masina bine cotata in vest, iar pt. noi romanii cu venituri modeste, este singura masina japoneaza la un pret acceptabil ! Repet : japoneza ! Motoarele de pe Suzuki sint produse in Japonia 100% iar fabrica din Esztergom ( Ungaria ) este complet robotizata. Aici se face practic montajul. Eu sint convins ca Suzuki va fi o mare surpriza si in ro. Putintica rabdare...
calin...
Motoarele de pe Suzuki sint produse in Japonia 100% iar fabrica din Esztergom ( Ungaria ) este complet robotizata.

mai putin motoarele diesel care sunt de origine fiat dar care sunt f fiabile
igor_tm
QUOTE(Sorin71828)
Eu sint convins ca Suzuki va fi o mare surpriza si in ro. Putintica rabdare...


nu prea cred ca Suzuki va face mare valva pe piata romaneasca, in sensul ca nu-si va creste spectaculos cota de piata. doar o politica agresiva de preturi poate schimba ceva. si masinile Suzuki nu sunt prea ieftine. Swift 2 arata bine, insa dupa parerea mea ii prea scump pentru ce ofera. in continuare Suzuki va ramane o marca exotica, pentru cei care vor sa iasa in evidenta. dar nu aceasta categorie de utilizatori aduc succesul unei marci.
Sorin71828
Da Calin, motoarele diesel sint facute in colaborare cu Fiat, iar cele pe benzina s-au nascut dintr-o colaborare cu GM si Subaru. De altfel la Esztergom se monteaza si un frate a lui Ignis - Subaru Justy.

Igor, teoretic ai dreptate. Dar in Ungaria este plin de masini Suzuki. La Debrecen, am vazut cu ochii mei la dealerul Suzuki un parc imens cu toate modelele si tipurile de Suzuki. Apoi am vazut cel putin 3 parcuri de SH unde o mare parte din masini erau Suzuki. Nu cred ca interesul lor se opreste la granita cu Romania. Nu cred. Apoi vezi fuziunea Sara - BS - crezi ca e intimplatoare ? Oare nu se pregateste intrarea oficiala Suzuki in Romania ?
igor_tm
Suzuki a devenit un fel de masina natioanala pentru unguri, la fel cum Dacia este pentru romani sau Lada pentru rusi. Nu este nimic gresit aici. A fost si poate mai este masina potrivita la momentul potrivit in locul potrivit. A fost si poate mai este solutia optima pentru unguri. Chiar daca are cea mai mara cota de piata in Ungaria nu cred-ca are sanse in restul Europei. Europenii sunt foarte traditionalisti si nu renunta la "fobiile" lor foarte usor.

Suzuki, dupa parerea mea, se complace in situatia care este, ofera solutii extravagante la preturi mai mari decat solutiile echivalente de pe piata. Nu vad ca Suzuki sa aiba pretentii de a fi printre primii 5 pe piata din Europa.

Alta poveste este in USA. Suzuki este prezenta aici cu o gama de autoturisme total diferita decat Europa. In plus, in USA masinile japoneze sunt in voga, datorita fiabilitatii lor, in comparatie cu cele americane.

In Romania cumparatorul este cel mai pragmatic din Europa (tradu ca si cel mai sarac si zgarcit). Statisticile arata ca primul creteriu de selectie a masinii este pretul, chiar in detrimentul sigurantei. De aici si scepticismul meu legat de ofensiva Suzuki in Romania. Pur si simplu romanii nu dau banii pe Swift 2, Ignis sau Vitara. O speranta ar fi cresterea venuturilor romanilor, atunci nu va parea asa de scump un Swift 2, de exemplu.
Mihai66305
Problema se mai pune si dpdv. al competitivitatii, iar la banii pt. o masina atat de mica cat este un Swift2 - care e la limita intre clasa mini si cea mica - ai de ales mai orice model din clasa mica, mult mai bine reprezentat prin showroom-uri si retea service decat un Suzuki. Plus ca la banii pt. un supermini dotat poti lua o masina din clasa compacta - Megane II, Primera sau Astra care au discount-uri importante si care sunt mai masini smile.gif
calin...
ma indoiesc ca swift 2 este mai scump decat yaris 2 sau mitsubishi colt .
Mihai66305
Un Swift 2 dotat este cam la acelasi pret cu un Colt. Si Colt-ul are motorizari mai bune, ampartament cu 12 cm. mai mare, si spatiu interior evident mai mare. Yaris 2 e putin mai scumpa, deh...fite de Toyota, 5 stele EuroNCAP dar si mai spatioasa decat un Swift 2...
igor_tm
Ar mai fi la clasa asta si Renault Modus.
calin...
nu stiu de ce dar modus nu este succes nici la noi nici in vest. renault are pierderi mari pe modelul asta.
Sorin71828
E adevarat ! Romanii nu au inca puterea financiara de a alege o masina fara sa se gimdeasca in primul rind la pret. Dar nici vesticii nu sint mina larga. Uita-te oriunde intr-o capitala europeana si ai sa vezi ca majoritatea masinilor fac parte din clasa mica !
Cit priveste afirmatia lui Mihai ca "Plus ca la banii pt. un supermini dotat poti lua o masina din clasa compacta - Megane II, Primera sau Astra si care sint mai masini "- este gresita. Pai daca mie imi trebuie o masina economica de oras pe care sa o parchez usor si circul 80% singur si nu car nimic pt. ce sa-mi iau un Megane ? Adica Opel Astra este mai masina decit Toyota Yaris ? ? ? prin ce si de ce ? Iar cu pretul nu-i chiar asa: pai un Megan sau Astra sau Nissan se invirt intre 13.000 - 14.000 euro / cip...
Toyota Yaris 11300 cip - Colt 10750 cip - noul Swift - 9500 cip - asa ca nici aici nu prea ai dreptate :
1.Un Swift nu este este cam la acelasi pret cu un Colt ( dif. de 1250 euro)
2.Suzuki are un motor de 1.3 / 92 cp - Colt 1.3 / 95 cp iar Toyota 1.3 / 87 cp . Asta nu inseamna ca Suzuki are un motor mai slab decit Colt-ul...dupa aceasta logica Toyota ar avea cel mai prost motor !!!
igor_tm
De acord cu Sorin, daca vrei o masina de oras, cea mai potrivita este clasa mini si supermini. Motor puternic nu-ti prea trebuie in oras ca nu esti pe pista de raliu.

Dilema mea este ca eu mai fac si drumuri lungi de 2-3 mii km de vre-o 2-3 ori pe ani. Masinile mici au suspensia cam tare, altfel n-ar ramane pe sosea. Cum impac capra cu varza? Adica o masina mica pentru oras si totadata confortabila pentru drumuri lungi. Nu cred-ca exista compromis. Ori una ori alta. Sper sa gresec si sa existe totusi o masina mica care sa nu scuture asa tare, ca dupa 2 mii de km nu mai aud nimic :bash: si nu-mi mai simt picoarele :ban:

Cat despre Swift 2, mi s-a parut motorul de 1.3l relativ slab, in comparatie cu un Colt de 1.3l (am facut drive test pe ambele). Poate conteaza si cutia de viteze si obiceiul de condus. Daca sa ma orientez spre Swift 2 numai motorizare de 1.5l benzina sau motorul diesel ar intra in calcul.
Mihai66305
QUOTE
Iar cu pretul nu-i chiar asa: pai un Megan sau Astra sau Nissan se invirt intre 13.000 - 14.000 euro / cip...

Nu prea esti la curent cu preturile...Alea sunt masini la 14mii DDP, beneficiind de importante discounturi acum.

Iar daca spui ca in genere romanul se gandeste la bani, pai atunci nu cred ca-si permite si masina de oras si masina de concediu sau de familie...ci un compromis, care e cel mai bine reprezentat de compacte (prin spatiu interior ceva mai mare si prin portbagaj superior), nu de mini...
igor_tm
QUOTE(calin...)
nu stiu de ce dar modus nu este succes nici la noi nici in vest. renault are pierderi mari pe modelul asta.


Eu am vazut deja cateva bucati Modus prin Timisoara, dar nici un Swift 2 blink.gif

N-am urmarit evolutia la nivel international, insa la francezi le plac masinile mici, am fost surprins acum doi ani sa vad in Tolouse undeva 40% din masini pe strazile orasului erau Twingo. Modus se vrea sa ia locul lui Twingo, ramane de vazut cat de reusit este produsul, poate inca are probleme si lumea stie de ele, de aia nu se inghesuie sa dea banii pe Modus.
eddie
OFF TOPIC:
Ma indoiesc ca ai vazut mai multe Twingo decat Clio bicorp.Si eu am fost prin Paris si am vazut ce masini au.
Mai surprinzator a fost sa vad Anglia plina de Clio,care era cel mai des intalnit model de la Renault,urmat de Laguna 2.
igor_tm
QUOTE(E d d i e)
OFF TOPIC:
Ma indoiesc ca ai vazut mai multe Twingo decat Clio bicorp.Si eu am fost prin Paris si am vazut ce masini au.


Posibil, Clio imi era cunoscut, poate nu l-am bagat in seama. Am ramas impresionat de cantitatea de Twingo, care in Romania este raritate. Intr-un oras ca Tolouse cu strazile inguste (si Parisul la fel) Twingo este masina cea mai potrivita. Insa fiind provincie, lumea nu se da in laturi de Twingo, pe cand Paris este Paris, nu-si permit sa se coboare la un Twingo biggrin.gif asa ca s-au oprit la Clio biggrin.gif
Sorin71828
[quote="Mihai66305"]
Nu prea esti la curent cu preturile...Alea sunt masini la 14mii DDP, beneficiind de importante discounturi acum.
/quote]

In privinta preturilor ai dreptate, sint discounturi, m-am uitat pe site-ul Renault si am vazut oferta Renault Megane la 11.342 euro/cip ( e drept fara AC, geamuri electr. spate, ogl. electr. faruri ceata ) - var. full costa 13.363 cip.
In ceea ce priveste faptul ca romanul se uita la bani - da se uita la bani. Exemplul cel mai elocvent il reprezinta vinzarile Logan, respectiv Clio Symbol, care intr-adevar sint un compromis intre clase. Din clasa mica - mare si ieftin. Dar cum spunea Igor sau Eddie, in vest se cauta masini din clasa mica - pt. avantajele oferite. Si nu sint convins ca in Franta - de pilda - toti cei care au Clio au obligatoriu si un Megane pt. concedii.
Poate o varianta interesanta "de compromis" la noi cred ca ar fi noul Hyundai Accent.
IGOR, spune-mi te rog, am inteles ca ai Suzuki Ignis ? - sau gresesc, si daca ai - cum este in raport cu Mitsubishi Colt ( dupa drive-test )
igor_tm
QUOTE
Dar cum spunea Igor sau Eddie, in vest se cauta masini din clasa mica - pt. avantajele oferite. Si nu sint convins ca in Franta - de pilda - toti cei care au Clio au obligatoriu si un Megane pt. concedii.


Sorin, te contrazic. Cunosc destul de multi francezi care au bani pentru o a doua masina (colegii mei francezi) dar care merg in concediu cu Twingo blush.gif asta in cazul in care nu merg cu trenul sau avionul. Vesticii cand merg in concediu nu vor sa-si bata capul cu condusul, asa ca pica necesitatea cu masina de vacanta. Noi insa preferam sa mergem cu masina, interesanta caracteristica a romanilor blink.gif

QUOTE
Poate o varianta interesanta "de compromis" la noi cred ca ar fi noul Hyundai Accent.
IGOR, spune-mi te rog, am inteles ca ai Suzuki Ignis ? - sau gresesc, si daca ai - cum este in raport cu Mitsubishi Colt ( dupa drive-test )


Pe moment eu am un Swift 1, care a fost masina potrivita la momentul potrivit. N-am avut nici o problema cu masina, insa intre timp au aparut si alte alternative, printre care Swift 2, Colt, Yaris si mai nou Accent. Am condus primele 3, la Yaris m-a speriat pretul, Swift 2 1.3l, slabut motorul, Colt - tinuta buna la drum, motor bijuterie (1.3l) dar cam rigida suspensia. A ramas Accent, urmeaza si cu ala un drive test.
Eu sunt "obsedat" cu suspensiile "tari". Swift 1 are suspensia destul de rigida, asa ca atunci cand urc intr-o masina toata atentia este indreptata la suspensii :angel: In plus la astea, eu fac drumuri lungi, 2-3 mii km dintr-un foc, la Swift 1 pozitia de condus nu este potrivita pentru asa durmuri lungi. In mare criteriile dupa care m-as conduce ar fi: suspensia, pozitia de condus, performantele motorului, securitatea (ABS, airbag-uri, EBD) si dupa aia celalte, gen oglinzi incalzite, scaun incalzit, portbagaj mare, garda la sol...
Nu voi lua insa nici o decizie fara a incerca toate masinile candidate. Oferta s-a diversificat in ultima vreme atat de mult ca vanzatorii au inceput sa se bata pe clienti (cel putin in Timisoara se intampla astfel la unii dealeri).
Sorin71828
Si eu sint intr-o situatie oarecum asemanatoare cu a lui Igor, am vindut Fabia, si caut o masina... inca sint nehotarit. Poate dupa drive-testele lui igor mai aflam noutati. Cit priveste suspensiile, greu sa gasesti o masina din clasa mica cu supensii "moi". Si Fabia are aceleasi suspensii dure. Pot spune insa ca Renault Megane are suspensii placute.
Problema care ma framinta pe mine este garda la sol. Foarte multe masini au garda extrem de joasa ( ex.Yaris 12 cm ) iar cind iesi un pic la iarba verde... sau chiar pe soselele patriei apar probleme. Eu cu Fabia daca treceam peste o sticla de plastic ( 2 L ) riscam sa o ating ! Cind mergi pe Valea Oltului de fiecare data mai gasesti bolovanis pe jos, iar noaptea... Apoi cind mai mergi pe la tara, aceeasi poveste... Din cauza asta ma tot gindesc la o masinuta cu garda mai sus ( Suzuki Ignis ? ) sau ... nu stiu, poate aveti voi alte sugestii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.