Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Exista termostat la instalatia de AC la Logan?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Dacia > Logan Berlina/MCV/Pick-up
Lucian-150
Stie cineva daca in instalatia de aer conditionat de la Logan e inclus si un termostat?Am reparat multe instalatii de AC la masini straine si stiu ca acestea aveau.Scoatem din discutie instalatiile de AC automate care se gasesc la masinile scumpe.Termostatul este util ca atunci cand in habitaclu ajungi la o temperatura de 18-20gradeC ambreiajul electromagnetic aflat pe fulia compresorului de AC decupleaza priza la compresor.In caz ca acest termostat nu exista atunci trebuie sa opresti compresorul manual cand atinge temperatura optima,ceea ce nu prea e comod.Plus ca s-ar face o economie de combustibil prin faptul ca compresorul nu ar functiona mai mult decat e nevoie pna la atingerea temperaturii setate de termostat.Sunt de meserie frigotehnist si stiu ce vorbesc,dar nu stiu daca la Logan exista termostat.
Arsi56029
Sigur exista , nu stiu sa ti spun unde este pus sau alte detalii , dar vara
( functie de temp exterioara ) la intervale de cateva minute compresorul se opreste si porneste periodic.Asa e la Loganul meu , si la majoritatea auto de fabricatie recenta ( nu sunt sigur dar la Cielo nu cred ca exista )
Acum sa te intreb si eu ceva , vad ca esti mai priceput : de ce la nici un sistem de AC auto nu se poate inversa ciclul de functionare , astfel incat sa poata da caldura in timp scurt (asemanator cu aparatele AC de casa ) ?
Mai mult , la Logan de ex. sub 5 grd C nu porneste AC !
Lucian-150
QUOTE(Arsi56029)
Sigur exista , nu stiu sa ti spun unde este pus sau alte detalii , dar vara
( functie de temp exterioara ) la intervale de cateva minute compresorul se opreste si porneste periodic.Asa e la Loganul meu , si la majoritatea auto de fabricatie recenta ( nu sunt sigur dar la Cielo nu cred ca exista )
Acum sa te intreb si eu ceva , vad ca esti mai priceput : de ce la nici un sistem de AC auto nu se poate inversa ciclul de functionare , astfel incat sa poata da caldura in timp scurt (asemanator cu aparatele AC de casa ) ?
Mai mult , la Logan de ex. sub 5 grd C nu porneste AC !

La aparatele de aer conditionat casnice exista un modul de degivrare a unitatii exterioare.In momentul in care se formeaza gheata pe unitatea exterioara acest modul face ca aceasta gheata sa se topeasca.Practic un aparat bun de aer conditionat nu are voie sa aiba gheata pe unitatea exterioara cand lucreaza in pompa de caldura.De ce nu se pune pe masina asa ceva?
In primul rand nu ar fi necesar o instalatie cu pompa de caldura,avand in vedere ca agentul de racire incalzit din motor este suficient pentru incalzire.In al doilea rand nu este economic sa mergi toata iarna cu compresorul pornit,in acest fel creste consumul de benzina.Deci nu este nevoie de pompa de caldura la aerul conditionat la masina.Aerul nu iti porneste sub 5 grd deoarece pe inst de AC exista o sonda presostatica pe partea de aspiratie.La la temp de 5 grd C presiunea freonului este sub presiunea la care este setata sonda presostatica.Deci asta nu nu dovedeste ca exista termostat.Freonul este dependent de temp exterioara foarte mult.
trick
Scaderea costurilor iti spune ceva biggrin.gif ?
Adrian52086
QUOTE(Lucian-150)
Sunt de meserie frigotehnist si stiu ce vorbesc.


Am si eu atunci o intrebare,eu am un autoturism Daewoo (Nubira II) si cand l-am cumparat dealerul mi-a zis sa pornesc obligatoriu A/C-ul cel putin o data pe saptamana chiar si iarna ca altfel se poate strica (si pe parbriz este lipit un avertisment care zice sa pronesc A/C-ul cel putin o data pe saptamana ca sa-i prelungesc viata); eu sunt curios cum se strica A/C-ul daca nu il folosesc? este adevarat? la alte autoturisme (instalatii de A/C este la fel)? sau astea de la Daewoo sunt mai vechi? la Logan se da acelasi avertisment la cumparare sau nu coneteaza? (adica daca nu vrei nu il folosesti si gata)

La Nubira A/C-ul merge indiferent de cate grade sunt la momentul respectiv. De mers cand e frig (chiar sub 0 grade ) sunt sigur ca merge pentru ca o data cand era foarte frig am dat drumul la A/C imediat dupa ce am pornit motorul si a crescut foarte putin turatia motorului cand am facut asta.
petre 1
nu conteaza marca masini, din cate stiu eu la pornirea a/c -ului se face o anumita ungere a instalatiei ,inclusiv a unor semeringuri, astfel se reduce riscul ca acestea sa se fisureze datorita nefolosirii a/c -ului.
Lucian-150
QUOTE(Adrian52086)
QUOTE(Lucian-150)

Sunt de meserie frigotehnist si stiu ce vorbesc.


Am si eu atunci o intrebare,eu am un autoturism Daewoo (Nubira II) si cand l-am cumparat dealerul mi-a zis sa pornesc obligatoriu A/C-ul cel putin o data pe saptamana chiar si iarna ca altfel se poate strica (si pe parbriz este lipit un avertisment care zice sa pronesc A/C-ul cel putin o data pe saptamana ca sa-i prelungesc viata); eu sunt curios cum se strica A/C-ul daca nu il folosesc? este adevarat? la alte autoturisme (instalatii de A/C este la fel)? sau astea de la Daewoo sunt mai vechi? la Logan se da acelasi avertisment la cumparare sau nu coneteaza? (adica daca nu vrei nu il folosesti si gata)

La Nubira A/C-ul merge indiferent de cate grade sunt la momentul respectiv. De mers cand e frig (chiar sub 0 grade ) sunt sigur ca merge pentru ca o data cand era foarte frig am dat drumul la A/C imediat dupa ce am pornit motorul si a crescut foarte putin turatia motorului cand am facut asta.

Pot sa-ti spun ca principalul motiv pt care se mai porneste AC din cand in cand este ungerea simeringului de pe axul compresorului.Nu este vorba de defectare in sine,ci de pierderea agentului frigorific prin eventuala uscare a simeringului.Totusi,chiar in fiecare saptamana e prea des.Compresorul de AC auto nu este identic cu un compresor obisnuit cu biela piston,segmenti.El practic face compresie prin forta centrifuga care desface niste lamele desfasurate pe axul compresorului si acestea lucrand intr-o cavitate foarte precisa.Elementele comune sunt doar supapa de refulare si cea de aspiratie.
cat despre pornirea la temperaturi scazute,e putin probabil sa iti porneasca sub 0 grd.Sonda presostatica normal nu permite acest lucru,deoarece presiunea freonului este f mica la temp asta.In cel mai bun caz iti porneste si opreste in cicluri f scurte.
Lucian-150
QUOTE(trick)
Scaderea costurilor iti spune ceva biggrin.gif ?

Nu este vorba de scaderea costurilor,te asigur.Te intreb ceva:ai putea din pct de vedere economic sa mergi cu AC pornit non stop iarna???Nu cred.Iti creste consumul cu circa 12%.Deci nu e vorba de costuri.In plus dupa cum am spus nu ar avea rost,mai ales ca frecarea pieselor motorului produc caldura ,iar aceasta caldura este preluata de agentul de racire care circuland prin caloriferul autovehiculului este arhisuficient pentru incalzire.Deci te-am lamurit...?
Lucian-150
Ati degenerat de la subiect.Stiti daca in instalatia de AC la Logan exista un TERMOSTAT?Va rog sa-mi spuneti cei care stiti.Multumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2021 Invision Power Services, Inc.