QUOTE(Arsi56029)
Sigur exista , nu stiu sa ti spun unde este pus sau alte detalii , dar vara
( functie de temp exterioara ) la intervale de cateva minute compresorul se opreste si porneste periodic.Asa e la Loganul meu , si la majoritatea auto de fabricatie recenta ( nu sunt sigur dar la Cielo nu cred ca exista )
Acum sa te intreb si eu ceva , vad ca esti mai priceput : de ce la nici un sistem de AC auto nu se poate inversa ciclul de functionare , astfel incat sa poata da caldura in timp scurt (asemanator cu aparatele AC de casa ) ?
Mai mult , la Logan de ex. sub 5 grd C nu porneste AC !
La aparatele de aer conditionat casnice exista un modul de degivrare a unitatii exterioare.In momentul in care se formeaza gheata pe unitatea exterioara acest modul face ca aceasta gheata sa se topeasca.Practic un aparat bun de aer conditionat nu are voie sa aiba gheata pe unitatea exterioara cand lucreaza in pompa de caldura.De ce nu se pune pe masina asa ceva?
In primul rand nu ar fi necesar o instalatie cu pompa de caldura,avand in vedere ca agentul de racire incalzit din motor este suficient pentru incalzire.In al doilea rand nu este economic sa mergi toata iarna cu compresorul pornit,in acest fel creste consumul de benzina.Deci nu este nevoie de pompa de caldura la aerul conditionat la masina.Aerul nu iti porneste sub 5 grd deoarece pe inst de AC exista o sonda presostatica pe partea de aspiratie.La la temp de 5 grd C presiunea freonului este sub presiunea la care este setata sonda presostatica.Deci asta nu nu dovedeste ca exista termostat.Freonul este dependent de temp exterioara foarte mult.