Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Pareri FABIA RS
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda
Pages: 1, 2, 3
a3des
As vrea niste pareri in legatura cu Fabia RS daca avem printre noi posesori sau daca e cineva care a avut ocazia sa conduca asa ceva. Ma intereseaza in special cat de "sportiv" este motorul de 130 CP pe aceasta caroserie, tinuta de drum a masinii si nu in ultimul rand consumul. Nu doresc comentarii de genul "la banii aia mai bine iti iei aia sau aia", ci strict comentarii tehnice la aceasta masina, ce s-a vrut de la ea si ce s-a obtinut. Multumesc participantilor la discutie anticipat.
a3des
Chiar nimeni cu Fabia RS pe acest forum?
BRAC
Nu am Fabia dar am o masina din grupul VAG cu platforma similara. Masina este scurta si de aceea este destul de jucausa pe drumurile noastre cu multe denivelari. Cand m-am urcat prima oara am umblat chiar si la presiunea pneurilor ca prea ma zgaltia, dupa aia m-am obisnuit. Fabia RS fiind ridigizata sigur simti cea mai mica denivelare.
Motorul este mai mult decat trebuie si probabil pe drumurile din occident este o placere sa ai o astfel de combinatie.
DORU
Uite detalii:
http://www.globalautoindex.com/model.plt?no=530&ass=

Personal, gasesc modelul RS interesant, insa nu prea sportiv. mai degraba ceva de genul "Just cruisin' ", la 9,6 sec de la 0-100 nu poate fi vorba de altceva. Insa senzatiile nu lipsesc...doar pretul mi se pare putintel cam mare. Motorul insa suporta un tuning bun. La 163 CP doar din chip, fara alte modificari, intram deja peste BMW 120d. Nu ca tinuta de drum, dar ca putere da !
a3des
Ca si detalii tehnice cunosc masina, eram foarte curios de parerea unui proprietar sau a unuia care a condus-o macar de drive test.
later edit: si ai dreptate cu modificarea chipului, se ajunge la un cuplu impresionant de 405 NM.
a3des
Un amanunt care ma supara foarte tare este ca pe aceasta masina, dupa ce te hotarasti sa dai atatia bani pe ea, nu ai optiunea sa montezi pe ea decat aer conditionat, climatronicul neexistand ca si optional disponibil.
DORU
Nici un model Fabia nu beneficiaza de Climatronic.
robert
Ideea de RS diesel este una interesanta, dar sa recunoastem, manata mai mult de ratiuni de imagine.Am condus Fabia RS si mi s-a parut foarte sprintena, dat fiind cuplul mare pe o caroserie asa mica.Merge bine A6 si Superb cu motorul asta, dar Fabia!De consum nu e problema, e foarte scazut, mai mic decat la Passat de ex.(7l mediu).Personal mi se pare o aberatie o masina din clasa Fabia atat de scumpa, dar ma rog, e o chestiune de opinie si gust.
DORU
Am mai spus o data, pretul platit pt acest model este maricel, insa RS se plateste in plus in orice loc din lume (prin RS inteleg aici exclusivitate).
V L D
Eu am facut scoala de soferi pe o fabia 1,2 berlina, mi sa parut cam micutza, bine acum conduc o octavia si e mult mai mare iar varianta RS nu am condus si nici nu am mers dar am vazut un test la TOP GEAR intre Fabia RS si un MINI COPER (nu stiu exact ce motor avea da oricum cica era mai puternic).
Vreau sa zic ca fabia la facut de tot blush.gif pe mini si in curbe si in linie dreapta era net superioara mini-ului.
MI se pare pretul cam maricel blink.gif adik eu am configurat una la 16000 CIP si de banii astia si cu dotarile astea itzi potzi lua Octavia TOUR SPORT cu 1,8T (150CP) care e mult mai tare si e si mai mare , bine consumu nu e acelasi dar senzatie e mult mai mare biggrin.gif .
a3des
Daca TopGear a apreciat masina la tinuta de drum asta e un mare plus, baietii de la TG prima data incearca si apoi isi dau cu parerea (desi uneori si-o schimba pe parcurs). Chestia cu banii am mentionat-o de la inceput nu ma intereseaza, DPDV economic exista si Fabia 1.9 SDI la un pret mai mult decat decent. Cu motoare de 1.9 TDI 90CP si 1.4 TDI 80 CP mereu ma trezesc cu pedala la podea, lucru care imi displace foarte mult.
Cu 1.8T e alta poveste, e un club select in care trebuie sa vrei sa intri biggrin.gif , prietenii stiu de ce. Am fost, am vazut si am apreciat foarte mult masina lui Doru (inca nici nu am apucat sa-i multumesc -sunt Adi), care dupa cum bine stim este 1.8T. Din discutiile avute cu el si cu altii reiese ca sa pornesti dimineata, sa faci 3-5 kilometri si dupa masa la fel cu un 1.8T e cam pacat sa il iei. Motorul acela e facut pentru altceva...
DORU
Andrei, am o rugaminte: mai pune si tu punct in frazele tale, sa fie mai usor de citit. Multumesc.

@West: Adi, abia cum te-am recunoscut. Iti multumesc pt apreciere, te voi ajuta si a 2-a oara cu aceeasi placere, daca este cazul. Asemenea si pt alt forumist, daca isi exprima dorinta... La reauzire. arigato.gif
a3des
Am gasit un filmulet edificator pentru comportamentul Fabiei RS. Daca inca nu l-ati vazut sper sa va placa:
http://www.fabiasport.com/Multimedia/video...vs%20Cooper.zip
BRAC
Sa inteleg ca pana la urma ai ramas la Fabia RS?
a3des
Se pare ca da biggrin.gif
DORU
Adrian, ce diferenta de pret este intre Octavia 1.8T Sport si Fabia RS ?
Ma intereseaza diferenta in cazul celor 2 masini personalizate de tine. Cu care iesi mai avantajos?
adi65722
Pai cu toate dotarile suplimentare pe care le-am pus atat pe Fabia RS cat si pr Tour Sport 1.8T, Fabia iese mai scumpa cu vreo 800 euro. Dar cumparand in leasing voi plati rata cu atat mai mult cu cat voi plati mai putin pe combustibil. Din pacate voi dispune de avans doar prin octombrie dupa previziunile economistilor, deci comanda undeva pe la sfarsitul verii. Pana atunci mai discutam mult despre ele.
DORU
E destul timp chiar sa te si razgandesti in privinta ei... biggrin.gif
a3des
Nu mai pune si tu paie pe foc, si asa sunt pe muchie de cutit intre ele, tot incerc sa-mi "fabric" motive sa merg pe 1.8T biggrin.gif
BRAC
Hai sa mai pun si eu paie pe foc. In Germania este deja la vanzare Polo GTI cu motor 1.8 T de 150CP. Arata exact ca un Golf GTI mai mic. Am intrat si pe Skoda.de si pe VW.de. Pretul pentru Fabia RS in Germania este cu fix 30 EURO mai mare decat Polo GTI.
E clar ca in Romania GTI va fi mai ieftin dacat RS, iar pana in vara sigur se va lansa si la noi.
DORU
Stii deja parerea mea... si totusi:

Avantaje O1 Sport > pret mai mic, dotari mai bune, clasa mai mare
Dezavantaje > consum mai mare (benzina vs. diesel)

Avantaje Fabia RS > model exclusiv, consum mai mic
Dezavantaje > toate avantajele O1 reprezinta tot atatea dezavantaje pt RS

Oricum, in final fiecare decide cu inima, insa daca mai poti fi rational, incearca sa realizezi 2 aspecte: care din optiuni are valoarea de revanzare mai mare si care este mai practica (vezi concedii, garda la sol, pachet drum greu, etc) arigato.gif
BRAC
Doru cred ca totusi Fabia pierde mai mult la revinzare chiar daca e diesel . Pretul modelului nou e foarte ridicat ,iar la noi piata e reglata jos de tot de bisnitarii care aduc modele cu milioane de km la bord ce se transforma in 70000-80000km. Te intrebi ce-a fost in capul neamtului cand a vandut Sharan cu 110.000 km la un pret de nimic si dupa aceea afli prin interpusi ca la intrare in tara masina avea 700.000km (caz real).
a3des
Zi-mi tu ceva dotari mai bune la Tour Sport, in afara de climatronic.
DORU
Am presupus ca ai personalizat echiparea standard: ESP, air-bag-uri laterale, scaune incalzite, stergator luneta, etc. Tu ai comparat preturile de lista? Eu m-am gandit ca ti-ai personalizat ambele masini si abia apoi ai comparat preturile finale...Deci?
a3des
Bineanteles ca le-am personalizat cu tot ce mi-as putea dori, dar in afara de climatronicul care nu e disponibil la Fabia nu am gasit nimic in plus la Tour.
DORU
Adrian, chiar si numai Climatronic e suficient ca dotare suplimentara. Asta pe langa celelalte avantaje, mentionate anterior. Nu incerc sa te deturnez da la RS, insa consider ca este necesar sa iei in considerare toate aspectele (spatiu interior, portbagaj, valoare de revanzare, etc). Doar folosesti masina si la servici si in concedii. Nu uita de pachetul drum greu, pe care il poti comanda din fabrica la Octi, la Fabia nu.
a3des
Trebuie sa recunosc ca climatronicul ma cam racaie, climaticul e un bullshit (parerea mea). Spatiul interior in fata, unde am sa stau eu, este excelent, ma simt foarte bine in ambele modele, iar in spate nu pot sa spun decat ca este foarte mic la ambele.
Portbagajul imi este arhisuficient pentru viata cotidiana, la fel si pentru eventualele excursii pentru ca sunt un tip practic. Am eu o vorba: cu masina asta nu se vor care saci de cartofi, pentru asa ceva exista dacia care va deveni autoutilitara familiei.
Valoarea la ravanzare... sa-mi spuna mie cineva cat vor valora ambele masini peste 6-7 ani si ii dau o lada de bere daca le nimereste. Nu o cumpar oricum pentru revanzare, vreau sa ma folosesc de ea mult si bine.
Pachetul de drum greu nu l-as pune pe Tour Spor in nici un caz. Este exclus.
Ah climatronicul ala!
DORU
Fiind din clase diferite, spatiul din spate la Fabia este mai mic decat la Octi.
Apoi, dupa 3 ani pretul unei masini scade la jumatate fata de pretul de achizitie, in general. Daca iei masina pt mai mult de 5 ani, atunci procentul scade pana 33%.
Adica, dupa 6 ani, presupunand ca nu vei schimba distributia la nici una si nici nu ti se va strica pompa injectie la diesel (putin probabil pt 90.000 > 150.000 km parcursi in acest interval), vei putea recupera cam aceeasi valoare: la Fabia RS max 7000 euro, daca e bine ingrijita, resp 7000 euro maxim la Octi, daca nu are probleme cu turbina sau altele de genul asta. Asta depinde de cum o utilizezi...
Daca esti convins ca merita sa dai acum 16-18000 euro pe una din ele, asteapta-te la devalorizarea specificata de mine. Insa in tot acest timp te vei bucura de masina...deci ia-ti-o pt tine. Aici vroiam sa ajung... biggrin.gif
a3des
Touche!
Oricare ar fi pana la urma alegerea am sa aleg in asa fel incat sa ma bucur de fiecare kilometru condus biggrin.gif

later edit pt Doru: a ta cati km are si din ce an este ?
DORU
Octavia mea este fabricata in iulie 2002, cod VIN 2003, are 73.000 km in prezent, eu sunt al 2-lea proprietar, am achizitionat-o pe 16 septembrie 2005 la 68.000 km. Pretul platit de mine pt ea primului proprietar a fost 52% din pretul de achizitie de noua, in conditiile in care la asigurarea CASCO mi-a fost evaluata la o valoare mai mare cu 2000 euro decat cea platita de mine. Am luat-o la un pret corect (am negociat cu proprietarul si am obtinut o scadere de 1500 euro din pretul cerut de el).
BRAC
West daca RS-ul mititel este la fel ca asta mare sa stii ca la viteze mici simti destul de bine in scaun denivelarile, mai ales ca asta mititel are ampatamentul mai mic.
DORU
Sorin, la fabia RS suspensiile sunt setate altfel, are motorizare diesel, deci greutate mai mare pe puntea fata. In plus, jantele standard au dimensiune mai mica decat la Octi 2 RS. Nu zic ca nu va simti denivelarile binisor, insa o idee mai confortabila va fi totusi in comparatie cu O2 RS.
a3des
Chiar sa fie mai confortabila FabiaRS decat O2 RS ? Sau nu am inteles eu bine?
DORU
Suspensia specifica unui diesel si dimensiunile mai reduse ale rotilor fac din Fabia RS un auto mai confortabil (insa nicidecum nesolicitant...fizic) decat Octi 2 RS. Asta am spus, da.
a3des
Un alt material interesant (fisierul are 12Mb si are calitate buna) - atentie creaza mancarime in palme si talpa piciorului drept-:
http://www.fabia-vrs.com/downloads/movies/...s_vs_cooper.avi
a3des
Putin accentuat comportamentul subvirator, in rest admiteti ca v-a placut.
BRAC
Da , e interesant! Din punctul meu de vedere singura problema cu modelul asta ,s-ar putea sa ma repet, este pretul piperat . West, la un model de genul asta ce castigi pe linie dreapta pierzi in curbe. Cu toata bunavointa eu ma indoiesc ca RS-ul sta mai bine in curbe decat noul Focus in varianta Sport. La 17500-18000 iti iei un Focus cu performante apropiate. Analizeaza si mai scrie pareri si poate te ajutam si noi un pic cu ideile pe care le avem.
Lucian72846
Salut West , nu as vrea sa influentez cu nimic decizia ta de a achizitiona o Skoda Fabia RS , iar parerile personale sunt subiective . De aceea iti recomand sa efectuezi un drive test cu Skoda Fabia RS . bicycle.gif [/i][/b]
a3des
Nu cred ca am unde sa fac un drive test
DORU
Incearca sa gasesti un forumist sau vreun cunoscut cu o astfel de masina.
a3des
Doru, pana acuma nu am gasit pe nimeni, mi-a scris cineva pe yahoo dar nu eram online, e singura persoana care chiar are acest model.
DORU
Ajunge unul singur...ia legatura cu el si stabiliti intalnirea. Crede-ma, merita drive-test inainte de asa o investitie.
Lucian72846
Fabia RS pentru drive test , numai la AVIA MOTORS gasesti West !
a3des
Sa fie sanatosi e prea lung drumul numai pentru un drive test.
Lucian72846
Daca tu crezi ca este prea departe , sa simti tu masina , sa mergi tu cu ea , atunci sigur nu este cazul sa iei in seama pareri subiective de pe forum . Parerea mea este ca merita sa faci drumul , daca nu cumva gasesti la un alt dealer mai aproape Fabia RS pentru DRIVE TEST !
a3des
Dupa ce am s-o cumpar o sa fie si mai aproape ... drive test
BRAC
@Lucian72846, cum adica pareri subiective? blink.gif
Lucian72846
Simplu BRAC , daca mie sau tie nu ne place o masina , sau un model anume , bineinteles ca nici parerile noastre nu vor fi bune vizavi de acea masina . Nici datele ei tehnice nu ne vor placea daca avem ceva de obiectat .

Ideea era ca trebuie sa se convinga singur de masina , nu din auzite !
Eu unul asa am cumparat masini , nu am tinut cont de alte pareri !

Bafta !
BRAC
Bun,de acum la orice topic recomandam sa se faca un drive test si s-a rezolvat problema (oricum in 99% din cazuri se recomanda printre altele si un drive-test).
Problema este cu un topic de genul:" Vreau sa-mi iau modelul X.. ce parere aveti?" si majoritatea sunt formulate asa.Subliniez "CE PARERE AVETI".
Lucian72846
Nu , putem sa ne exprimam parerile , doar de asta se pun intrebari . Dar nu esti de acord cu mine , ca cel mai bine faci tu un test si te convingi ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.