Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Toyota Corolla sau Skoda Octavia?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2, 3
P A U L
Va citesc de mai mult timp si dupa ce m-am hotarat sa achizitionez si eu o Corolla 1.6 m-am intalnit cu un tip acum care avea una si a zis k e total ne multumit de ea. Probleme cu ambreiajul, consumul, etc. Ultima replica: frate ia-ti octavia sa nu ai nici o grija. Voi ce spuneti? :ban: :ban:
Adi68295
Interesant....
Am si eu un prieten care are o Corolla...de prin 2004.....tipul e super multumit de ea....nu i-a facut absolut nimic,decat benzina si ulei...si are vreo 80mii acum...
Acum nu stiu ce sa zic...probabil ca intotdeauna e vorba de bafta...dar,daca as fi in locul tau,masina asiatica as alege-o,fara discutii.
Toyxen
Ca abereaza! tongue.gif
Legionaru'
Si ce a mai zis? Cumva ca la 100.000 cade tot motorul si trebuie sa il schimbe? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
P A U L
Sincer, nu a spus k va cadea tot motorul dar era foarte dezamagit. Masina spunea k are vreo 68k; Ambreiajul l-a schimbat ce-i drept pe garantie dar tot nu e multumit.
guerilla
se poate sa fie cum zici tu. nici corolla nu e o masina perfecta.
ca sa te edifici insa, pune in balanta plangerile de la octavia si pe cele de la corolla. una e sa zici ca ai un amic care e nemultumit si una e sa vezi 100 de alti oameni care plang dupa service.
iar in definitiv iti cumperi ce iti si place.
Dan52141
eu o am din 2003 ... ~ 50.000 km si nici o problema, sunt super multumit de ea... si acum ma felicit ca nu am luat skoda ... cum aveam de gand.
Totusi dupa parerea mea noua skoda octavia este la clasa avensisului ...
Bogdan54824
Recent, adică luni, am fost în fața aceleași dileme, cu constângerile că nu ne interesau decât motorizări benzină și vroiam ca mașina să poată fi livrată în mai puțin de o lună, deci am comparat 2 configurații existente pe stoc: o Corolla Hatchback Sol Safety Pack 1.6 VVT-i și o Octavia 2 Elegance 1.6 + ESP. În afară de faptul că Octavia are ESPul iar Corolla are 4 airbag-uri în plus (laterale și cortină) în rest dotările sunt similare, fiecare cu mici plusuri și minusuri.
Am întrebat toți cunoscuții, dar cum ne așteptam răspunsurile au fost împărțite, fără o concluzie clară, așa că am luat punct cu punct și am încercat să facem o analiză cât de cât obiectivă și concretă. Atenție, aceasta este o analiză pe un caz particular și probabil incompletă și inexactă, dar noi pe asta ne-am bazat decizia de cumpărare:

Aspect: Octavia căștigă atât la aspect exterior cât și interior, dar asta este evident discutabil.
Siguranță: Deși au aproape același punctaj NCAP modelul Corolla testat avea doar airbag-uri frontale, pe când Octavia testată avea și airbag-uri laterale. Însă Octavia în configurația aleasă de noi avea ESP.
Preț: Octavia este cu 1000EUR mai scumpă (CIP).
Motor: Nu sunt nici expert, nici pasionat dar din câte am citit pe acest forum VVTi-ul de la Toyota este considerat tehnologic superior motorizărilor benzină de la Skoda. Dealtfel stă puțin mai bine și în cifre: 110CP și cuplu 150Nm față de 102CP și cuplu 148Nm la Octavia. O problemă la Corolla ar fi că motorul este cam zgomotos iar insonorizarea nu compensează suficient.
Consum: Corolla iese mai bine cu 9.0/5.9 și un mediu de 7.0 față de 9.8/5.7 și un mediu de 7.2 la Octavia.
Spațiu: Aici Octavia stă mai bine, evident și datorită dimensiunilor mai mari. Iar la capitolul portbagaj câștigă la o distanță foarte mare: 560l față de 310l la Corolla.
Garanție: Octavia are 2 ani fără limită de km. Corolla 3 ani sau 100.000km. Am considerat Corolla câștigătoare pentru că în mod cert nu o să facem 100.000 km în 3 ani.
Costuri postvânzare: Reviziile la Corolla am fost informat că sunt în jur de 300 -350 RON, la Octavia sincer nu știu, pur și simplu am uitat să intreb și nici dintr-o sumară căutare pe forum nu am găsit.
Fiabilitate: După statistici Corolla se întoarce mai rar în service dar piesele costă mai mult.
Service: Din câte am citit service-ul Toyota este unul dintre cele mai ok de pe la noi, cât despre Skoda, deși există variante există și foarte, foarte multe plângeri.

Noi am ales Corolla, acum tu trebuie să iei decizia pentru tine. smile.gif
Sincer cred că este o decizie foarte grea, mașinile fiind foarte apropiate și amandouă în mod cert bune. Noi nu am găsit nici un motiv care să descalifice în mod clar pe una dintre ele. Am văzut multe, eram pe punctul să cumpăram altceva decât una din cele două, dar până la urmă cred că am făcut alegerea potrivită pentru noi în acest moment. 'Om trăi și 'om vedea.
P A U L
Avand in vedere ceea ce spune Adi, lasand la o parte biggrin.gif lui Tuca, dar citind cu atentie pe Guerilla, Dan si mai ales analiza lui Bogdan revin la decizia initiala cu TOYOTA pentru ca si eu consider ca o masina japoneza e totusi o masina japoneza. Vorba ceea:"pe lumea asta sunt 3 feluri de masini, masini germane, masini japoneze si altele". Oricum raman pe receptie poate mai apar si alte pareri ...
Skywalker
Eu votez pentru Toyota Corolla, am inteles ca si nemtii le voteaza ca fiind cele mai fiabile masini produse in ultima vreme.
Acum la toate masinile noi piesele costa multi bani, deh tehnologia, daca se schimba consumabilele la timp toate vor avea viata lunga mai putin directia, suspensii ca avem drumuri proaste si inevitabil va ceda odata.
_Constantin_
E blasfemie sa pui octavia si avensis in aceiasi oala. sunt clase diferite.
cea mai scumpa octavia costa cat cel mai ieftin avensis.
Cel mai scum focus costa cat cel mai ieftin mondeo si asa mai departe.
Skoda e masina buna dar Corolla are in spate o companie recunoscuta mondial pt fiabilitate si multumirea clientului.
Decizia este a ta. Sa stii ca eu am inclinat intre Octavia Elegance si Avensis 1.6 sol si am luat avensis. Cei de la skoda m-au enervat ca erau prea sigur ca imi vand masina in schimb cei de la Toyota au avut rabdarea sa imi prezinte masina. La skoda nici vorba de drive-test, diverse scuze pe cand la Avensis am facut pana azi 3( masina vine sapt viitoare tongue.gif).
Am mers si cu Corolla, e mai mica decat octavia dar si mult mai ieftina cu o echipare mai bogata.
Daca ai pana in 90Kg si maxim 2 copii ia Corolla si daca se intampla ceva beneficiezi de acei pretiosi 3 ani de garantie INTEGRALA.
Multa bafta si vrem pareri dupa ce o iei.biggrin.gif
Arheopterix
Toyota Corolla este unul din cele mai longevive nume in industria auto.
Gasesti o Corolla oriunde in lume.
Skoda in afara de Europa,nu cred ca a mai auzit cineva de ea.
M A R I U S
Blasfemie e si sa pui in aceesi oala Toyota cu Skoda......Toyota e number one iar Skoda e......o copie destul de nasoala a lui VW.Du-te cu incredere pe Corolla, chiar daca e la sfarsit de drum,oricum pana la anu nu cred sa apara noul model.Eu sunt foarte multumit de masina dupa 60000km,revizii max. 7mil,service OK,nici o problema.Daca optezi pt benzina ia motorul de 1.6 ca asta de 1.4 e putin cam slab( chiar daca la 97cai face fata onorabil)
Ovidiu67601
Paul, dupa cum vezi toata lumea iti recomanda cu caldura Toyota, desigur acelasi lucru il fac si eu. Decizia iti apartine, nu incerca sa te iei dupa consultantii de vanzari de la Skoda sau Toyota, caci ei incearca sa-si vanda marfa cum pot ei mai bine.Ia in calcul toate raportarile si topurile auto din Europa si intreaga lume.Atunci te vei convinge singur de alegerea care trebuie sa o faci.Bafta.
Mumu
Nu incape nici o indoiala-Toyota
ncristi
QUOTE
E blasfemie sa pui octavia si avensis in aceiasi oala. sunt clase diferite.


Fratilor, suna ca un raspuns dat pe un forum auto din orientul mijlociu...sunt doar niste masini...in 3-4 ani or sa ajunga la fiare vechi blink.gif
guerilla
ca posesor de toyota declar ca incepe sa-mi fie rusine de inversunarea cu care unii sustin aceasta marca. incepe din ce in ce mai mult sa semene cu ce fac cei cu vw. bleah. :ban:
madalina
QUOTE(Constantin69575)
E blasfemie sa pui octavia si avensis in aceiasi oala.


BLASFEMÍE s.f. (Livr.) Defăimare a religiei, a dogmelor și a obiectelor de cult; defăimare a lucrurilor sfinte; hulă (sursa dexonline.ro)

Am o Toyota, sunt foarte multumita de masina, dar de aici si pana a considera ca nu are nici-un defect si este un obiect sfant e o mare deosebire. Lasati fanatismul, fiti rationali sia duceti argumente logice.
Impulse
Sa nu exageram in comparatii folosind cuvinte pompoase! Din cate vad toti care te sfatuiesc sunt posesori de Toyota si doar nu era vreunul sa zica ”ia-ti Skoda”.
Eu am un prieten care a avut o Corolla si care la 100.000 km a inceput sa manance 1 litru de ulei la ~400km. S-a plans la fabricant si tot l-au taraganat ca pe un nimeni dintr-o parte in alta. Daca erau seriosi trebuiau sa schimbe motorul cat mai rapid si discret posibil. Spre norocul lui masina i-a fost furata si se pare ca rugaciunile i-au fost ascultate intrucat nu a mai fost gasita niciodata. Si vorbesc despre occident nu despre Romania unde service-ul inca lasa de dorit si clientul este important pana cand ii vinzi masina dupa aceea Dumnezeu cu mila…
Deci sa nu exageram. Probleme se ivesc si la case mari.
Nu este nici unul care le are pe amandoua si sa spuna care este mai buna.
Sa nu uitam ca Skoda detine un loc fruntas pe podiumul calitatii. Poate ca un portbagaj aproape dublu la capacitate este un factor important pentru colegul nostru. Poate doreste sa o tina pe o perioada mai indelungata si doreste o piata mai larga de piese de schimb care sa fie mai ieftine si acces la o retea service mai bine pusa la punct asa cum o are Skoda. Cand cumperi o masina cumperi si servisarea, element deloc neglijabil.
La urma urmei du-te tu si incearca-le pe amandoua pentru ca este important cum te simti tu in ea si care te atrage mai mult. Perceptia personala trebuie sa fie factorul determinant nu influenta exterioara.
James Kilowatt
QUOTE(Constantin69575)
E blasfemie sa pui octavia si avensis in aceiasi oala. sunt clase diferite.
..............................
Sa stii ca eu am inclinat intre Octavia Elegance si Avensis 1.6 sol si am luat avensis.
....................................



Curata blasfemie... iar tu, ereticule, desi stii ca e blasfemie, si tu le-ai pus in aceeasi oala cand cautai masina biggrin.gif

Intr-adevar, octavia e clar mai spatioasa, insa corolla e mai performanta. Motorul de pe octavia, e vorba de MPI sau FSI?
Arheopterix
Faptul ca "acea" Corolla a inceput sa manace ulei,poate a fost "maltratata".
Eu nu sunt posesor de Toyota si nu am fost niciodata.
Stiu ca toata familia mea din State are aceasi masina-Toyota Camry.
Parca sunt pe vremea lui Ceausescu cand erau disponibile 2 masini...
Una circula din 88 si are 300.000 mile,posesorul (arhitect in Beverly) nici nu se gandeste sa o schimbe.
La inceput credeam ca oamenii sunt prosti dar m-am convins ca e cea mai fiabila masina.
M A R I U S
Realitatea e ca in RO Skoda vinde cam de 3 ori mai mult decat Toyota,datorita mentalitatii romanului( sa fie nemteasca,ieftina si obligatoriu TDI);in aceste conditii e normal sa fie mai multe probleme la Skoda( ca si la Renault de altfel).Problema cred ca se pune cat la suta din masinile vandute au probleme?Sunt si eu f curios cati posesori de Toyota de pe acest forum(si suntem destui) au avut probleme reale cu masinile?Spuneti, fratilor, fara rusine poate cade si mitul asta cu fiabilitatea.....
guerilla
da, dar nu aici ci pe aria dedicata pentru toyota.
_Constantin_
Vad ca "blasfemia" mea a iritat multa lume. Cuvantul a fost folosit la cel mai figurat sens si nu cred ca era nevoie de o explicatie de dex.
Am avut in vedere si O2 si Avensis dar asta nu inseamna ca le-am incadrat in aceiasi clasa, poate doar de pret.
Masinile se aleg cu sufletul nu dupa niste date tehnice si zic ca fiecare sa aleaga ce-i starnestre mai mult simturile.
Peace and love.
madalina
Numarul de probleme se raporteaza la aceeasi uniate de masura, nu lanumarul total de masini vandute (problema x intalnita la z masini din 100 sau dintr-o mie).
Arheopterix
Cred ca cuvantul "blasfemie" e cam mult...si exagerat.
Romanul a fost spalat pe creier ca masina Germana e cea mai buna si fiabila.
Asa am fost si eu.
La noi in tara cu aceasta mentalitate si aberantele taxe vamale au dus la aceasta dezinformare.
Mentalitatea se schimba totusi destul de repede,o vad in jur .
Vecinul meu a schimbat Octavia cu Nissan,Varul Meganul cu Suzuki Grand Vitara (la sfatul meu cei drept) un prieten Seatul Cordoba cu Forester ,si vad oameni care au renuntat la Mercedes ptr un Lexus sau Infinity.
E numai o chestie de timp.
Impulse
Ce imi place mie ca atunci cand a e existat o problema mare si serioasa la masina hop, "a fost maltratata". Da a fost sa stii, a maltratat-o cu ulei bun, cu service regulat si tot tacamul asa cum ar trebui sa faca un om constiincios si care tinea la ea ca era masina lui. Cand au aparut probleme Toyota i-a intors fundu'.
Cel din State poate ca iubeste masina dar ma indoiesc ca o tine doar pentru ca este fiabila... Sa fim seriosi... noile modele incanta pe toata lumea iar cand iti permiti o schimbi oricat de fiabila ar fi. Si eu m-am folosit de o Honda de 20 de ani dar este incomparabila cu ceea ce este acum pe piata ca nivel de tehnologizare si echipare si pana la urma era totusi un harb. In plus unei Camry din 88 ii lipsesc destul de multe in comparatie cu modelele actuale. in 15 ani tehnologia auto a progresat uluitor de mult. O fi masina fiabila dar pana la a trage concluzii din astea este drum lung.
O fi schimbat romanul mentalitatea in timp dar nu toata lumea "se da cu turcu'". Fiecare sa isi ia ce doreste insa afirmatii de genul "romanul a fost spalat pe creier" nu denota nici ca detii adevarul absolut si nici ca ti-ai schimbat mentalitatea in mai bine ci din contra. Indiferent de ce vezi tu in jur poate vei incerca sa schimbi putin atitudinea asta jignitoare. E numai o chestie de timp.
James Kilowatt
OFFTOPIC

QUOTE(Impulse)
in 15 ani tehnologia auto a progresat uluitor de mult.
.


Eu nu sunt de acord cu chestia asta.... chiar am provocat pe alt topic (am uitat care blush.gif ) pe toata lumea sa enumere marile inventii din domeniul auto de la razboi incoace, si inventii cu adevarat mari le numeri pe degete. Mai sunt cateva imprumutate din alte domenii cu multa intarziere. Daca comparam evolutia auto cu cea a electronicii, informaticii, matematicii, fizicii, aviatiei (pe 50 ani, e drept, nu pe ultimii 15, cu aviatia) industria auto e un dinozaur... Nici macar in domeniul fiabilitatii nu s-a progresat extraordinar in ultimii 15 ani.,
Impulse
@ krysty: sunt surprins de atitudine. Credeam ca aici exista un oarecare respect vis-a-vis de forumisti si alegerea lor. Si atunci cand sustii ca o idee este adevarata o faci tot din punctul tau de vedere, adica subiectiv. Faptul ca tu esti de acord cu ideea conform careia "toti romanii sunt spalati pe creier" ma dezamageste profund. Ma rog ... no comment. :hmmm:
Termenul "de origine" nu inseamna nimic. Rezultatul final si fiabilitatea produsului conteaza.
Nu toata lumea se bazeaza pe principii in deciziile sale. Mai sunt si care gandesc diferit si implica si senzorialul. Principiile sunt total diferite de propriile perceptii, gusturi, dorinte, etc.
Eu am mai spus ca trebuie sa moara toti marii constructori germani si englezi ca eu sa ma uit in curtea orezarului.
Sunt foarte multi "spalati pe creier" care isi cumpara BMW, Mercedes, Porsche, Audi, Jaguar, etc. Din partea mea sa isi ia fiecare ceea ce doreste; important este ca el sa fie multumit. Dar impresiile, gandirea, perceptiile, deciziile, difera de la om la om asa ca pastreaza-le pentru tine, nu imi impune mie mentalitatea ta si nu ma incadra in tipare elaborate de tine. Asta nu dovedeste o gandire liberala ci din contra... Tu sa fii sanatos cu alegerea facuta, ca pe mine nu ma intereseaza nici ce conduci si nici ce te-a determinat sa iti iei acea masina insa am pretentia sa imi respecti decizia luata iar daca nu iti convine sa te abtii de la catalogari atata timp cat nu tu ai ales-o -deci nu e pentru tine-, nu tu ai platit-o, nu tu o conduci!

@ MR
Am vazut topicul mult disputat. Sa iti dau cateva exemple de la BMW: AC nu este totuna cu Klima. Xenon, Active steering, sensor solar, senzorul de umezeala, Night Vision, Adaptive Headlights, HiFi System Professional LOGIC 7 Audio System, Starting Assistant, Active Cruise Control, Standard Run Flat Tyres, On-board diagnosis, Drivelogic, EDL, CoMfort Acces, etc. Chiar daca unele le gasesti tu in alte domenii si mi le vei justifica ca provenienta sa nu uitam ideea de baza: modelele mai vechi (nu mai vorbesc de acum 15 ani) nu au asa ceva.
Arheopterix
Nu vreau sa iau apararea lui Toyota,dar totusi poate fi posesorul sigur de faptul ca uleiul i-a fost schimbat?Ca era original?A respectat indicatiile de a nu depasii o anumita turatie in primii x km?
Si apropo,Jaguarul e de fapt Ford.
Impulse
QUOTE(Arheopterix)
Nu vreau sa iau apararea lui Toyota,dar totusi poate fi posesorul sigur de faptul ca uleiul i-a fost schimbat?Ca era original?A respectat indicatiile de a nu depasii o anumita turatie in primii x km?
Si apropo,Jaguarul e de fapt Ford.


Colega, citeste un pic mai sus si vezi ca am dat detaliile dar se vede treaba ca mi-ai raspuns din inertie sau probabil din cauza preconceptiei pe care o ai vis-a-vis de marca respectiva.
Uleiul era schimbat de dealerul Toyota (si nu vorbesc de un dealer Romania unde te fura mecanicul) si era schimbat la timp. Si ce ulei original? blink.gif Ce importanta are ca este Aral sau Mobil? In reprezentanta se pune numai ulei recomandat de producator si acreditat. Masina avea 100.000km ce turatie sa respecte? te referi la rodaj? Este un baiat linistit, in fapt este un mocanau ca ma si scoate din sarite cateodata cu calmul lui. Oricum, masinile din ziua de astazi nu mai sunt Dacii in care nu trebuie sa iei 4 persoane in masina pana la 5000km si sa nu depasesti 3000RPM iar dupa aceea sa mai strangi suruburile la chiulasa. Masinile de astazi sunt deja rodate, gata de lucru, deci observatia ta este arhaica.
Si sa nu uit: mai stiu o Toyota care papa ulei dar asta este mai rezonabila... blush.gif

Si apropo, Jaguarul apartine de Ford dar nu este Ford. Ford nu prea se amesteca in companiile pe care le detine si stie sa le pastreze identitatea.
Mazda si Range Rover apartin si ele de Ford dar nu are nimic una cu cealalta.
Jaguar este o firma de lux care are o calitate in lucrari si chiar daca exista anumite probleme are o imagine bine conturata in segmentul de lux din care face parte. Sa nu judecam lucrurile din prisma proprietarului...
Si VW detine Lamborghini, Bugatti si Bentley dar nu este aceeasi macaroana. blush.gif
Arheopterix
Sincer,am avut in 92 un Jaguar Souveraign din 89.
Acum 2 ani am condus un x type.
Nu semana cu nimic cu vechiul Jaguar.
Mai degraba era un Mondeo mai sofisticat.
Dar sa ne intoarcem la topic.
Repet,nu am Toyota ,nu sunt fun al marcii,nu am avut niciodata una,dar ii acord respectul cuvenit fiabilitatii iesite din comun .
Sigur mai gresesc si ei,dar mult mai putin ca altii.
guerilla
impulse, ca sa fiu la obiect in primul rand - corolla amicului tau a fost produsa intre 2000 - 2002 iar consumul de ulei este un defect de fabricatie binecunosct pentru o anumita serie de corolla. faptul ca dealerul nu a respectat asta tine de alte lucruri. cert este ca masinii ii trebuia schimbat motorul pe garantie sau postgarantie.
acelasi lucru s-a intamplat si cu o anumita serie de avensis.
off topic - nici krysty si nici altii de pe aici nu se crizeaza cand aud de porsche, jaguar (care nu prea are in clin cu germania) sau etc. ci de alte anumite marci germane. daca nu traiesti in romania n-ai de unde sti sindromul diesel tdi. faptul ca tu explodezi si jignesti de fiecare data cand cineva nu iti impartaseste parerile ma face sa nu mai cred deloc in obiectivitatea ta. este ultimul meu mesaj pe care ti-l adresez. de acum vei fi pe ignore total. si recomand si altora (subiectivitate deh) sa faca acelasi lucru pana cand vei incepe sa comunici la alt "level".

ah.. si am uitat: am si toyota am si skoda. iar recomandarea mea este pana una alta toyota.
Impulse
guerilla a scris:
QUOTE
da, dar nu aici ci pe aria dedicata pentru toyota.

Pai unde sa punem domnule super admin problemele pe care le mai cunoastem daca nu in aria in care un coleg doreste sa afle lucruri despre cele doua masini? Initiatorul topicului asta si doreste. Am fost cumva off-topic? Nu suntem la "Versus"? blink.gif Pai ce facem, aducem osanale Toyotei? Cum ramane cu moderarea impartiala?


guerilla a scris:
QUOTE
off topic - nici krysty si nici altii de pe aici nu se crizeaza cand aud de porsche, jaguar (care nu prea are in clin cu germania) sau etc. ci de alte anumite marci germane. daca nu traiesti in romania n-ai de unde sti sindromul diesel tdi. faptul ca tu explodezi si jignesti de fiecare data cand cineva nu iti impartaseste parerile ma face sa nu mai cred deloc in obiectivitatea ta. este ultimul meu mesaj pe care ti-l adresez. de acum vei fi pe ignore total. si recomand si altora (subiectivitate deh) sa faca acelasi lucru pana cand vei incepe sa comunici la alt "level".

ah.. si am uitat: am si toyota am si skoda. iar recomandarea mea este pana una alta toyota.


Din cate se observa jignirea nu a aparut nicidecum de la mine. Te rog sa recitesti tot threadul. Eu nu consider "spalat pe creier" o persoana care a ales o masina germana datorita propriilor criterii. Ii respect decizia si sunt dator sa i-o respect asa cum si eu cer sa imi fie respectata. Nu exista postare de-a mea in care sa ii clasez pe unii si pe altii intr-un singur sablon datorita preferintelor in masini. Arata-mi te rog pasajul in care am jignit. Nu este prima oara cand maniera ta de moderare lasa de dorit! Cred ca obiectivitatea ta este cea care are nevoie de retusari nu a mea. Eu nu sunt un element al moderarii si nici nu cred ca as putea fi impartial din anumite puncte de vedere. In cazul tau insa altfel stau lucrurile si exista asteptari. Dar nu este prima oara cand esti impotriva-mi si zau daca imi pasa. Eu insa nu ma cobor la acel "level' de a sugera celorlalti colegi de pe forum cum si pe cine sa respecte. Cred ca fiecare dintre noi are propria identitate, gandire si putere de discernamant si nu trebuie sa i se sugereze ce sa faca si ce nu. Faptul ca sub nick se afla un titlu virtual nu iti da nici un fel de credit de a impune altora propria gandire. Nu esti elementul gravitational dupa care trebuie sa ne ghidam cu totii si prin urmare actionam in consecinta.

Pastreaza insa recomandarile pentru tine personal si abtine-te de la comentarii de prisos! Nu ma intereseaza opinia ta in ceea ce ma priveste!
Nu iti place nu citesti, nu ma agreezi nu ma bagi in seama. La fel procedez si eu cu cei care imi produc repulsie. Nu am nevoie de aprecierile tale si nici nu sufar ca nu le primesc. Iti respect parerea, iti respect decizia, actioneaza in consecinta insa nu o fa murdarind pe altul. Nu ti-a cerut nimeni sa explici ce anume sta la baza deciziei tale si nici nu cred ca este de interes national.
Puteai insa sa te rezumi la ultima propozitie si sa o dezvolti invocand motivele care te-au determinat sa alegi Toyota intre cele doua.

In alta ordine de idei, nu am incadrat Jaguar la germane dar daca tu doresti sa pui pe seama mea ceva ce nu imi apartine da-i drumul. Important este ce crede cel care citeste nu ceea ce spui tu. De aceea suntem oameni si de aceea avem ratiune. De aceea alegem fiecare dupa propriile criterii si nu dupa principii.

Sanatosi sa fim!
cosmin45741
corolla este fara doar si poate o masina fiabila, dar nici cu octavia nu mi-e rusine. am un prieten cu o octavie din 2002 tdi care in 80000 km nici macar placutele de frana nu le-a schimbat. si mai stiu suficiente cazuri (masini care au trecut de 150k km pe drumuri din RO fara probleme majore si frecvente)..
daca fiabilitatea ar fi principalul motiv de alegere al corollei atunci in fata octaviei are un adversar f. serios...
sa va spun insa unde pierde...estetic, design-ul corollei este discutabil. in plus este un model la sfarsit de cariera, in timp ce octavia 2 este un model relativ recent, calitatea fabricatiei e mai buna la skoda (cel putin dpdv al interiorului) iar apropos de spatiul oferit, nu mai intra in discutie cine castiga detasat...iar apropos de servisare, aria de raspandire a skodei este mult mai buna decat a toyotei...

asa ca intre cele 2 eu as alege octavia, desi nu cred sa fie la acelasi pret (corolla cred ca e mai ieftina)...

offtopic: fenomenul tdi a fost prezent in Ro, fara doar si poate, dar s-a "adresat" in special la masinile sh. au fost si sunt in schimb prezente si alte fenomene, gen megan sau clio symbol sau peugeot 307 sau logan si mai spuneti voi... dar daca astea sunt preferintele romanilor, nu inseamna neaparat ca sunt "spalati pe creier"...coincid in mare parte cu preferintele altor europeni...
BRAC
Pentru ca sunt atatia sustinatori declarati Toyota eu ma declar sustinator Skoda(in cazul concret) . In primul rand mi se pare o prostie sa cumperi o masina care este la final de viata. Un model nou aparut dupa 2-3 ani incepe sa ti se para asa si asa. Pe mine designul Corollei ma lasa rece de cel putin 2-3 ani. La motorizarile mai mari de pe OII nu gasesti echivalent pe Corolla (acest lucru ar trebui sa-ti spuna ceva in favoarea Skodei :platforma mult mai buna si de aici... tinuta de drum mai buna etc.). Portbagaj de 310l incepi sa gasesti la clasa mica !!! Ar trebui sa stii ca un geamantan normal nu-ti incape. Pentru o utilizare medie de 4-6 ani si 100.000-150.000 km nu vad rostul sa discutam de fiabilitate.
Mihai63349
@ Impulse

Formularea "spalat pe creier" se vede ca te-a turat rau de tot. Vreau sa-ti atrag atentia ca nu-ti e adresata tie sau altora care sunt in general documentati si care pot emite pareri competente in domeniul auto.
Ea se refera la marea masa, care sunt convinsi, de pilda, ca Octavia e totuna cu Passat-ul, sau ca cineva si-a luat masina pe benzina pt. ca n-a avut bani de-un TDI.
Si aici, autorul formularii de sus are dreptate. Romanul de rand este mai putin interesat de rafinamentul unui motor, atata vreme cat consuma putin combustibil si este pus pe o masina (pe care el o considera) nemteasca. Si aici ar intra, spre exemplu, Freelander (cea mai proasta masina pe care am avut-o), in schimb, n-ar prea intra, in opinia multora, Seat-ul.
Xalanx
QUOTE(Impulse)
Important este ce crede cel care citeste nu ceea ce spui tu. De aceea suntem oameni si de aceea avem ratiune. De aceea alegem fiecare dupa propriile criterii si nu dupa principii.

Sanatosi sa fim!


Eu fiind cel care citeste, acord credibilitate amicului Guerilla. Asta dupa ce am citit o multime de posturi de-ale tale, de-ale lui si de-ale altora. O mare parte din ce scrii tu reprezinta justificari ale bunelor tale intentii ("Nu eu am fost cel care a inceput", etc.). Pe de alta parte, am o ferma convingere ca daca-l intreb pe Guerilla care sunt bubele la Corolla nu-mi va spune ca "there can be only one si aia e coyota" (sic!) wink.gif

Din proprie experienta (de asemenea, combinat cu diferite surveys) pot sa-ti spun ca toyota este totusi peste Octavia ca fiabilitate. Daca asta e de dorit, atunci Toyota castiga clar. Daca e vorba de alte criterii, sa zicem capacitatea portbagajului - Octavia castiga.
M A R I U S
Ce tot insistati atata pe capacitatea portbagajului?Ce,vreti sa carati cu masina saci de ciment?Luati-va fratilor golan ca ala are ditamai tarlaua de portbagaj....Nu vi se pare suficient capac. de 430l de pe Corolla Sedan?Va spun eu ca este arhisuficienta chiar si pt 4 persoane cu bagaje cu tot.....dar cine vrea sa puna in spate 2purcei,3 catei si vreo 2-3 saci de cartofi sa-si ia cu incredere Octavia.........
Mihai63349
Nu insista nimeni. Dar, daca ala ramine ca si criteriu de departajare, nu-i totuna 560 l cu acces f. bun sau 430 l cu acces "decupat".
BRAC
Nu-i la fel . E o diferenta destul de mare dintre utilitatea unui portbagaj tip Skoda si un porbagaj de limuzina in trei volume.
DORU
Desi e Versus, aici s-au discutat in general aspectele generale si mai putin cele tehnice.
Nu zic ca aspectele post-vanzare, imaginea, resp problemele legate de garantie sau fiabilitate nu sunt importante, dimpotriva. Insa cred ca obiectul topicului ar trebui sa fie intre doua modele si motorizari clare.
Si, in cele din urma, un drive-test spune mai multe decat cele N pareri ale noastre...Sunt destui cei care cumpara o masina cu inima... logica disparand in ceata. Nu acesta este scopul, insa concret vorbind nu vad obiectul topicului clar definit. arigato.gif

P.S. De foarte mult bun-simt cateva remarci de aici...
_Constantin_
Ma bucur enorm ca raspunde in sfarsit si eu posesor de Skoda. Marul discordiei aici a fost Corolla sau Octavia. Eu zic ca nu se pot compara decat prin clasa in care sunt incadrate dar corolla e un hot Hb iar Octavia e o abordare intre sport si confort la o berlina. Nu ma bag la preturi ca asta pana la urma e o problema personala dar desi sunt un multumit posesor de toyota nu as alege Corolla in detrimentul unei Octavia. Pt 2000 euro in plus iei Octavia cu dotari de Avensis. Pt un familist eu zic ca Octavia e mai potrivita dar pana la urma depinde de cat de mari sunt si posesorii, nu are rost sa iei ditai masina daca ai 1.70 si 80 kg.


Va rog nu ma certati, e doar o parere, asa cum a zis cineva Toyota nu e perfecta si nici Octavia.

Comentariu la ce a scris colegu cu Skoda: Daca alegi o masina folosind logica nu-ti va placea, ii vei gasi tot timpul hibe si o vei apara folosind argumenetele producatorilor. Eu pot sa apara si Octavia si Avensis cu sufletul ca le iubesc pe amandoua la fel de mult.

PS va implor nu ma certati. biggrin.gif
Mihai80
Salut,

Dupa 30 de minute cat mi-a luat sa citesc acest thread, m-am hotarat sa imi spun si eu parerea!

Dintr-un versus Octavia - Corolla, in general, s-a ajuns la a compara doua lucruri: Fiabilitatea si Marimea portbagajului.

Fiabilitatea:
Daca veti citi posturile mele veti vedea ca eu am avut si mai am probleme cu a mea Corolla. Asta problema nu a imobilizat masina in service (pana acum). Am observat ca fiabilitatea face trimitere directa la motor (cati KM tine, cat ulei mananca (asta se rezolva destul de simplu prin schimbarea segmentilor) si la suspensii, dar eu as pune pe tapet si probleme legate de urmatoarele: s-a ars becul, nu mai merge butonul de ridicare/coborare geamuri, inchiderea centralizata a cedat, a inceput sa scartie hayonul, sezutul scaunului a capatat o forma de U adancit, usa soferului scartie etc. Toate aceste "problemute" nu fac altceva decat sa imobilizeze masina in service pentru reparatii ==> timp pretios pierdut, stres mai mare.

Marimea portbagajului:
Nu am simtit absolut niciodata ca mi-ar trebui un portbagaj mai mare. Am fost plecat in Grecia 14 zile cu 4 insi in masina. Toate bagajele au intrat in portbagaj.
Mi se face sila cand vad ca marimea portbagajului a ajuns benchmark pentru masini. In cazul modelelor mini/micro/pico, da acolo conteaza.
Ma bucur ca aceasta frenezie nu a atins pe toata lumea. Martori imi sunt cei care cumpara Smart. Bravo lor!
Probabil ca daca s-ar face Lada cu portbagaj de 700 litri, s-ar umple soselele Romaniei cu ele.
Ca o paranteza:
Ma uitam, in drum spre servici, la masinile din jurul meu, dar si la mine insumi. Pentru a transporta o persoana din pct A in pct B, trebuie sa "caram" dupa noi un obiect care ocupa de 10 ori mai mult spatiu decat ar fi necesar pentru a satisface aceasta nevoie...
Am incheiat paranteza!

Cele bune,
Mihai
James Kilowatt
Totusi tu ai sedan, care are un portbagaj corect, oricum peste 400L. Daca nu te-a interesat aspectul, de ce n-ai luat hatchback-ul?

Eu am doua masini cu portbagaj mic (seatul e mica masina cu totul, iar nubira e hatch si am si pierdut destul de mult spatiu cu GPL-ul, spatiul util ramas fiind comparabil cu Ibiza) si pot spune ca uneori e enervant. Mergi la aeroport sa zicem sa-ti astepti amicii si trebuie sa stea cu bagajele in brate, mai ales ca unii pentru 3 zile cara 4 tinute de seara, sau pleaca de la premiza ca nu s-a inventat apa calda si masina de spalat si iau haine pentru o luna...

Eu zic ca pentru o excursie la munte cu 4 persoane, doua corturi, un gratar, o lada frigorifica si doua lazi de bere pentru rehidratare seara dupa traseul zilei trebuie macar un portbagaj de 450L smile.gif

Cu excursia in strainatate e mult mai simplu, mai ales vara: Pasaport, bani/carte de credit, cateva obiecte personale si atat.. se poate merge si cu smart-ul, daca nu iei frigiderul cu tine, sau paltonul in Grecia in iulie smile.gif
BRAC
Ai perfecta dreptate MR...
V56465
Bun gasit tutoror...

Interesante parile si discutiile uneori in contradictoriu :boxing: :bandit: :bandit: :bash: (mai ales ca de la ceva bun se ajunge la cu totul altceva sau la la a compara lucruri poate printre ultimile care ar trebui sa inflluenteze luarea unei decizii).

Parerea mea este ca lucrurie trebuie gindite, judecate per ansamblu. Si apoi gusturile nu se discuta. F importante sint si puterea si motorul unei masini, dar si gabaritul si volumul portbagajului (mai ales daca ai familie.. si eu o am!! nu va spun ce inseamna sa pleci -mai ales acum cind sint inca mici - cu tot tacimu' dupa tine, cu bucatarie, cu haine cu biciclete, cu jucarii etc etc etc).
Conteaza si banii pe care ii dai (te intinzi cit iti e plapuma) dar si consumul si apoi servisarea. Piesele de schimb dar si siguranta si confortul pe care til le o fera o masina. Si optionalele deasemeni.
Dupa cum spuneam gusturile nu se discuta.

SCUZE pt OFF TOPIC... care este diferenta dintre hatckback (break????) si sedan(berlina)? Doar de forma si capacitate??? :angel:

Si ca sa fiu ON TOPIC, si oarecum "impaciutor" mie imi plac amindoua la fel de mult. Initial (interesant traseul; si asta se intimpla in urma cu vreo 10 ani) m-am uitat in curtea celor de la peugeot (aveau modelul 405 care-mi placea) apoi am trecut in curtea celor de la skoda, pentru o perioada bunicica. Si dupa indelugi cautari am ajuns in curtea celor de la Ford.

Acum sigur ca orice masina nu e perfecta si are + si - sale. Si apoi mai e si chestia de bafta, norocul sau ghinionul fiecaruia. TOTUSI, faptul ca Skoda e asociata calitatii germane (mai ales dupa preluarea lor de cei la vw) spune destule. Pe de alta parte inclin si eu sa cred, cum s-a mai spus pe aici, ca doar in Europa (de est, in special) skoda are succes, in vreme ce masinile japoneze... cam pe peste tot.

Si totusi... daca ar fi sa fac din nou o alegere... as alege o masina japoneza... arigato.gif
Mihai63349
Diferenta dintre hatchback, sedan si break este data chiar de ... forma si capacitatea portbagajului wink.gif . Uneori si de ampatament.
Cand ai familie si copii mici, ideal e break-ul; cand esti singur, ideal e hatch-ul; cand esti din piata emergenta, ideal e sedan-ul. biggrin.gif
Dan52141
QUOTE(Mihai80)
Salut,

Fiabilitatea:
dar eu as pune pe tapet si probleme legate de urmatoarele: s-a ars becul, nu mai merge butonul de ridicare/coborare geamuri, inchiderea centralizata a cedat, a inceput sa scartie hayonul, sezutul scaunului a capatat o forma de U adancit, usa soferului scartie etc. Toate aceste "problemute" nu fac altceva decat sa imobilizeze masina in service pentru reparatii ==> timp pretios pierdut, stres mai mare.

Marimea portbagajului:
Nu am simtit absolut niciodata ca mi-ar trebui un portbagaj mai mare. Am fost plecat in Grecia 14 zile cu 4 insi in masina. Toate bagajele au intrat in portbagaj.
Mi se face sila cand vad ca marimea portbagajului a ajuns benchmark pentru masini.
Cele bune,
Mihai


La Corolla mea acum cateva luni dupa fix 3 ani cand a iesit din garantie s-a ars becul de la faza, fata stanga ... sad.gif ... am fost foarte suparat, zic toyota si sa ti se arda becul .... hmmm ... dar a fost o frustrare de moment smile.gif dupa 3 ani sa ai probleme doar cu un bec zic ca este destul de rezonabil.

Despre portbagaj ... super multumit, nu am avut absolut niciodata probleme.
Dupa parerea mea sedanul este mai frumos decat un hatch ... dar asta este chestiune de gust.

Imi place si skoda dar raman la impresia mea ca ar trebui comparata cu Avensis si nu cu Corolla.

Toate cele bune.
Obuzel
Din pacate singurul care nu a raspuns aici a fost cel care a pornit topicul. El a pus intrebarea si pe urma toata lumea s-a infierbantat.
Ce pot eu sa zic dupa 4 masini utilizate personal si inca vreo opt pentru care raspund (si acestea schimbate in timp).
Fiabilitatea:
- e o poveste care suna bine, cand ai probleme cu masina te gandesti la ea, cand nu - ti se rupe. Sa ridice mana sus acel adintre noi care a cumparat masina pentru fiabilitate.... Masina o cumperi pentru nevoi, pentru inima si pentru ca asa vrei (cam acelasi lucru cu inima). In zilele noastre am constatat ca diferenta de fiabilitate a masinilor e f. mica, hai fiti seriosi - vedeti si voi ca intr-o statistica de J.D. powers de exemplu intre locul 1 si locul 99 sunt mai putin de 10 % diferenta. Totul se impinge la extrem.

Portbagajul:
- pana nu ai nevoie de el (eu am nevasta + 2copii) nu ai nevoie, apoi nu vrei sa auzi de masini cu portbagaj sub 500 de litri. Nevoia il invata pe om.


Ca sa nu fiu inteles gresit, am o imensa stima fata de Toyota care a reusit sa devina cea mai de succes firma auto, dar:
- nu tuturor ne plac masinile plicticoase
- nu toti tinem masina mai mult de 5 ani

Si daca vreti sa stit de ce am ales Octavia in defavoarea Corollei ( pe langa portbagaj) nu ezitati sa intrebati.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.