Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Diesel-Pornire la rece
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Valy69459
Buna. Am cumparat vara trecuta un Ford escort din '92 cu motor de 1800 cmc diesel. Pana sa vina frigul nu am avut nici un fel de problema insa odata cu venirea iernii pornirea la rece a devenit tot mai grea. Am schimbat toate bijiile incandescente, am cumparat baterie noua, am verificat injectoarele si am schimbat diuzele care nu lucrau bine, electromotorul este bun. I-am masurat compresia si am gasit urmatoarele valori pe fiecare cilindru: 20 - 18 - 17 - 20. Unii "specialisti" spun ca principala cauza pt care nu porneste este compresia mica, altii spun ca nu e chiar asa mica compresia. De aceea va rog sa imi spuneti ce parere aveti si cum pot rezolva problema. Daca trebuie segmentat motorul ce parere aveti, cati km ma mai duce motorul, 20-30.000 ? Si ce anume trebuie sa ii fac in cazul segmentarii, trebuie sa fac alezarea cilindrilor sau este suficient sa ii pun segmenti la R1? Astept parerile celor care s-au lovit de aceste probleme sau care cunosc modul de rezolvare. Va multumesc.
suliman48653
da' la filtre ai umblat? beer.gif
CRG
procesul se numeste bucsare, si nu scapi asa usor, nu se schimba doar segmentii. Se umbla si la cilindri (sau camasi, depinde cum e structurat motorul).

ca si cost, e destul de mare, aproape ca se merita sa schimbi motorul cu unul sh. iar garantia e variabila, depinde de "mana" mecanicului... blush.gif
Valy69459
Da, la filtru am umblat, nu acolo este problema. Am spus foarte clar ca e compresia mica. Saptamana viitoare bag masina in service si desfac motorul. Va tin la curent cu problemele gasite.
cioaba
masoara-i compresia si vezi atunci. e la indemana. diselurile sunt mai mofturoare iarna, dar cateodata nu e doar vina lor, mai e si motorina.
Alex-F1
QUOTE(cioaba)
masoara-i compresia si vezi atunci


Tu ai citit printre randuri sau de ce n-ai observat ca omu' a scris clar despre compresie: "I-am masurat compresia si am gasit urmatoarele valori pe fiecare cilindru: 20 - 18 - 17 - 20"!!! :bash: Pai treaba e cam clara: compresia e mica, aia e problema! Io am avut un Escort tot diesel din '87, iar la ala compresia era undeva in jur de 30 (sper sa nu ma insel) si mecanicul a zis ca e bunicica blush.gif Concret asta insemna ca pana pe la -7....-9 grade o lua la prima cheie (ce-i drept puuuutin mai lunga, ~ 2 secunde), dar mai jos de aceste temperaturi pornea tot mai greu, dar pornea!!! Din 3 chei am pornit-o si la - 17 grade, iar cand am fost cu ea la munte (-24 de grade noaptea), cred ca i-am dat vreo 5 chei pana a luat-o.... blush.gif Succes! :wave:

Hai pa
ALEX
Alex-F1
QUOTE(cioaba)
masoara-i compresia si vezi atunci


Tu ai citit printre randuri sau de ce n-ai observat ca omu' a scris clar despre compresie: "I-am masurat compresia si am gasit urmatoarele valori pe fiecare cilindru: 20 - 18 - 17 - 20"!!! :bash: Pai treaba e cam clara: compresia e mica, aia e problema! Io am avut un Escort tot diesel din '87, iar la ala compresia era undeva in jur de 30 (sper sa nu ma insel) si mecanicul a zis ca e bunicica blush.gif Concret asta insemna ca pana pe la -7....-9 grade o lua la prima cheie (ce-i drept puuuutin mai lunga, ~ 2 secunde), dar mai jos de aceste temperaturi pornea tot mai greu, dar pornea!!! Din 3 chei am pornit-o si la - 17 grade, iar cand am fost cu ea la munte (-24 de grade noaptea), cred ca i-am dat vreo 5 chei pana a luat-o.... blush.gif Succes! :wave:

Hai pa
ALEX
stefan44002
Am avut si eu Escort diesel 1985, dar compresia era intre 29 si 31. Este clar ca la tine motorul nu mai are compresie.
Cum s-a mai zis, ai 2 variante: segmentare sau inlocuire motor.
La un moment dat am trecut si eu prin aceleasi probleme si m-am interesat cat costa segmentarea (n-a fost nevoie).Din ce imi amintesc eu, un set de segmenti Goetze ajungea cam pe la 5 milioane. Manopera nu stiu cat ar putea fi.
Pe de alta parte, daca schimbi motorul, trebuie sa verifici compresia. Daca are peste 30 e OK, chiar merita.
Fa-ti si tu niste socoteli, un motor Ford 1,8D ar putea fi 2-300 euro, dar ai grija sa aiba ACTE si sa-i faci verificarea(cam greu).
Bafta si sa ne spui ce-ai facut.
James Kilowatt
E diesel aspirat sau TD?

Compresia e foarte mica pentru un diesel (mai ales daca e aspirat, la turbo e normal sa fie mai mica). Eu aveam 14 la moskwich pe benzina(masurata la cald, asa cum scrie la carte). 17 la diesel e f mica. In plus, exista exista o valoare a diferentei intre cilindri care nu trebuie sa fie depasita.
Din cauza compresiei slabe si a gerului, pur si simplu se poate intampla ca in cilindri sa nu se mai atinga temperatura de autoaprindere a motorinei.

Daca optezi pentru versiunea motor SH, masoara-i compresia inainte sa-l cumperi, si ai grija sa fie suficient de ridicata si de uniforma pe toti cilindrii.
Valy69459
Va multumesc tuturor celor care m-ati lamurit in legatura cu compresia. Treaba sta in felul urmator: saptamana viitoare desfac motorul si in functie de valorile gasite la masurarea cilindrilor voi lua o hotarare. Aici sunt mai multe variante:
1. daca valorile se incadreaza in cota nominala voi schimba numai segmentii - un set de segmenti la cota nominala costa 2.100.000 lei
2. daca uzura cilindrilor este mare va trebui fie sa bag niste camasi pe cilindri , sa bag segmenti noi si sa folosesc aceleasi pistoane, fie sa fac alezarea cilindrilor si cumpararea de pistoane si segmenti la R1. In acest caz cred piesele mor costa peste 10 milioane si nu stiu daca nu ar fi mai bine sa imi iau alt motor.
Intrebarea este: ce ma sfatuiti sa fac in acest caz, sa fac motorul la R1 si sa stiu sigur ca este facut de calitate sau sa cumpar alt motor cu riscul sa iau tzeapa( adica sa fie facut doar ca sa fie vandut si in 2-3 luni sa vad ca e terminat)
Si inca ceva: daca stiti ceva site-uri in care gasesc vanzari motoare va rog sa mi le spuneti si mie.
cioaba
QUOTE(Alex-F1)
QUOTE(cioaba)
masoara-i compresia si vezi atunci


Tu ai citit printre randuri sau de ce n-ai observat ca omu' a scris clar despre compresie: "I-am masurat compresia si am gasit urmatoarele valori pe fiecare cilindru: 20 - 18 - 17 - 20"!!! :bash:


dormeam pe mine. :bash: si bine ca n-am vazut, ca spuneam tampenii findca eu am td.
blush.gif sorry popor blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.