Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masina cu doua sau cu patru portiere?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
DORU
Cand vine vorba de cumpararea unei masini straine, foarte multi romani se indreapta spre un automobil din clasa compacta, un “hatchback”, un automobil in doua volume, mai pe intelesul tuturor.

Motorizarea, culoarea, dotarile optionale si pretul sunt criterii foarte importante in momentul achizitionarii, insa, pentru un hatchback se mai pune o intrebare, care, aparent are un raspuns simplu: “Sa cumpar masina cu doua sau cu patru usi?”

Cei mai multi producatori cer bani in plus pentru acele doua usi in plus, astfel ca alegerea pe baza pretului ar trebui sa fie evidenta: iti cumperi masina cu doua usi pentru ca te costa mai putin. Dar ce te faci in cazul in care vrei sa o vinzi si potentialul cumparator are familie si deja vede cum se va chinui in fiecare zi in momentul in care isi imbarca copiii in masina si pierde minute intregi.

Daca cei mai multi conducem sau suntem pasageri intr-o masina cu patru portiere si luam totul ca atare, haideti sa descoperim ce difera in plus si mai ales ce handicap are o masina cu doar doua usi

Masina cu doua portiere - AVANTAJE:

1.Costa mai putin la majoritatea producatorilor, intrucat este considerata varianta standard. De banii diferenta poti sa cumperi o motorizare mai zdravana sau doua airbag-uri in plus.

2.Arata mai bine decat versiunea cu patru usi. O sa ziceti ca sunt subiectiv, insa cei care isi doresc o masina cu o alura tip coupe-GTI, stiu foarte bine ca cele doua usi chiar dau mai bine! In plus, kit-urile de personalizare LSD-Lambo Door Style (portiere care se deschid in sus, ca la Lamborghini) sunt proiectate in principal pentru masini cu doua usi.

3.Caroseria este mai usoara si mai rigida, intrucat exista putine decupaje, iar partea posterioara se comporta ca o cochilie, ca un tot unitar.

4.Accesul la locurile din fata se face foarte usor, suprafata vitrata este mai mare decat la varianta cu patru portiere, de unde vizibilitatea sporita pentru sofer

5.La majoritatea producatorilor, nu exista diferente de ampatament, ecartament si volum al portbagajului semnificative intre varianta cu doua si cea cu patru usi.

si DEZAVANTAJE:

1.Cel putin in Romania, o masina cu doua usi (nu vorbim de marci sport) se vinde mai greu. De ce? Pentru ca romanul doreste o masina cu care sa mearga si la tara, sa isi ia toata familia, sa o foloseasca la maximum (masina, nu familia!). Inca nu ne permitem sa avem o masina pentru vacante la munte/mare, una de oras si alta pentru off-road. In concluzie: masina cu doua usi (exemplu Focus, Golf, Polo, etc) se va vinde mult mai greu la mana a doua decat una in patru usi.

2.Ce te faci cand afara ploua torential si trebuie sa “culegi” de pe drum cativa prieteni cu care sa te duci sambata seara intr-un club? Evident ca vei avea o seara “uda”. Trebuie sa te dai jos de pe scaunul soferului, sa rabatezi scaunul, sa astepti sa se imbarce prietenii, care se vor inghesui, calca pe picioare si poate vor da si cu capul de plafon, ca sa nu mai spunem ca vor freca cu hainele ude toata captuseala plafonului, care este de culoare deschisa…

3.In cazul unui accident, cei din spate sunt prinsi in capcana. Dupa cum ati observat, la majoritatea hatch-urilor in doua usi, geamurile laterale din spate sunt lipite, nu se pot deschide. Cei din spate nu pot iesi pana ce nu le elibereaza accesul pasagerii din fata. Veti spune ca si la un automobil cu patru portiere in cazul unui accident usile din fata nu se mai deschid. Foarte adevarat, insa exista sanse mari ca macar o portiera spate sa se mai deschida, sau geamurile din spate. Pasagerii din spate i-ar putea scoate din masina accidentata si pe cei din fata care sunt raniti sau in stare de soc, inconstienta, etc. Ce te faci daca apare un incendiu la bord? Cele doua usi in minus se simt foarte periculos.

4.In spatiile inguste, este mai greu sa deschizi o portiera de maisna cu doua usi, intrucat are o anvergura foarte mare si trebuie sa faci exercitii pentru a te strecura in propria masina.

5. O reparatie a tinichigeriei in zona posterioara este mai greu de realizat in cazul masinii cu doua portiere. Este mult mai simplu sa inlocuiesti o portiera spate zdrobita cu una nou-nouta, decat sa incerci sa decupezi toata aripa spate sau sa o ciocanesti pana ajunge la forma initiala. Panourile se schimba mult mai usor decat se indreapta. De exemplu, am sesizat ca montarea unor difuzoare in fetele de usa din spate, la o masina cu doua portiere, se face mult mai greu decat la o masina cu patru portiere. Electricianul se inghesuie sa intre in spate, cand i-ar fi mult mai usor sa deschida o portiera si sa introduca cablurile audio, iar apoi sa instaleze difuzoarele.

Controversa, daca o putem numi asa, ramane deschisa. Cu doua sau cu patru usi, producatorii vor mentine aceste doua tipuri de caroserii multa vreme de acum incolo. Alegerea este a fiecaruia.

stefan.barliba@mediaon.ro (BaniiNostri.ro)
Arheopterix
Totusi din 2 usi,"evadeaza" mai greu copii mici-in caz ca s-a uitat folosirea mecanismului special creat ptr asta.
V l a d
se muta la versus
virgil66631
da vin si eu cu o intrebare la acest articol, nu cumva o masina cu 2 usi se numeste coupe iar hatchback este cea cu 5 usi?
HalbaSus
Defapt toate hatchback-urile sunt in 3 sau 5 usi... niciodata in 2 sau 4... dar trecand peste confuzia de termeni sa trecem la subiect:
- In mod normal nu ai de ce sa ai o masina cu 4/5 usi... cele 2 din spate sunt total inutile in 99% din timp... dar in acel 1% te enerveaza la culme.
cioaba
2 usi daca esti mai poet. e adevarat ca ar fi ceva mai compacta, dar daca mai cari 2 usi in plus nu te costa nimic si iti vor folosi mai des decat crezi. cei care au avut mai putine usi stiu.

asa ca discutia asta nu isi are locul, decat daca iti permiti mai multe masini sau exista in familie o "multifunctionala" si tu vrei o jucarie doar a ta. pt mine masina este o utilitate, dar va promit ca atunci cand voi fi in postura financiara de a gandi altfel revin si discutam si despre monoposturi, nu doar coupe-uri biggrin.gif
Eduard RO
Si eu mers clar pe varianta cu 5 usi.E mult mai practica.Nu mai spun ca odata cand m-am urcat intr-un fiat micut(uno parca nu mai stiu) cu 2 usi si am stat in spate am crzut ca nu o sa mai ies niciodata din masina. biggrin.gif
f1anatic
QUOTE(DORU)
3.In cazul unui accident, cei din spate sunt prinsi in capcana. Dupa cum ati observat, la majoritatea hatch-urilor in doua usi, geamurile laterale din spate sunt lipite, nu se pot deschide. Cei din spate nu pot iesi pana ce nu le elibereaza accesul pasagerii din fata. Veti spune ca si la un automobil cu patru portiere in cazul unui accident usile din fata nu se mai deschid. Foarte adevarat, insa exista sanse mari ca macar o portiera spate sa se mai deschida, sau geamurile din spate. Pasagerii din spate i-ar putea scoate din masina accidentata si pe cei din fata care sunt raniti sau in stare de soc, inconstienta, etc. Ce te faci daca apare un incendiu la bord? Cele doua usi in minus se simt foarte periculos.


Pai e clar nu ?

De ce sa fiu fraier si sa imi periclitez viatza inutil ? O masina cu 2 usi...este ori coupe or "sport"...in ambele cazuri...ideea unor pasageri in spate este deplasata.

Si apoi...sint suficiente sport sedan (masini cu 4 usi) care zboara totzi fulgii de pe asa-zisele sport coupes.
Eduard RO
QUOTE
Si apoi...sint suficiente sport sedan (masini cu 4 usi) care zboara totzi fulgii de pe asa-zisele sport coupes.

Spre ex Mercedes CLS AMG biggrin.gif sau asta:
http://www.automotorclub.com/forum/viewtop...p?p=24301#24301
(Scuze de offtopic nu m-am putut abtine :wave: )
f1anatic
QUOTE(Eduard56801)
QUOTE
Si apoi...sint suficiente sport sedan (masini cu 4 usi) care zboara totzi fulgii de pe asa-zisele sport coupes.

Spre ex Mercedes CLS AMG biggrin.gif sau asta:
http://www.automotorclub.com/forum/viewtop...p?p=24301#24301
(Scuze de offtopic nu m-am putut abtine :wave: )


Sau asta...
AICI
Eduard RO
Subaru!Ahh, I'm meltiiiiiiiiiiiiinnnnnnnng biggrin.gif
Nu te-ai putut abtine nu? biggrin.gif
HalbaSus
nu vreau sa va stric cheful (chiar vroiam sa pun si eu niste poze cu RS4 biggrin.gif) dar in general cei care iau hatch-uri cu 2 usi le iau asa fiindca vor sa faca economie, nu vor sa plateasca 2 usi in plus pe care nu le vor prea folosi.. sport sedanurile sunt cool.. dar scumpe sad.gif... Cred ca intrebarea de multe ori se pune in felul urmator: "2 usi si jante de aluminiu" vs "4 usi si jante de tabla" sau "2 usi, vopsea metalizata si full electric" sau "4 usi, vopsea alba si cam atat"...

Defapt da-le naibii de hatch-uri cu 2 usi... mai bine un sport sedan:

radu66490
daca mi iau masina de 5 m lungie o vreau in 4-5 usi ar daca mi iau una mai mica nu ma intereseaza decat in 2-3usi
oricum 99.9% din timp merg singur sau cu inca cineva
in spate nu merge nimeni decat la vre un drum lung
si in 3 ortiere arata muuuuuult mai bine
radu66490
si daca faceau astia de la audi un rs4 in 2 portiere cu spatele un pic mai turtit....cum arata?cred ca a dracului de bine
Eduard RO
QUOTE
si daca faceau astia de la audi un rs4 in 2 portiere cu spatele un pic mai turtit....cum arata?cred ca a dracului de bine

si daca faceau astia de la bmw un M3 in 2 portiere cu spatele un pic mai turtit....cum arata?cred ca a dracului de bine laugh.gif
Era vorba de hatchback. biggrin.gif
Arheopterix
O calitate la masina cu 2/3 usi e ca daca ai o soacra mai grasuta,intra mai greu in masina si evita sa te onoreze cu prezenta prea des beer.gif
radu66490
si daca faceau astia de la bmw un M3 in 2 portiere cu spatele un pic mai turtit....cum arata?cred ca a dracului de bine laugh.gif
Era vorba de hatchback. biggrin.gif[/quote]

si daca faceau astia un m3 cu 3 portiere crezi ca arata rau?
gen m6 dar mai mic si mai nervos
Marius30562
Eu am si una in 3 si una in 5 usi (Kalos 3 U si VW Polo 5 U).

E drept ca, din punct de vedere estetic HB in 3 usi sunt mai frumoase.
Din punct de vedere functional, daca in general mergi singur si/sau cu sotia/prietena (eventual si un copil mic) varianta in 3 usi este super OK.
Daca exista si un copil mic (<6-8 ani) este chiar mai bine pentru ca nu exista riscul sa "evadeze" asa cum spunea @Arheopterix in cazul in care, Doamne fereste, uiti sa blochezi usile din spate.

Eu am fost la un drum mai lung numai cu fiul meu de 8 ani in masina si m-am simtit mult mai linistit stiindu-l in spate fara nici o usa la care sa se poata "juca" - inlcusiv geamuri.

Daca insa ai insa, in mod frecvent, de transportat mai multe persoane masina in 5 usi este mult mai comoda. Si nu pentru sofer, ca pasagerii pot sa intre in spate si prin portiera din dreapta.

In general, dimensiunile masinilor in 3 si/sau 5 usi (acelasi model/marca) sunt identice.
Diferenta o face pretul, cu cateva sute de euroi in plus la cele in 5 usi si totul se reduce la ceea ce doreste cumparatorul/posesorul de la masina.
Pentru tineri este mai cool una in 3 usi la care, de diferenta de bani pana la una in 5 usi sa puna niste optionale (jante de Al, vopsea metalizata, pachet electric, AC, etc).
Pentru familisti, daca este unica masina si au de trambalat copii, soacre, neamuri, etc, este recomandata una in 5 usi.
Bineinteles, daca vor sa-si care soacrele/neamurile la piata si/sau in vizite. Daca exista ceva retineri .... biggrin.gif
vma
Cred ca depinde de ceea ce iti doresti si ceea ce faci tu cu masina. Eu mi-am luat masina in 3 usi pentru ca momentan nu am o familie. M-am gandit ca daca acum nu am o masina sport atunci cand voi avea familie nu imi permit sa mai am una. Nu din cauza banilor ci din cauza lipsei de spatiu. una este sa inghesui 2 copii si o nevasta cu toate bagajele aferente intr-un sport si alta este intr-un sedan. Si apoi acum cat sunt tanar altfel se uita o gagica dupa o masina sport wink.gif
tiberiu67102
este un topic cam aiurea ceva gen "maria vs ioana".o iei pe aia de care ai nevoie si/sau care iti place si/sau de care ai bani.nu se poate face un clasament clar si obiectiv.fiecare om cu nevoile,placerile,banii si de ce nu mofturile lui.
cioaba
QUOTE(tiberiu67102)
este un topic cam aiurea ceva gen "maria vs ioana".o iei pe aia de care ai nevoie si/sau care iti place si/sau de care ai bani.nu se poate face un clasament clar si obiectiv.fiecare om cu nevoile,placerile,banii si de ce nu mofturile lui.


bine zis!

cam asta ziceam si eu, cu mentiunea ca mai multe usi satifac si nevoile celor care n-au nevoie de toate, dar invers.....
despre partea cu mofturile eu o sa comentez cand o sa-mi dea mana blush.gif
Seri
Daca vorbim despre Golf,Polo sau 307, la astea nu este nici o diferenta intre modelul cu 3 si ala cu 5 usi. Atata doar ca usa din fata este mai lunga. In mod normal alegi varianta cu 5 usi, este mai practica.
In schimb cand vine vorba despre Opel Astra H sau Fiat Stilo, decizia este mult mai grea. Diferentele intre 3 si 5 usi nu se rezuma doar la lungimea usilor, ci la intreaga caroserie. La 3 usi spatele este mai arcuit, stopurile mai sportive, arata mai agresiv decat varianta cu 5 usi.
r4mp
rs4 si m3 mai scurte si hatchback ar fi s3 si z3 m roadster ( desi cam vechi ) dupa parerea mea

la masini noi 2 usi in plus = mai scump .. ok .. dar la sh? biggrin.gif

in cazul meu ( fiat stilo ) fundul coupe`ului este complet redesenat fata de varianta in 5 usi; pe langa aspectul mai placut am mers si pe ideea ca , circul mai mult singur , masina are un aspect mai sportiv, mai tineresc DAR trebuie sa recunosc ca la iesirile in oras in numar mai mare e cam complicat pt cei din spate cu urcatu si coboratul blush.gif

cat despre comparatzia intre super sedane si coupe`uri ... mi se pare cam deplasata... pt ca aici tine de motorizare.. nu stiu exact care este tinuta de drum la mers mai sportiv , cum ar fi abordarea unor viraje mai stramte

pana voi ajunge la nevasta si copii , :heart: 3 doors :harhar:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.