Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Test dinamic
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Paul2
Vreau sa imi aduc o masina Japoneza, an fabricatie 1996. Masina respecta normele de poluare din USA(care sunt mai drastice ca si in Europa). As vrea sa stiu unde ii pot face testul dinamic, cat ar costa si in ce consta testul? Am inteles ca se face la Bucuresti si Craiova( nu sunt sigur)
vivian
TEST DINAMIC ??????
G e o r g e
"dyno test" termen preluat din engleza. se refera la un aparat numit dynamometru care calculeaza puterea efectiva transmisa de motor la nivelul rotilor. spre exemplu : un motor poate dezvolta 1000 cp dar solului ii sunt transmisi doar 800cp, 200 sun pierduti din cauza transmisiei si a diferitelor sisteme secundare adaugate pe motor : gen compresor de ac.

momentan la noi in tara nu exista asa ceva. cei de la C&C tuning mi-au spus ca poate in acest an vor aduce asa ceva.
Paul2
George multumesc de raspuns ... dar la noi in tara testul dinamic se refera la gradul de poluare al masini. Nu este acel simplu test de gaze cate se face la inspectia tehnica. Ii o chestie mai "complicata" care ii facuta de RAR-ul din Bucuresti.
Ovidiu28844
QUOTE(G e o r g e)
"dyno test" termen preluat din engleza. se refera la un aparat numit dynamometru care calculeaza puterea efectiva transmisa de motor la nivelul rotilor. spre exemplu : un motor poate dezvolta 1000 cp dar solului ii sunt transmisi doar 800cp, 200 sun pierduti din cauza transmisiei si a diferitelor sisteme secundare adaugate pe motor : gen compresor de ac.
<BR>
<BR>momentan la noi in tara nu exista asa ceva. cei de la C&C tuning mi-au spus ca poate in acest an vor aduce asa ceva.

George, te rog sa nu te superi, stii ceva, dar nu stii complet si corect. Dinamometru este un cuvant romanesc de multa vreme, te-ai intalnit cu el la fizica in liceu si este un aparat care masoara forta. Intr-adevar, "dynotester" pentru masini inseamna un aparat, mai degraba un stand, care calculeaza puterea masinii, folosind acel dinamometru. Inmultesti forta cu viteza si obtii puterea. Aceste standuri sunt de doua mari categorii: a. de motoare si b. cu role. Ambele masoara puterea motorului, dar prin metode diferite. Pentru a testa un motor pe banc, trebuie sa-l demontezi de pe masina si e nepractic. Tot mai frecvente sunt standurile cu role, unde masurand puterea la roata si stiind pierderile din transmisie se afla puterea la motor. Dupa parerea mea, un astfel de stand este indispensabil pentru un tuning cat de cat serios. Nu ai dreptate ca nu exista in Romania: standuri de motor sunt la Pitesti (am lucrat pe ele, sunt Schenck), la fostul INMT, probabil sunt si la Craiova. Stand cu role este unul la Autorom, dar nu e decat cu circuit intern, mai este unul la un dealer Seat, dar o varianta mai economica (inertial) si... doua astfel de standuri Bosch le-am adus eu deja, sunt de curand la mine in garaj, ca sa fac din amandoua un stand 4x4. Intr-adevar, pentru vehicule 4x4 nu exista in Romania (inca) posibilitatea de a verifica sau masura puterea. Dar sper ca in curand vom putea si asta...
G e o r g e
eu am spus acelasi lucru :roll: . ca dyno test vin din engleza , adica acolo este cunoscut da dyno test , pentru ca le e greu sa zica dynometer.

si cu restul ce am spus nu este asa ? :roll:
Ovidiu28844
Pai mai intai ca ai spus ca in Romania nu exista asa un stand si eu ti-am enumerat cateva. Asta a fost incorect.
Si incomplet ca ai spus numai de standurile pe role, or dynotest si mai ales tuning, se face si pe banc de motor la fel de mult ca si pe standul cu role.
Andrei Suzuki
Daca nu ma insel, Dyno test poti sa faci si in BUc,la DimSport.Au si o pagina de net...www.dimsport.ro
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.