QUOTE(G e o r g e)
"dyno test" termen preluat din engleza. se refera la un aparat numit dynamometru care calculeaza puterea efectiva transmisa de motor la nivelul rotilor. spre exemplu : un motor poate dezvolta 1000 cp dar solului ii sunt transmisi doar 800cp, 200 sun pierduti din cauza transmisiei si a diferitelor sisteme secundare adaugate pe motor : gen compresor de ac.
<BR>
<BR>momentan la noi in tara nu exista asa ceva. cei de la C&C tuning mi-au spus ca poate in acest an vor aduce asa ceva.
George, te rog sa nu te superi, stii ceva, dar nu stii complet si corect. Dinamometru este un cuvant romanesc de multa vreme, te-ai intalnit cu el la fizica in liceu si este un aparat care masoara forta. Intr-adevar, "dynotester" pentru masini inseamna un aparat, mai degraba un stand, care calculeaza puterea masinii, folosind acel dinamometru. Inmultesti forta cu viteza si obtii puterea. Aceste standuri sunt de doua mari categorii: a. de motoare si b. cu role. Ambele masoara puterea motorului, dar prin metode diferite. Pentru a testa un motor pe banc, trebuie sa-l demontezi de pe masina si e nepractic. Tot mai frecvente sunt standurile cu role, unde masurand puterea la roata si stiind pierderile din transmisie se afla puterea la motor. Dupa parerea mea, un astfel de stand este indispensabil pentru un tuning cat de cat serios. Nu ai dreptate ca nu exista in Romania: standuri de motor sunt la Pitesti (am lucrat pe ele, sunt Schenck), la fostul INMT, probabil sunt si la Craiova. Stand cu role este unul la Autorom, dar nu e decat cu circuit intern, mai este unul la un dealer Seat, dar o varianta mai economica (inertial) si... doua astfel de standuri Bosch le-am adus eu deja, sunt de curand la mine in garaj, ca sa fac din amandoua un stand 4x4. Intr-adevar, pentru vehicule 4x4 nu exista in Romania (inca) posibilitatea de a verifica sau masura puterea. Dar sper ca in curand vom putea si asta...