k.68177
Feb 23 2006, 07:10 PM
Deci cu ce sa incep... ah da! M-am hotarat ca e timpul sa-mi schimb difu'. Deci am tot auzit ca sunt ceva difuri tot de Lada mai "scurte" sau ceva de genul, care sunt mai bune ( hehe ma refer la raport). Deci ce imi recomandati ? Ca asta original e cam f. uzat. Am auzit ca cel mai mare raport e la modelul care seamana cu 2105 dar ii break. Sau ca de la 2106 e mai bun, etc. Sunt dispus ca pe baza raspunsurilor sa-mi caut unul nou / din dezmembrari sau sa vb. cu rudele sa-mi aduca din ungaria. Asa ca astept recomandarile....
Horia49540
Feb 24 2006, 09:16 AM
eu nu prea inteleg cum ziceti ca diferentialul e uzat
pai cati km are masina? si cum se manifesta uzura asta?
dar daca tot vrei sa-l schimbi, cel mai scurt raport est 4,1
care este pe lada 1200-1300
daca il pui atunci o sa demareze mai bine si o sa consume putin mai mult
a propos , de curiozitate: in Ungaria de unde isi iau Ladistii piese? aduc originale si bune din Rusia?
succes :wave:
k.68177
Feb 24 2006, 04:32 PM
Masina are in jur de 120000 km, motorul a suferit pana acum 1 reparatie (cand a fost modificat). Zgomotul se manifesta printr-un sunet enervant ( ca la rasnita, si se aude cel mai tare cand vin cu frana de motor jos pe un deal). In ungaria cel mai tare m-a surprins ca sunt multe Laditze pe-acolo. In Budapesta sunt cel putin 5 magazine diferite, cu piese si accesorii Lada. Am mai observat ca sunt multe ateliere de tunning bazate pe Lada. Piesele sunt importate din rusia, si cele mai multe dintre ele sunt fabricate de DAAZ, care produce piese originale pt. Lada. Trebuie sa mentionez ca piesele sunt de cea mai buna calitate (nu ca la noi), si ca se da si garantie pt. ele. A da, si pretul pt. ele nu e asa piperat ca aici. De ex. un carburator nou de la Lada 2107 simplu (ozon) aici costa 4, 4 milioane si ceva (depinde de unde iei) milioane, iar acolo 21500 de forinti (aprox. 3200000 lei). Am vazut ca in cealalta parte a ungariei, in orasul Gyula, este un centru "oft centrum" ( magazin f. mare) care are numai piese Lada. Acolo gasesti de toate, pana la cel mai mic surub din masina.
Horia49540
Feb 24 2006, 05:35 PM
de doua ori "of": ca nu stau aproape de Ungaria si ca nu stiu ungureste...
stiu firma DAAZ, am luat odata o piesa de la ei, nu mai stiu ce era...
cu rasnita...vezi unde se aude si vezi cum se aude
un diferential nu face ca rasnita, ci mai degraba fluiera sau uruie
vezi sa nu cumva sa fie prin cutie ceva (putin probabil) sau , cel mai de dorit, rulmentul intermediar de la cardan: a propos: nu lua rusesc din Romania, ci de-ala unguresc de care zici, ca astia de aici nici nu se pot numi rulmenti!
cel mai bien du-o la un service sa o testeze sau testeaz-o tu: pune-o pe 4 capre solide (da' solide, nu gluma!) porneste masina, baga intr-a 4a si accelereaza
tii mana sub rulmentul de mijloc, sub diferential si vezi unde uruie la accelerare, la franare
parerea ea e ca doar daca a mers cu ulei prost se poate uza diferentialul
in mod normal un diferential tine cat viata intreaga a masinii, cel putin 500 000 km
eu i-am dat sa
castrol la cutie si la diferential si merge excelent
eu zic mai bine sa faci proba inainte sa demontezi degeaba
si a proposde probe: uneori am propus , ca si asta pe capre, probe mai "extreme", si poate periculoase daca nu se iau toate masurile de precautie
trebuie facute cu cea mai mare atentie si revedre, nu cu pietre la roti, nu cu butuci de lemn, si cu capre de fier speciale, si alte alea
ca altfel poti s-o patesti rau, sa cada masina pe tine sau sa-ti prinda roata sau cardanul mana daca nu esti atent :bash:
Doamne fereste!
asa ca nu va luati dupa mine decat daca luati toate masurile de prevedere
Horia49540
Feb 24 2006, 05:36 PM
poti s-o pui si pe doua capre, ca doar nu e 4 ori 4
da' fixeaza-i rotile din fata cu pietroaie, cale de camion etc.
mai bine o pui totusi pe 4, e mai stabila
Mariustom
Feb 25 2006, 07:46 AM
Salutare :wave:
Completare la ce a zis Horia :peacefingers: :
Diferențialul se poate regla, pentru a scoate uruitul acela care îl auzi. Dar până la diferențial, mai repede se uzează crucile cardanice, care au un fel de siguranțe, care se uzează primele. Vezi poate trebuie doar alea să le schimbi. Nu te grăbi să schimbi diferențialul fără un motiv foarte serios.
Oricum, baftă :wave:
Kovacs68565
Feb 25 2006, 09:47 AM
Am avut pana acum Moskvich 412/408 si 2140, acum am luat Lada 1200S, dar inca nu am pornit-o. Simptomele descrise la inceputul topicului, sunt de la diferential ( am avut la Moskvich ), dar nu este de obicei, o defectiune de diferential ( dar cu timpul va fi ). La accelerare nu se aude nimic, dar cum iei piciorul de pe accelerator, incepe sa uruie si acest uruit scade cu viteza. Cu timpul va fi din ce in ce mai tare.
De obicei se produce din cauza slabiri piulitei de la capatul pinionului, care trebuie strans pana la refuz. Daca se neglijeaza, apar unele denivelari pe coroana ( cioburi mici rupte ), si in veci nu va mai merge silentios. Colegului meu de la Cluj : vezi www.zsiguli.hu.
Felix60549
Feb 25 2006, 10:24 AM
Cu ce se poate regla distanta dintre pinionul de atac si coroana diferentialului? Daca este prea larg huruie si ai joc iar daca este prea strans risti sa se sfarme totul inauntru.
Cred ca acel huruit poate veni si de la rulmentii din diferential.
Se poate regla cu hartie de ziar? (asa am auzit)
Multumesc pt. eventualele raspunsuri!
k.68177
Feb 25 2006, 05:44 PM
Mersi Horia, o sa fac testul cand o sa fie un pic mai cald afara.. Sincer nu prea cred sa fie de la cruci, ca au fost schimbate nu demult, si nici de la sch. de viteze, ca l-am schimbat si pe ala ( cu unul sh, pe probate ). Eventual o sa schimb rulmentii, si o sa vad atunci daca se mai aude ceva.
Dragos56563
Feb 25 2006, 07:45 PM
Piulita de la capatul pinionului de atac nu se stringe la maximum ! Daca stringi piulita pina la capati, se deformeaza bucsa elastica de tot si dintii de la pinion intra prea adinc in dintii de pe coroana - rezulta - spargere. Piulita se stringe cu o cheie dinamometrica la cuplul specificat in carte. Daca apare joc in diferential, adica intre pinion si coroana, acesta se regleaza cu niste shaibe foarte subtiri care se pun pe pinionul de atac si bucsa elastica. Se pun oricite saibe pentru ca jocul sa fie cit mai mic... O sa trebuiasca sa fac si eu treaba asta.
Salutare ! :wave:
Felix60549
Feb 26 2006, 10:37 AM
Da,de acord, dar atunci ce rost mai au reglajele laterale ale diferentialului, acele care apropie si departeaza coroana de pinion?
Oricum tb. asta cu reglajul diferentialului a ramas o enigma pt. mine si atata timp cat am avut Lada nu am intalnit nici un mecanic auto care sa stie exact care este procedura.
Dragos56563
Feb 26 2006, 12:05 PM
Asa e... Nu stie nimeni in Bucuresti sa regleze diferentiale. Sau, ma rog, din citi mecanici am intilnit eu. Reglajele laterale de care pomenesti sunt reglajele din sateliti. Reglajele astea se fac mai usor pentru ca e mai usor de masurat. Sunt date in carte cotele. Cel mai important e reglajul axial al pinionului de atac. Eu mi-am cumparat de la un magazin de dezmembrari lada un diferential si in maxim 2 saptamini o sa ma duc sa-l verific. Am gasit pe linga magazinul Titan un service. Mecanicul de acolo mi-a spus ca au banc de masurare si reglare a diferentialelor. O sa ma duc sa vad ce se poate face... Daca reusesc va spun...
:wave:
ionita56403
Feb 27 2006, 01:34 PM
Uruitul care il ai e da la rulmentul intermediar si io am avut acest uruit si am zis ca este de la cardan dar defapt era camasa rulmentului sparta uitate bine la rulmenr si la uzura pe care o au crucile si daca demontezi cardanul tragei semn inainte sa il demontezi ca daca nu o sa-ti dai cu pumnii in cap :bash:
Horia49540
Feb 27 2006, 02:42 PM
Da, neaparat sa-i dai semne si sa-l montezi exact in pozitiile in care a fost, nici mai la stanga nici mai la dreapta (circular mai ales) cal altfel se dezechilibreaza de tremura toata masina si nu ti-l mai face ca inainte nici Rasputin ! ha ha :wave:
k.68177
Feb 28 2006, 08:20 PM
Mersi pt sfaturi. Am facut testul sugerat de Horia, si am probleme cu rulmentul intermediar, dar totusi se aude zgomot de la diferential. Pana la urma tot o sa-l schimb...
Dragos56563
Feb 28 2006, 10:36 PM
Si eu cind ma apuc de diferential o sa schimb tot. Bucsa elastica de la cutie, cruci, rulment + normal, diferential... Sper sa se faca liniste... :wave:
Horia49540
Mar 1 2006, 09:24 AM
adica te-ai bagat sub masina?...pe zapada asta?
intr-adevar...Ardelenii - oameni faini
mie mi-e frica sa ies si pe balcon lol pe frigul asta ha ha
Ionut45405
Mar 1 2006, 02:43 PM
Se regleaza si pinionul de atac cum s-a scris mai sus dar si cat "intra" coroana din cele laterale. Satelitii nu se regleaza nicicum! E un pic laborios dar totusi posibil si cea mai buna verificare e cu pata de vopsea pe dantura - gasiti prin carti vechi de mecanica. De multe ori se uzeaza rulmentii pinionului de atac si capata joc si de aici necazurile. Nu dat navala cu schimbatul ca eu am patit la Niva cu un dif nou care a tinut pana la Bv si inapoi (cam pe la Prisma si-a dat duhul)... Si era de la reprezentanta! Ma rog, asta nu exclude sa fi fost cumparat din Obor...
Horia49540
Mar 1 2006, 03:12 PM
cum adica si-a dat duhul? ce a patit?
Dragos56563
Mar 1 2006, 11:14 PM
Se regleaza man si satelitii...
:wave:
k.68177
Mar 2 2006, 06:03 PM
Yep, m-am bagat pe frigul asta sub masina. Nu e mare lucru. Numa spatele o sa te doara un pic si cam atat :angel: . Dupa aia m-am dus acasa la batranu' ( are garaj cu groapa), si am scimbat rulmentul+ crucile ( chiar daca au fost schimbate "recent"). S-a ameliorat muuuuult zgomotul, dar totusi se aude ceva, si tot o sa-mi pun diferential scurt. Nu ma las!
Horia49540
Mar 3 2006, 10:31 AM
bravo
pai daca tot se aude o fi de la diferential...si daca il schimbi si ii pui din cel scurt o faci super bolid
:boxing:
k.68177
Mar 3 2006, 03:01 PM
Pai da, asa as vrea. Idea de baza e sa scap de zgomotul ala enervant, sa am demaraj mai bun. Cred ca va accelera mai bine si dupa treapta a 3-a
. Problema la Laditze ( la capitolul viteza ) e ca dureaza f. mult (2-3 secunde) pana ce ajungi de la 90 km/h pana la 100 km/h. Asta nu o spun asa, ci m-am si documentat. Aici pierzi f. mult teren, daca faci o liniuta cu cineva. Mie nu imi plac liniutele, ci mai bune sunt locurile deluroase, ca sa ma pot evidentia folosind treapta a 3-a
:boxing:
Ionut45405
Mar 3 2006, 06:30 PM
QUOTE(Dragos56563)
Se regleaza man si satelitii...
:wave:
Poate imi spui si cum !
Duhul adica s-a blanit, albastrit, aloimes, cum vrei sa zici, cred ca pinioanele fusesera tratate cu indiferenta !
Dragos56563
Mar 4 2006, 09:31 AM
Uite cum... Verifici jocul axial pentru fiecare satelit corespunzator planetarei. Jocul se regleaza. Adica, poate fi din palierele de diferential, sau din cuzineti.
Ionut45405
Mar 6 2006, 10:59 AM
?!? Satelitii sunt pe axe in carcasa difului si n-au treaba cu rulmentii pe acre se sprijina dif-ul (banuiesc ca le zici dupa italieni "cuscinetti"). Cel mult s-ar putea baga saibe in spatele pinioanelor satelit, dar eu unul n-am auzit de reglaj acolo !
Dragos56563
Mar 6 2006, 02:08 PM
Am fost la magazinul Atlas de pe Grivita sa intreb daca ei aduc diferential. Mi-au spus ca in mod normal, nu, dar la comanda, se aduce. Costa 12 sau 14 milioane. Nu trebuie decit pus pe masina.
:wave:
k.68177
Mar 6 2006, 04:07 PM
CAAAAAAAAAAAAAAAAT?? 12 mil? Nu-s normali! A fost varu-meo in ungaria si mi-o adus dif. nou, la cutie. TOTAL: 8 mil. lei (are garantie + e de calitate )
ionita56403
Mar 6 2006, 05:42 PM
Nu te arunca sa iei diferential nou vezi ca pe antiaeriana gasesti second foarte bune pe la vreo 800mii pana intru-un milon nu face masina cat dai tu pe diferential.Cerceteaza piata mai intai si nu te arunca
Dragos56563
Mar 7 2006, 12:44 AM
Stiu bre ! Ho ! Am fost pe Antiaeriana si mi-am luat un diff second la 500k lei. Trebuie sa vad daca e bun. Daca nu, mai iau unul.
:wave:
Ionut45405
Mar 7 2006, 02:32 PM
Sau ii reglezi satelitii :peacefingers:
Dragos56563
Mar 7 2006, 10:46 PM
Sau asa ! Nu ma convingi. :bash:
Horia49540
Mar 8 2006, 09:27 AM
nu va mai certati mah, ca se regleaza satelitii
daca mai gasesc cartea va scanez eu cum se regleaza diferentialul
ca info e "Practica Automobilului", Petre Cristea 1969
am laudat cartea asta de 1000 de ori cred, dar merita luata, va spun sincer:)
Dragos56563
Mar 8 2006, 08:30 PM
Eu unu' m-am potolit. :angel:
:wave:
Marius102861
May 5 2007, 06:25 AM
si la mine huruie "ascuns" adica mai usor atunci cand am tractiune la masina.
nu stiu structura masinii in zona aceea dar daca este sa cum spuneti voi ca s-ar putea sa fie de la rulmentul intermediar.
Pe unde o acest rulment si cum se ajunge acolo?
Daca este de la rulment nu cumva ar trebui sa faca zcomot tot timpul nu numai la tractiune.
Popescu91011
May 6 2007, 12:30 PM
Huruitul respectiv este, după opinia mea, ori de la cuplajul centru cardan cu rulment, ori din diferențial. Nu e obligatoriu să se audă permanent, se poate face auzit doar pe anumite plaje de viteză sau în sarcină, după care revine la normal. Cât despre localizarea cuplajului cu rulment, e simplu:
Popescu91011
May 6 2007, 12:33 PM
Iaca si rulmentul!
Popescu91011
May 6 2007, 12:37 PM
Daca ai descărcat manualul, ai acolo tot ce te interesează. Dacă nu, vezi dacă înțelegi ceva din poza asta:
Ionut45405
May 7 2007, 09:04 AM
Satelitii, cum reglam satelitii?!
tzo99516
May 7 2007, 09:21 AM
dupa cate stiu eu,satelitii nu se regleaza,se schimba,eu mi-am reparat singur grupul ca aveam o problema destul de mare la carcasa satelitilor(cea pe care se prinde coroana) si singurul reglaj pe ca le-am vazut pe acolo e la rulmentii prin care trece planetara(aia conici)atat!daca exista vro metoda de reglare a lor as fi bucuros s-o vad(daca se poate,in poze sau descrisa)
divian111084
Jul 30 2007, 04:31 PM
Sateliti si pinioanele planetare nu se regleaza, ei sunt dimensionati astfel incat sa angreneze perfect fara a fi necesare dispozitive aditionale. Daca dinti se uzeaza si capata joc, atunci se schimba tot setul de pinioane. Am vazut saibe de reglaj pt dacie, dar noi nu umblam cu dintrastea.
Io am rupt 4 dinti dela o planetara (semifabricatu din care a fost facuta avea un defect in locu respectiv). Bineinteles ca nu am gasit set in magazin, asa ca am cumparat tot dela un nene din obor, care mia dat un diferential care avea joc, si caruia ii lipsea tratamentul termic de calire, lucru pe care lam observat dupa un an, cand sa rupt, si am gasit dinti ascutiti (voi atasa poze). In final am comandat la uzina Grivita doua seturi de pinioane, unu de rezerva, iar cel care ie pe masina pana acum sa comportat bine, (totusi are joc intre dinti, trebuie sa ridic cu grije ambreiaju).
Transmisia principala se regleaza intradevar cu pata de vopsea, se ung dinti pinionului de atac cu un strat subtire de vopsea, si se suceste dreapta-stanga, reglarea se face in functie de pozitia petei de vopsea depusa pe flancurile dintilor coroanei. Voi reveni cu detalii.
Sauzim de bine
k.68177
Jul 30 2007, 09:46 PM
Mda.. ai partial dreptate.... daca nu se pot regla, la ce sunt saibele de distantare de diferite dimensiuni ? Daca ma iau dupa ce spui tu, teoretic eu as putea asambla acasa un diferential la ochi fara sa uruie ( ps. nu zic ca e imposibil, eu mi l-am reglat acasa pe-al meu, dar am folosit ceva unelte speciale)
QUOTE
Sateliti si pinioanele planetare nu se regleaza
dupa care ai scris
QUOTE
Transmisia principala se regleaza intradevar cu pata de vopsea
hmmm... pai transmisia principala = pinioane, sateliti etc.... La planetare parca se poate regla jocul folosind distantoarele de diferite marimi... Plus ca jocul mai poate fi tinut in frau prin schimbarea rulmentilor...
divian111084
Jul 30 2007, 10:48 PM
Transmisia principala=angrenajul in unghi, dintre pinionu de atac si coroana. Diferentialu e format de pinioanele planetare(2), si pinioanele satelit(2 sau 4). A nu se face confuzia intre diferential si transmisia principala. Sunt doua lucruri total diferite.
Transmisia principala se regleaza cu pata de vopsea.
Diferentialu nu se regleaza, pinioanele au astfel de dimensiuni incat nu au nevoie de saibe, cel putin la astea rusesti... am specificat clar ca am vazut saibe de reglaj, dar numai pentru dacie.
Nustiu la ce masina ai reglat tu diferentialu, si la ce te referi cand spui "diferential" (poate ai reglat angrenaju dintre pinion si coroana), dar la sateliti nu ai ce sa reglezi atata timp cat piesele sunt noi si originale. am mai zis, am facut cele 4 pinioane pe comanda, leam imperechiat, am montat boltul si gata.
Zgomotele dela diferential se aud numai cand masina intra in viraj. In aliniament diferentialu nu functioneaza, iar zgomotele se aud numai datorita unei angrenari necorespunzatoare intre pinionu de atac si coroana... mai pot fi si alte cauze, cum ar fi uzura sau fisurarea inelelor rulmentlor.
Voi atasa in curand documentatia necesara reglarii angrenajului pinion coroana. io lam desfacut de doua ori, si dupa montare niciodata nu mia produs zgomote, vibratii, etc.
Mai jos sunt poze cu diferentialu si una din planetare
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.