Help - Search - Members - Calendar
Full Version: pierdere ulei
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
gabriel cretu
Mai baieti ladisti am o problema de cand am cumparat-o si anume mi se prelinge ulei pe la pompa de benzina.....am schimbat garniturile alea din azbest,ceva, nu stiu ba si aia mare si groasa,care e incadrata de cele doua subtiri din materialul ala ignifug (azbest) cred dar de pomana , am vorbit si cu altii care au LADITE si mai toti(aproape) au problema asta....
Cum sta treaba pe la voi? ati reusit sa remediati problema asta? sau n-ati avut nici unul din voi treaba cu asa ceva?
Nu ca ar fi mare problema dar murdareste acolo si motor si scut si da un aspect nasol .........
Probabil nu prea e bun materialul din care sunt facute cele doua garnituri,dar cu ce naiba sa le inlocuiesc,fiindca e temperatura mare acolo si probabil se coc prea repede naiba stie cu toate ca la cat merg eu.........
stelian61244
daca ai pompa cu coada de amorsare se poate sa piarda ulei pe la axul pe care lucreaza cama pompei,remedierea se poate face prin demontarea pompei ,o speli cu benzina pe unde este murdara de ulei,o lasi sa se usuce foarte bine ,dupa care pe lateralele pe unde este axul ii pui o solutie de etansare(silicon sau vopsea cu uscare rapida),o lasi sa se usuce bine dupa care o montezi la loc cu alte garnituri noi si eventual poti sa dai cu silicon si pe suruburile cu care e prinsa pompa de blocul motor.
gabriel cretu
probabil ai dreptate dar uleiul e chiar pe bloc,ma gandesc ca garniturile alea ar trebui sa fie..........daca era axul nu trebuia sa se murdareasca si mai incoace de bloc?
mama si nu suport silicoanele alea la imbinari.....prefer sa schimb garniturile la nu stiu cat timp.......in alta parte n-as zice ca m-ar deranja niste silicon in plus biggrin.gif
Horia49540
lasa, ma, ca fiecare silicon isi are locul lui bine stabilit si gandit ha ha
nu cred ca are cum sa curga pe kala axele alea
si eu am patit asa, pe la garniturile alea curge
desfa, vezi sa nu fie crapat plasticul ala (sau ce-o fi) si cumpara-ti doua garniturri (eu am luat de la basarabeni si am luat pe alese): una de 0,7 mm parca si una de 0,3 mm
si le pui si gata (asta a fost cea mai scurta reparatie pe care am facut-o:)
o sa ma uit sa vad ca nu mai tin minte care din ele vine spre boc si care spre pompa, da' parca aia mai subtire era spre bloc
la pompa tre' mai groasa ca se dilata mai altfel (e din antimoniu)
e mai bine sa iei asa, chiar daca unii zic sa pui din carton decupat sau amandoua de aceeasi grosime, NU, ca dup-aia nu mai ai cursa suficienta la pompa de benzina
succes :wave:
gabriel cretu
AAA pai e clara treaba eu le-am luat de la magazin dar au aceiasi grosime si sunt din acelasi material.....ok voi cauta garnituri cu grosimi diferite.....mersi
Horia49540
da...dar nu de la grosime curge...
ia vezi sa nu-si fi pierdut pompa planeitatea
adica pune-o pe o bucara de geamsau ceva perfect plat si priveste-o in lumina: daca apare vreo fanta de lumina trebuie rectificata
pui pe geamul ala plat smirghel si freci pompa de el pana devine plana
dar pentru asta trebuie sa scoti cama...

p - banuiesc ca ai verificat daca suruburile sunt stranse bine (nu exagerat totusi)
la mine odata s-au desfacut nu stiu cum si am pierdut vreun kil de ulei
si le-am strans si gata:)
Felix60549
Cauta silicon rosu de motor Sega, nu strange tare pompa si nu v-a mai curge. Oricum tb. mai mult silicon astfel incat sa dai si pe garnituri, si pe suportul de textolit, de jur-imprejur, chiar si dupa ce ai montat pompa.
gabriel cretu
Revin cu scurgerea de ulei........vreau sa-i schimb simeringul de distributie, si m-ar interesa daca pentru asta trebuie dat jos capacul (nu stiu cum sa-l numesc )cel care e prins in suruburi.....inca nu i-am dat radiatorul jos sa vad cum e acolo,dar as fi vrut sa stiu daca -i cumpar si garnitura de la capacul ( de distributie , cred )..........nu stiu daca o fi prea bun simeringul asta ,am auzit ca nu tine prea mult si incepe iar sa curga ....e adevarat ca nu curge mult,asa numai cat sa se murdareasca pe acolo,si sa-ti dea de lucru mereu cu stersul..... biggrin.gif Pentru montaj si demontat nu cred ca trebuie vreo scula speciala ,presa sau altceva,nu?
k.68177
Deci, nu ai nevoie de scule speciale. Trebuie sa dai jos radiatorul, cureaua ( eu mi-am scos si masca, sa pot vedea mai bine). Dupa aia ai nevoie de o cheie mare ( creca 34 ) cu care sa desprinzi fulia. O bagi in vit. a 4-a (sau cine are intr-a 5-a biggrin.gif ), tragi frana de mana, si incepi sa te chinuiesti smile.gif Dupa ce ai dat jos fulia, desfa suruburile de la capac. Cand scoti capacul, incearca sa tragi de el drept ( asta in special cand il pui la loc, ca sa nu deteriorizezi garnitura). Intotdeauna sa ai o garnitura in plus pt. capac, ca nu poti sa stii in cate bucati vine jos smile.gif. Cu ocazia asta recomand sa verifici starea (ma refer la uzura) intinzatoarelor de lant, ca sa nu patesti ca taica-meu ( practic din cauza uzurii, un intinzator s-a rupt in mai multe bucati, motorul a facut un poc mare si atat i-a fost, dupa aia a trebuit sa se chinuiasca sa scoata bucatile din baia de ulei ).
Horia49540
da, e bine, asa se face, dar sfatul meu este ca, daca nu curge muuult ulei, sa-l lasi asa
adica daca lasa o pata de 2 degete de ulei pe jos nu prea are rost sa umbli, ca aia inseamna doar cateva grame de ulei, si nu merita osteneala
sau poate la cum arata masina ta de bine merita biggrin.gif
dar oricum, poti pati surpriza sa pui un simering nou si sa curga si ala putin (sau sa curga la inceput si dup-aia sa se opreasca, pt ca se aseaza pe ax)
si cand pui simeringul nou incearca sa-l centrezi sfie cu un cap de cheie tubulara, sau si mai bine cu ceva in trei puncte la 120 grade, si sa-l presezi cu grija
succes :wave:

ps - daca scoti capacul de la distributie (ala in care e infipt simeringul) pune-i si silicon peste garnitura noua, ca astea de carton nu prea etanseaza, eu am si la pompa de apa si la capacul distributie doar solicon fara garnituri si nu curge nimic biggrin.gif :boxing:
k.68177
Da Horia, ai perfecta dreptate. Desi mie nu prea imi apareau pete de ulei sub masina (desi era parcata in panta), dupa ce faceam drumuri observam ca capota era manjita cu ulei dedesubt, si in plus totul era plin de picaturi mici de ulei. Deci in cazuri dintr-acestea, merita schimbat.
ciubotariu75110
QUOTE(gabriel cretu)
Revin cu scurgerea de ulei........vreau sa-i schimb simeringul de distributie, si m-ar interesa daca pentru asta trebuie dat jos capacul (nu stiu cum sa-l numesc )cel care e prins in suruburi.....inca nu i-am dat radiatorul jos sa vad cum e acolo,dar as fi vrut sa stiu daca -i cumpar si garnitura de la capacul ( de distributie , cred )..........nu stiu daca o fi prea bun simeringul asta ,am auzit ca nu tine prea mult si incepe iar sa curga ....e adevarat ca nu curge mult,asa numai cat sa se murdareasca pe acolo,si sa-ti dea de lucru mereu cu stersul..... biggrin.gif Pentru montaj si demontat nu cred ca trebuie vreo scula speciala ,presa sau altceva,nu?

nu ai nevoie de prese sau de scule speciale pt a schimba simeringul. trebuie sa demontezi radiatorul si sa dai jos fulia in primul rand . apoi desfaci capacul de la distributie k pe motor risti sa crapi capacul cand faci demontarea si montarea simeringului. e important sa compari fulia de pe masina cu una noua si sa o masori sa-i vezi diametrul exterior. eu am schimbat trei simeringuri intr-un an si mi-am dat seama k era uzat si axul fuliei.e indicat sa pui o garnitura noua k e mai bine asa chiar dak ai la indemana silicon acesta nu face mare lucru cand e utilizat cu o garnitura veche.
iti doresc succes si sa ai rezultate bune dupa interventia ce o vei face.
gabriel cretu
multumesc domnilor.am inteles.Am fost sa cumpar garnitura de la capacul de distributie si mi-a spus vanzatoarea ca nu are separat ci numai la set cu toate garniturile sunt asa de multe ca nici nu stiu care pe unde or fi....Am vazut garniturile de la pompa de benzina,care asa cum a spus Horia e una mai subtire si alta mai groasa (eu le mai cumparasem o data si aceeasi vanzatoare mi-a dat doua la fel ca si grosime),le-am vazut pe cele de la evacuare ,de la pompa de apa , de la simeringul de palier (cred) si multe altele..........ca pret sa stiti ca nu e mult setul asta cam 100 000 lei si un pic , in fine le-am luat si sper sa ma apuc de treaba in weekend poate nu ploua
Intradevar e bine spus,cu picaturile,asta era fenomenul,nu curge dar dupa ce se merge cu ea sunt picaturi aruncate de fulie sau curea in partea stanga.......lucru foarte inestetic.... biggrin.gif
Horia49540
intr-adevar, daca arunca ulei in mers atunci trebuie schimbat...
succes :wave:
gabriel cretu
Aoleeeeeeeuuuuuuu...........ce chinuiala.........simering de distributie mi-a trebuit....mai bine stergem zilnic uleiul.......mama nu se desfacea piulita aia de la fulie nici cu rugaciuni nici cu blesteme,sa nu mai vorbim de scule.....eu credeam ca se poate bloca coroana aia intr-un fel,daca n-am cautat fanta aia.........dar cum se poate pune la punct motorul asta fratilor,daca n-are catarea aia?????
In fine am desfacut-o pana la urma acum ar mai lipsi sa nu fie simeringul bun.......aveam un prieten macanic si mi-a zis ca nu e chiar joaca la simerinful asta si sa-l chem pe el dar eu am zis ca sunt destept si nu poate sa fie cine stie ce probleme.......Sfat: duceti-va la mecanic......ca munciti de nu se poate........sa nu mai spun ca trebuie o cheie de 41.......n-am vazut pana acum o astfel de cheie.....nu credeam ca poate exista o asemenea matahala.........iti rupe mana numai daca o tii....
Si garnitura aia de la capacul de distributie........e o hartie chioara.......asa e si la voi??? cred ca m-a pacalit asta de la magazin,nici nu stiu daca s-o pun pe asta noua sau s-o las pe cea veche.......sau sa le pun ambele.....mama si prins capacul si-n baia de ulei........si acum sunt uimit..eeeee in fine,sper ca acum la strans sa fie ok.......asta daca mai stiu unde vun toate suruburile,sper sa nu-mi ramana (prea multe biggrin.gif ) si sper din tot sufletul sa fie bun simeringul ca altminteri :bandit: singur.....
gabriel cretu
sau cum se poate regla cu stroboscopul ?????
Sunt foarte surprins de faptul ca nu am gasit o "fereastra" unde sa se poata vedea volanta........sau poate n-am vazut-o eu ?????????
k.68177
Apropo de cheia de 41.... Daca te apucai din partea din jos sa desfaci iti era mai usor... Dar atunci ar fi trebuit sa demontezi aparatoarea de jos. In fine, ce-ai gasit ? Ai verificat starea intinzatoarelor de lant ?
Horia49540
stai linistit, simeringul trebuie sa fie bun daca nu e ciupit sau mai stiu eu ce...
al meu e din obor si merge struna
piulita aia mare se desface cu cheia aia mare, asa e, iar de strans cel mai bine e sa o pui in vit 1 sau marche arriere, cineva apasa pe frana tare si tu strangi cat poti de tare (da' nici sa nu rupi piulita...desi nu se rupe:)
si unde zici ca n-ai pana? la fulie sau la piniunul mic cu lant? daca e la fulie e rau, dar nu mortal: se poate eventual inviarti fulia in loc, desi la cat o strange surubul ala nu prea e cazul
dar daca n-ai pana la pinionul cu lant, se poate invarti si sparge motorul
dar nu cred ca e cazul, ca pinionul nupoate sta acolo fara pana
asa ca nu e jale, dar vezi poate gasesti sa-i pui o pana...
garnitura aia intr-adevar e hartie si atat, dar ar trebui sa tina,eu nu mai am garnitura, e doar silicon si vad ca tine...

succes la montat si strange totul cu grija si fara graba :wave:
Horia49540
la lada nu se vede volanta
dai un semn cu creta pe fulie si unul pe capacul distributiei si cu alea reglezi cu stroboscopul
ionita56403
Am si io o intrebare si la lada 1200 se potriveste cheie de 41 la piulita de la fulie sau numai la cele 1500 cum o are gabi?
Horia49540
teoretic ar trebui sa fie aceeasi piulita, dar nu stiu, odata pt ca nu m-am uitat niciodata cu atentie la fulia de 1500, si apoi pt ca nu sunt deloc tare la chei;: nu prea le nimeresc din prima decat pe alea uzuale: 10, 12, 13, 14,17 si cam atat:)))))))))))))
da' ia un subler si masoara piulita biggrin.gif
ionita56403
oricum Horica asta faceam masuram dar am zis ca stie cineva.Sper ca nu m-ai uitat cu cotele.
Bafta si sa auzim numai de bine
gabriel cretu
Da frate,aceeasi cheie e.......pt ca mecaincul cu care ma conversam telefonic atunci cand imi faceam masina,are 1200 si el zicea ca asa e la el,si la mine era la fel..........asa ca da-i bice.......sa vezi belea la desfacut biggrin.gif .......iti urez toate cele bune si tutun la greu.........ai grija sa nu fie doamne pa langa tine biggrin.gif
Horia49540
dar tu pana la urma ai inchegat-o la loc pe a ta? biggrin.gif
merge bine? :boxing:
gabriel cretu
Daca merge bine???? pai cine stie???ce a mai fost vreo intalnire? tu nu stii ca doar acolo o scot? biggrin.gif
Nu ,dar am facut multe "tampenii" de-ale mele.........i-am spalat circitul de franare,schimbat furtunase,i-am spalat circuitul de racire,stii faza cu otetul.....mai eu cred ca e super,i-am bagat 10 l de otet vreo 4 zile si cel putin ce se vede a ramas extraordinar de curat,a dizolvat otetul ala tot ce era piatra.....si daca tot era asa de frumos am hotarat sa-l mai las o zi doua,ce oricim nu am cum sa ajung la ea acum,si ii bag un furtun cu presiune il spal bine si aia e........te pomenesti ce pana ajung eu la ea nu mai ramane nimic........ biggrin.gif in fine i-am facut mai multe dar nu pot sa va spun acum ca trebuie sa fie surpriza la intalnire,sa am cu ce ma lauda.......
In orice caz simeringul ala............... wallbash.gif
AAAAAAAA fiti atenti frati ladisti ca simeringul ala pentru a fi pus la locul lui necesita o scula speciala,daca nu o aveti folositi simeringul vechi,vreau sa spun ca trebuie presat si cel mai bine ar fi s-o faceti cu fulia ca sa intre perfect centrat,numai ca la un moment dat fulia nu va mai intra,si el nu va fi suficieni de presat,asa ca dati din nou jos fulia puneti simeringil vechi sa preseze pe cel nou strangeti , scoateti simeringul vechi si gata cel nou va sta la locul lui..........personal,nu cred ca-l voi mai schimba vreodata biggrin.gif
Horia49540
adevarul e ca la ce masina ai tu probabil ca te plictisesti de tot umbli la ea biggrin.gif
e ca noua, las-o asa cuma facut-o rusu pana s-o strica, adica pana la adanci batraneti biggrin.gif
sau daca iti place sa repari succes biggrin.gif :wave:
gabriel cretu
Sa fiu foarte sincer,n-as spune ca am o pasiune in a umbla prin motoare,insa imi place foarte mult sa arate bine si sa fiu sigur ca nu exista absolut nuci o defectiune,poate nu ma crezi dar nu dorm noaptea daca stiu ca e ceva in neregula.......tacaneli la cap.........si cum nimeni nu-ti face treaba mai bine decat tu insuti,chiar asistat de un specialist,dar e bine sa o faci singur,iata motivul pentru care "chinuiala" devine placuta,daca se poate spune asa.....mai nasol e cu timpul,dar si daca stai toata ziua pe langa ea iti piere atractia....
Sa nu ma intelegi gresit,asta se intampla la Ladita,la polo nevestei,n-am nici o treaba,poate sa fie "in metastaze" ca nu ma intereseaza........dar Ladita..........e suflet biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.