Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Rog sfaturi - bec ulei !
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
Cristian34561
Salutare tuturor !
Va rog sa-mi spuneti parerea voastra: astazi am plecat spre servici, iar dupa 1 minut de mers s-a aprins becul la ulei; la relanti sta aprins, iar pe masura ce creste turatia motorului se stinge; imediat ce scot din viteza si o las sa "curga", se aprinde din nou. Desi nivelul la ulei era bun, am mai completat cu 1/2 litru, dar fara rezultat. Mentionez ca pun RO 3 de la Petrom, deoarece motorul este uzat si "papa" ulei destul de mult.
Voi ce credeti, de la ce se poate aprinde becul ? M-am cam speriat...
Georgian40398
salut,

eu chiar am schimbat si pompa de ulei sperand ca va fi bine. si am obtinut o crestere a presiunii pina la 4, dar numai la pornire biggrin.gif dupa ce se incalzeste uleiul presiunea scade spre 0 si chiar se aprinde becul la relanti. Atunci din clapa de soc mai trag un pic pina se stinge becul.
o solutie temporara a fost un filtru nou de ulei. e mai bine, dar nu tine prea mult...
Horia49540
asta e nasol...
inseamna ca motorul e foarte uzat, sau destul de...
la ralanti nu e pericol daca se aprinde becul, dar la turatie nu trebuie...se poate topi vreun lagat la vilbrochen ceva...
si la ralanti daca se aprinde se poate da ralantiul mai mare...
si as recomanda sa nu depasiti 3500 rot/min, mai ales la cald, unde presiunea este cu atat mai mica...
succes :wave:
gabriel cretu
E cam naspa chestia cu beculetul.......dar mai intai incearca o alta sonda poate ai un vecin ceva cu LADA si sa-ti imprumute un pic sonda lui poate e aici problema si scapi ieftin daca nu incearca sa-i speli motorul,sa-i schimbi uleiul ,filtrul,e drept ca si pompa de ulei daca e batrana (si e clar ca e) se poate sa se fi infundat sita aia dar poate se rezolva cu solventul care-l bagi in ulei cand speli motorul si dupa toate astea trebuie sa mai creasca putin presiunea daca nu asta e trebuie sa te apuci de ea
Acum nu stiu daca faptul ca papa ulei impune neaparat aprinderea beculetului , eu am avut un 1200 care manca 2l la 1000 km,ajunsesem sa nu mai schimb uleiul ,completam mereu si el tot su nivel era biggrin.gif , dar nu se aprindea beculetul si nu cred ca ai motorul mai uzat de atat....
Si incearca si cu un aditiv nu chiar scump ca oricum il papa dar poate merge vezi ca sunt unele pe la 100 000 groase ca mierea
Horia49540
excelent raspuns
eu am uitat ca si eu am patit asa: statea aprins becul de la ulei intr-o zi, si m-am speriat
apoi mi-am luat un nou senzor si s-a rezolvat
merge sa speli si motorul cu engine flush, dar dai bani multi...
chestia cu aditivii mi se pare buna, oricum nu prea ai ce sa risti, in sensul ca daca nu e sonda de vina, atunci motorul e cu siguranta pe duca, si nu poti sa-l strici mai rau cu un aditiv gros, ci eventual ii faci un bine:)
stiu o lada care ajunsese sa aiba uzuri asa mari la culbutori si lagare incat atunci cand acceleram, lasam acceleratia si tocmai cand motorul sa se linisteasca acceleram iar se auzea "tac-tac" jos in motor, il aduceam intr-un fel de rezonanta
si omul nu l-a reparat, si pana la urma s-au invartit cuzinetii, s-au suprapus si s-a blocat motorul... da' bine, nu va speriati, asta era un caz extrem, masin aaia saraca a vazut inca multe extreme...si inca mai traieste si merge !!! :boxing:
Horia49540
am vrut sa zic jocuri mari la "cuzineti" si lagare :bash:
viteza ucide...cuvintele lol blush.gif
Ionut45405
S-ar putea sa se fi barbierit dantura pinionului de delco - are niste "dinti de soricei" la interior care actioneaza pompa de ulei si e o problema destul de frecventa la Lada. Pe vremuri se practica o crestatura in pinion si un stift (de regula ac de planetara, din acela de la tripoda de Dacie) in coada pompei ca sa nu se mai repete chestiunea (preferabil la un pinion nou ca sa nu fie toata forta in ac). Slabe sperante sa fie sonda. Oricum e de dorit sa nu mai mergi asa!
stelian61244
motivul pentru care se aprinde becul de la ulei este urmatorul : uzura foarte mare in linia motorului , adica cuzinetii de la arborele cotit si de la biela sint foarte uzati ; o solutie temporara este sa-i bagi un ulei mai gros,chiar un ulei diesel;dar retine ca trebuie mai devreme sau mai tirziu sa-i faci motorul;sa scapi de aprinderea becului poti sa-i faci urmatorul lucru : scoate-i sonda de ulei si uitate la ce presiune lucreaza(0,7 bar daca nu ma insel) si cauta una de presiune mai mica(0,4-0,5 bar).
k.68177
Sa va mai vand un pont: instrumentul (ceasul) de la presiunea de ulei e foarte inexact. Am citit pe site-ul http://zsiguli.hu ca la presiunile mici "minte" foarte mult, si ca ceasul tinde sa fie exact dupa 4 bari (adica presiune dintr-aia nu o sa fie in veci vecilor). Martorul cu bec e precis. O sa incerc sa pu ceva poze.
k.68177
inca o poza
k.68177
Mesajele de mai sus se refera la aceia care au Lada 1500 cu ceas pt presiunea de ulei (lol, ca la 1200 nu este)
Icsulescu68672
aaaaaaaaaaa, deci de asta nu il gaseam eu.... :coffee:
andrei27237
Salut,


Legat de spalatul motorului...

Rog pe cineva sa-mi explice exact ce trebuie facut.Ce trebuie cumparaat si cum sa procedez. La urmatorul schimb vreau sa spal motorul.


Va multumesc!
Gigi66198
QUOTE(andrei27237)
Salut,


Legat de spalatul motorului...

Rog pe cineva sa-mi explice exact ce trebuie facut.Ce trebuie cumparaat si cum sa procedez. La urmatorul schimb vreau sa spal motorul.


Va multumesc!


Pe dinauntru sau pe dinafara??
Pe dinafara cu apa, pe dinauntru pui ulei si o lasi sa mearga 5-10minute...apoi scoti uleiul...
andrei27237
Vreau sa-l spal inauntru.

Ce solutie trebuie cumparata si cum se procedeaza?

Multumesc,
Horia49540
inauntru pui in uleiul vechi (pe care il ai deja in motor) o solutie Engine Flush (de la 2+2 parca) il lasi la ralanti 5 minute , apoi dai tot afara si pui ulei nou (cat mai de calitate:)
si in prealabil motorul sa fi mers destul, sa fie uleiul incins
:wave:
Felix60549
In manualul de utilizare a autoturismului Lada scrie ca- Este permisa aprinderea martorului luminos de la ulei atunci cand motorul este in ralanti, dar tb. sa se stinga in momentul cand accelerezi.-

Pentru inlaturarea erorilor date de indicatorul de ulei la autoturismele Lada 2103-1500, puteti monta sonda de ceas(nu cea de bec) de Dacia.
Atunci ve-ti vedea exact presiunea de ulei pe care o are motorul la diferite turatii.
k.68177
Felix, lasa-ma sa te contrazic smile.gif. NU e de la sonda.. e de la ceas. Acesta se poate calibra cu o rezistenta reglabila. Mie mi-a iesit 74 ohmi diferenta, si am testat cu 3 sonde.
Felix60549
Posibil, dar din ceea ce am patit spun urmatoarele:
Am facut linia de arbore si setul motor iar cand a fost sa pornesc motorul pe ceasul de ulei arata 8 la rece iar cand a ajuns la 90 grade a coborat la 2. De ce?
Mecanicul a spus ca este eroare de sonda, am cumparat una noua si la fel.
Atunci a luat un ceas cu un dispozitiv, l-a bagat in locul sondei si la 90grade indica o valoare aproximativ egala cu 4 pe ceasul de Lada.
A incercat toate tipurile de sonde de ulei care se potriveau- de Fiat, Lancia si Alfa- dar nimic. Cand a montat de Dacia ceasul indica realitatea.
Aceeasi poveste este si la auto Lada 2107 care in loc de gradatii 0-8, au un fel de linii ciudate. Am un prieten care are asa ceva si niciodata nu pune baza pe ce aiureala indica ceasul de ulei! Dupa indicatii, ar tb. sa-i faca motorul ceea ce este absurd, avand in vedere ca are 15000km/bord dupa RK. Care este explicatia? De ce fabricantul nu a facut corectiile de rigoare, avand in vedere ca aceasta pb. este de prin 1977?
k.68177
Lool, e normal sa iti indice asa. La rece, si eu am presiune de ulei in jur de 5. Dar e normal sa scada la 2. Am vb. cu batranu' care e mecanic, si mi-a spus clar: "boala" principala a motoarelor rusesti e presiunea de ulei. In viata mea nu am vaz. un motor rusesc, indiferent de uzura, sa aiba pres. de ulei mai mare de 4 ( presiune constanta). La a mea cea mai mare presiune a fost 4, cand a fost facut motorul , dar era ulei vascos in el. Poate ca senzorul de la dacie masoara altcumva, si de aia ti se par datele mai precise. Incearca sa pui ceas de dacie, pe senzorul de dacie , si vezi daca datele coincid cu valorile aratate pe ceasul rusesc, cu senzor de dacie. Poate si gradatia ceasurilor rusesti e de vina. Parerea mea e ca nu o sa fie la fel. Incearca urmatoarea metoda: pune un ceas mecanic (se poate pune temporar), si porneste motorul la rece. O sa vezi ca presiunea o sa scada pana la 2-3 bari. Si aici nu se poate sa minta instrumentul.
REMUS69209
salut, eu zic sa nu bagi ulei mai prost chiar daca consuma mult pentru ca in acest fel distrugi aproape tot motorul.(uleiul unge,pe langa arboresi axa cu came.lantul de distributie,cilindri,culbutorii,etc) Si cu cat e mai de proasta calitate uleiul cu atat se "arde" mai repede Sa urmaresti la pornire(de ex. dimineata)cat de repede se stinge becul. Daca se stinge tarziu si motorul "bate" schimba filtrul de ulei si pune unul de "buzau" chiar de Dacie BAFTA!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.