Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vibratii puternice la relanti Opel Astra
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
florin67352
Opel Astra Caravan 1.7 DTI, 2003, 150.000 Km

Am observat dupa ce am cumparat-o acum 8 luni un tremurat (vibratie) a motorului la relantii in momentul in care motorul este cald dupa un drum lung, vara, sau prin Bucuresti in aglomeratie.
Fenomenul este extram de deranjat, vibratiile sint foarte puternice.
Inceteaza imediat cind turometrul trece de peste 1000 de ture (cind plec de pe loc). Cind scot din viteza, si masina este din inertie in miscare, nu se intimpla.
De asemenea motorul cind este rece, merge perfect!
Am schimbat tampoanele, am verificat compresia, am schimbat uleiul (5 W 30), am demontat si remontat motorul si cutia de pe masina sa nu fie ceva mecanic, nu mai stiu ce sa-i fac. Mi sa spus ca injectoarele daca ar fi infundate, fenomenul s-ar simti si la turatii mai mari. O fi vreo sonda care sa "gestioneze" relantiul, defecta, exista asa ceva?
Acum ca au inceput temperaturile pozitive am din nou probleme. Stie cineva ce ar putea fi ??
cineva65027
Daca ai sti de cat timp ma vaicaresc eu de chestia asta fara sa-i fi gasit o solutie... Cu toate ca masina mea e foarte diferita (am un Corsa C cu motor pe benzina de 1 litru), are EXACT aceleasi simptome ca a ta. Vibratiile se simt in panourile usilor, in bord, in pedalier si schimbator dar sunt vizibile mai ales pe usile deschise, care tremura de mi-e si rusine sa mai tin masina cu motorul pornit cand ies din ea. Cu exceptia tampoanelor motorului (care au fost declarate OK de catre mecanici), am facut tot ce ai facut si tu si chiar mai multe - distributie, senzor de detonatie, bujii, filtre, ulei (Aral 5W-40), curatat injectoare si clapeta acceleratie, benzina de la mai multe statii, inclusiv OMV100, verificat tampoane motor/cutie de viteze/galerie de evacuare. Rezultat: vibratiile sunt bine sanatoase iar eu am cheltuit o galagie de bani. Ceea ce-mi este greu sa inteleg, in situatia asta, este motivul pentru care motorul cand e rece se comporta perfect iar cand se incalzeste o da in balarii!!! blink.gif Teama mi-e ca o sa ramanem amandoi in ceata, doar cu raspunsuri de genul "e normal, ca e diesel" pt tine si "e normal, ca e in trei cilindri" pt mine... sad.gif
florin67352
Cind am vazut ca am un raspuns am sperat ca cineva are o solutie miraculoasa la problema....dar m-ai demoralizat complet. Si eu am cheltuit o gramada de bani, nici macar nu vreau sa fac socoteli.
Este incredibil ca nu se gaseste o solutie la problema asta....
O singura data am mai auzit pe cineva cu un renault clio aproape nou-nout cu o problema similara si dupa lupte seculare prin diverse serviceuri (cei de la reprezentanta s-au declarat batuti) a gasit rezolvarea, era volanta, daca la tine vibratiile se simt si in pedala de ambreiaj verifica chestia asta.
Motorul tau pe linga vibratii e si mai zgomotos decit ar trebuii sa fie?
cineva65027
Motorul meu este zgomotos by default, dar numai la demaraje si acceleratii (cand ii dau talpa, mai pe romaneste) se face cu adevarat simtit. Nu poti avea pretentii de la un motorash de drujba ca asta fortat sa care dupa el aproape 1 tona. Inainte sa-i schimb distributia, emitea un sunet absolut de diesel, acum, insa, de multe ori cand este la relanti este atat de silentios (din masina) incat pare ca ar fi oprit... Ce fericit as fi de n-ar mai exista vibratiile care sa-mi sublinieze ca nu-i asa!!!
Cat despre ideea cu volanta, o sa-mi dau prostia pe fata si o sa te rog sa-mi spui si mie ce-i aia. biggrin.gif

PS: imi pare rau ca te-am demoralizat, stiu EXACT cum te simti...
florin67352
Nici eu nu ma pricep foarte bine la mecanica, sper ca explicatia mea sa fie inteligibila pt ca iti voi reproduce (fara a intelege nici eu foarte bine) ceea ce mi-au spus din service: La motoarele noi (nu si la motorul de Astra 1.7) volanta a vost modificata pt a permite un raspuns mai rapid din partea motorului. In cazul in care nu este “ asejata” cum trebuie poate genera vibratii in caroserie.
Este o piesa care face legatura intre cutia de viteze si motor.
Daniel66257
Volanta este un disc mare de fier pe care se prinde ambreiajul. Acest disc sta prins de arborele cotit in vreo 10 suruburi. Volanta de fapt face sa mearga motorul rotund si sa nu mearga cu "galme" dupa sum fac cilindri explozie. Ideea e ca daca ai un motor cu putini cilindri trebuie sa ii pui o volanta mai mare pt ca timpul intre o explozie si alta este mai mare decat la un motor cu mai multi cilindri, numai ca nu poti sa faci volanta pre mare ca inseamna ca motorul intra mult mai incet in ture..e normal, volante are si ea inertie, deci daca motorul este f mic si volanta mare, prinde greu turatie si scade la fel turatia mai greu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.