Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cum sa-ti infiintezi o firma. (un SRL mai exact)
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
Andrei38283
Cred ca toti care au vrut sa-si infiinteze o societate s-au lovit de tot felul de probleme. Am si eu in plan sa-mi deschid o firma dar nu am nici cea mai vaga idee cum se face asa ca ii rog pe cei care au trecut prin asta sau pe cei care stiu, sa-mi spuna si mie pasii pe care i-au facut si cat au cheltuit. Am inteles ca sunt niste reduceri pt studenti (eu fiind student).

Multumesc arigato.gif
guerilla
din experienta, daca timpul este important - vorbeste cu un avocat care se ocupa cu asta. timpul lui costa intre 2 si 5 milioane, depinde cu cine vorbesti. dar asa stii sigur ca actele sunt facute cum trebuie si nu stai tu pe la nspe mii de cozi si notari.
Val77
Inainte de a vorbi cu un avocat, consulta un economist. Iti deschizi firma in functie de ceea ce vrei sa faci pe ea.

V
HalbaSus
Si eu recomand sa te adresezi ori unui avocat ori unor firme specializate (in oradea exista cateva asemenea firme, le gasesti deobicei la mica publicitate). Eu mi-am infiintat-o singur, dar nu cred ca e cea mai buna solutie.
madalina
Varianta usoara: consulti un avocat, ii dai procura si face totul pentru tine . Te costa actele oficiale (5-7 miliaone) plus inca vreo 2-3 milioane pentru el, cu chitante facturi, tot, cheltuieli deductibile apoi pe firma.

Varianta mai ieftina, merita doar daca stai foarte bine cu timpul s rabdarea: te duci la Registrul Comertului, la Biroul Unic (in Bucuresti este in cadrul Romexpo), soliciti informatiile, formularele, faci rost de toate actele apoi vii si stai la coada.

Eu am infiintat firma cu avocat si am autorizat 2 noi puncte de lucru singura. Mare greseala ca n-am angajat un avocat. pentru autorizare ma costa 1 milion in plus, asa am pierdut eu 10 zile cu alergatura, cand puteam sa ma ocup de cu totul alte lucruri.
CRG
trimite adresa mail pe pm. Iti trimit un word cu etapele (+tips & tricks bonus). Dai o bere la urmatoarea intalnire masini.ro

later edit: daca ai ceva timp (cateva ore timp de 2-3 zile, dar nu la rand) si ai ce face cu 400 ron in buzunar, nu-ti lua avocat. Mie mi-a venit destul de usor, chiar daca n-am mai facut asta niciodata.

ps: or sa-ti scoata ochii cu actul constitutiv, ca nu-l ai. Ghinion, ca ala pot sa ti-l trimit tot eu. Si de altceva chiar ca nu mai ai nevoie de la avocati sau consultanti.. :wave:
Cipicanu`
Actul constitutiv nu e neaparat sa il redacteze Reg. Com., poti sa il faci si tu. Inamtricularea unei firme costa cam 10 milioane, si in 3 zile se poate face o firma.
madalina
Actul Constitutiv si specimenele de semnaturi se supervizeaza de un notar.

Teoretic in 3 zile.

Practic: ma duc eu intr-o vineri sa solicit informatiile pentru autorizare: imi dau niste hartii, unde erau trecute extrem de multe acte, ma duc luni sa intreb strict pentru domeniul meu si imi incercuiesc ce am eu nevoie.

Fac rost de toate hartiile, ma duc sa depun actele. Stau la coada, intr-o vineri, imi vine randul la 2:50, programul fiind pana la ora 13 (stateam acolo de la 8:30). Nu mi le primeste ca nu are timp sa se uite.

Ma duc luni, stau iar la coada de la 8:30 pana la 14:00, nu-mi primeste actele ca in hotararea AGA datele firmei erau trecute ca antet si nu in textul hotararii si in contractul de inchiriere scria spatiu si nu spatiu comercial, desi in actul de proprietate al proprietarului scria clar "spatiu comercial".

Ma duc a doua zi din nou la registru cu aceleasi acte, hotarea aga scrisa in vreo 5 feluri sa nu mai aiba ce comenta, iar colega celei ce nu imi primise actele, mi le primeste fara nici-o problema.

Am cautat tibre juridice de mi-a venit rau, apoi aveam dosar plic si nu dosar incopciat, numerotasem filele si nu paginile (din moment ce o fata era goala asa mi s-a parut logic), iar motive de respingere.
CRG
nu cred ca e cazul lui. Cred ca nici n-are nevoie sa deschida punct de lucru, ci doar srl cu sediu social. Tre sa mearga doar la Registru si la Romexpo. Bineinteles, si la un CEC sau BCR pentru depunerea capitalului social.

Iar in cazul meu, actul a fost verificat (indirect :coffee: ) de niste super avocati.. nu pot sa spun mai mult.. :angel:
madalina
Autorizarea unui punct de lucru, in teorie, este mai simpla decat a infiintarea unei societati...

Se poate duce la orice banca sa depuna capitalul social, de preferat acolo unde soreste sa deschisa contul firmei.
CRG
nu stiu cum e in perioada asta de aglomerat. Eu am mers acum doua veri, in perioada de concedii, deci cam batea vantul pe acolo..
madalina
Eu am fost la inceputul lui noiembrie si m-am umplut de nervi.

La 2 saptamani dupa, am fost sa depun bilantul. Era la fel. Iar m-am umplut de nervi pentru ca nu-mi primea bilantul deoarece nu aveam dosar si foile nu erau perforate.
guerilla
mada, dar de ce iti depui tu bilantul? nu face asta contabilul? :angel:
sper sa nu trebuiasca sa-l depun eu.. ca sigur nu va fi depus in veci laugh.gif
urasc cozile :bash:
Andrei38283
Multumesc mult pt raspunsuri. Acuma m-am lamurit si eu cat de cat pe unde trebuie sa ma duc si ce sa fac. Am auzit la stiri acum cateva zile ca nu se mai pot face SRL-uri de apartament. Ca iti trebuie sala de asteptare si o gramada de alte prostii. Intrebarea mea e daca regula asta se aplica la toate domeniile de activitate? Firma mea va fi pe profil IT si telecomunicatii (site-uri web, retele, furnizor de internet).
madalina
QUOTE(guerilla)
mada, dar de ce iti depui tu bilantul? nu face asta contabilul? :angel:
sper sa nu trebuiasca sa-l depun eu.. ca sigur nu va fi depus in veci laugh.gif
urasc cozile :bash:


Bilantul il depune vcontabilul la administratia finaciara pana pe 25.martie pentru anul anterior. Insa pana in iulie/seprembrie/decembrie (tot maresc termenul ca nu-l depune nimeni la timp) trebuie depus si la Registrul Comertului. Majoritatea contabililor trimit un reprezentant al firmei acolo, deoarece este o taxa, pe care apoi nu o poate deconta oficial contabilul (chitanta se emite pe numele firmei al carui bilant se depune). Coada nu este. Doar functionari cretini si dobitoci.
TLS-09
Din toate raspunsurile afli cate ceva dar pasii trebuie facuti intr-o anumita ordine:
1. Te duci la Registrul Comertului de pa linga Tribunalul.....(in raza caruia va fi sediul). Faci o rezervare de denumire (mergi cu 5-6 variante de nume de firma si vezi care din ele este acceptat). Apoi in urma verificarii pe calculator se alege denumirea si se elibereaza o chitanta cu numel firmei (valabilitate 3 luni)
2. Cauti sediu social si faci un contract de inchiriere sau de comodat preferabil pe durata nelimitata (parti contractante; proprietarul-chiar si tu pe de o parte si Sc..... nume rezervat.....SRL). Scoti si un extras CF(extras de carte funciare )
3.Scoti un cazier fiscal din care reiese ca nu ai savarsit infractiuni de natura economica astfel incat poti indeplini functia de asociat sau administrator .
4. Intocmesti "Actul constitutiv al SC.....SRL. Cauta un model ca nu poti sa-l faci singur.Cuprinde in principu reglementarea : sediului, capitalului social, partilor sociale, asociatilor, obiectul de activitate, asociatii, cotele parti din capitalul social, obiectul de activitate, atributiile adunarii generale, administrarea societatii, lichidarea, dizolvarea etc.
5. Cu rezervarea de denumite, actul constitutiv, etc. te duci la o banca(pe care o alegi singur) si "versi" capitalul social pe numele firmei intr-un cont provizoriu. Capital minim 200 RON. E preferabil sa-l faci mai mare deoarece: se actualizeaza cuantumul din cand in cand, anumite banci la credite conditioneaza valoarea capitalului, creaza aparenta unie oarecari seriozitati etc.
7 Dai o declaratie notariala ca intrunesti conditiile legale pentru functia de asociat/ administrator al unei societati comerciale , declararie care urmeaza sa constituie si specimen de semnatura.Se poate da si in fata unui avocat solicitand aplicarea de "data certa". (costa de regula mai putin daca avocatul nu-i nesimtit) . Atentie alte acte nu se mai autentifica. Multi notari sau avocati te aburesc sa dai forma autentica actelor. Nu-i nevoie.
7.Cu : cazierul fiscal, extrasul CF, actul constitutiv, cazierul fiscal, copie carte identitate, foaie varsamant capital social, rezervare denumire, contract inchirierea(fiscalizat) sau comodat(nu se fiscalizeaza) si restul de acte(daca am omis ceva) te duci la ORC unde platesti niste taxe si cam asta este tot.
Ulterior la finalizarea povestii se elbereaza Certificatul de inmatriculare al firmei, data de la care firma exista.
Cauti un contabil pentru restul problemelor cu Finantele.
Toate cheltuielile de constituire se scad pe firma dar ceri chitanta pe numele firmei asa cum l-ai rezervat( daca un tampit iti cere codul fiscal ii explici sa scrie "in curs de constituire").
Discuta care varianta te avantajeaza: platitor sau neplatitor de TVA si micro intreprindere sau nu(discuta cu un contabil). Trebuie sa stii de la inceput deoarece din neplatitor de TVA in platitor poti sa treci dar invers nu prea.
Dac mai ai nelamuriri scrie fara sfiala. In mod sigur si mie mi-a mai scapat cate ceva la ora asta.
Te descurci singur dar este mai util si mai rapid sa platesti pe cineva sa-ti faca treaba. Daca i nelamuriri sau dubii in legatura cu solicitarile persoanei respective intreaba fara probleme.
madalina
In Bucuresti pentru rezervarea de nume te duci tot la Biroul Unic din cadrul Romexpo. Langa registratura scrie un afis cu "rezervare nume firma"

Cazierul fiscal e valabil un timp limitat (parca 5 zile, dar nu mai stiu sigur).

Daca faci firma in apartament, ai nevoie de acordul vecinilor/asociatiei de locatari.
HalbaSus
mai precis acordul vecinilor de palier si al celor de sub si de deasupra apartamentului, precum si a presedintelui asociatiei de locatari.
TLS-09
Corect! Uitasem de acordul Asociatiei de Proprietari.Acordul locatarilor nu mai este necesar(la Timisoara stiu precis ca nu se cere) daca exista cel al Asociatiei prin administrator si presedinte. Daca nu este constituita Asociatie de proprietari 9putin probabil) atunci este necesar el al tuturor vecinilor.
Cazierul fiscal este valabil 15 zile.
CRG
Pentru cine se mai afla in situatia expusa, am atasat word-ul mai jos. Cheers!







Informatii necesare constituirii unei societati cu raspundere limitata


Dosarul pentru înregistrarea si autorizarea funcționarii societatilor cu răspundere limitata va conține, in ordinea indicata mai jos, următoarele documente :

1. Cerere de înregistrare si autorizare a functionarii (formular tip), intr-un exemplar;
2. Dovada verificării disponibilitatii firmei si/sau a emblemei (original) – Pavilionul 36;
3. Actul constitutiv (original);
4. Dovada sediului social al societatii (copie);
5. Dovezile privind efectuarea vărsămintelor aporturilor subscrise si/sau varsate de asociați la capitalul social (copii);
6. Declaratiile date pe proprie raspundere de catre fondatori, precum ca indeplinesc conditiile legale pentru a detine aceasta calitate si/sau pentru detinerea calitatii de asociat unic intr-o societate cu raspundere limitata cu asociat unic (original);
7. Declaratiile date pe proprie raspundere de catre administratorii, comanditatii SCS si cenzorii din SRL, cu mai mult de 15 asociati (original);
8. Acte identitate asociati (copii);
9. Daca este cazul: împuternicire speciala sau avocațiala pentru persoanele desemnate sa îndeplinească formalitatile legale (original); contractul de administrare prin care s-au desemnat reprezentanții permanenți persoane fizice, ai administratorului persoana juridica (copie), precum si declaratiile pe proprie raspundere ale persoanelor desemnate (original);
10. Documentele pentru obtinerea avizelor/autorizațiilor si/sau acordurilor de functionare prevazute in opisul inclus in cererea de înregistrare, in conformitate cu prevederile HG 625/2003 + copie de pe cererea de înregistrare;
11. Dovezile privind plata taxelor legale;
• Taxa judiciara de timbru (original);
• Timbre judiciare;
• Taxa de publicare in Monitorul Oficial;
• Taxa de registru;
• Tarife de prestari servicii de catre Biroul Unic;
• Taxe si tarife eliberare avize/autorizații/acorduri de functionare.
12. Cazier fiscal de la Primaria Generala a Capitalei (asociati + administrator) ;
13. Specimen semnatura (administrator;
14. Acord Asociatia proprietari / locatari, pentru conformarea cu art. 64 din Legea Locuintei nr. 114/1996.

Note:
• Redactarea actelor prevazute la punctele 3, 6, 7 si 9, obtinerea inregistrarii si autorizarii functionarii societatii, efectuarea varsamintelor aporturilor la capitalul social, precum si sustinerea cererii in fata judecatorului delegat, pot fi efectuate contra cost, prin Biroul Unic;
• Judecatorul delegat poate dispune administrarea si a altor acte doveditoare decat cele enumerate.


Important

1. Formularul tip se distribuie la Pavilionul 23;
2. Actul constitutiv va avea forma autentica pentru SNC si SCS, precum si in cazurile in care la aceste societati, inclusiv la SRL, printre bunurile subscrise ca aport in natura la capitalul social se afla un bun imobil;
3. Actul constitutiv trebuie sa contina clauzele prevăzute de art. 7 din Legea 31/1990, republicata, inclusiv precizarea domeniului si a activiatii principale. Toate activitatile prevazute in actul constitutiv trebuie sa fie codificate conform Nomenclatorului CAEN aprobat prin HG 656/1997 , iar obiectul de activitate se va exprima prin grupe CAEN de trei cifre pentru domenii si prin clase CAEN de patru cifre pentru activitati;
4. Dovada sediului social al societatii se poate face, dupa caz, cu: contracte de vanzare – cumparare, de inchiriere sau subinchiriere, de asociere in participatiune, leasing imobiliar, comodat, uz, uzufruct, extras din cartea funciara, certificat de mostenitor, acordul coproprietarilor, daca imobilul este detinut in coproprietate, etc. In toate cazurile in care sediul firmei s-a stabilit intr-un imobill cu regim de locuinta conform Legii 114/1996, republicata, se va depune si aprobarea prevazuta de art. 64 din aceasta lege;
5. Dovezile privind efectuarea varsamintelor la capitalul social se pot face, dupa caz:
• Pentru aporturile in numerar: foaie de varsamant, ordin de plata sau chitanta CEC;
• Pentru aporturile in natura subscrise la capitalul social: titlul de proprietate (facturi, titluri de proprietate asupra bunurilor imobile, inclusiv certificatul de sarcini al acestor bunuri), precum si raportul de evaluare a bunurilor întocmit de persoanele autorizate in conditiile legii. Raportul de evaluare este obligatoriu in cazul SRL cu asociat unic;
6. Declaratiile pe proprie raspundere date de persoanele care, potrivit legii, au aceasta obligatie, pot fi facute in forma autentificata de notarul public sau in fata judecătorului delegat ori a directorului ORC sau in forma atestata de avocat in conditiile legii nr 51/1995. Potrivit art 138 din Legea 31/1990, administratorii au obligatia sa depuna specimenul de semnatura;
7. In cazul fondatorilor persoane juridice nerezidente, actele se vor depune in copii traduse si legalizate;
8. Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu originalele de catre persoanele care, in conditiile legii, pot intocmi si semna cererea;
9. Taxa juridica de timbru se poate achita la Trezoreria de pe raza sediului societatii, la unitatile CEC, inclusiv la ghiseul CEC din incinta camerei (parter, tronson 1);
10. Taxa de publicare in Monitorul Oficial, taxa de registru, tarifele de prestari servicii de catre Biroul Unic, taxele si tarifele pentru eliberare avize/autorizatii/acorduri de functionare, se achita la casierie (mezanin si etaj 1 – tronson 1);
11. Taxa de registru de baza stabilita pentru 5 coduri CAEN, clasa de patru cifre, se majoreaza cu 10% pentru fiecare grupa suplimentara de pana la 5 clase, dar nu mai mult de 3 ori taxa de baza;
12. Cererea se depune la Biroul Unic, Pavilioanele 24, 25 sau 36 (avize/autorizatii), intre orele:

8:30 – 14:30 – Luni – Joi, si
8:30 – 12:30 – Vineri .
AZAZEL
am si eu o solicitare si va rog sa ma ajutati , cei care va pricepeti.

pana la 1 decembrie trebuie sa-mi deschid o firma, mai exact trebuie sa devin Persoana Fizica autotrizata. Ce pasi trebuie sa urmez, unde trebuie sa ma adresez, ce taxe trebuie sa platesc ??? Practic nu stiu nimic si am nevoie URGENTA DE INFORMATII.

stiu ca este si faza cu platitor de TVA sau nu. care varianta este mai avantajoasa???

Please help asap.
negoro
Salutare. Ma bag sa incurc si nu sa descurc!
Cum te tratezi de boli ?- se invata la medicina.
Daca imi spune unu cum se varusieste nu devin zugrav peste noapte
M-ati inteles, da?
Etapele de infiintare ale firmei(puse la dispozitie de stimabilul domn) sunt o treaba, statutul firmei este altceva. Sunt mii si mii de avocati pe piata. si multi incompetenti, clar.
Daca aveti firma cei care dati sfaturi, atunci stiti importanta statutului! Nu va cert, nu ma dau destept, sunt doar unu cu cateva firme de ceva anisori si atat.
Nu mi-o luati in nume de rau, suntem colegi cu totii. Cel mai bun lucru este sa consulte mai multi prieteni care au deja firme, sa afle despre probleme generale si apoi sa mearga la un avocat(bun) si sa-i redacteze statutul. Daca voi credeti ca un statut de firma e universal valabil atunci si uleiul de motor merge si la cutie.
Ca sa sintetizez: eu cred ca daca cineva vrea sfaturi despre masini, sa intrebe pe masini.ro. daca vrei sfaturi in general de bun simt de la niste prieteni, poti intreba si aici.
daca cineva are nevoie de sfaturi precise, de consiliere juridica si vrea sa discute intai pe un stie, sa caute un forum cu avocati. pe bune.
nu vreau sa jignesc/lezez pe nimeni. nu am postat sa fac pe desteptu'. vreau doar sa ma intelegeti ca transferul unui statut de la unul la altul nu e kuser. Sunteti siguri ca aveti un statut corect redactat. Care, mai ales in cazul unor societati cu mai multi actionari, va protejeaza? dar in cazul decesului ce se intampla? si tot asa.

Revin, imi cer scuze anticipat daca se considera cineva jignit.

AZAZEL
QUOTE(AZAZEL @ Nov 14 2007, 08:14 PM) *
am si eu o solicitare si va rog sa ma ajutati , cei care va pricepeti.

pana la 1 decembrie trebuie sa-mi deschid o firma, mai exact trebuie sa devin Persoana Fizica autotrizata. Ce pasi trebuie sa urmez, unde trebuie sa ma adresez, ce taxe trebuie sa platesc ??? Practic nu stiu nimic si am nevoie URGENTA DE INFORMATII.

stiu ca este si faza cu platitor de TVA sau nu. care varianta este mai avantajoasa???

Please help asap.


eu am inviat o dicutie mai veche pt ca nu am vrut sa deschid un topic pe o tema relativ asemanatoare. deci, va rog, cine ma poate ajuta cu informatiile necesare privind etapele infiintarii unei PFA.
Baby Blues
QUOTE(AZAZEL @ Nov 14 2007, 11:20 PM) *
QUOTE(AZAZEL @ Nov 14 2007, 08:14 PM) *
am si eu o solicitare si va rog sa ma ajutati , cei care va pricepeti.

pana la 1 decembrie trebuie sa-mi deschid o firma, mai exact trebuie sa devin Persoana Fizica autotrizata. Ce pasi trebuie sa urmez, unde trebuie sa ma adresez, ce taxe trebuie sa platesc ??? Practic nu stiu nimic si am nevoie URGENTA DE INFORMATII.

stiu ca este si faza cu platitor de TVA sau nu. care varianta este mai avantajoasa???

Please help asap.


eu am inviat o dicutie mai veche pt ca nu am vrut sa deschid un topic pe o tema relativ asemanatoare. deci, va rog, cine ma poate ajuta cu informatiile necesare privind etapele infiintarii unei PFA.

Cred ca Negoro a zis bine! Incearca in alta parte unde oamneii se pricep. Eu am inteles ca cel ami ieftin si usor se poate face prin notar, deoarece el se poate ocupa de toate inclusiv de statut, nume, etc.
Hoinaritza
QUOTE(AZAZEL @ Nov 14 2007, 02:14 PM) *
am si eu o solicitare si va rog sa ma ajutati , cei care va pricepeti.

pana la 1 decembrie trebuie sa-mi deschid o firma, mai exact trebuie sa devin Persoana Fizica autotrizata. Ce pasi trebuie sa urmez, unde trebuie sa ma adresez, ce taxe trebuie sa platesc ??? Practic nu stiu nimic si am nevoie URGENTA DE INFORMATII.

stiu ca este si faza cu platitor de TVA sau nu. care varianta este mai avantajoasa???

Please help asap.


PFA... incerc sa rememorez pasii... e mult mai simplu la PFA decat la SC... aici nu ai nevoie de statut...
Cel mai bine mergi la primarie si intrebi. Imi amintesc ca mi-a trebuit in prima faza cazier judiciar, buletin, copie dupa buletin, o taxa de achitat la financiar, nu retin daca si contractul de casa, cazier fiscal (daca sunt dragute tipele de la primarie il obtin ele fara sa mai umbli tu). Mai sunt cativa pasi dar nu imi amintesc in momentul de fatza... Revin cu amanunte
guerilla
daca vreti sa va faceti firme (pf, srl, sa) cititi articolul asta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.