Help - Search - Members - Calendar
Full Version: noul santa fe versus noul rav 4 versus noul grand vitara
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Marius39966
...imi puteti spune voi ce ati alege daca v-ar trebui un suv pe la maxim 25000 cip?....accept si pareri subiective...nu ma prea pricep la masini si prin voi vreau sa-mi fac o parere referitor la suv-uri; m-am oprit la santa fe si rav 4 pt ca sunt cele mai noi modele....la un moment dat luasem in calcul si land cruiser dar e prea mare, prea "tractor"---parerea mea---si prea scump, am disponibil un avans de 10 000euro+rata=300->450euro+valoare reziduala la sfarsit contract......
deci, va rog, dati-va cu parerea

aaaaaaa si inca ceva: despre grand vitara ce parere aveti este cu mult mai "mica" decat celelalte???????ce stiti ceva despre suzuki????????

multumesc anticipat pt.raspunsuri
G e o r g e
vrei diesel sau benzina ? cati km faci pe an cu masina ? cati ani vrei sa tii masina ?

rav4 nu este masina de barbat blush.gif este masina clar desenata pentru femei ! iar impresia de la volan LASA mult de dorit sad.gif

noul santa fe : este prea nou sa ma pot pronunta , nu l-am condus / pipait inca . totusi as vrea sa aflu ce tip de trasmisie ofera. ce tip de diferentiale are , daca are reductor o ba ...


suzuki lasa cam de dorit , din pacare ofera niste solutii nu prea offroad sad.gif diferentiale deschise pentru o masina offroad blush.gif
Marius39966
maxim 20 000 km pe an
masina o tin 3-maxim 4 ani
in principiu benzina dar daca e masina prea mare si consumul sare de 12-13% atunci prefer motorina.....la rav ma gandisem la benzina iar santa fe-ul pe motorina(am inteles ca motoarele hyundai pe benzina consuma mult si mai mult decat atat e si mai mare, mai grea)
G e o r g e
mai recomand sa iei in calcul :

subaru forester 2.0 - 158cp
mitsu outlander 2.0 - 138cp
honda crv 2.0 - 150cp

wink.gif

dintre toate cel mai capabil offroader este foresterul .
Marius39966
foresterul nu prea arata a "jeep" stii cumva ce preturi are foresterul varianta de top??????
outlander-ul nu-mi place
Arheopterix
Depinde la ce vrei sa fol suvul.
Forester are console prea lungi.
Santa Fe ,are scutul prea jos.
CRV are o tractiune integrala "ne profesionista".
Outlanderul,nu prea are portbagaj.
Vitara 3 ,abia a aparut si nu prea se stie despre el.
RAv ul are componente suspensie spate expuse "intemperiilor " off road.
G e o r g e
preturile pentru crv si forester ti le dau eu , la celelate nu le stiu : preturi CIP

CR-V 2.0i ES M/T 25.150 EUR
Forester 2.0X 5MT ZL 19,500

dotarile sunt asemanatoare .
Marius39966
suvul va fi folosit mai mult in oras si probabil plecari ocazionale la munte/mare..
vreau suv din 2 motive:drumurile in Romania sunt asa cum le cunoastem cu totii iar persoana din familie care-l va folosi, de foarte mult timp viseaza la un "jeep"
Toyxen
Salut Marius & Co,

Marius, am trecut si eu prin "framantarile" tale. Cu ceva detalii te pot ajuta, dar concluzia iti apartine in totalitate. Asadar sa le luam pe rand:

1. Noul Santa Fe - SUV classic, nu afera diferentiale sau reductoare asa ca nu-i recomandata pt offroad mai ales ca are garda la sol cam joasa(20 cm). Are garantia cea mai mare(5 ani) vine bine echipata si restilizata. Motorul diesel este de preferat mai ales ca varianta cea mai scumpa (diesel, transmisie manuala, 7 locuri) se incadreaza in pretul tau - 25k CIP. Varianta automata este ceva mai scumpa si consuma ceva mai mult.

2. Noul Rav4 - Nici intr-un caz nu este masina de femei. Asta este o idee preconceputa. Benzinarul lasa de dorit fiind zgomotos la viteze mai mari si in plus gurmand. Dieselul de 136 CP pare cea mai buna optiune, in conditiile in care consumul mediu este undeva pe la 7%. Vine foarte bine dotata(din cate am auzit are diferential blocabil, dar nu are reductor, iar garda la sol este de aprox 20cm). Calitatea materialelor este excelenta, garantia 3 ani si preturi de intretinere mici(combustibil, revizii etc). Pret pt diesel in Ro de aprox 26k CIP pt un diesel bine echipat.

3. Honda CRV - Pe aste am si condus-o in varianta diesel. Motorul excelent, stabilitate ff buna, consum beton (7%). In schimb in offroad nu emite prea multe pretentzii din cauza garzii la sol(sub 20cm) si a faptului ca nu are diferentiale, reductoare etc. Ce nu imi place la ea este interiorul(mult prea spartan pt gusturile mele). Vine bine echipata in 26k CIP.
Varianta pe benzina ceva mai buna decat la RAV da tot nu as recomanda-o.

4. Suzuki - nu prea am date despre el, doar calitatea materialelor nu prea inspira. Motorul diesel este de renault si nu stiu cat de multe teste au facut cu el, pt ca a fost pus in ultimul moment pe Suzu (initial vroiau multijet de la fiat). Garda la sol mica(~20cm) nu il prea ajuta in offroad.

5. Outlander - L-am testat - au doar varianta pe benzina, masina super ok dotata mai putin pt offroad. Portbagaj intradevar mic, dar locurile din spate sunt foarte aerisite. Problema cu mitsu este ca consuma in draci(14-15% pe autostrada!). Pretul ii cam 24-25k CIP.

6. Forester - nu ma bag ca o iau in freza de la George smile.gif. Au benzinare excelente, la fel si tractiunea 4x4 care dintre toate cele enumerate aici este cea mai performanta. Toate astea le platesti la pompa smile.gif.


Acuma vezi si tu ce ti s-ar potrivi. In pret te cam incadrezi la toate.

PS Ar mai fi Nissan XTRAIL si Touareg Mountain care intra in pretul asta. Nissan are calitati offroad excelente, personal mie nu-mi place interiorul si cum sta in curbe. La Touareg varianta de baza este relativ ok ca pret, doar ca motorul in varianta R5 TDI este puturos rau(peste 12 sec 100km/h) iar V6 TDI are performante net superioare dar consuma prea mult. Pt Touareg garantie doar de 2 ani si costuri de intretinere mari.
Marius39966
multumesc mult Cosmin pt informatii!
1. la ce ajuta diferentialele si reductoarele???ce sunt alea?????
2.motorul pe benzina de la rav e slabut???stiam ca toyota are motoare bune pe benzina...
3.foarte interesanta ideea cu touareg-ul...doar 25000 cip????ce inseamna intretinere scumpa???cam cat sti cumva???
4.suzuki e tot atat de "mare" cat celelalte???

P.S>:multumesc si celorlalti forumisti care mi-au raspuns(astept in continuare parerile voastre).
Arheopterix
Dac vrei masina de teren,eu zic sa te axezi pe o firma cu traditie in domeniu.
O fi Tuareg bine cotat,dar oricum,in afara de Kubelwagenul (bazat be Broasca) nu e VW un mare fabricant de masini de teren.
Arheopterix
Despre intrebarea cu reductorul:
El te ajuta in teren f. greu.
Ai putere mai mare la turatie mica.
Motorul e mai putin solicitat si tractiune mai buna.
Unele reductoare au 2 sau mai multe trepte,majorit -una.
Unele se cupleaza/decupleaza cu o maneta gen schimabator de viteze,altele -prin apasare pe buton.
Diferentialelese pot bloca si nu mai ai situatia ca o roata patineaza si alta e blocata.Forta se transmite egal.
Mai e si treaba cu punte rigida sau multi link.Dar cred ca te "umplu" de prea multe....
Watcher
Diferentialele sunt esentiale pentru offroad. Pe scurt, la masinile obisnuite, de strada, rotile stanga si dreapta sunt lasate sa se inavrta cu viteze diferite, pentru a usura virajele. ASta deoarece roata de pe exterior merge mai mult, deci trebuie sa se invarta mai repede.
Pe de alta parte, aceasta solutie, numita diferential liber (deschis) are dezavantajul pe care poate l-ai observat si tu ca daca o roata nu are deloc aderenta, acea roata 'fura' tot cuplul, invartindu-se in gol, in timp ce roata cu aderenta sta nemiscata.

In offroad,a stefel de situatii se intalnes mult mai des, deci trebuie sa existe o solutie, si soutia sunt diferentialele blocabile/autoblocabile. Odata blocate, acestea fac ca rotile sa se invarta impreuna (in acelasi ritm sau nu, depinde de diferential), astfel incat roata cu tractiune se misca si misca si masina.

'Diferentiale' pentru ca pot fi 3: spate, central si fata. Cel mai adesea lipseste cel din fata daca e sa lipseasca unul.

Reductorul este o alta componenta speciala pentru offroad, care mareste cuplul transmis la roti, si este de folosit in situatiile foarte dificile.

Daca vrei mai mulet informatii detaliate despre ele, intra pe howstuffworks : diferentiale si reductorul
Toyxen
Tuaregul ii bine cotat, dar numai in Ro. In rest probleme cu gramada la el. Pe forumurile de specialitate gasiti carca de probleme la el. Si prin service-uri VW la fel. Ce vedem noi la Paris-Dakar nu are nici o legatura cu realitatea smile.gif. Oricum in 25k CIP vine cam chel si optiunile de obicei is scumpe.

Pt Marius:

Rav4 benzinar este motor de generatie mai veche. Nu se poate spune de el ca la 150CP este slab cu toate ca valoarea cuplului nu este prea mare(194 parca). Si in plus de asta ii zgomotoasa peste 130km/h.
Marius39966
m-am uitat pe http://www.volkswagen.ro/ si am vazut ca cel mai ieftin touareg este 30795 cip...ori astia de vw nu au site-ul actualizat ori voi ati facut vreo incurcatura...
noul rav 4 are in continuare motorul zgomotos, etc????????
santa fe - cum adica nu are diferential sireductor...pai din cate am observat cam toate celelalte au...asta sa fie motivul pretului relativ mic ????
Arheopterix
Personal,am optat ptr un Vitara3.
Sper la la vara...
Va fi al 3-lea automobil de teren Suzuki.
Momentan cu Samuraiul la 130.000 cand l-am vandut nu avea probleme.
Vitara actual ma costa cca 200 euro /an piese+ cca 100 manopera.
Are tot 130.000.
Marius39966
sti mai multe despre vitara 3?ce poti sa-mi spui despre ea?am vazut-o si eu in poze..nu-mi dau seama cam cat de mare este(de obicei suzuki face masini prea mici pt. gustul meu)---imi poti spune (in comparatie cu celelalte)cam cat de "mare "este?ce dimensiuni are???
Toyxen
Marius,

Pretul Touaregului este 30k CIP. M-am uitat si eu si ai dreptate, doar ca nu are taxe vamale, si DDP-ul iese la 38k, ceea ce insemna ca este sub RAV4, CRV, SantaFe.
Arheopterix
Intra pe Suzuki in acest forul
e un topic despre Vitara 3 cu linkuri cu tot.
Marius39966
salutare tuturor!!!
tocmai ce am facut un drive test cu noul santa fe:
motorul excelent(peste asteptarile mele)
design-ul exterior superb(parerea mea)
interiorul "mediu"--hmm asa si asa...
pozitia in scaun- se putea si mai bine
problema cea mai mare mi s-a parut a fi zgomotul interior(nu al motorului care se aude f.putin in habitaclu si reactioneaza foarte "bine") facut undeva in spate, mi-a dat impresia ca nu e bine inchegata(niste zdranganeli)--e foarte adevarat ca masina avea niste bagaje in spate(poate de acolo)........

am fost si la suzuki...domnii de acolo au o problema:nu au decat o singura masina si aia in showroom fara posibilitatea de drive test...ce sa zic mi-a placut masina(pret excelent-varianta de baza 1800cip--cu o gramada de optiuni iar varianta full inclusiv navigatie22000cip, arata "binisor", interior acceptabil) dar nu-mi dau seama farte bine de marime ei --una e sa o vezi in showroom langa lalte masini mai mici alta e sa o compari cu alte masini de pe strada, mai mult decat atat nu pot sa fac o comparatie mai buna pt. ca nu pot merge cu ea...si credeti-ma mi-as dori(daca as fi multumit de felul in care se comporta pe sosea balanta s-ar inclina semnificativ catre suzuki)
Cipicanu`
Unde ai facut drive-test cu noul SFE..ca dupa cate stiu nu e nici unul de drive test.
Marius39966
in bucuresti la hyundai romania, undeva pe langa sofitel...era masina directorului general...nu am fost singurul care facea drive test ....
G e o r g e
serios ? vreau si eu biggrin.gif

or avea tupeul sa mi-o dea daca le zic cateceva despre caracteristicile offroad de la HSF ? biggrin.gif
Arheopterix
Aia de la Suzuki sunt varza in cea ce priveste test drive.
Niciodata nu au masina,daca au e o rabla.Samd.
Marius39966
inca ceva....cei de la hyundai mi-au spus ceva de genul ca santa fe nu are tractiune 4X4 permanent ci doar in urma apasarii unui buton si numai pana la 60km/h......se poate asa ceva sau am inteles eu gresit????
<<< tot timpul ne-am referit la varianta full option>>>
Arheopterix
cred ca e vorba de reductor???!!!!
Zetics40545
In oferta pe care mi-a trimis-o dealer-ul, SF 2.2CRDI, cu aproape tot ce vrei, mai putin piele si scaune incalzite, la 22.000CIP, scrie "Tractiune integrala permanenta cu 4WD LOCK"

Traduceti voi, care stiti ce inseamna asta...
Atar
"Sistemul de tractiune integrala este controlat electronic si distribuie automat cuplul rotii care are cea mai buna aderenta."
Sursa : http://www.auto-motor-si-sport.ro/?page=article&id=10140

"Noul Hyundai Santa Fe vine inzestrat cu un sistem nou de tractiune integrala, controlat integral de computer.
Daca soferul selecteaza regimul 4WD se blocheaza diferentialul spate, iar diferentialul central distribuie permanent cuplul 50/50 celor doua punti motoare, in functie de rezistentele la inaintare intampinate din partea drumului."
"Sasiul lui Santa Fe a fost revizuit pentru obtinerea unui confort de berlina, fapt receptionat imediat de pasagerii din spate. Suspensia cu brat dublu a modelului precedent a fost inlocuita cu una multibrat, cu rezultat in reducerea zgomotului si a vibratiilor. Cand automobilul este incarcat la maxim sau tracteaza o remorca, un sistem inovativ modifica automat inaltimea masinii, fara consum suplimentar de putere de la motor"
Sursa: http://www.autoshow.ro/autoshow/articles/?article_id=1781
M69200
Am condus destul de mult timp si km un RAV4 Diesel. Nu e masina de femei (desi o pot conduce si ele!), e o masina excelenta! As zice ca e o masina unisex. Nu am fost adeptul Suv-urilor,pentru ca fac drumuri lungi si imi plac confortul si stabilitatea la o masina.RAV-ul mi-a schimbat parerea. Deci:
Pro:
-incredibil de stabila si de manevrabila
-demaraj foarte bun, tinuta de drum excelenta (la 170 km/h te simti OK)
-consum excelent la categoria ei: cca 7% afara si pina in 10% in oras
-suspensie foarte confortabila (o masina buna si la drum lung)

Contra:
-spatiu mic de bagaje
-transmisia automatica 4x4 desi buna in majoritatea conditiilor nu pare prea fiabila in conditii foarte dure (impotmoliri pe terenuri mlastinoase)

In concluzie Toyota a facut o treaba excelenta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.