Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Siguranta: masini mici vs. masini mari
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
DORU
Clientii care prefera masinile cu un consum mic de carburant opteaza in general pentru masinile mici. Intrebarea este: riscam propria siguranta in cazul unui accident cumparand masini mici ?

Datele arata negru pe alb ca masinile mai mici, mai usoare sunt, in general, mai putin sigure decat masinile mari cu greutate. Insa, un lucru imbucurator este acela ca poti alege pe cea mai sigura dintre vehiculele mici.

Presupunand ca esti un sofer care conduce cu prudenta, sansele sa ai accident stau de fapt si de drept in masinile celuilalt sofer. Poti intra intr-o intersectie si sa fii izbit de un sofer care tocmai a trecut pe culoarea rosie a semaforului. Sansele sa nu fii ranit sau sa ramai in viata depind foarte mult de designul masinii si de accesoriile de siguranta.

Bineinteles ca in acel moment vei spera ca ai luat o decizie buna si ai ales o masina sigura.

Bineinteles ca te poti proteja singur de pericol. Iar viata ofera multe obstacole. Doresti sa salvezi din cantitatea de carburant consumat si sa reduci emisiile de noxe. Insa cu siguranta vei dori sa fii protejat. Ce alegi? Alegi o masina sigura cu un consum redus de carburant.

Cheia sigurantei consta in abilitatea masinii de a te mentine in viata prin echipamentul de siguranta, greutatea acesteia si rezistenta sa in caz de rasturnare. Masinile mici se rastoarna usor, lipsa greutatii duce la lipsa aspectelor de siguranta ca de exemplu: controlul stabilitatii sau airbag-uri laterale.

Mai mult, testele de siguranta nu prezinta nici ele cifre prea imbucuratoare. In mod evident masinile mai mari prezinta o rata a mortalitatii mai mica decat la masinile mici. Totusi, in timp ce sedan-urile mari sunt mai grele si mult mai bine echipate, acestea prezinta cifre ingrijoratoare. De aici deducem faptul ca important este si modul cum conduci o masina.

Chiar daca rezultatul la testele de siguranta a fost foarte bun pentru o masina mica, acesta nu este nicidecum echivalent cu rezultatul bun pe care l-a primit o masina dintr-o clasa mai mare. Rezultatele pot fi comparate doar in aceeasi clasa din care provine masina.

StiriAuto.ro, 07 feb 2006
HalbaSus
Depinde ce intelegem prin masina mare... daca prin ea intelegem un Range Rover mai vechi sau un Escalade.... avem sanse destul de mari sa ne intalnim cu rudele noastre decedate... pt ca nu sunt nici ele foarte sigure... daca masina mai mare inseamna S-class... atunci sansele noastre cresc mult de tot... marimea conteaza cu siguranta (nu va ganditi la prostii biggrin.gif) dar nu e singurul factor...
V l a d
am vazut un crash test cu smart.... atunci cand te gandesti la masina asta primul gand care iti vine in minte e ca in cazul unui impact mori sigur... dar rezultatul testului a fost total surprinzator... masina s-a comportat extrem de bine iar habitaclul a ramas intact... asa ca ce sa zic, nu cred ca securitatea pasagerilor tine de dimensiunile masinii ci de constructia si conceptia ei, orice dimensiune ar avea.

P.S. e subiect de versus blush.gif
James Kilowatt
Eu cred ca siguranta nu vine exclusiv din comportamentul la crashtest, ci si din ce se intampla inainte de accident. Cred ca siguranta activa e cel putin la fel de importanta ca si cea pasiva.
O frana mai puternica, care scade 10km/h din viteza de impact sau o directie precisa care sa te ajute sa stergi obstacolul, si nu sa te infingi in el, sunt dupa parerea mea mai importante decat o stea sau doua in plus la crashtest. 10km/h pare putin, insa ganditi-va ca energia de impact la 50km/h e o data si jumatate fata de cea 40km/h.

Iar factorul cel mai important ramane totusi soferul. Chiar si in situatii fara iesire, poate minimiza consecintele unui accident prin alegerea raului cel mai mic.
Horia49540
a propos de masini mici, am vazut intro iarna un Polo (mai vechi) in care intrase o Dacie, intr-o dimineata cand era "sticla" pe jos. Dacia era busita normal, dar din Polo nu mai ramasese decat jumate! Puntea din spate era lana spatarul scaunelor din fata! Si accidentul era in oras...
daca era coneva in spate la Polo era mort sigur...
Seri
Si eu am vazut acel crash test wallbash.gif cu Smart Fortwo la "Fifth Gear", la viteza de 100 km/h cu o bariera de beton nedeformabila. Intr-adevar, habitaclul a ramas intact, dar erai sigur mort :death: deoarece nu supoartai forta de franare extrem de mare, Smart-ul ne-avand zone care sa absoarba impactul. Puteai sa scapi fara nici o zgaritura sau fractura, dar nu supravietuiai datorita leziunilor interne. :stretcher: :wave: :angel:
James Kilowatt
Asta imi aduce aminte de un banc biggrin.gif

Erau doi politai care discutau la locul unui accident:
Uite la asta, care n-a avut centura. Picioare rupte, intestinele pe gard, splina in copac, capul pe trotuar.....
In schimb, astalalt, care a avut centura, parca-i viu biggrin.gif
BRAC
Bruscarea comenzilor masinii din diverse motive inclusiv iminenta unui accident pot provoca tragedii mai mari decat cele aparute in urma unui accident. La manevre bruste de evitare pericolul de rasturnare sau de rostogolire la jeep-uri fata de masini mici este inzecit. De vina este centrul de greutate ridicat.
Deci,se poate spune ca siguranta oferita de un jeep este de fapt cu doua taisuri.
James Kilowatt
Singura situatie in care masinile de teren au un avantaj fata de berline este la coliziunea intre doua masini, unde sunt avantajate de masa mai mare.
Insa la iesirile in decor, sau la coliziunile cu un obstacol fix stau mai prost decat berlinele serioase, si se vede si la testele NCAP.
Si in plus, stau mai prost (in general, desi exista exceptii) si la siguranta activa.
Senzatia de siguranta a jeepanelor de e multe ori nefondata...
HalbaSus
Corect, mai ales a "djipanelor" construite pe platfoarme de camionete... cele construite pe platforme de berline au in general caracteristici de deformare asemanatoare cu ale berlinelor, ceea ce e bine, dar cu toate acestea vor ramane codase la capitolul siguranta activa fiindca se vor rasturna mai usor...

Eu consider ca cel mai bun compromis intre siguranta/performante/consum o reprezinta masinile din clasa medie.

Iar daca mi-as dori o masina extrem de sigura m-as gandi la S-class (si cele din clasa ei) fiindca acea capota extrem de lunga (plus zecile de sisteme de siguranta) mi se par mai convingatoare decat "imensitatea" unui SUV.
ncristi
Siguranta unei masini rezulta din capacitatea caroseriei de a disipa energia rezultata in urma unui impact.

In general masinile cu "tabla groasa" (visul orcarui roman smile.gif ) nu stralucesc la capitolul siguranta pt ca sunt prea rigide si nu disipa energie. Degeaba masina are o gramada de sisteme de siguranta daca caroseria acesteia nu este gandita sa aiba "deformatii controlate" adica sa disipe energie.

Acelasi lucru este valabil la orice structura de rezistenta gandita corect-- (ex. casele). O casa gandita corect este o casa a carei structura de rezistenta disipa corect energia provenita din solicitarile care actioneaza asupra ei (statice sau dinamice-- cutremurul in special smile.gif )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.