Am mai aflat cate ceva.... acum va povestesc
Istoria incepe dupa razboi, cand in uniunea sovietica numarul masinilor per 1000 de locuitori era egala cu 5, in comparatie cu cealalta parte a europei, unde cifra era egala cu mai multe sute. Apoi ( mai precis in 1965) guvernul sovietic incheie un acord cu concernul FIAT, prin care cei de la FIAT trebuiau sa construiasca o fabrica pt. masini, cu dotare completa, dar si cu un mic "bonus". Acest bonus consta in dreptul de a produce masina anului 1965, Fiat 124. Deci, pentru ca au avut dreptul de a produce Fiat 124, s-au inspirat "un pic" din el. In plan e precizat ca fabrica de langa Volga va fi capabila de producerea a 660000 masini anual. Si aici apare partea interesanta: paralel cu constructia uzinei, inca din 1970, au fost fabricate primele modele 2101, si 2102. Capacitatea de productie ( cat prevedea planul ) a fost atinsa in 1975. Acum urmeaza modelele in ordinea producerii:
2101: ( primul model de baza al uzinei) in 19 aprilie 1970 din banda de productie, au fost scoase primele 17 masini . Motorul avea 1200 cc , si era o versiune mai "actualizata" a motorului de Fiat 124.
2102: versiune combi, avea arcuri spate intarite, pneuri de latimea 165, rezervor de 45 l.
Diferential cu raport 1:4,44, ceea ce insemna o scadere de viteza cu 5 km/h.
2103: (celalalt model de baza al uzinei) produs dupa modelul Fiat Special Sport. Se poate spune ca este modelul "de varf" al uzinei VAZ. Mai comfortabil si mai rapid decat 2101. Model foarte popular, in special versiunile vanate erau GT GSI .
21011: primul model care era modernizarea unui model anterior ( 2101 ). Productia a inceput in 23 iulie 1974. Diferente mari fata de 2101: motor de 1300 cc, adaugare bec semnalizare nivel lichid de frana, scaune mai confortabile, si alte artificii.
Cand productia modelului 2101 s-a oprit, au pus motoarele de 1200cc in acest model.
2106: Scopul lui era de a aduce ceva modernizari ( de a spori confortul , siguranta, fiabilitatea, si de a reduce emisiile de noxe) la modelul 2103. Motorul are 1600cc, (pistoanele de la 21011, arbore cotit de la 2103). In acest model au folosit prima data semnalizator de avarie. Caroseria seamana cu cea de la 2103, dar apar totusi imbunatatiri. Se produce modelul 21061 care are motor de 1500 cc. E asa de popular, incat se produce si astazi, dar e imposibil de exportat, pentru ca nu mai corespunde normelor europene de siguranta si emisie de noxe.
Cam atat. Daca vreti sa continui, sa-mi spuneti, ca o sa traduc in continuare. Nu am chef sa va plictisesc prea mult
. Iar pe final, o poza cu Fiat 124, stramosul Laditzelor noaste.