Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cum curat vopseaua veche ?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Retro & Concept cars
Gabriel29683
Am luat curand un Renault Dauphine Gordini de la un pasionat de astfel de masini, care mai are si el una in circulatie si inca una pentru piese, si are mai multe straturi de vopsea care s-au uscat prea tare.
Cum poat sa curat vopseaua si chitul care il are mai usor, ce solutii sa folosesc sau scule ca sa o curat pana la tabla.Ajutati-ma !!!
Multumesc.
mike.omega
Procedeul se numeste sablare si consta in curatarea carsoriei cu un nisip/praf special aruncat printr-un compresor cumva.... :angel:
Gabriel29683
Pe mine m-ar interesa cu ce solutii care le pot cumpara de la magazin sau cu unelte care le are mai oricine prin casa(flex, .....) nush cu ce .
Am vazut la Discovery o emisiune care curatau vopseaua veche de zeci de ani de pe o masina, cu o solutie pe care o dadeau cu pensula si se umfla toata vopseaua cu tot cu chit, se curata tot pana la tabla foarte usor.
Cristian37384
Cu o lampa de benzina si un spaclu mai ingust(~3-4 cm) poti curata
linistit vopseaua oricat de veche ar fi.

Daca ai un aparat de sudura(autogen),merge si mai repede.

"Plimbi" flacara pe portiunea pe care vrei sa o cureti,si in momentul cand vopseaua incepe sa "infloreasca",o iei cu spaclul.

Garantat se duce pana la tabla!!!!!

Operatiunea de sablare,se foloseste IN GENERAL pentru piese de dimensiuni MICI(nu caroserie de masina),si intr-un loc special amenajat,pentru ca aerul care pulverizeaza nisipul are o presiune FOARTE MARE,existand riscul accidentarilor (se folosesc costume speciale de protectie+cabina adecvata unde nisipul este recirculat,etc,etc!!!!)

Spor la treaba beer.gif beer.gif beer.gif
Gabriel29683
Mersi pentru ajutor.Da am auzit ca nu este bine sa dai cu autogenu pe tabla deoarece slabesti rezistenta tablei, se incalzeste se raceste...Asa am auzit.Nush daca ar fi indicat.
Cristian37384
biggrin.gif Banuiesc ca nu vrei sa cureti toata masina de vopseaua si chitul

vechi,ci numai portiuni.In general,cand se revopseste o masina,se

curata "pana la tabla"acolo unde a inflorit vopseaua,rugina,etc,etc.

In rest,se freaca bine cu smirghel,ca sa matuiesti vopseaua veche,pana

ajungi la chit,se "adauga"altul nou unde este nevoie......este o tehnologie

intreaga,ca sa-i spun asa.Si stai linistit,in privinta tablei,ca nu se com-

para cea de acum 25-30 de ani,cu actuala!!!!Oricum,tu "plimbi"flacara

pe diferite portiuni,nu o inrosesti!!!!

Bafta!!!!
Gabriel29683
Pai yo vreau sa curat toata vopseaua pana la tabla.Asta pe care o fac yo e masina de epoca, e un Renault Dauphine Gordini.Vreau sa o fac misto de tot, sa-i indrept tablaria, sa o sudez unde este nevoie , vopsea....Asa ca vreau sa fac cum e mai bene si mai usor pentru ea.Vreau sa iasa o masina misto nu gluma. biggrin.gif
Cristian37384
biggrin.gif Am inteles ceea ce vrei sa faci....DAR....asa cum ti-am mai spus,
pana la tabla ESTE necesar sa cureti numai acolo unde repari(sudezi,in-
drepti,etc)in rest,se curata vopseaua,pana la chit,cu smirghel.

Parerea mea,este ca nu are rost sa dai jos chitul BUN,chiar daca este vechi....daca a tinut atat timp,mai tine,stai linistit!!!!

De ce nu cauti un vopsitor(dar unul ceva mai in varsta)si-ti va expli-
ca tot "secretul" revopsirii!!!!
MEKANIX67361
Fa cum crezi tu de cuviinta.... arigato.gif
Daca vrei sa cureti rapid si de "calitate" vopseaua veche foloseste o solutie de 15% de acid sulfufic(nu de baterie!!!) pe care il aplici cu o pensula mai mare iar dupa cca 2 ore daca ai posibilitate la o spalatorie auto,baga jetul max!
chitul va mai ramane dar se va lua mult mai usor cu un spaclu de otel!
eu asa am procedat la o Volga!


Spor la treaba! beer.gif
Gabriel29683
Pai si de unde cumpar solutia asta pentru curatat vopseaua si cum se numeste ?
Cristian37384
biggrin.gif Cred ca te-ai lamurit ca nu exista "solutia"aia minunata cu acid

sulfuric +apa 15%....poate numai daca o faci tu???!!!!


In rest,ptr. tabla ,acid sulfuric +apa din abundenta,este exact ce-i

trebuie => rugina garantata!!!!

Bafta!!!! beer.gif
Gabriel29683
Numai sa nu imi manance toata masina, solutia aia biggrin.gif Dar exista o asemenea solutie care curata vopseaua veche.Am vazut cu ochii mei la TV, pe loc infloreste vopseaua pe masina.Dar am crezut ca exista si la noi asa ceva.
TLS-09
Intreaba un vopsitor priceput si te va indruma cum sa faci.
Poate ca merge si cu un diluant pentru vopsele auto , oricum cu ceva puternic, dupa ce inainte ai matuit-o cu un smirglu ca sa o patrunda diluantul.
Atat arderea cat si solutia de acid sulfuric mi se par riscante(metoda cu acid in mod sigur implica anumite riscuri).
malin34426
DECANOL sau Carburol , dar sfatul meu este sa o slefuiesti doar si acolo unde este prins bine chitul sa-l lasi in pace. NU care cumva sa folosesti lampa de benzina sau autogen pentru ca dilatarea tablei va duce la valuriri urate.
Daniel76078
Salut.....dar de ce vrei sa indepartezi vechea vopsea...Las-o asa,ia un smilgher fin de granulatie 300-1000 si da un pic pe vopsea pana capata un aspect mat, chituieste-o si apoi da-i noua vopsea.Castigi timp si nu depui nici efort.Ce au spus restul cu decarbusolv si lampi de benzina sunt prea 'meseriasi', nu-i lua in seama.Indepartarea vopselei se face foarte greu deoarece a fost uscata in cuptor.....iar daca te apuci tu s-o 'decojesti' pe cea veche.....o sa ai de lucru pana s-o revopsesti....plus ca o sa bagi la bani in chituri si vopsea.....Intradevar numai prin sablare se poate indeparta 100%.
eddie
Numai ca la sablare s-ar putea sa cada si 10 % din tabla.... biggrin.gif
FLORIN2
nu stiu de ce majoritatea incercati sa-i bagati la om in cap ideea k nu trebuie curatata toata caroseria de orice non metal.
Omul vrea s-o restaureze, restaurarea implica curatarea vopselei pana la metal(nu cum se zice la noi, vand cutare auto restaurata recent, adika un RK romanesc de toata jena) si da, acelasi tip d solutie il caut si eu, oricum la noi asa ceva nu exista special pt auto ci eventual ceva asemanator pt alte scopuri si utilizari. Cel mai bine este sa cauti in state, sigur costa multisor, dar isi face treaba, sablarea e cea mai buna solutie k e mai rapida, in 4 ore ai facut masina toata dar e scump si numai la bucale este asa ceva. Iar cine iti sugera sa lasi chitul vechi ca e bun, nu-i da crezare, nu stie ce vorbeste, unde a fost chit, sigur va rasari rugina, nu acum, dar va iesi. Unde este chit, este ceva de reparat, si unde sunt probleme(gaurele, imbinari de tabla) topesti Pb cu lampa de sudura, e singurul adaos acceptat in operatiunile de restaurari auto profesionale, nu chit pasta..DELOC, doar spritz chit pt pregatirea vopsirii.
Deci cauta prin State, sigur gasesti.
air_wolf
lichid de frina? blink.gif are un efect ciudat asupra vopselei si fiind gras nu cred ca ataca tabla. dar cel mai bine este s-o sablezi. iei un compresor mic, ii pui un pistol de sablat si faci asta vreo 2 zile si gata.
Daniel82595
ba ataca f urat tabla biggrin.gif. O metoda care am folosit-o personal dar pe o suprafata mica care nu este la vedere(si mai mult din lipsa de bani:D) este urmatoarea:
- cu smirgher cu granulatie P80 se curata pana la tabla
- se aplica feruginol cu pensula si se lasa 30-40 min dupa care se spala bine si se dergeseaza cu diluant
- P150 +apa+chit (dc e nevoie de chit)
- P240 +apa (nu e obligatorie apa mai ales ca raman mici pete de rugina de la ea care se iau cu diluant dar e bine dupa fiecare tip de smirgher sa avem zona curata si sa nu se mai observe zgarieturile de la smirgherul precedent)
- P400 (si P800 dc vrem sa fie f fin)
- degresare cu diluant
- 2 straturi de grund
- 2 straturi de vopsea
- cine mai are bani mai da si cu lac biggrin.gif
Grundul si vopseaua le-am luat spray 130.000 fiecare, nu sunt stralucite dar decat inainte e mult mai bine :angel:
FLORIN2
QUOTE(air_wolf)
lichid de frina? blink.gif are un efect ciudat asupra vopselei si fiind gras nu cred ca ataca tabla. dar cel mai bine este s-o sablezi. iei un compresor mic, ii pui un pistol de sablat si faci asta vreo 2 zile si gata.

de pistol de sablat cred k am fi mai multi interesati..dar asa ceva nu cred k exista pe la noi de cumparat...pt k toata instalatia este destul de voluminoasa si trebuie granule speciale pt sablat..sau nisip ff fin sortat, rezervor pt nisip, costum pt sablare sau risti sa ai probleme de sanatate din cauza prafului inhalat etc..
nu e usor asa ceva de improvizat smile.gif
air_wolf
eu am comandat un pistol de sablat la o firma din austria care are reprez in romania. evident, nu l-am primit nici acum, dar daca sintti mai multi interesati ne ducem toti si comandam, poate ca 10 vor aduce, ce sa zic...
CONDLAUR
uitate la emisiunea de pe Discovery American Hot-Rod
acolo am vazut cum au dus un mustang'57sau '54 unde lau sablat(coji de nuci si nisip printrun compresor de mare presiune/viteza etc)
vorbesc serios
lau scos de la sablare in "pielea goala" adik tabla curata incat dak puneai mana transpirata pe tabla in 24 ore ruginea
mare grija ca tabla in stare pura trebuie acoperita cu o substana speciala(din pacate nau spus cum se cheama) dar cred ca era un strat de grund
sper sa teajute
urmareste emisiunea de mai sus sau mai era o emisiune dar care nu o mai difuzeaza "Wheeler dealers" sau "Dealers Whealers" ceva de genu asta(numi aduk numele aminte prea bine)
a dat de vreo 3 ori toata seria care avea vro 10-11 episoade
cristian90365
Buna seara,
exista o asemenea solutie si in Romania dami o adresa de mail si iti dau detalii :yup:
Gabriel29683
Am gasit metoda prin care sa curat vopseaua pana la tabla de pe masian mea.Am luat un flex si am pus perie de sarma.Se curata tot pana la tabla, chit, vopsea, vopsea originala.Am curatat pana acum aripile si grila din spate, erau pline de chit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.