Help - Search - Members - Calendar
Full Version: stiati ca .....sau cum
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
gabriel cretu
m-am gandit sa deschid un topic nou unde cei binevoitori sa scrie ceva sfaturi,recomandari,solutii etc pentru ca cei mai noi posesori de LADITE sa intre si sa gaseasca anumite rezolvari la problemele aparute sau in curs de aparitie.N-ar fi rau daca am primi si da anumite sfaturi cu privire la cum ar trebui intretinuta masina si nu doar reparata mai ales ca am vazut cartea originala cu care veneau LADITELE si mi s-a parut extrem de interesanta pacat ca nu o am si nici nu stiu de unde sa o gasesc
i-a uitati-va ce scriau rusii in ea:
CORECTAREA UNGHIULUI DE AVANS AL APRINDERII
benzina AI 93 ,produsa din diferite sorturi de titei poate diferi putin in ceea ce priveste compozitia fractiilor.Pt eliminarea influentei acestor diferente asupra functionarii motorului dupa alimentare trebuie corectat momentul aprinderii cu ajutorul corectorului manual de octani al capului delco-ului care permite marirea sau micsorarea unghiului de avans al aprinderii.
Fiecare marcaj de pe colector corespunde rutirii cu 1 grad a arborelui cotit
Semnele + avans si - intarziere trasate pe scala corectorului de octani arata sensul rotirii lui.
Corectarea unghiului de avans al aprinderii se face cu motorul incalzit,mergand cu 50km|ora ,se apasa brusc pedala de acceleratie.
Daca in acest apare o detonatie neinsemnata si de scurta durata unghiul de avans este corect
Daca detonatia e puternica(aprindere timpurie)corectorul de octani se roteste in sensul acelor de ceasornic (spre-)
In lipsa detonatiei (aprindere tarzie) corectorul se roteste in sens invers (spre +)
dupa corectarea momentului de aprindere se verifica din nou corectitudinea lui in miscare.
eeeeeee ce spuneti? oare cata mecanica trebuie sa stii pt a face toate aceste lucruri? si oare cate masini din ziua de azi au asemenea explicatii pt a putea si noi sa facem un reglaj nu doar bancul de probe pe cine stie cati bani?
In alta ordine de idei patru amortizoare da LADA m-au costat cat unul de Matiz!!!!!!!!! si cica ar fi nemtesti MASTER........
Horia49540
da, e folositor corectorul ala, mai ales la munte sau la deal
dar la trdecerea de la o benzina la alta nu cred ca se impune...parerea mea, doar n-o sa stai toata ziua sa reglezi si sa probezi:)
dar la munte intr-adevar creste puterea
cel mai bine este sa-ti faci un sistem pe cablu care sa comande d e l bord chesti aaia, dar trebuie sa fie suuuuuuuper fin si precis, fara jocuri (masinile pe vremuri aveau asa ceva - cele de lux)
dar pentru mai multe explicatii intra pe www.lada.as.ro si gasesti acolo chestii interesante (multumita lui Georgian:)
cat despre amortizoare, bravo ca ai luat nemtesti, cica toate piesele astea de la master sunt mult mai bune ca cele rusesti, eu am cruci cardanice de la ei si sunt mai bune decat cele rusesti noi
a propos, la cati km ai schimbat amortizoarele?
ciao
:wave:
Cristian2
Stie cineva un ste romanesc de la un jeep club? va rog sa ma ajutati
Cosmin65397
salutare ! :wave: Daca se poate, ma intereseaza amortizoarele poti sa-mi spui de unde sa fac rost?
Horia49540
de la magazinul de pe grivitei langa Sf. Vineri sau din Pantelimon
andrei27237
Salutare.
Poate cineva sa-mi trimita un buton care porneste incalzirea? e la fel la 1200 si 1500.

Eu nu gasesc nicaieri aici....
Cosmin65397
Horia multzumesc pt sfat! o sa dau o fuga pe acolo poate imi iau shi eu 4 sau numai doua de spate!
Andrei daca te referi la butonul de incalzire cu 2 viteze al caloriferului poti sa inlocuiesti cu ceva asemanator nu neaparat la fel....
andrei27237
La butonul ala ma refer.... unde si ce sa caut?
Felix60549
Cauta sub bord in partea dreapta. Normal ar tb. sa-ti mearga din parghie, dar este posibil sa alunece cablul si sa nu deschida, s-au pur si simplu sa fie blocat. Daca-l deschizi si vezi ca picura gandeste-te la unul nou. E relativ simplu de schimbat.
Cosmin65397
Salut! :wave: Daca ai problema cu butonul de jos al incalzirii ,acesta are legatura cu robinetul caloriferului, fa si tu un test shi vezi daca nu e cablul inepenit sau e blocat robinetul shi zi-ne shi noua ce este blocat!
dan54198
Salut baieti! Magazinul asta cu amortzoare nemtesti nu are cumva si alte "consumabile" pt. Lada si ma intereseaza in mod deosebit pivoti bucsi si un esapament complet. Daca raspunsul ar fi afirmativ il rog pe cel care sper ca mi-l v-a da sa-mi scrie si niste preturi informative asa sa vad daca merita sa fac un drum de Bucuresti. Eu tot ce am pe "Natasa" mea este rusesc si am fost si sunt tare multumit de ele . In 8 ani(72000km) nu m-a lasat niciodata in drum n-am avut nici o problema cu frinele sau calea de rulare sau transmisia(cutia de viteze i-am schimbat-o ca un moft al meu). Acum din pacate cred ca a venit vremea sa-si ceara si ea unele drepturi si eu sunt adeptul reparatiilor de calitate chiar daca costa mai mult cind le faci costa mai putin decit cele ieftine in timp. Eram sa uit ; o pereche de arcuri m-ar mai interesa nu neaparat nemtesti daca are cineva si nu-i trebuiesc le cumpar eu. Multumesc mult si drum bun!
Horia49540
sunt si alte piese nemtesti
iar la cel din Pantelimon aduceau intr-un timp si frantuzesti (am vazutpivoti) si englezesti parca, la preturi ok, sincer nu mai stiu, dar parca erau apropiate de cele rusesti
eu unul recomand mai bine nemtesti decat rusesti, poate ca in Braila va aduce cineva piese orifginale din Rusia, dar aici sunt numai contrafacute sau facute prost prin MOldova si Ukraina si eu am avut niste surprize foarte neplacute cu unele piese... :wave:
gabriel cretu
e problema mare cu PANTELIMONUL intr-adevar oamenii erau super seriosi dar acum se reprofileaza din ce in ce mai mult pe DAEWOO si doar ocazional mai aduc piese de LADA pacat mai ales ca inca se numesc LADA........da ce sa-i faci una e sa dai 8 000 000 pe o caseta de MATIZ si alta 700 000 pe una de LADA
Eu mai am un prieten la fel de impatimit de LADA din Constanta si la ei rea un magazin tot bunut cu piese bune care din pacate a inceput ca si la noi sa se reorienteze.......ec de piata....asta e
Dar poate in secolul urmator cand noi cei pasionati de LADA ne vom intalni vom putea vorbi mai pe indelete.......... biggrin.gif
gabriel cretu
Sa va mai spun o chestie interesanta citita tot in carte.....unde naiba sa o gasim si noi nu stiu.........
"Se admite aprinderea lampii al turatia minima a arborelui cotit in regimul de mers in gol.La cresterea turatiei lampa trebuie sa se stinga.In toate celelalte cazuri,aprinderea lampiidenota o presiune insuficienta a sistemului de ungere."
La voi se aprinde cumva becul la relanti?
gabriel cretu
oricum la mine vreau sa va spun ca scade mult presiunea la relanti se apropie bine de zero asta in timp ce cand e rece sta dincolo de 4 iar in mers undeva pe langa 4 dreapta sau stanga putin
Ar mai fi o problema .......voi spalati motorul inainte de a pune alt ulei? si daca da cu ce?am inteles ca ar trebui spalat cu alt ulei , nu cu ce se gaseste prin comert sau cu motorina ca mai rau face.....eu l-am spalat o data cu flush engine ceva la un litru scria ca ar contine niste petrol ,ceva neofaline nu mai stiu,oricum cred ca ar fi interesant de stiut.........
Horia49540
nu se a^rinde deloc
ala sa aprinde ori daca e relantiul asa de mic incat nu mai asigura presiunea minima de 0,5 atm. la care se aprinde becul, fie daca e morotul uzat (cuzinetii) si intr-adevar atunci poti sa mai mergi asa pana il repari
dar la turatie NU ARE VOIE sa se aprinda
daca eventual se aprinde, tai contactul imediat ca altfel calezi motorul, si de obicei asta se intampla cand se infunda sorbul pompei de ulei
eu mi-am pus o mica alarma (o bazaitoare) care bazaie cand se aprinde becul (cu intrerupator, sa nu ma bata la cap la pornire) astfel, chiar daca se intampla inn mers si nu ma uit la bord, aud
Dar se intampla rar, aproape deloc in viata unei masini, mai ales daca mergi cu ulei bun
:wave:
gabriel cretu
e tare asta cu avertizarea sonora la ulei ar trbui una si la apa si am sta linistiti.A propos cand am luat masin a de la mos nu-i mergea becul pardon nu becul indicatorul la ulei si l-am intrebat ce are ,mi-a raspuns ca nu stie si nici nu-l intereseaza,ca probabil e sonda da n-are bani s-o schimbe si l-am intrebat bine bine dar ati mers asa cu ea? si el mi-a replicat "baiatule daca lada asta ar avea probleme vreodata la sistemul de ungere eu am imbatranit degeaba........."in fine iti imaginezi ca primul drum direct la magazin la grivita l-am facut si am cumparat-o,ca idee era vreo 60 000 de lei (vechi) biggrin.gif
gabriel cretu
la problema cu spalatul motorului se pare ca nu prea se practica.....pacat ar trebui...oricum pt cei interesati vreau sa va spun ca acum vreo 3 saptamani am luat un bidon de ulei la 5 litri de la carrefour cu ....tineti-va bine 175 000 lei ,imi dau seama cam ce "petarda"trbuie da fie dar oricum pt spalat 10 min sau 15 cat merge-n gol e super
Aum ma gandeam daca n-ar fi indicat sa-i pun si-n asta ceva engine flush si daca da sa-l pun de la inceput sau dupa ce a mers cateva minute si apoi sa mearga iar 3-5 min. cat scrie pe engine flush-ul ala,habar n-am da poate o lamurim la intalnire.....
Horia49540
pe engine flush scrie sa-l pui in uleiul vechi cu 5-10min inainte de oprire
eu l-am lasat 5 min
poti sa pui uleiul aasta prost in motor, lasi 2-3 min , apoi pui engine flush 5 min, dar totul la ralanti!
eu cand mi-am luat masina mi-am spalat motorul cu lukoil
atentie la uleiuri gen"carrefour ieftin" un prieten a spart un piston la o motocicleta din cauza unui ulei turcesc (la turatie medie, e adevarat, dar...)
cea mai tare chestie cu uleiul a fost cand am intrat odata intr-un magazin si am intrebat: vreau cel mai ieftin ulei
m-a privit vanzatorul ca pe nebuni , si apoi am continuat eu repede: pentru pus in praguri ha ha :wave:
gabriel cretu
M-am gandit ca in primavara sa-i fac o "curatenie " generala incepand de la curatit motorul asa cum am spus cu schimb de ulei repetat ,cu engine flush,la cutia de viteze,la diferential,circuit de franare,si am auzit ca si circuitul de racire ar trebui curatat,eu nu am facut-o niciodata in 6 ani si nici nu am schimbat antigelul,ceea ce nu e bine am inteles ca la 2-3 ani ar trebui schimbat
Pt curatit am auzit ca s-ar preta f bine acidul acetic (otetul) dar nu stiu daca la concentratia care o are cel alimentar e ok
Zice ca se pune in instalatie si se lasa 48 de ore apoi se clateste totul cu apa si se inlocuieste cu un nou amestec....a propos de asta chiar daca e vara incercati sa mergeti totdeauna cu antigel,iar apa doar distilata.......
Horia49540
Ma eu n-am auzit de otetul asta dar nu mi-as pune asa ceva in masina smile.gif
Dar stiu ca se spala circuitul de racire asa : se pune apa chioara (de la robinet smile.gif si niste soda de rufe, nu mai stiu concentratia, dar gasesti prin vreo carte veche de mecanica) ; mergi asa vreo saptamana si apoi golesti si umpli cu antigel + apa distilata
Iar daca vrei sa speli radiatorul il dai jos si il speli cu furtunul cu presiune in sensul invers curgerii apei in motor
:wave:
Icsulescu68672
sistemul de racire poate fi spalat cu otet in combinatie cu apa. se pune otet normal, un litru, restul apa distilata. Apa normala nu se pune niciodata in motor!!! exceptie fac cazurile cand esti in camp si nu ai incotro. Se tine solutia in motor cateva zile sau cat faci 100-200 de kilometri, se goleste sistemul, se pune apa cu furtunul pana iese clara, se scurge bine si se pune apa distilata. Nu este intotdeauna recomandat sa mergi cu antigel vara....

bafta
gabriel cretu
eu cred ca e putin la 10 litri 1 de otet .Am sa incerc jumate jumate si sa vedem ce o iesi...........
Icsulescu68672
otetul e acid. nu te-as sfatui sa pui mai mult de un litru. daca vrei, poti repeta operatiunea.
in afara de asta, nu stiu exact ce model de lada ai tu, dar a mea are cam opt litri sistem de racire. 8.5 mai exact.
Horia49540
ba totdeauna e mai bine sa mergi cu antigel + apa distilata
n-are nimic daca o tii chiar o luna-doua cu apa chioara, mai mult strica...
cat despre procedeul ala, vedeti in cartile de specialitate... :wave:
gabriel cretu
acum sincer sa fiu am cumparat si din cora(cred) un solvent ceva care scrie ca se adauga in apa existenta si dupa nu stiu cate minute se inlocuieste cu apa si antigel curate
solutia are vreo 12 litrusi din ce zic astia ar fi super buna,pai ce nu trebuie sa traiasca si ei ? ,si oricum la cate prostii am cumparat si cata lume m-a prostit ce mai conteaza 100 200 cat am dat pe asta.........
M-am gandit sa-i fac intai tratamentul cu otet si apoi cu solventul minune...te pomenesti ca n-o mai ramane nimic din ea biggrin.gif
In fine nu incercati sa gasiti explicatii logice la curatatoriile mele ca n-are sens.......m-a intrebat si bietul Ionita de ce vreau sa-i curat sistemul de franare daca n-am probleme si logic n-am ce sa-i raspund pt ca omul e normal la cap spre deosebire de mine........dar cred ca raspunsul corect ar fi "pentru acelasi motiv pt care am cumparat LADA" biggrin.gif biggrin.gif
Horia49540
parerea mea: daca ai frane bune (bune intr-adevar) las-o asa! Moartea lui "bine" e "mai bine" ah ha
tot parerea mea: pune-i numai solventul ala, fara otet
si uite-te pe bidon ce contine solventul, poate e tocmai soda de-aia de care ziceam eu:)
denumirea si formula nu o stiu ca n-am talent la chimie:)
succes :wave:
gabriel cretu
Asa ceva nu e posibil..totul trebuie sa fie curat aranjat lichide clare totul in regula doar e LADA ce naiba?
Referitor la circuitul de franare asa o sa fac,il voi inlocui treptat pun din asta nou ii dau drumul pe la etrier,iar completez si pe urma trec in spate la pistonase si gata nu ma complic cu nimic (sper)
neorocirea va fi la ambreiaj ca nu sunt sigur daca merge 'prosteala"asta ,sper ca-ti inchipui ca dupa frane urmeaza ambreiajul,nu?
Horia49540
treaba buna ar fi sa golesti tot apoi sa speli cu lichid nou pana curge apoi sa pui iar lichid nou...da' costa fir-ar sa fie :bash:
la ambreiaj e mai usor ca e mai putin lichid si doar o conducta
succes :wave:

ps - bravo ca esti ambitios si muncitor, eu m-am lenevit rau de tot :bash: biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.