Help - Search - Members - Calendar
Full Version: A 2-a pornire nu o mai ia.Vectra 2.0 dti 2001
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Andrei59324
Am si eu o problema....cand pornesc masin de ex dimineata..intra bujiile si porneste la sfert.Daca o las 4-5 min sa mearga sau fac un drum scurt,deci motorul nu se incalzeste de-ajuns...apoi cand dau la cheie o ia f greu si nu-mi mai arata ca intra bujiile.Banuiesc ca motorul ajunge la o temp la care nu intra bujiile dar nu nu asigura o pornire corecta.Spuneti-mi ce sa fac .Am vreo problema???Merci mult!!
Sebastian39516
Si mie mi se intampla un lucru similar: o pornesc, merg cu ea, o opresc si daca revin aproape imediat si incerc sa o pornesc nu o mai ia la prima cheie. Trebuie sa dau un pic mai mult la demaror(1-2 secunde mai mult) si apoi merge. Nu stiu care-i ideea dar am auzit o chestie interesanta la un coleg de serviciu care are o Skoda Fabia. Ei bine, in cartea masinii acestui coleg scrie negru pe alb ca dupa o anumita perioada de folosire e absolut necesar sa lasi masina in pace timp de 10 minute pana la urmatoarea repornire. Cica sa scada temperatura apei. Si omul meu mi-a confirmat ca nu prea ii mai porneste masina la fel cum ar face-o cand ii dai prima cheie intr-o zi. E o ciudatenie, pentru ca daca ai drumuri care presupun multe opriri de scurta durata iti creste barba tot asteptand cate zece minute...Oricum, eu m-am obisnuit cu chestia asta, mai ales ca fenomenul mi s-a parut aleator. Daca porneste din prima dupa ce m-am intors la masina, bine, daca nu, tin un pic mai mult cheia la automat si-mi porneste....
Mihai52522
La o Skoda chiar nu trebuie sa se intample asa ceva. Mai ales faza cu opririle scurte. De ce? Exista acum o reclama la TV si la ei pe site http://www.skoda.ro/page.php?SM_ID=264&SL_ID=603 unde scrie ca este recomandat sa se opreasca motorul chiar si pentru 20 de secunde. Deci nu stiu cum se poate ca in manual sa scrie ceva si apoi sa faca reclama la altceva.
Andrei59324
Deci....sa inceleg ca masina nu are nici o problema??Ar fi bine dar nu mi se pare normal.Pb e ca la mine nici nu stiu daca are timp sa crasca temperatura apei deoarece e diesel si se incalzeste f greu.Mai astept lamuriri....MErci!!De exemplu ieri am mers cu e ....afara era frumos deci temp era mai ridicata...am lasat-o "pe bara" vreo 3 ore ...dupa care am pornit-o ...nu mi-au intrat bujiile si a luat-o mai greu...am dat 2-3 sec la electomotor.Sa fie ceva de la bujii...sau senzorul ala.....poate e o temp de la care nu mai intra senzorul??
Sebastian39516
Nu stiu ce sa-ti zic. Poate ar fi bine sa-i faci un test pe calculator. Dar daca pui cheia pe pozitia de oprire si apoi o duci iarasi pe pozitia de dat la demaror, iti intra bujiile? Sa incerci si chestia asta...daca nu ai incercat deja.
Andrei59324
Deci.....dimineata cand mot e rece...am incercat de 3 ori...intr-un interval de cateva min.Dar daca tin motorul mai mult pornit sau fac un drum de vre-o 5 min...cand ii daau nu mai intra bujiile si porneste mai greu.Dar ti-am zis cand motorul e rece intra bujiile.
Andrei59324
am uitat sa scriu biggrin.gif ...deci dim intr-un interval de 2 min am incercat de 3 ori si intra bujiile.
Sebastian39516
QUOTE(Andrei59324)
am uitat sa scriu biggrin.gif ...deci dim intr-un interval de 2 min am incercat de 3 ori si intra bujiile.

Stai ca nu prea am inteles...Deci acum iti merge ok sau cum? Ai incercat ce ti-am zis sau ce? Ori si-a revenit masina singura?
florin55503
am acelasi motor ca al tau dar mie nu imi face problema asta. dupa ce am citit chiar am incercat si nu am aceiasi problema. sa nu fie alternatorul, bateria sau cel mai sigur electromotorul
tommy59961
QUOTE(florin55503)
am acelasi motor ca al tau dar mie nu imi face problema asta. dupa ce am citit chiar am incercat si nu am aceiasi problema. sa nu fie alternatorul, bateria sau cel mai sigur electromotorul


omul sune ca o ia mai greu, adica invarte de mai multe ori pana porneste. deci nu are nici o legatura electromotorul sau altele.

la foarte multe masini am vazut problema asta. si al meu facea ceva de genul, numai ca la mine era asa: dimineata pornea ok dar mi se aprindea masinuta cu cheita. cata era calda, la fel pornea ok. DAR, daca afara erau 4-10grade si masina era oprita de 4-5 ore, cand vroiam sa o pornesc, becul de bujii nu se mai aprindea si pornea in 3-4 chiar 5 secunde.
cand se aprindea becul de preincalzire al bujiilor, nu erau astfel de probleme.
m-am dus la un amic cu un service si am verificat bujiile, aveam una arsa. de atunci nu s-a mai aprins nici becul ala cu masian si cheita si nici probleme la pornire nu am mai avut. a pornit mereu imediat, fie ca se aprindea martorul de bujii, fie ca nu...
Andrei59324
da....asa mi se intampla si mie.
Ar trebui sa ma duc undeva sa-mi verific bujiile...nu??
Merci mult.....mai scriu dupa ce rezolv problema!!Daca este asa cum spune tommy.
Avram-5
QUOTE(Andrei59324)
da....asa mi se intampla si mie.
Ar trebui sa ma duc undeva sa-mi verific bujiile...nu??
Merci mult.....mai scriu dupa ce rezolv problema!!Daca este asa cum spune tommy.

eu sunt novice dar, cred ca ar trebui sa verifice cineva releul bujiilor incandescente, nu de alta dar ala are ceva de zis, la rece lucreaza intrun fel iar altfel lucreaza atunci cand e motorul partial incalzit
cand vezi ca nu porneste si e partial cald, alimenteaza bujiile direct de pe baterie cu plus si ..... mai vbim
tommy59961
pai daca alimenteaza bujiile de pe baterie, se incing bujiile si sigur porneste din prima.
ideea e ca acel releu trebuie sa comande bujiile atunci cand primeste comanda. daca ii dai tu pe direct=> la orice pornire se vor activa bujiile. si nu-i bine asa. pt ca ele trebuie sa se aprinda de la o anumita temperatura. in functie de temperatura e dat si timpul in care bujiile sunt sub tensiune.
Avram-5
QUOTE(tommy59961)
pai daca alimenteaza bujiile de pe baterie, se incing bujiile si sigur porneste din prima.
ideea e ca acel releu trebuie sa comande bujiile atunci cand primeste comanda. daca ii dai tu pe direct=> la orice pornire se vor activa bujiile. si nu-i bine asa. pt ca ele trebuie sa se aprinda de la o anumita temperatura. in functie de temperatura e dat si timpul in care bujiile sunt sub tensiune.

N-ai prins ideea. Treaba era o verificare a releului nicidecum o utilizare constanta a firului direct, asta inainte de a da banii pe un releu de bujii care costa ceva, repet: o simpla verificare! Si dka porneste din prima cum zici e ok. Shimbi releul si gata. Hai salut!
tommy59961
am mai "auzit" o vorba. cica de fapt la orice temperatura intra bjiile, numai ca timpul e invers proportional cu tempetarura de afara. adica daca este destul de cald, bujiile au tensiune pe ele pt un interval atat de scurt incat nici nu observi. repet, am auzit. poate cineva sa-si spuna o parere avizata despre asta...?
Andrei59324
DAh.....am fosti azi la un service,,,,....si mi-am verif bujiile si releul...alternatorul...Totul e OK. "Mesteru' " ala de acolo mi-a spus ca e posibil sa fie d l filtrul d motorina.m-a sfatuit sa-mi schimb filtrele....oricu aveam asta in plan ...am fost la un magazin Opel SHOP pe pantelimon(Lg OMV) si mi-a dat niste filtre CLEAN FILTERS...ce firma e asta???Nici nu am auzit d ea.Sunt bune d ceva??Sau mai bn imi iau bosch sau mann???
pretorian
nu are nici o importanta marca, oricum toate sunt facute in alta parte decat scrie pe ambalaj, important este sa fie pt. modeleul de masina pe care-l ai.
Iar pentru problema pe care ai descris-o mai sus stai linistit ca asa e normal la motorul asta, daca temperatura este peste 7g nu mai sta pe bujii si atunci porneste putin mai greu, iti spun asta din proprie experienta. Sapa putin si ai sa vezi ca am scris despre asta pe la inceputul iernii. biggrin.gif
p.s. nu te apuca sa schimbi relee sau bujii ca o faci degeaba.
Andrei59324
Merci mult Pretorian!!Dar am o nelanurire. In mom in care afara se atinge o temp care aduce motorul la temp la care porneste greu....ce se intampla??Asa o sa-mi porneasca tota primavara si toamna??Adica iarna o sa mearga bine si primava si toamna o sa am pb la pornit?? biggrin.gif Ar fi culmea!

O sa citesc si ce ai scris u in celalalte subiecte.
pretorian
QUOTE(Andrei59324)
Asa o sa-mi porneasca tota primavara si toamna??Adica iarna o sa mearga bine si primava si toamna o sa am pb la pornit?? biggrin.gif Ar fi culmea.

Eu am masina de 2 ani si prima data cand m-am lovit de problema asta eram asa de indignat ca nu reusea nimeni sa spuna exact de ce face asa pana am dat de un baietas mecanic, care a avut rabdare si mi-a explicat fenomenul si mi-a mai aratat ca e valabil doar la motoarele opel asa le-au gandit ei nus ce economie sa faca blush.gif.
Oricum stai linistit ca masina nu are nimic, a mea se comporta tot asa primavara si toamna m-am obisnuit biggrin.gif
Andrei59324
Ms!! E bine ca n-are nimik.Acum nu-mi mai ramane sa-i schimb uleiu si filtrele....bine ca am scapat d pb asta.
Andrei59324
Pretorian...mai am si eu o intrabare! Poti sa-mi spui cati litrii d ulei intra intr-un motor d 2 L. 2.0DTI 16v (Y20DTH) unii spun 5 si ceva altii 6....cartea o am in germana si nu ma descurc deloc...parca am vazut ceva prin carte cum ca ar intra 5.5L. U ar treb sa stii ca ai acelasi motor si d aceea te-am intrebat.
pretorian
da stiu ca doar schimb si eu uleiul biggrin.gif , intra 5.5 l

p.s. stai linistit ca nu ma supar daca pot sa te ajut, cu cea mai mare placere.
beer.gif beer.gif
viorel68017
QUOTE(Andrei59324)
DAh.....am fosti azi la un service,,,,....si mi-am verif bujiile si releul...alternatorul...Totul e OK. "Mesteru' " ala de acolo mi-a spus ca e posibil sa fie d l filtrul d motorina.m-a sfatuit sa-mi schimb filtrele....oricu aveam asta in plan ...am fost la un magazin Opel SHOP pe pantelimon(Lg OMV) si mi-a dat niste filtre CLEAN FILTERS...ce firma e asta???Nici nu am auzit d ea.Sunt bune d ceva??Sau mai bn imi iau bosch sau mann???

Comanda releului de bujii este facuta de calculator functie de ce transmite sonda de temperatura a apei din motor. Dupa ce motorul a mers putin, astfel incat temperatura apei( antigelului) a trecut de +6 grade, releul nu mai primeste aceasta comanda. Daca pornirea cu motorul putin cald este totusi o problema, probabil ca aceasta sonda este in curs de obosire si nu mai da o informatie corecta.
Cat despre CLEAN FILTERS, sunt filtre bune la pret rezonabil.
Sorin44597
Faptul ca anumite motoare pornesc mai greu la cald (sau la a doua pornire) decat la rece, n-are nici o legatura cu motoarele Opel, dupa cum spune acel "baietas de mecanic". Nici un motor nu e proiectat sa solicite demarorul la pornire, si faptul ca a pornit OK pana la constatarea defectiunii demonstreaza exact contrariul convingerilor acelui "baietas mecanic". In astfel de situatii se face o revizie succinta a bujiilor, fiselor, injectoarelor si a modulului de aprindere. Daca totul e ok, atunci problema trebuie cautata in sistemul de evacuare a gazelor. In Romania, din cauza combustibilului de proasta calitate, in cazurile cele mai frecvente se blocheaza supapa de recirculare a gazelor de evacuare. Consecinte: pornire defectuasa la cald, consum ridicat de ulei si combustibil, lipsa de putere.
Andrei59324
Unde e supapa asta de evacuare?As putea sa ma uit eu sau treb sa ma duc neaparat la un specialist?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.