Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ecartamentul,egal fatza-spate sau nu ?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
cezar62399
Pregatindu-ma temeinic la capitolul teoretic pt a-mi cumpara o noua masina,si analizand la maxim masina de acum+sute de pagini de web am ajuns la aceasta intrebare ,in care va solicit atentia : Cum ar trebui sa fie ecartamentul fatza fatza de cel spate,sa zicem de clasa compacta ?E bine ca cele doua ecartamente sa fie egale?(ex:Opel Astra H -1488mm) sau ca cel din fatza sa fie mai mare si cel spate mai mic ?(ex:Toyota Corolla ,fatza 1480mm / spate 1460mm).Ma intereseaza parerile tuturor dar rog in special pe cunoscatori in domeniu Auto sa-mi raspunda.Va multumesc !
CCI
Am pus si eu o astfel de intrebare pe aici (la mine Megane 2 - egal, Laguna 2 - mai ingust pe spate). O sa caut link-ul.

Edit: uite si link-ul

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...&highlight=
Mihai63349
Nu cred ca-i chiar asa important. Am observat ca masinile cu tenta sportiva au ecartament diferit, dar nu stiu daca asta-i o caracteristica a lor sau pur si simplu o coincidenta. S-ar putea sa aiba legatura cu distributia maselor. Aici, fiecare producator face ce crede ca-i mai bine. Daca, spre exemplu, prototipul nu se comporta cum trebuie in curbe (subvireaza prea repede), se poate opta pt. marirea ecart. fata.
Dar, oricum, nu cred ca este un criteriu in alegerea masinii.
V l a d
se muta la masini.ro
Alex-F1
Da' chiar asa, de ce te intereseaza asa mult ecartamentele fata/spate? :scratchchin: E o simpla masina de strada si banuiesc ca o vei folosi ca atare......doar nu vrei sa mergi la curse cu ea, asa ca nu e cazul sa despici firul in patru....parerea mea! Oricum diferentele sunt nesemnificative (cativa mm), deci nu are rost sa-ti faci probleme in privinta asta! Cel mai important e sa fii un bun sofer in trafic, deci, in pregatirea ta temeinica pt. "marele moment", io as zice sa-ti indrepti mai bine atentia asupra acestui aspect, nu asupra catorva mm, pe care oricum nu-i vei simti in timpul mersului cu masina! Succes!

Vorbeamos
ALEX
HalbaSus
cred ca explicatia mea nu va fi deloc stiintifica dar e o teorie care mie mi se pare logica (desi s-ar putea sa gresesc)... am vazut acum ceva vreme la top gear prezentarea unei masini sport (nu mai stiu daca era lotus, sau TVR sau aston martin... dar oricum era ceva super-sport)... zicea jeremy clarcson ca masina avea o usoara tenta de subvirare, lucru care e total nepotrivit pt o masina sportiva... raspunsul companiei a fost urmatorul: si-au dorit o tenta subviratoare pt a face o masina mai sigura, pt a da efectul subvirator au micsorat latimea rotilor din fata, dar daca vrei ca masina sa se comporte mai supravirator poti sa ceri roti mai late pe fata.

Deduc eu (desi in reportaj era vorba de o masina cu tractiune spate, iar aici nu e cazul) ca marirea ecartamentului sau latirea rotilor face ca masina sa aiba un caracter supravirator... iar in cazul in care o masina are o subvirare foarte accentuata, este o buna modalitate de a corecta acest defect...

Oricum pe tine te intereseaza rezultatul final, iar acesta il poti afla din teste de circuit, jaloane, etc... nu din dimensiunile ecartamentelor.
radu66490
fa un drive test si daca ti place,cumpara masina,nu ti bate capul cu probleme de genul asta
numai ei stiu de ce pun fata 1490 si spate 1480 sau....etc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.