Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Importul auto pt romanii plecati care se reintorc?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
Florin15
Ma intereseaza si pe mine daca importul unei masini este mai usor daca masina a fost proprietarea mea (in strainatate) de citiva ani.

Ma poate ajuta cineva? Ma intereseaza care sunt conditiile pe care sa le indepltineasca masina si cam care ar fi costurile importului.

Este vorba de o Honda Accord din 95 cu 2000cmc

Multumiri anticipate
Florin
admin
Vreau sa stiu daca la repatriere pot sa-mi aduc cu mine masina, cat pot circula cu ea neinmatriculata, ce taxe platesc..etc
..poate ma ajuta cineva

multumiri anticipate laugh.gif
krysty
Inmatriculare permanenta vehicul nou/uzat - importat de persoana repatriata

Documente necesare :
1.cartea de identitate a vehicului avand aplicata folia de secretizare
2.fisa de inmatriculare cu viza circumscriptiei financiare si a societatii de asigurare(sau copie xerox a tichetului de asigurare). Fisa de inmatriculare trebuie semnata de proprietar(si stampilata in cazul persoanelor juridice)
3.certificat de autenticitate
4.document de proprietate(factura,contract de vanzare-cumparare,etc) si c.i. + c.i.v. strain
5.placile cu numere de inmatriculare straina , daca vehiculul a intrat pe roti in tara si nu a fost inca radiat din tara de origine.in lipsa acestora se retine o declaratie notariala cu privire la imprejurarile in care placile au fost pierdute
6.dovada de plata a taxei de inmatriculare(c.e.c.,trezorerie)
7.chitanta de plata a contravalorii certificatului de inmatriculare
8.documentele de identificare a solicitantilor in original si copii xerox
9.contravaloarea placilor cu numere de inmatriculare
10.chitanta sau declaratia vamala de import definitiv, originala sau copie legalizata avand aplicat timbrul sec al notarului
11.copie a actului de identitate al persoanei repatriate si a dovezii de repatriere(m.a.e. si m.i)
12.alte acte necesare pentru clarificarea unor situatii particulare
Radu-292
care sunt conditiile ca un cetatean roman cu domiciliul in strainatate sa poata fi considerata repatriata la intoarcerea in tara ? nr. min de ani in strainatate ?
Marius26796
Salut!

Din cite am reusit sa aflu, conditiile pentru repatriere sint:
- sa ai pasaport de cetatean roman cu domiciliul in strainantate
- sa fi stat in tara de rezidenta minim 2 ani (aici e un pic de confuzie, in sensul ca nu e clar daca cei 2 ani se calculeaza de cind ai primit rezidenta acolo sau de cind ai pasaportul, care se da minim dupa 1 an de la primirea rezidentei)
- masina sa fi fost in posesia ta cel putin 6 luni

Din cite am aflat, la repatriere, o persoana poate aduce 2 masini, plus cite un articol de obiecte electrocasnice si mobila.

Ce nu am reusit sa aflu, desi am trimis email-uri la Ministerul de Externe, Directia consulara, plus citeva consulate (nimeni nu a catadicsit sa raspunda...) este daca pentru masinile aduse pe repatriere se tine cont de normele de poluare EURO la inmatriculare.
Referitor la chestia asta am aflat numai pareri contradictorii. La RAR am fost tratat cu un dispret suveran...
Intrebare mea este cum se poate inmatricula in Romania o masina adusa pe repatriere din USA, Canada sau Middle East, unde nu exista normele de poluare EURO?
Masinile au de obicei un convertor catalitic, dar nici dealer-ul si nici actele masinii nu mentioneaza nimic despre norma de poluare.

Dupa parerea mea, pentru masinile aduse pe repatriere ar trebui eventual pusa conditia ca masina sa nu fie mai veche de un numar de ani, dar nu sa respecte EURO3, de exemplu, ceea ce ar face practic imposibil sa mai aduci o masina din zonele mentionate mai sus...
Daca cineva are mai multe informatii referitoare la aceste conditii va rog sa le faceti cunoscute.

Oricum, cerinta referitoare la EURO3 mi se pare absurda, fiind singura tara care cere asa ceva, in conditiile in care masinile produse la noi sint cum sint. Mi se pare cel putin ciudat ca 'marile' firme producatoare de masini din Romania s-au putut preta la asa ceva, pentru a-si vinde 'odoarele'... Daca ceea ce produc ei ar fi cit de cit de calitate, nimeni nu cred ca ar plati o gramada de bani pentru o masina SH cu peste 100k km, cind ar putea cumpara o masina noua.
Ma mir ca nu le-a dat si Cehilor prin cap sa faca chestia asta, pentru a-si vinde SKODA... Se vede ca SKODA e o masina suficient de buna pentru a se vine fara astfel de subterfugii murdare. Pe de alta parte, VW cind a cumparat SKODA si SEAT, a folosit pentru acestea aceleasi platforme tehnice ca si pentru masinile produse de ei, spre deosebire de Renault care a facut din Dacia un fel de lada de gunoi, unde a investit o suma infima, a pus niste conditii absurde si utilizeaza toate componentele ramase de la modele invechite pe care nu le mai poate vinde in Europa.
Din cite stiu, SKODA se vinde cu succes in mai toate tarile din UE.
Oare de ce mult asteptata Dacie X90 a fost gindita numai pentru Eastern Europe, Rusia si America de Sud?

Imi cer scuze daca post-ul a iesit prea lung, dar uneori simti nevoia sa spui tot ce ti se pare anormal, cu speranta, poate utopica, ca ceva se va rezolva
tripmaster28594
QUOTE(Marius26796)
Ce nu am reusit sa aflu, desi am trimis email-uri la Ministerul de Externe, Directia consulara, plus citeva consulate (nimeni nu a catadicsit sa raspunda...) este daca pentru masinile aduse pe repatriere se tine cont de normele de poluare EURO la inmatriculare.
Referitor la chestia asta am aflat numai pareri contradictorii. La RAR am fost tratat cu un dispret suveran...
Intrebare mea este cum se poate inmatricula in Romania o masina adusa pe repatriere din USA, Canada sau Middle East, unde nu exista normele de poluare EURO?
Masinile au de obicei un convertor catalitic, dar nici dealer-ul si nici actele masinii nu mentioneaza nimic despre norma de poluare.

Dupa parerea mea, pentru masinile aduse pe repatriere ar trebui eventual pusa conditia ca masina sa nu fie mai veche de un numar de ani, dar nu sa respecte EURO3, de exemplu, ceea ce ar face practic imposibil sa mai aduci o masina din zonele mentionate mai sus...
Daca cineva are mai multe informatii referitoare la aceste conditii va rog sa le faceti cunoscute.


Informatii din sursa autorizata.
Normele de poluare EURO 3 se aplica pentru toate masinile importate, indiferent cine le aduce in tara si sub ce forma se face importul. Daca masina e adusa dintr-o zona unde sunt alte norme de poluare, se poate face un test care costa cam 400 de euro si despre care se pot lua informatii de la RAR. Mai incearca, poate nu ai nimerit persoana potrivita acolo. Oricum, sa stii ca in toata lumea, cel care doreste sa aduca o masina intr-o anumita tara e obligat sa demonstreze ca masina lui e conforma cu legea din tara respectiva si nu invers. Tot asa, fiecare tara e libera sa-si stabileasca propriile reguli de acceptare in functie de interesele proprii.
Pentru persoanele repatriate se pot aproba derogari individuale de la aceste norme la Ministerul Transporturilor, dupa analiza dosarului depus. trebuie ca repatrierea sa fie "pe bune", adica cetatean roman cu domiciliul in strainatate care isi stabileste din nou domiciliul in romania sau cetatean strain care (re)obtine cetatenia romana. Masina trebuie sa fi fost proprietatea respectivului cel putin 6 luni inainte de solicitarea repatrierii. Toate conditiile de mai sus trebuie demonstrate cu acte oficiale. Daca actele sint OK, de regula, derogarile se aproba. In cazurile astea, nu conteaza de unde e adusa masina si nici vechimea.
Toate cele bune!
tripmaster28594
QUOTE(Marius26796)
Ce nu am reusit sa aflu, desi am trimis email-uri la Ministerul de Externe, Directia consulara, plus citeva consulate (nimeni nu a catadicsit sa raspunda...) este daca pentru masinile aduse pe repatriere se tine cont de normele de poluare EURO la inmatriculare.
Referitor la chestia asta am aflat numai pareri contradictorii. La RAR am fost tratat cu un dispret suveran...
Intrebare mea este cum se poate inmatricula in Romania o masina adusa pe repatriere din USA, Canada sau Middle East, unde nu exista normele de poluare EURO?
Masinile au de obicei un convertor catalitic, dar nici dealer-ul si nici actele masinii nu mentioneaza nimic despre norma de poluare.

Dupa parerea mea, pentru masinile aduse pe repatriere ar trebui eventual pusa conditia ca masina sa nu fie mai veche de un numar de ani, dar nu sa respecte EURO3, de exemplu, ceea ce ar face practic imposibil sa mai aduci o masina din zonele mentionate mai sus...
Daca cineva are mai multe informatii referitoare la aceste conditii va rog sa le faceti cunoscute.


Informatii din sursa autorizata.
Normele de poluare EURO 3 se aplica pentru toate masinile importate, indiferent cine le aduce in tara si sub ce forma se face importul. Daca masina e adusa dintr-o zona unde sunt alte norme de poluare, se poate face un test care costa cam 400 de euro si despre care se pot lua informatii de la RAR. Mai incearca, poate nu ai nimerit persoana potrivita acolo. Oricum, sa stii ca in toata lumea, cel care doreste sa aduca o masina intr-o anumita tara e obligat sa demonstreze ca masina lui e conforma cu legea din tara respectiva si nu invers. Tot asa, fiecare tara e libera sa-si stabileasca propriile reguli de acceptare in functie de interesele proprii.
Pentru persoanele repatriate se pot aproba derogari individuale de la aceste norme la Ministerul Transporturilor, dupa analiza dosarului depus. trebuie ca repatrierea sa fie "pe bune", adica cetatean roman cu domiciliul in strainatate care isi stabileste din nou domiciliul in romania sau cetatean strain care (re)obtine cetatenia romana. Masina trebuie sa fi fost proprietatea respectivului cel putin 6 luni inainte de solicitarea repatrierii. Toate conditiile de mai sus trebuie demonstrate cu acte oficiale. Daca actele sint OK, de regula, derogarile se aproba. In cazurile astea, nu conteaza de unde e adusa masina si nici vechimea.
Toate cele bune!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.