Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cei mai prosti soferi?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Circulatie
Pages: 1, 2
TLS-09
Deschid acest topic din dorinta de a ne impartasi unii altora experiente interesante traite datorita unor "geniali" semeni de-ai nostri posesori de permis de conducere sau de ce nu de vaste idei de mecanica si alte alea.
Cred ca (in situatia in care administratorii forumului sunt de acord) se pot emite si pareri cu caracter general despre soferii din anumite zone, judete, orase etc.
Important este sa nu jignim pe nimeni, dar in acelasi timp sa ne exprimam parerile. Chiar daca uneori urmeaza sa generalizam, asta nu inseamna ca toti soferii dintr-un judet sunt prosti . Daca facem anumite afirmatii sa incercam sa le argumentam.
Astfel pot sa spun ca in vestul tarii se spune despre cei cu numar de CS (Caras-Severin) ca sunt soferi groaznici. Au si o porecla specifica dar nu am sa o dezvalui aici, tocmai pentru a evita discutii inutile si certuri nejustificate.
Legenda vine de la modul in care sofeaza cand intra intr-un oras mare (Timisoara, Arad etc) si se datoreaza cred eu datorita contactului brutal cu traficul aglomerat si cu o circulatie mai complexa, totul coroborat cu simplitatea traseelor din localitatile in care fac scoala de soferi (Resita, Caransebes, Otelul-Rosu) , localitati cu multe sensuri unice si lipsite de aglomeratia marilor orase.
Nu este exclus sa avem chiar noi o conduita asemanatoare in traficul din Bucuresti de exemplu.
Oricum astept sa expuneti atat experientele traite de voi in calatoriile din tara(ori strainantate), cat si parerile in legatura cu acest subiect. Cred ca avem toti de castigat.
madalina
Generalizarile de genul "soferii din Bucuresti sunt soferi prosti sunt jignitoare si irelevante. Asa ca orice generalizare ofensatoare va fi sanctionata!

Nu caracteristicile sociale determina cat de bun sofer esti!
bogdan65261
Nu vreau sa discut despre cit de buni sau prosti sunt soferii din anumite orase. Tot ce am de spus in acest sens, (eu fiind un sofer care merge tare chiar daca ma grabesc sau nu), este ca sunt exasperat de cit de incet merg soferii din orice colt al tarii indiferent daca se afla in Bucuresti sau in orasele lor. Cu aceasta remarca inchei orice comentariu pe aceasta tema, cu remarca evidenta ca exista si destule exceptii de la ce am afirmat acum.
Ceea ce as dori sa discut si mi se pare foarte important, este BUNUL SIMT LA VOLAN. De asemenea cine considera ca acest subiect merita discutat poate sa il posteze ca un subiect individual.
In acest sens, consider ca bunul simt, sau lipsa lui, pote avea efecte deosebit de benefice sau dezastuoase, dupa caz, in ceea ce priveste fluidizarea traficului in zonele aglomerate, precum si evitarea accidentelor.
a nu se intelege gresit! Bunul simt nu este echivalent cu respectarea regulilor de circulatie, ci cu respectarea acelor reguli nescrise cum ar fi:
1. RESPECTUL FATA DE CEILALTI PARTICIPANTI LA TRAFIC
2. INTUIREA SITUATIILOR CRITICE CE POT APAREA
3. EVITAREA MANEVRELOR PERMISE DE LEGE ATIT TIMP CIT ELE AR INCURCA MAI RAU TRAFICUL
Si lista poate continua, dar va rog pe voi cei interesati de subiect, sa o completati.
Si ca sa inchei, reau sa comentez scurt regula nr. 3
PENTRU DUMNEZEU< NU MAI BLOCATI INTERSECTIILE DOAR PENTRU FAPTUL CA AVETI VERDE, ATIT TIMP CIT NU AVETI UNDE SA VA DUCETI><NU MAI FORTATI GALBENUL ATIT TIMP CIT INTERSECTIA E DEJA BLOCATA>
Acestea fiind spuse, (si cu completarea ca eu sunt un sofer caruia i-ar putea fi suspendat permisul de cel putin 20 de ori pe zi, dar care nu se abate de la cele 3 reguli pe care le-am enumerat), va las pe voi sa va ginditi si sa comentati.
Bodi
Cred ca in ultima vreme datorita aglomerarii marilor orase din tara din ce in ce mai mult se circula pe baza "bunului simt" in dauna legislatiei rutiere.
Exista intersectii in care nu poti intra decat daca "esti lasat" sau "fortezi" intrarea pentru ca altfel e imposibil, cei "cu prioritate" sunt deja in coloana compacta.
Eu asta inteleg prin "bun simt":
- sa lasi pe cineva sa intre intr-o astfel de intersectie,
- sa lasi pe cineva sa iasa dintr-o parcare daca e cazul,
- sa nu claxonezi la semafor (chiar daca boul din fata a oprit motorul sa faca economie de benzina) eventual poti da un flash daca cel din fata nu e atent sau nu vede semaforul
- sa faci loc celui din spate daca e mai rapid ca tine indiferent ce masina conduce
- etc
Toate astea vin din civilizatie si intelegerea traficului. Nu poti astepta asta de la persoane care nu au trecut prin astfel de situatii (ma refer la soferii din orasele mici sau din sate) sau asazisii "soferi de duminica" si de la cei carora cuvinte precum civilizatie si bun simt nu le spun nimic. :bash:
Cred ca o mai buna incadrare a soferilor se poate face dupa stilul de condus decat dupa zona geografica desi uneori exista anumite predispozitii...
TLS-09
Nuanta dorita de mine a fost sesizata perfect de Bogdan48840. Nu sunt necesare generalizari jignitoare iar cand m-am referit la cei dintr-o anumita zona am folosit termenul de "legenda" tocmai pentru a sublinia concomitent un eventual sambure de adevar dar si denaturarea si extrapolarea.
Cand am spus ca asa suntem si noi in Bucuresti referirea nu se facea la bucuresteni, eu nefiind bucuresean , ci am vrut sa spun ca acestea atitudini le simtim si cei din alte zone ale tarii (refuz termenul uzual de provincial) fata de stilul agresiv al unora dintre bucuresteni.
De altfel contact repetat cu acest sitil de a conduce am luat mai ales in tara pe drumurile nationale si nu neaparat in Bucuresti.
Este adevarat ca totul se reduce la bunul simt insa nu stiu daca acesta exista in conditiile in care evident depasit situatie continui sa blochezi traficul circuland cel mai adesea pe banda care nu trebuie si asta nu la intrarea in oras ci dupa ce ai parcurs o buna bucata de drum si ai vazut cum sta treaba si cum circula cei familiarizati cu orasul respectiv.
Crriss
un adevarat pericol la volan sunt batranii, majoritatea "soferi de duminica" care nu stiu cum sa reactioneze in fata unei situatii. acum cateva luni era sa ma implic sau chiar sa produc, daca vreti asa un accident destul de grav, datorita unui batran, care nici nu stia pe ce lume traieste si cu un jaf de dacie de vreo 30 de ani, fara absolut nici o lumina, nici macar faruri, noaptea, innorat afara, ploua usor, in afara localitatii intr-o padure, dupa o curba, a oprit. ce voia sa faca ??? cred ca nici el nu stia. si culmea, tocmai atunci veneau din fata 2-3 masini. pare un scenariu inspirat din filmele de groaza, sau mai degraba din filmele cu prosti....eu ma deplasam cu viteza regulamentara, dar totusi mult prea mare ca sa evit asa ceva. am aruncat pur si simplu piciorul pe frana si m-am oprit in spatele lui la mai putin de o jumatate de metru. evident daca il loveam eu eram de vina, stiti povestea. nu puteam dovedi ca nu era semnalizat, ca doar ii spargeam masina inclusiv stopurile in urma eventualului impact. intru-n exces de furie m-am dat jos cu cheia de roata pe care o aveam sub scaun, in loc de bata de basseball, si norocu lui a fost varsta. altfel poate eram inchis acuma.....
am avut o reactie exgerata declansata de vorbele pe care le-am auzit imediat dupa ce am oprit: "ce faci tampitule" tipa mosul....
voi cum ati fi reactionat ???
nici taximetristii nu fac exceptie, se cunoaste tupeul unora devenit legenda.
Crriss
probabil va reamintiti ca am postat acum vreo luna-doua un topic cu claxon de camion pe masina......poate va dati seama de ce. atunci simteam nevoia sa-mi cumpar un tanc.....
Legionaru'
QUOTE(Cristian-Ioan61365)
Astfel pot sa spun ca in vestul tarii se spune despre cei cu numar de CS (Caras-Severin) ca sunt soferi groaznici. Au si o porecla specifica dar nu am sa o dezvalui aici, tocmai pentru a evita discutii inutile si certuri nejustificate.
Legenda vine de la modul in care sofeaza cand intra intr-un oras mare (Timisoara, Arad etc) si se datoreaza cred eu datorita contactului brutal cu traficul aglomerat si cu o circulatie mai complexa, totul coroborat cu simplitatea traseelor din localitatile in care fac scoala de soferi (Resita, Caransebes, Otelul-Rosu) , localitati cu multe sensuri unice si lipsite de aglomeratia marilor orase.
.



La noi in Oltenia soferii din judetul Olt sunt considerati cei mai slabi soferi. Nu stiu cat de adevarat este dar a aparut si un banc pe tema asta:
<La incepatori nu se mai dau "lamai", ci numere de OLT>

Numai bine!
AZAZEL
sunt satul de soferi de duminica:

daca sunt doua benzi de circulatie pt facut la dreapta, soferul de pe banda 2 face dreapta, iesind pe banda pe strada pe care intra pe banda 1, el trebuind sa intre pe banda 2, nemaitaind astgfel calea celui care face dreapta de pe banda 1 si normal iese pe banda 1 in cealalta strada. acesta este cazul in bucuresti, cand mergi spre unirea dinspre piata natiunilor unite si faci dreapta spre fantani, celalata alternativa fiind tot inainte spre calea calarasi.
TLS-09
Super bancul Tuca.Sec dar misto. Nu-l stiam. E local dar e bun.
bogdan65261
QUOTE(Bogdan48840)
Cred ca in ultima vreme datorita aglomerarii marilor orase din tara din ce in ce mai mult se circula pe baza "bunului simt" in dauna legislatiei rutiere.

Nu pot spune ca bunul simt este in dauna legislatiei rutire; si asta din doua motive
1. legislatia rutiera din Romania este departe de a fi completa si nici nu rezolva multe probleme reale din trafic; uneori chiar le genereaza. In acest sens consider ca bunul simt vine in sprijinul legislatiei, acoperind lacunele acesteia
2. Lipsa bunului simt este cea care dauneaza traficului
Si pentru a-mi sprijini afirmatiile va dau un exemplu:
3 benzi pe sens. 1 sens este blocat complet iar celalalt e liber. Aceasta situatie se intilneste in Bucuresti dimineata si seara, in fiecare zi lucratoare.
In aceste conditii, legislatia romaneasca prevede sanctiuni aspre pentru "depasirea coloanelor de masini oprite la culoarea rosie a semaforuli" in timp ce in tarile civilizate se trece automat la ocuparea unei benzi sau chiar doua de pe contrasens.
Acolo se poate pentru ca exista mult bun simt la volan. La noi nici daca te dirijeaza politistul, majoritatea soferilor nu executa manevra pentru ca bunul lor simt nu le dicteaza nimic sau nu exista.

In rest sunt total de acord cu ce a spus Bogdan48840. Aceasta e situatia din multe intersectii si numai bunul simt rezolva problema. Iar in acest sens in Germania exista de mult o lege nescrisa "LEGEA FERMOARULUI" care spune ca soferii intra intr-o intersectie aglomerata asa cum intra dintii fermoarului unul pe linga altul, indiferent de prioritati.
Poate ar fi bine sa ne-o insusim si noi.

In incheiere va amintesc ca asta a fost ideea de baza cind am postat anuntul. Sa discutam despre bun simt, despre efectele generate de prezenta sau absenta lui si poate in final vom concentra totul intr-un COD RUTIER ALTERNATIV, bazat exclusiv pe bun simt, care sa vina in sprijinul legislatiei rutiere. Si asta pentru simplul motiv ca fara o implicare a soferilor nu ne putem astepta ca politia romana sa rezolve neajunsurile legislatiei
Vlad6
[quote="bogdan65261"][quote=Bogdan48840]
3 benzi pe sens. 1 sens este blocat complet iar celalalt e liber. Aceasta situatie se intilneste in Bucuresti dimineata si seara, in fiecare zi lucratoare.
In aceste conditii, legislatia romaneasca prevede sanctiuni aspre pentru "depasirea coloanelor de masini oprite la culoarea rosie a semaforuli" in timp ce in tarile civilizate se trece automat la ocuparea unei benzi sau chiar doua de pe contrasens.
[/quote]
Si dupa semafor ce se intampla? Merg in continuare pe contrasens sau sunt obligati sa le taie fata celor care circul regulamentar?
marius60959
probabil 4-5 benzi se tranforma in 1-2 ceva cam ca la d-na Ghica pe la 18-19...cand speri sa mai iesi cu masina intreaga
Bodi
Chestia cu "in dauna" este o exprimare nefericita. Voiam sa zic ca de multe ori se merge pe baza acestui bun simt tocmai pentru ca legislatia nu poate fii aplicata (dadeam exemplul cu intersectiile aglomerate) - "legea fermoarului".
Sa nu uitam ca neintelegerea traficului, egoismul si prostia care sunt la tot pasul pe soselele noastre.
Suntem un popor sarac si nu ne permitem un parc auto la nivelul Germaniei. Dar cand vezi o Dacie sau Oltcit de 20-30 de ani, ruginite pe toate partile, de multe incarcate pana la refuz, fara oglinzi laterale, fara nici un fel de vizibilitate in spate, cu geamurile aburite nu mai poti spune ca e saracia de vina. Este o neglijenta criminala si politia nu face nimic sa descurajeze astfel de oameni.
De ce este permisa circulatia unor asfel de masini? Atat legea cat si bunul simt o interzic. Nu cred ca saracia este o scuza, pentru a-ti pune familia si alti oameni in pericol.
In 90% din cazuri astfel de soferi vor sta cu roata stanga dincolo de axul drumului iar daca il atentionezi ca vrei sa il depasesti in cel mai bun caz iti face putin loc si incepe sa te injure. Nu te vor lasa niciodata sa intri in intersectie inaintea lor si in rest vor face tot posibilul sa incurce traficul.
O mare parte din vina o poarta chiar instructorii auto. Eu am facut scoala intr-un oras mic, fara mult trafic, dar instructorul de cate ori era posibil ma baga pe banda I pentru a putea fi depasit. Atunci eram crispat si injuram pentru ca trebuia sa fac o suma de manevre, semnalizare, asigurare, etc. stiti cum e la incepatori dar am invatat o lectie importanta. Tot el mi-a zis ca pe langa "legislatie rutiera" exista si "politete rutiera" -bun simt. Cel putin jumatate din instructorii auto nu fac astfel de lucruri, deci este normal ca in trafic cei care au fost scoliti de acesti oameni sa se comporte ca atare.
Exemplele pot continua, din pacate in Romania nu se poate vorbi inca de o civilizatie rutiera.
CRG
Curiozitatea personala ma impinge sa va intreb ceva:

eu merg intotdeauna pe banda 2 (de viteza) pe A1 la dus spre Pitesti, de la km 15 pana pe la 30 (cred), pentru ca banda 1 este un lant de transee. Cu o viteza acceptabila, dar nu mai mult de 100 la ora, pentru ca si banda 2 e varza..

si semnalizez stanga atunci cand vin unii tare din spate, sa stie sa ma ocoleasca daca vor sa mearga tare prin santuri.

E acuzabil?

motivul meu e simplu: prefer sa-mi protejez masina si sa incalc legea. pentru ca legea e pentru strazi perfecte.

astept parerea voastra
marius60959
sa te ocoleasca pe unde? pe banda 1, ca a ramas libera, nu?
"acuzabil" nu cred, dar neplacut ptr cel din spate cred ca e. 1)e posibil sa nu inteleaga ce vrei sa faci; 2) e posibil sa dai peste unul care nu tine la masina si care sa forjeze si atunci cred ca vei simti ca e nervos blink.gif

eu prefer sa ma feresc de cei nervosi din spate, care stau lipiti, asa ca le fac loc. asta in limita in care drumul permite.
cioaba
1.spunea cineva de masini vechi fara oglinzi si cu geamuri aburite si invoca saracia. nu e asta, e prostia. si lipsa de reactie a politie. si lipsa controalelor periodice asupra posesorilor de permis. sunt mosi care nu se vad pe ei in oglinda si ies pe strazi. sunt altii care nu mai stiu ce s-a mai schimbat prin regulamente(a se citi prioritati, nu centura de sig).sunt altii pe care i-a lovit, doamne fereste, o bola total incompatibila cu iesitul pe sosele si totusi o fac. problema este IGNORANTA. oamenii nu vor sa stie. am vazut oameni cu masini de 10-20 mii de E ifofoliti, cu caciula si gemuri aburite. am vazut un batranel cu o masina nou-nouta cu oglinzile pliate- lui nu-i trebuiau!!! stie toata lumea cum se ia permisul in tara asta:200E. si ne minunam cand auzim ca la arabi are prioritate care intra primul in intersectie. la noi, afara de faptul ca avem semne de cirulatie la intrarea in intersectie e la fel.
2.sa stai pe banda a 2a fiindca pe prima sunt gropi, e normal. sa nu te dai imediat e justificabil. dar sa spui ca nu gasesti nici o portiune accetabila sa lasi omul sa treaca e o mare lipsa de bun simt. si nu te ascunde dupa regulamente. banda a 2a este pentru depasiri, nu pentru viteza de x,care crezi tu ca e buna. nici pt evitat gropi. nu e strada ta
CRG
QUOTE(m62949)
2.sa stai pe banda a 2a fiindca pe prima sunt gropi, e normal. sa nu te dai imediat e justificabil. dar sa spui ca nu gasesti nici o portiune accetabila sa lasi omul sa treaca e o mare lipsa de bun simt


asta fac la intoarcere, unde mai exista sanse sa dau de drum bun. Nu ma refer la portiunea dintre km 30 si 24 (cunoscatorii stiu de ce). Acolo inclusiv tirurile merg pe banda 2.

as vrea sa fie altfel, dar sincer, intre a fi vazut de unii nesimtit (mai ales de vitezomani, care daca vor sa-si rupa masina-n doua, n-au decat) si a merge mai des la service + a creste greierasi, prefer varianta 1.


faza misto e ca au reparat A1 toamna asta. Stii unde? pe la km 40-60, unde drumul era super ok, chiar fara gropi.. uite d-aia pleaca unii si nu se mai uita in urma..
Ghita A.
Mai este si diferentierea soferilor pe meserii . Sunt convins ca peste tot in tara exista pe langa taximetristi nesimtiti si agenti de vanzarii, care au masina de firma (95% dintre ei sunt convins nici nu au masina personala), si care nu prea ii intereseaza pe ei regulile bunului-simt, se grabesc si cu rost si fara rost, in primul rand pentru ca nu le pasa de masini - daca pot merge tare, ei merg, indiferent de conditiile de trafic si indiferent de oras (mare sau mic).

PS Sa nu fie inteleasa asta ca o generalizare adica daca esti agent atunci esti un sofer slab, doar ca din experienta personala majoritatea agentilor de vanzari NU au auzit de bunul simt la volan
cioaba
nu-mi permit sa te caracterizez .nu te cunosc. daca te-ai simtit jignit imi cer scuze. eu calificam doar un gest in conditiile date. cat despre vitezomani, cunosc cativa. la mine nu e cazul, zic eu. dar ma gandeam cum m-as fi simtit sa stau in spatele tau daca tu ai fi decis ca e mai bine sa mergi cu 60. gropi,gropi, dar tot se gaseste ceva la un moment dat. eu merg pe principiul ca in limitele sigurantei mele sa fac loc si altora sa mearga cum vor. cum spuneam e un drum public si ideal ar fi sa ne intelegem toti. pt ca la viteza si gropi nu mai trebuie decat nervi si ambitii prostesti ca sa ne creasca flori in gura.
TLS-09
Referitor la soferii de firma.
Stiu ca tigarile omoara dar nu stiam ca si guma de mestecat(ma refre la dubitele pe care scrie Wrigley sau mai stiu eu ce) si care conduse adesea de catre un idiot incalca toate reguluile de bun simt si pe cele rutiere ca sa livrze cat mai repede 5 pachete de guma la birtul satesc din Cioragarla sau mai stiu eu unde.
Astia se manifesta de parca nu ar avea familii si nu ar avea nici un motiv sa traiasca foarte mult. Cred ca sunt adeptii stilului "Live fast , die young" (Nu stiu daca am zis bine).
Isi bat joc de masini pentru ca nu sint ale lor , cred ca poate 2-3% au constiinta si grija de masini. Nu vorbsec de viata altora ca de asta evident nu le pasa.
Distribuitorii astia ar trebui testati psihologic sau poate ca in fiecare masina ar trebui pusa cate o placa de plumb de cate 200Kg ca astfel ar putea si altii circula mai linistiti.
Ii inteleg ca oameni, au familii au servicii si trebuie sa se tina de treaba, dar totusi imi exprim o rezerva fata de faptul ca legislatia rutiere are anumite prevederi specifice soferilor profesionisti iar astia care distribuie produse intra evident la alta categorie si sunt tratati la fel ca toti ceilalti. Poate s-ar impune niste norme speciale.
Peste tot pe unde umbla au o gramada de acte de semnat si daca s-ar face un calcul simplu din care sa rezulte ca au parcurs n kilometri in h ore la cea mai elementara verificare ar rezulta media de viteza si s-ar putea aplica sanctiuni. Oricum Politia nu face nimic si nu stiu daca exista o autoritatea competenta sau care sa vrea si sa poata sa faca ceva.
Ideea este simpla deoarece in alte state( am inteles ca in SUA de exemplu)exista un sistem prin care se pozeaza automat masina la plecare si apoi pe traseu oriunde.
Daca timpul parcurs este situat sub un anumit nivel prin raportare la numarul de kilometri si la eventuale restrictii rezulta clar daca ai mers cu viteza legala sau nu. De aici rezulta si sanctiunea aplicata.
Poate ar fi o solutie.
bogdan65261
Pentru Vlad6
1 da se continua mersul pe contrasens
2 trebui sa cunosti f bine traseul
3 In tarile civilizate exista strazi pe care se alterneaza numarul de benzi pe sens in functie de intervalele orare
4 Mergi la Roma de ex. si te vai intilni cu situatia
AZAZEL
cred ca intra in catergoria cei mai prosti soferi:

in vara anului 2004 eram la mare la mamaia.
am baut pe plaja o bere de la 5 la 6 dupaamiaza. pana la 10 seara mi-am petrecut timpul facand dus, mancand si, ceva activitati usoare.

la 10 seara am mers intr-un club-motor se numeste- si am mai baut o bere de la 10-la 11. ambele(si cea de pe plaja) au fost gosser. nu am dansat deloc ca sa zic ca s-a ma eliminat din alcool.

la ora 3 noaptea eram la volan. ma indreptam spre navodari. ma opreste politia, am crezut eu pt radar. insa era pt a verifica consumul de alcool.
m-am morcovit.

imi pune fiola in gura. era una din aia desteapta cu afisaj digital. suflu in fiola dar bag aer din gura si nu din plamani, cu scopul de a o pacali.
fiola "se prinde" si scoate un sunet ciudat, care scotea in evidenta ca nu am suflat aer din plamani. politaiul ma atentioneaza. suflu din plamani si ...CAT CREDETI CA IMI IESE ALCOLEMIA? 0,0.

ideea este ca acel lucru m-a incurajat intr-un sens negativ.. cred ca am arderile f puternice. nu mi-a iesit deloc alcol in fiola.de atunci de fiecare data cand merg intr-un club sau la vreo petrecere beau o bere.

oricum sa bei 2 beri si sa nu iasa alcoolul in fiola....
madalina
Depind ede organism. Stiu oameni ce beau o bere si dupa 36 de ore tot le apare alcolemia mai mare de 0 (chiar daca in limitele acceptate de lege).
HalbaSus
Conform unei diagrame pe care am vazut-o la "scoala de siguranta rutiera" o bere se elimina din organism in 2 ore. Deci daca ai terminat berea la 11 la 1 noaptea nu mai aveai alcool in sange... iar in aerul expirat cu atat mai putin... La fel si cu cea de pe plaja.... cele 2 beri au fost baute la intervale foarte mari... si foarte incet... organismul a avut suficient timp sa le asimileze... mai ales ca barbatii asimileaza mai usor alcoolul (nu e misoginism, tine de ceva enzime sau ce naiba... barbatii au mai multe d-alea... cel putin asa am vazut la discovery).
bogdan65261
Ma simt dator sa fac o precizare pur subiectiva. Din punctul meu de vedere a fi vitezoman nu este echivalent cu a nu avea bun simt. Eu sunt vitezoman, dar in limita bunului simt as zice. Cu alte cuvinte, daca nu incurc traficul, si daca nu pun in pericol securitatea partenerilor la trafic, atunci da merg la limita.
Pe de alta parte daca incalc o regula de circulatie am suficient bun simt sa imi asum raspunderea. Spre ex cind merg pe linia de tramvai, o fac pina la capat si nu iau fata nimanui ca sa nu trec prin statie sau sa nu ma vada politistul din intersectie. Daca o comoit, o comit pe barba mea fara sa incurc pe nimeni sau sa fortez reintrarea in coloana. Cred ca tot de bun simt tine si asta.

In ceea ce priveste situatia de pe A1, cred ca doar un idiot ar putea sa forteze un alt sofer sa intre in gropi doar ca sa treca el mai repede, dar daca exista posibilitatea sa mergi pe prima banda si nu o faci, atunci "nu iert"

Referitor la starea masinii pe care o conduci, consider absolut necesar si de bun simt, sa cunsti limitele acesteia si sa le accepti. De asemena consider ca este o "crima" sa pleci la drum fara sa-ti asiguri vizibilitatea necesara ( geamuri aburit, oglinzi lipsa etc.) nu mai vorbesc de frine, directie,si altele. Daca esti un nesimtit si nu iti pasa de ceilalti, macar de propria pielea ta ar trbui sa-ti pese.

Intradevar traim intr-o tara saraca dar saracia nu inlocuieste bunul simt. Saracia nu e o scuza. Atit timp cit ai bani sa bagi benzina, trebuie sa intelegi ca ai obligatia, din punct de vedere legal si moral, sa iti mentii masina in stare buna de functionare, pentru ca nu esti singur pe strada si nimeni nu e obligat sa te suporte.

Din aceleasi considetrente, ai obligatia sa incerci in permanenta sa iti imbunatatesti stilul de condus, sa inveti din greseli si sa nu le mai repeti. Si mai ales cind incalci legea in mod constient, trebuie sa intelegi ca esti vinovat si trebuie sa ai si mai multa grija de partenerii la trafic si de siguranta lor.
Nu spun ca e rau sau bine sa incalci legea, dar daca o faci iti cresc si responsabilitatile si trebuie sa ti le asumi.

Poate ca ASUMAREA RESPONSABILITATII in trafic este alt subiect ce merita discutat.
CRG
@bogdan: pariez ca esti fumator.. biggrin.gif
bogdan65261
QUOTE(CRG)
@bogdan: pariez ca esti fumator.. biggrin.gif

Da cum ai ghicit
bogdan65261
Sa va spun una calda.
In intersectie cu sens giratoriu, un berbec cu o skoda antica, de pe banda de la centru, fara semnal (poate nu avea) ia fata masinilor de pe 2 benzi si iese din intersectie pe o strada adiacenta

Pentru manevra asta il calific dobitoc si regret ca nu i-am retinut numarul sa vi-l spun, ca sa va feriti.
Dar pentru faptul ca m-a obligat sa opresc ca sa-l evit, si l-a durut in posterior, cind a vazut ca ma uit la el si il intrebam ce .... face, vazindu-si de drum; pentru asta il calific CEL MAI MARE DOBITOC NESIMTIT pe care l-am intilnit azi.
Sper sa fie si ultimul
CRG
pai acelasi mod de gandire e si in mintea unui fumator: stiu ca gresesc, dar imi asum consecintele..
bogdan65261
Si acum una frecventa pe care nici nu o mai prea iau in seama.
Doua benzi pe sens un grup de masini care vireaza la stinga, intrate usor pe contrasens asteptind sa treaca.
In situatia asta se intimpla urmatoarele fenomene:
1 soferii de pe banda 1 se trag si ei usor pe dreapta lasind loc intre ei si cei opriti, pentru inca un sir de masini care merg drept; CAZ IDEAL (de urmat)

2 prostii nu sesizeaza avantajele acestei manevre si nu lasa loc
3 nesimtitii fac ce fac si prostii dar te si injura daca vrei sa te strecori
4 super nesimtitii se trezesc sa faca si ei stinga si blocheza complet banda 2
5 iar cireasa de pe tort o pune un individ, pe care din politete fata de voi nu imi permit sa-l calific, care opreste pe prima banda sa isi cumpere ziarul de la vinzatorul ambulant sau mai rau se da jos si se duce la chiosc
bogdan65261
QUOTE(CRG)
pai acelasi mod de gandire e si in mintea unui fumator: stiu ca gresesc, dar imi asum consecintele..

Pina aici ai dreptate dar eu spuneam ca tin cont si de cei din jur si incerc sa nu le creez probleme. Indiferent daca ma refer la condus sau la fumat
grenouille
eu i-as categorisi de nesimtiti pe cei care se opresc cu avariile puse si blocheaza o banda intreaga. si stau asaaaaaaaaa macar cate 10 15 minute chit ca in spatele lor e coloana de masini cat casa
TLS-09
Vin intr-o zi spre casa si vad doua Dacii galbene (una de Taxi si celalata fara firma dar cred ca tot taxi facea) oprite in paralel. Nici vorba de avarii.Stau cca 25-30 secunde in spatele uneia si nu fac nimic incercand sa fiu civilizat. Aia doi vorbeau cu geamul deschis fara probleme. Mai vine o Dacie in spatele meu si asteptam inca 10 secunde. Claxonex usor si scurt. Nimic. Aia vorbeau in continuare.
Abia atunci am infipt mana in volan si am si tinut-o frate.
Ala din fata mea pleaca si celalat ma intreaba : ce am , ma grabesc?
Daca nu aveam masina in spate chiar ca ma certam cu el, ca deja prinsesem chef.
Niste nesimtiti unii din soferi!.
Cine ii oprea sa traga pe dreapta sa lase circulatia libera, sa vorbeasca si sa mearga chiar si la o bere(fara alcool) daca doreau.
Asta-i nivelul in general din pacate. Ce sa facem, asta e.
petre 1
Eu cred ca cei mai nesimtiti soferi din Bucuresti sunt fara indoiala taximetristii,drept pentru care nu le acord niciodata prioritatea de "a se baga " in fata mea asa cum au obiceiul.Nu pot sa ii sufar si pace ,asta este.nesimtiti,prosti,analfabeti..... :bandit: :bandit:
Tot pe aproape sunt si conducatorii de Maxitaxi care opresc pur si simplu blocand un rand de masini :bash:
grenouille
e o diferenta intre 'sofer prost' si 'sofer nesimtit'.
eu recunosc - inca sunt un sofer prost dar nu si nesimtit (sper eu).
soferii de taxi sunt cu dus si intors- inainte de a avea masina mergeam ff mult cu taxi; multi conduc foarte bine la modul ca stiu sa se strecoare si sa speculeze fiecare centimetru de asfalt, chestie pe care eu nu as avea tupeul sa o fac niciodata. dar ca sunt multi care 'se baga' - asta da, de acord. eu ii las sa treaca, nu am nimic de pierdut ca ajung la semafor cu 1 minut mai tarziu - in general ii vad un pic in fata pe cei care s-au bagat asteptand tot la acelasi semafor rosu...
TLS-09
Poate pare paradoxal ce spun.
Sa speculezi fiecare centimetru presupune un efort intelectual si o indemanare remarcabila. Asadar inteligenta intr-o masura oarecare.
Pe de alta parte sa faci rabat de la regulile de politete rutiera sau in general, sa risti provocarea de accidente doar ca sa ajungi in statie mai repede ca sa poti sa-ti bei cafeaua mai mult timp sau sa-ti citesti ziarul bate si spre prostie.
Otto73
Cei mai prosti soferi din punctul meu sunt: ASIATICII (cei din rasa galbena si indienii).
TLS-09
Azi am reusit si eu sa ma enervez.
Cand ieseam de la Mall, dorind sa virez la stanga (aveam cedeaza trecerea) si sa ma incadrez pe un drum cu doar o banda pe sens, observ ca in dreapta mea (in paralel, intrarea in intersectie fiind mai larga) se angajeaza un taximetrist, semnalizand tot stanga.Mentionez ca pentru cei de pe drumul cu prioritate care doreau eventual sa intre la Mall era o deviatie mai inainte astfel incat nu eram incadrat pe banda de intrare in parcare.
Dat fiind ca era aglomeratie nu am intrat aiurea (nu doream sa-i fac pe ceilalti cu prioritate sa franeze aiurea doar ca sa ma incadrez eu), drept pentru care am asteptat 20-30 secunde(oricum nu foarte mult).
Cand am constatat ca ma pot incadra (deoarece veneau atat din dreapta cat si din stanga dar la oarecare distanta) acelasi lucru l-a constatat si taximetristul, drept care ne-am angajat simultan in intersectie, ambii virand la stanga.
Ceea ce m-a deranjat teribil a fost faptul ca dupa ce ca a intrat aiurea a si accelerat incercand sa ma tina pe contrasens.
Am accelerat si eu destul de tare astfel incat m-am incadrat in fata lui .
Am considerat ca s-a incheiat povestea pana cand am vazut ca idiotul accelereaza si incearca sa ma depaseasca "la ambitie", pe stanga de data asta desi din fata venea o masina si in plsu aparea un scuar.
Vazand ca deja se crease loc de o triplare(drumul largindu-se deoarece ne apropiam de un sens giratoriu) mi-am dat sema ca masina din fata poate trece linistita si l-am tinut pe tip din acceleratie pana linga scuar, dupa care a trebuit sa franeze ca sa nu ia scuarul intre roti (desi merita).
Pe urma in sens si inca 200 de metri (dupa ce s-a incadrat inapoi in spate am mers cu 15 la ora) asta doar ca sa-l invat minte sa nu se mai grabeasca aiurea riscand sa provoace accidente doar pentru ca el sa fie primul.
Conduita asta am mai vazut-o la taximetristii nostri, care cu niste rable ce sint bune de dus la muzeu fac tot felul de figuri crezandu-se dumnezeii soselelor indiferent ca-i ajuta sau nu masina si indiferent ca se tamponeaza altii din cauza lor.
Daca nu ma incadram dupa viraj in fata lui , puteam sa ma lovesc de cel care venea si pana la urma omul circula regulamentar si eu m-as fi aflat pe sensul lui de mers.
Ar fi oprit taximetristul daca ne tamponam? Sa fim seriosi ar fi mers mai departe si eu eram pana la urma vinovat, cat despre el"prinde orbul scoate-i ochii".
Asta-i nivelul de civilizatie de la noi, astia sintem ce sa-i faci.
O sa tasez o schita (desi sint lipsit de talent la desen).
Drept ii ca nepunand mana pe codul rutier in ltima vreme am inceput la un moment dat sa am dubii care dintre noi este tampitul, dar cred totusi ca era el.
TLS-09
Sorry nu stiu sa atasez imaginea am facut-o in paint si nu cred ca-i formatul admis pentru atasare.
sergiutruta
La care Mall se intampla toata treaba, ca am incercat sa-mi imaginez faza da' nu stiu exact unde...la Plaza, in Drumul Taberei?
Ca sa atasezi imaginea nu trebuie sa aiba mai mult de 100kb. Deschide-o cu Paint, meniul Image->Stretch/Skew, pui cat la suta sa fie noua lungime si noua latime din cele vechi, dup-aia dai Save As, selectezi numele, locatia, iar ca extensie selecteaza JPEG de ex.
TLS-09
Nu ai cum sa-ti dai seama fiind la Timisoara.
sergiutruta
ai dreptate, ma gandeam ca in Bucuresti blush.gif
TLS-09
Incerc din nou
Bodi
Nici eu nu stiu ce zice codul rutier dar din poza ta as zice asa: plecati amandoi odata, tu virezi mai din "scurt", el te dubleaza si in final intra in spatele tau pe banda de mers. Nimeni nu se supara, e loc pentru toata lumea.
Varianta B, taximetristul are un Ferarri (sic), plecati amandoi odata si pana te incadrezi tu, el e te asteapta la semafor deja. Nerealizabil.
Varianta C, taximetristul are un Land Cruiser si merge exact pe unde vrea el. As merge in fiecare zi cu taxiul in cazul B si C.
Ideea e ca in afara de cazul unei diferente mari la demaraj intre masina lui si a ta, in favoarea lui, nu are rost sa incerce "sa-ti ia fata".
Poate ne lamureste cineva si d.p.d.v legal:)
G e o r g e
poate avea o urgenta ? desi 99% din cazuri nu se refera la asa ceva , se poate intampla sa aibe o urgenta ! acelasi lucru ti se poate intampla si tie .

eu zic ca
1. trebuia din prima sa pleci mai tare si sa te incadrezi cum trebuie , adica pe prima banda .
2. nu trebuia sa te pui la mintea lui
3. vezi punctul 2
4. tine si tu la sanatatea ta si a masinii tale mai mult decat tin altii
cioaba
QUOTE(G e o r g e)
1. trebuia din prima sa pleci mai tare si sa te incadrezi cum trebuie , adica pe prima banda .
2. nu trebuia sa te pui la mintea lui
3. vezi punctul 2
4. tine si tu la sanatatea ta si a masinii tale mai mult decat tin altii


de acord punctual. mai putin partea cu urgenta. astia mereu sunt grabiti si te pun in situatii nasoale daca nu stai cu ochii pe ei sa te feresti.
TLS-09
Eu am plecat normal si am accelerat.
Problema este ca el trebuia sa se incadreze in spatele meu si nu sa accelereze aiurea(chiar presupunand ca se grabea).
Daca el accelera aiurea nu facea decat sa ma forteze sa continui pe cealalta banda(deci pe contrasens). Tocmai de aceea se impunea ca viteza lui sa fie mai mica decat a mea pentru a putea sa ne incadram eventual ambii pe banda respectiva (el in spatele meu). Cand spun in spatele meu nu o spun din ambitie aiurea (de multe ori fac loc sau las chiar sa ma depaseasca altii care vad ca vin serios din spate si ar fi inutil si lipsit de bun simt sa blochez circulatia).
Aici situatia este alta individul ma punea in situatia de a rula pe contrasens ca sa-l las eventual pe el sa treaca inainte si apoi sa ma reincadrez pe banda mea de mers.Asta presupunea sa rulez o vreme pe contrasens ca sa-i fac lui mofturile si sa-si satisfaca aerele de "macho" ca vezi doamne era cu clienta in masina.
Referitor la incadrarea corecta pe prima banda , ea era realizabila daca nu-l aveam pe el in dreapta, in situatia data a fost necesar sa iau curba mai strins (tocmai ca sa nu-l ating pe desteptul ala).
Desenul este aproximativ in ceea ce priveste traiectoria fiecaruia.
TLS-09
In mod corect el trebuia sa se incadreze in spatele meu cata vreme semnalizam stanga si el vira tot la stanga.
Locul in care s-a incadrat era pentru virajul la dreapta, si chiar si atunci ar fi fost normal sa astepte pentru a avea vizibilitate (daca tine la viata si masina lui).
Tocmai faptul ca tin la viata si la masina mea a impus accelerarea puternica pentru a ma incadra regulamentar.
Sa-mi spuna cineva ce alta manevra ar fi facut in locul meu.
Mentionez ca am sesizat inca de cand stateam pe loc intentia lui de a vira la stanga, si el semnaliza stanga,dar nu am crezut ca se baga simultan ci am avut impresia ca are suficient bun simt sa ma lase sa ma incadrez.
Deja eram incadrat in intersectia cand am sesizat ca se incadrase si el, deoarece ma asigurasem initial din stanga, apoi drepata si din nou stanga.
TLS-09
Prostie sau inconstienta?Amandoua?
Sa va zic cum sta treaba.
Plecam in weekend la munte si sus pe Semenic pe drum plin de gheata, groasa cam de o plama pe sosea si cu urme de la masinile care trecusera(incat aveai impresia ca atingi cu scutul in anumite portiuni).Drumul ingustat de trioene in conditiile unei zapezi de 1,30 metri pe Semenic.
Plecam inapoi spre Timisoara intr-o coloana de 10-15 masini.
Prima chestie este ca in spatele meu aveam un Logan pasionat de mersul pe gheata la distanta de 5-6 metri de masina din fata( daca nu eram chiar eu nu-mi prea pasa, dar asa..).Daca franam si opream brusc este clar ce se intampla.
Evident ca am fost foaaaaarte relaxat in conditiile astea tot drumul .
A doua chestie faina se refera la un cretin ce conducea un Matiz.
Ala incepe sa depaseasca trei masini simultan in panta la urcare pe gheata(sticla nu alta).
Evident ca iese de pe urmele formate in gheata si accelereaza ca tampitul in depasire.
A lipsit putin ca sa nu se lipeasca de Solenza din fata mea pentru ca incepuse sa-i fuga fundul si ne-a dat ceva emotii pana a reintrat pe urmele facute de celelelate masini.
Am impresia ca tipul se relaxase pentru ca drumarii au aruncat o chestie inchisa la culoare pe care o luase drept nisip.
Eroare. Tampitii aia de drumari cred ca iau zgura de la fostul combinat siderurgic de la Resita.Macar daca ar lua o zgura mai grunjoasa, mai mare.
Din pacate iau o chestie rosiatica si fina astfel incat nu reuseste sa ajute la franare mai mult decat o frectie la un picior de lemn.
Oricum vina este in parte tot a soferilor, care daca vad ca se arunca o chestie inchisa la culoare peste gheata considera ca pot accelera ca la Monza.
Exista din pacate un numar prea mare de soferi de duminica care fie nu au condus niciodata in conditii grele, de iarna, fie au condus dar a tinut Dumnezeu cu ei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.