Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tuning vs Accesorii de prost gust/Kitsch
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
TLS-09
Este evident ca toti credem ca stim ce este tuningul. Masinile pe care le vedem pe strada arata uneori ca multi dintre noi nu prea stiu in special cu referire la tuningul de exterior(daca ma exprim bine).
Se pot naste o mie de intrebari legate de tuning si accesorizare.
Cata vreme tuningul are o sectiune separata pe forum este evident va aproape tot ceea ce se putea spune s-a spus. Totusi nu este chiar asa.
Nu s-a discutat in mod unitar despre limitele tuningului, despre locul in care acestea se opresc si unde incepe prostul gust sau kitsch-ul.
Asadar intreb:
-ce este pentru fiecare dintre voi tuningul?
-care sunt limitele lui daca are?
-ce inseamnta kitsch-ul si prostul gust? De unde incepe acesta si unde se termina?
-care tuning merita si care nu?
-ce inseamna tuningul in cazul revanzarii (avantaj/dezavantaj)?
-tuning=modern, fara tuning=naspa?
etc lista de intrebari ramane deschisa asemeni celei de raspunsuri.
Silviu66450
In primul rind e o chestie de gust ce inseamna tunningul, Dar cea mai mare problema e a banilor. Poti baga numai in tunningul exterior al unei masini peste15000 de euro. De aceea cred ca la masinile cu tunning de prost gust s-al limitat totul la adincimea buzunarului. Din bani putini nu poate iesi ceva extraordinar de frumos.
TLS-09
Da Silviu ai dreptate. Insa adevarul este ca daca nu te tine buzunarul mai bine lasi masina asa cum este. Sincer prefer o masina ingrijita, curatata, spalata uneia care prezint tot felul de "stucaturi" si 'termopane" din chit in general crapate sau alte accesorii pline de rugina, vopsea prost aplicata etc.
Intre una de fabrica ingrijita si una tunata ieftin, fara gust etc. o prefer de departe pe prima.
In plus nu vreu sa uit sa-ti multumesc pentru ca ai raspuns dupa ce imi pierdusem orice speranta ca v-a posta cineva(fata de data deschiderii topicului).
Astept cu interes un raspuns al celor care au parcurs un tuning mai putin inspirat si sper ca au taria sa-si apere punctul de vedere.
Dragos45550
eu am bagat ceva banisori in masinuta mea ;si in audio , -2 casetofoane boxe subwoofer etc, si in interiori , si in exterior;
am un opel astra g 1.7 dti caravan;nu stiu cat de mult s au gandit vreodata sa isi tuneze masinuta asta , sau sa creada ca este o masina" tunabila;nu pot spune ca tuning ul meu este facut pentru viteza , sau numai pentru viteza;mi am dorit f mult sa imi "personalizez" masina , sa o fac unica , asa cum imi place mie;pentru asta mi am luat din germania una alta , bari tobe etc, dupa placul meu, si le am montat;
pot spune ca toata afacerea s a ridicat la cateva mii de euro , aici includ taote cheluielile ,inclusiv un chip tuning;nu am de gand sa fac alte modificari la masina , masinuta asta are din stoc un motor de 75 cp si nu poti obtine foarte mult de la ea, plus ca vreau sa o pastrez in stare tehnica pe cat de buna se poate;e clar ca nu imi voi recupera niciodata banii bagati in tuning, dar nu imi pare rau;consider ca e o masina f buna, fiabila , iar acum..imi place smile.gif imi place mai mult ca inainte , cum arata si cum se misca;
poate multora li se pare mai usor sa isi "faca" ei barile si tobele si etc;eu am dat un ban sa iau ceva klumea;ce mie sau tie ti se pare un mare kitsch, se poate ca altuia sa i se para o minunatie de masina;
si eu sunt de parere ca un tuning pe o masina neingrijita, zgariata ,ruginita sau un tuning facut prost, se vede imediat;

cine are mii , zeci de mii de euro sa bage intr un tuning, sa ii bage;cred ca sunt destui de putini la ora actuala la noi in tara care pot face asta si care aleg sa faca asta;numia vorbesc ca , de exemplu, daca ai un mertzan si iti cumperi pedale sport de nu stiu care fel si cap de schimbator din piele de p... si etc, pai cred ca fiecare din produse poate costa chiar si sute de euro..;eram intr un magazin de tuning si auzeam cum un nenea tocmai cumpara pedale sport pt mercedes m classe cu vreo 700 de euro din strainatate de la nu stiu ce super firma(chair nu mai tin minte) , i se pareau rezonabile cele de 700 si nu cele de o mie si ceva;omul a intrat a dat comanda si urma sa ii vina pedalele
poate eu la opelul meu dau 100 de euro pe poele pt volan sau volan cu totul cu 500 euro , dar el da cateva mii...deci sumele pot diferi destul de rau;
cred ca tuning nu inseamna DOAR sa iti pui pedale sport sau prize de aer false pe capota sau flacari;si eu ma uit ciudat la oamenii care isi tuneaza daciile si si le fac avion;dar daca stau sa ma gandesc un pic, omul ala atatia bani a avut , nu isi poate lua alta masina si a vrut sa si o faca pe placul lui;o teava , un eleron discret niste praguri , un spoiler.uneori nu arata chiar asa rau;repet,si eu ma uitam ciudat la ei..dar..sincer..omul ala atata are , atata poate , atata gandeste;da, aia cu becuri albastre la stergatoare sau neoane de toate culorile atarnate prin masina.aia mis e par ciudat;sau cu dacii cu prize de aer pe capota ,etc;
am cunoscut un tip care avea o dacie 1310 pe care si a facut o f frumos;era dacie..ma uitam eu cam ciudat asa la masina si la el;daromul mi a spus:asta e placerea mea;mi am facut o singur, cu mana mea , am vopsit o am facut barile tobele.tot;si masina era facuta f f frumos si f bine intretinuta;atatia bani avea si doar atata si a permis sa isi faca;
sutn f multe kitsch uri pe strada;dar partea buna este, dupa parerea mea , ca sunt si din ce in ce mai multe masini tunate chiar misto in bucuresti si in toata tara;si vorbesc de tuning interior , exterior,motor si/sau audio;salut
TLS-09
Este adevarat ceea ce spui. Exista insa si situatii in care omul trebuie sa stie unde sa se opreasca.
Chestiunea cu "astia-s banii, asta a iesit de ei" este discutabila mai ales in conditiile precizarii corect facute ca banii nu-i mai scoti la vanzare(in general). Atunci mai bine bagau banii in alte chestii utile lor sau cu devarat utile masinii si placerii de a conduce (ca tot ai mentionat de cip-tuning).
Fiind o chestiune de gusturi subiectul este delicat. De gustibus....
La randul meu nu-i inteleg pe cei cu luminite albastre prin toata masina, pe stergatore, stropitoare parbriz etc.
Unele incep sa semene cu un brad de Craciun.
Incercarea de a "personaliza' este laudabila. Pe de alta parte personalizarea este totusi ceva mai mult. Exista acolo o dorinta ascunsa de a iesi putin in evidenta, sau poate doar de a fi diferit, de a fi altfel. Iarasi o chestiune laudabila, atunci cand iesi in evidenta prin bun gust.
Sa nu uitam insa ca sint indivizi care din dorinta de a iesi in evidenta isi pun la Dacie(si nu numai) niste bari de ar fi invidios si un Nissan Patrol. Astia-s aia care, in timp ce tu iei masa linistit cu prietena la restaurant, fac si ei o atmostfera romantica tipand dupa chelner, sorbind supa, vorbind tare etc.
Aici este vorba nu doar despre gusturi ci si despre civilizatie.
Fara a absolutiza( exceptiile confirma regula) se poate observa ca exista o legatura intre masura in care o persoana este civilizata si modul in care isi tuneaza masina.
Apoi mai este si o chestiune de varsta. Una inteleg prin tuning cei mai tineri si alta cei mai maturi. Este un pas mare de la excerbarea unor accesorii pana la tuningul facut cu cap. Se incepe cu eleroane de 5 metri inaltime, glumesc desigur si pe urma parca tentatia de a iesi in evidenta prin asa ceva se mai dilueaza ajungandu-se uneori chiar la lucruri de bun gust.
Pote in domeniu isi pune amprenta si faptul ca sintem abia la inceput(ca in toate de altfel).
Inteleg frustrarea unora care trebuie sa-si pastreze inca un an si apoi inca unul ....vechea Daciuta, pe care apoi sa o parcheze langa noul Renault al vecinului.Atunci romanasul se apuca incet de tuning sperand ca intr-o zi Daciuta va fi cel putin la fel de aratoasa ca si Renault-ul (daca nu iese tuningul eventual se mai ajuta si de o zgaraietura cu cheia pe masina vecinului, proverbul cu capra fiind aplicabil si aici).
Oare ce ne indeamna spre tuning ? Oare de la ce punct incolo o masina de serie nu mai trebuie tunata? Exista oare astfel de masini?(nu ma refer la Ferarri, Lamborghini, Rolls-Royce etc).
Nu ca nu le-ar tuna unii dintrea ai nostri si pe astea .
Dragos45550
legat de varsta.....desi parintii mei s au uitat reticenti la mine la inceput, cand a vazut tata masina terminata, i a placut cum a iesit;chiar i a placut;bineinteles, pe langa glumitele de rigoare de genul...mi am pus plug la masina sa ii ajut pe astia la dezapezie iarna smile.gif ,chiar i a placut tot ce am facut la masina;si nu e doar o gluma;nu ii inteleg nici eu pe aia cu ditai barile puse la masina , pe orice masina, sau cu eleroanele de 2 metri;nu inteleg eleroanele de pe dacii;la supernova il foloseam sa ridic usor de el cand umblam la portbagaj;la unele masini, chiar isi au sensul;la altele...nu;
nu stiu, nu vreau sa vorbesc degeaba, dar tuning ul cred ca il faci la orice fel de masina;la un rolls, daca as avea sute de mii de euro cum se presupune biggrin.gif , probabil as gasi eu ce sa ii fac;chiar daca asta inseamna doar niste jenti de tractor pe"tz" ;
la mine dorinta de a personaliza masina nu a fost starnita de ideea: o sa se uite lumea la mine pe strada , o sa "ma iubeste femelie" mai mult sau o sa fiu mai destept;sunt convins ca nu o sa imi scot investitia din masina, dar daca as vinde o maine, normal ca as vinde o mai scump decat una standard;cu in jur de 1000 euro;chiar daca am bagat in masinuta asta in jur de 2-3000 cu totu(bari spoilere muzica tobe huse ornamente interior folie autorizata vopsit chip tuning etc);
HalbaSus
Uneori cred ca din idei bune devin masini naspa din cauza diversilor factori externi... exemplu omul vede un kit pt masina rieger... se gandeste sa il cumpere dar nu are bani, asa ca se gandeste sa ia unul copiat, il cumpara, dar si-l monteaza el si nu chituieste bine, peste 2 luni crapa chitul si vopseaua de pe el, rugineste pragul (daca tot vorbim de opeluri) si masina arata ca un kitch total... si eu am avut tentative de tuning (la un moment dat chiar ma gandeam sa schimb radical infatisarea opelului) si intr-un fel cred ca ar fi iesit ceva frumos...

Cred ca ar fi mai util sa dam sfaturi cu "asta da/asta nu"... asa ca o sa enumar modificari care le-am facut si utilitatea/estetica lor de-a lungul timpului:
1. schimbat casetofon standard cu mp3 player... foarte foarte foarte util... si frumos... singura problema a fost ca lumina casetofonului fiind albastra, m-a indemnat sa imi schimb toate becurile din interiorul masinii (bord, plafoniera, torpedou, instrumente, etc...) cu cu leduri albastre.... deci:
2. leduri albastre... mhm... noaptea se vad foarte frumos, mult mult mai frumos decat galbenul dinainte... dar plafoniera cu led albastru nu are suficienta putere pentru a lumina habitaclul... daca culoarea luminii din bord e galbena.. merita schimbata, daca e albastra, rosie, portocalie sau alba atunci nu...
3. cap schimbator de aluminiu cu leduri albastre (l-am luat ca sa se asorteze)... arata mai bine ca cel initial dar e rece... foarte rece... iarna e neplacut... acum as lua unul de piele... ledurile albastre din schimbator sunt un pic kitch... dar acum oricum s-a terminat bateria asa ca arata ca un schimbator normal... arata mai bine... dar unul de piele, sau piele/aluminiu ar fi fost preferabil.
4. pedale aluminiu cu lumina albastra... arata EXTREM de bine... dar cel putin cele pe care le-am luat eu (Pilot) erau extrem de slab facute si s-au distrus in scurt timp asa ca au ajuns la cosul de gunoi... poate niste pedale de 700 de euro ar fi fost mai rezistente...
5. instalat subwoofer - super cool... nu imi mai imaginez viata fara subwoofer in masina :coolspeak:
6. ornamente praguri din aluminiu (am vazut la multe masini stock, pe pragul interior era scris marca/modelul)... e ok... nu e iesit din comun, daca masina nu are asa ceva, nu strica... dar nici nu ajuta foarte mult.
7. ornament capac rezervor... mhmm... prima data cand am vazut asa ceva la o masina mi s-a parut super extra mega cool... apoi mi-am luat si eu si mi s-a parut ok... acum cand toate daciile tunate au asa ceva nu mai e deloc cool... cu toate astea am vazut modelele care chiar arata bine.. greu de zis... oricum nu mi-as mai pune asa ceva (in ultimul incident rutier al opelului i-a zburat capacul de rezervor cu tot cu ornament... asa ca nu mai am asa ceva)
8. filtru de aer conic (metalic) - foarte foarte buna investitie... se simte diferenta... am mai vorbit despre asta. Inainte de acesta in schimb am avut un filtru de aer "in box" K&N... care nu m-a impresionat deloc, singurele efecte s-au simtit dupa ce am "mutat" cutia de la locul ei.
9. ornamente interioare din aluminiu: unele arata bine (cum ar fi rama din jurul schimbatorului care arata superb, sau linia argintie (3M) care am pus-o la baza geamurilor (in interior)) altele nu... cum ar fi conturul metalic care l-am aplicat in jurul consolei centrale... initial arata bine dar apoi s-a crapat in locurile in care l-am indoit si a inceput sa se dezlipeasca... depinde de ornament.
10. huse imitatie piele... mhm... poate am gasit eu unele mai naspa (care nici nu se prea potriveau, in sensul ca erau facute pt scaune un pic mai mici)... mi-au aparat cu brio tapiteria... dar dupa aproape un an au ajuns la gunoi... nu pot sa zic ca nu au fost utile... dar nu si estetice. poate exista huse (eventual facute special pt anumite modele) care arata bine.
11. Jante aluminiu... am luat unele naspa din targ (pt ca oricum trebuia sa imi schimb cauciucurile) dar per total nu imi pare rau... chiar si cu BBS-uri vechi de 10 ani masina arata mai bine decat cu jante de tabla/capace.

PS: Dragos: 1.7 DTI-ul are 83 de cp nu 75, tu cred ca ai 1.7 DTL...
Dragos45550
1.7 dti are 75 cp -55 kw;cel ce are 83 cp este cred modelul de 2.0 diesel de fabricatie un pic mai veche;modelul nou de 2.0 dti 16 v are 100 cp;eu asa stiu;
eu am acum pe masina mea , dupa lungi cautari , niste huse dintr o combinatie de culori negru cu gri luate din targ;am dat 3 milioane pe ele si mie mi se par de buna calitate si frumoase;exista un spatiu in spate pentru cotiera , si o husa separata , chestie pe care am cautat o in draci si nu am gasit o decat la foarte putine modele;eu am avut huse pe masina de cand am cumparat o si astea arata foarte bine;cred cel mai bine dintre toate;despre ornamentele acelea la praguri in interior chiar nu stiu ce sa zic, intr adevar sunt misto , dar e misto si fara....despre pedale sport, tot ce am avut si eu , cu preturi de la 500 la 1 mil juma setul,ultimul set l am dat jos dupa aproximativ 3 luni cand am observat ca nu mai imi permitea sa apas acceleratia la fel de bine;adica masina nu mai accelera la fel ... smile.gif exista o "piedica" acum cam de 1-2 cm intre acceleratie si pozitia ei de " la podea" care se simtea imediat ce ieseam in afara localitatiii la drumuri lungi;mie nu mi a placut niciodata ornamentul ala pt rezervor;husa de la frana de mana si de la schimbator de asememea, cele 2 sunt din piele , iar capul de schimbator imi place;am avut si eu rama din jurul schimbatorului din aluminiu , dar pentru ca nu imi place sa dau gauri ,sparg sau sa imi atarn alte chestii in interiorul masinii , nu am prea agreat ideea de a da 4 gauri in plasticul ala de pe langa schimbator ca sa fixez rama asta pe ea;asa ca a fost cumva lipita , i am taiat frumos cu bomfaierul si capetele de suruburi ca sa nu ramana gaurile libere , si le am lipit smile.gif ;da , ma puteti crede nebun , tampit , cu"pasarici" pa creier sau etc....arata exact la fel numai ca nu am gaurit nimic smile.gif; cred ca deja cine nu ma cunoaste , incepe sa isi imagineze fel si fel de chestii smile.gif;
nu mi am schimbat becurile din bord pentru ca cele pe care le are masina mi se pare ca furnizeaza o lumina deosebit de placuta si deloc obositoare pt ochi;mi ar placea recunosc sa imi schimb toate , dar absolut toate ledurile din masina , dar nu albastre ci cred rosii...nu stiu de ce.. smile.gif dar..nu cred ca voi face asta niciodata smile.gif decat daca mi se vor arde astea de acum smile.gif;
s a vorrbit despre casetofon...cred ca si boxele inseamna ceva...eu am preferat sa imi pun 2 boxe micute de dimensiune 13, pentru a se incadra perfect in fetele de usi in locul boxelor de dinainte , pe spate ;e adevarat ca mi am luat 2 boxe ground zero de 55 w fiecare...si sunt de o claritate impecabila;nu imi trebuie mie cine stie ce "ligheane" , imi place sa se auda tare si clar...a...si inca ceva.....nici eu nu imi pot imagina viata fara subwoofer in masina sau acasa biggrin.gif ;eu mai am niste ornamente de interior f misto
http://cgi.ebay.de/OPEL-Astra-F-G-H-Innena...bayphotohosting din nou e vorba despre gusturi;
jantel e din aluminiu..schimba total aspectul masinii;eu am jentile de aluminiu originale opel,din fericire am cumparat masina cu modelul acesta care mie chiar imi place;am vrut la un moment dat sa imi iau alte jante dar o investitie serioasa-eu ori imi iau ceva care se mi se para suepr misto ori nu imi iau...cu tot cu cauciucele de rigoare-pe 16, ei trebuia sa scot din buzunar cam inca 1000 de euro;
discutia e lunga;
tu ce opel ai?-scuze am vazut acum din semnatura ta smile.gif

si inca o chestie..si eu mi as dori sa imi pun filtru de aer sport/conic la masina mea;pt motorul meu 1.7 dti insa nu cunosc ce ar fi mai bine;in primul rand imi doresc sa obtin la masina si un sunet un picut sport...sa faca masina un pic de" galagie" in modul placut, dscret, nu ca avionul si nici ca masinile alea cu niste" mizerii " in capul tobei;(nu vreau sa se supere nimeni pe mine, nu am vazut un singur cap din ala de toba care sa mi se para ca vine frumos pe masina,pe orice masina;am auzit ca nici nu ar f prea bine sa imi pun un filtru de aer sport ca mi as paradi debitmerul sau mai rau motorul, chiar cel ce mi a facut chip tuning mi a spus ca sfatul lui este sa NU imi pun filtru de aer..ciudat..nu am inteles si nu m a lamurit nimeni pana acum;tu ai spus ca ai filtru sport...ai idee daca se simte vreo diferenta ca zgomot la masina si daca se poate strica ceva in urma aceste inlocuiri cu un filtru normal pt masina mea-astra g 1.7 dti?mersi mult pt raspunsuri
e pacat ca nu mai raspund si altii , sunt sigur ca multi au /au vazut masini tunate pe strada;mai vedeam si parerile altora;salutare
florin55503
[quote="Dragos45550"]1.7 dti are 75 cp -55 kw;cel ce are 83 cp este cred modelul de 2.0 diesel de fabricatie un pic mai veche;modelul nou de 2.0 dti 16 v are 100 cp;eu asa stiu;


la astra G: motoarele de 75 de cai sunt ecotec si isuzu de 1.7( actualul cdti de 80 de cai).
apoi exista motoare de 83 de cai care sunt de 1.7 isuzu (fostul tds tot de 83 si actualul 1.7 cdti de 100 de cai ) dar si 2.0 DTL
de 100 cai 2.0 dti 16 V ecotec
de 125 cai 2.2 dti 16V ecotec

la cele de 75 de cai nu stiu daca un tip de motor l=a inlocuit pe altul s-au au mers in paralel.

in ceea ce priveste noile motoare de 1.7 cdti tocmai am avut o contadictie cu un mecanic de la radacini care se jura ca sunt ecotec in timp ce eu sustineam ca sunt isuzu
HalbaSus
referitor la filtrul de aer... eu am inceput dupa cum am spus cu unul "in box" adica unul care venea in locul filtrului de aer original, K&N... nici o diferenta...

Anul trecut in iunie (23 iunie mai precis smile.gif) mi-am pus filtru de aer metalic:


diferente... ENORME... in primul rand sunetul.. e total diferit, suna bine chiar si la diesel (desi cand te apropii de turatia maxima incepe sa sune un pic prea tare), a doua diferenta sesizabila e ca turatia urca mai repede... iar a treia sunt timpii scosi pe accelerare 0-100 km/h (cu 1.1 s mai bun la filtrul metalic)...

De cand am schimbat filtrul nu am avut probleme nici cu debitmetrul, nici cu motorul... eu zic ca merita...
Dragos45550
poti sa imi spui te rog cat te a costat , ce marca este , de unde l ai luat..d astea smile.gif
chiar vreau sa imi iau si mai ales , sa obtin un sunet mai ...altfel smile.gif
nus tiu exact..vreau sa imi pun poate un cataliz sport sau sa imi inlocuiesc si toba intermediara si etc( am deja toba finala sport dar zgomotul e insesizabil pt diesel daca fac doar modificarea asta)...nu stiu..
filtrul de aer ar fi prima chestie..si cea mai simpla si cea mai...rentabila ?
mersi pt informatii
HalbaSus
Filtrul l-am luat dintr-un magazin de tuning din oradea (dar s-ar putea sa-l gasesti si in targ)... nu mai stiu ce marca era, oricum ceva necunoscut, l-am luat cu ~600.000 lei si a mai costat 150 tzeava de aluminiu cu care e fixata... ah, si am mai luat un colier pt vre-o 20 de mii... deci e o solutie ieftina... mult mai ieftin decat filtru de aer K&N in-box care a costat 60 de euro+tva fara sa faca mare lucru pt performante.

Nu zic ca filtrele de marca nu sunt bune, dar eu nici de asta nu ma pot plange.

Ah... si inca ceva... consumul a crescut putin... dar nu semnificativ, cred ca maxim 1l/100 km...

Ah, uite linkul asta: http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/

Filtrul meu, seamana (defapt e aproape identic) cu BLITZ-ul testat de ei, adica e tot conic, tot metalic... dupa cum se vede acolo, e filtrul care trage cea mai mare cantitate de aer dar lasa si cele mai multe particule de praf... Eu am vorbit cu un mecanic, care a zis ca daca uleiul e schimbat in mod regulat nu e o problema ca ajung particule mici in motor, el zice ca si la filtrele de aer conventionale ajung aceste particule, doar ca in cantitate mai mica...

P.S: Nu stiu cum arata motorul la tine, dar la mine, "priza de aer" adica conductele prin care intra aerul in cutia filtrului de aer erau destul de intortocheate... asa ca intr-o prima faza am "smuls" gura (destul de mare si sanatoasa) a cutiei filtrului de aer din "labirintul" de conducte prin care tragea aer din afara... s-a observat imediat o usoara modificare a zgomotului si o miscare mai "vioaie" a turometrului... asta nu costa nimic si e chiar eficient (mai am un prieten cu un vectra A 1.8i si la el se observa aceste efecte).
vis-a-vis
Lumea percepe gresit termenul de tuning.
Tuning inseamna sa faci dintr-o masina, cu aspect relativ modest, ceva diferit de toate celelalte masini si modele asemanatoare, atat exterior cat si interior.
Acest lucru a fost exploatat si in timp, firmele de tuning au denaturat acest scop initial si au inceput sa comercializeze diferite accesorii produse de ei.
De fapt se modifica aspectul initial al masini printr-o accesorizare.
Sunt de acord ca masina arata altfel, decat celelalte cateva miloane de modele, inspre rau sau inspre bine (asta depinzand de gustul fiecaruia) dar... diferitele accesorii le mai intalnim si pe alte cateva sute de masini ale caror proprietari vor sa fie "unici".
Tuningul consta in a realiza o masina exclusiv din ideile tale si de a realiza asta practic, cat mai ideal posibil, rezultand astfel intradevar un unicat.
Dragos45550
imi pare rau ion dar nu prea sunt de acord cu tine;nu cred ca
"Tuning inseamna sa faci dintr-o masina, cu aspect relativ modest, ceva diferit de toate celelalte masini si modele asemanatoare, atat exterior cat si interior. "
orice masina poate fi tunata si nu neaparat cu un aspect relativ modest;mai bine zis, nu doar cele cu...

Acest lucru a fost exploatat si in timp, firmele de tuning au denaturat acest scop initial si au inceput sa comercializeze diferite accesorii produse de ei.

"Sunt de acord ca masina arata altfel, decat celelalte cateva miloane de modele, inspre rau sau inspre bine (asta depinzand de gustul fiecaruia) dar... diferitele accesorii le mai intalnim si pe alte cateva sute de masini ale caror proprietari vor sa fie "unici".
Tuningul consta in a realiza o masina exclusiv din ideile tale si de a realiza asta practic, cat mai ideal posibil, rezultand astfel intradevar un unicat."--???? din nou nu sunt de aceasi parere cu tine;nu vreau sa intram in polemici pentru ca am impresia ca aici sunt diferente prea mari intre modurile de a gandi si vedea lucrurile ale fiecaruie dintre noi;chiar nu sunt mai deloc de acord cu tine dar...asta e e parerea ta si...o luam ca atare smile.gif
vis-a-vis
Nici nu doresc sa fii de acord cu mine, pur si simplu termenul de tuning este inteles gresit si a fost preluat si impamantenit ca atare.
O masina poate fi tunata asa cum la fel de bine poate fi si fulgerata, mai rau, chiar trasnita. wink.gif
Dragos45550
cred ca tu ai o copnceptie un pic gresita despre fenomenul asta;si cu asta..nu mai zic nimic smile.gif ;salut
florin55503
cat mai ideal posibil nu exista ideal nu are termen de comparatie

de acord cu tine ca doar punandu-ti niste jenti nu inseamna neaparat tining ci mai degraba o accesorizezi putin.

dar nu sunt de acord cu tine cand spui ca tuningul se preteaza la masini modeste. de curand am vazut o emisiune nemteasca in care niste case de tuning agreate de producatori au "tunat" un ferari si un lamborghini umbland atat la motor cat si putin la infatisarea exterioara

cat despre tuningul de bun sau prost gust depinde de bani si de gustul fiecaruia. am vazut de curand un vectra c cu un eleron imens in spate. masina mai era si 2.0 dti. sau un passat cu spoilere si plasa in fiecare spoiler cat incapea. din spate masina aducea a logan dar proprietarul era foarte mandru de realizare.

eu unul nu sunt adeptul unei transformari a masini gen nfs, ci mult mai subtila, jenti mai mari, un eleron gen gts, geamurile ionizate. chestii care nu sar in ochi dar care dau masini o infatasare aparte si diferita
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.