Help - Search - Members - Calendar
Full Version: In SUV-uri iti poti rupe gatul
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
griffonu
In SUV-uri iti poti rupe gatul

In ciuda imaginii de "rege al soselelor", se pare ca un SUV nu prea asigura protectia ocupantilor, chiar si in cazul unui impact posterior la o viteza modica, de numai 32 de km, iar leziunile suferite sunt la nivelul gatului si sunt grave.

Insurance Institute for Highway Safety a testat un numar de 44 SUV-uri si 15 camionete, pentru a vedea daca raspund normelor federale de siguranta rutiera, iar vestile sunt proaste: numai sase SUV-uri au trecut testul, in timp ce nicio camioneta nu a luat nota de trecere.

Tetierele masinilor testate nu au fost capabile sa isi protejeze ocupantii, din fericire in acest caz fiind vorba de manechine folosite in industria auto.

Mai multi producatori s-au aparat, sustinand ca masinile raspund normelor in vigoare, in timp ce altii au contestat rezultatele, care ar varia in functie de conditiile intalnite intr-un accident real, in care un SUV este lovit din spate de un alt automobil.

Printre automobilele care au ramas "repetente" la capitolul protectia gatului si a coloanei cervicale se numara modele ce urmeaza sa fie comercializate si in 2006.

Lista "repetentilor":

Acura MDX
BMW X3
BMW X5
Buick Rainier
Chevrolet TrailBlazer
GMC Envoy
Isuzu Ascender
Chrysler Pacifica
Ford Explorer
Mercury Mountaineer
Honda CR-V
Honda Element
Hyundai Santa Fe
Hyundai Tucson
Jeep Liberty
Kia Sorento
Kia Sportage
Lexus GX 470
Lexus RX 330
Nissan Xterra
Cadillac SRX
Jeep Wrangler
Mitsubishi Endeavor
Mitsubishi Montero
Suzuki Grand Vitara XL-7
Toyota 4Runner
Toyota Highlander.

Lista celor sase "premianti":

Ford Freestyle
Honda Pilot
Jeep Grand Cherokee
Land Rover LR3
Subaru Forester
Volvo XC90.

Articol de aici. Habar n-am cat de corecte sunt. Pare totusi usor razna sa-ti rupi gatul intr-un SUV de renume, la un soc relativ usor... da' mai stii...

-Kgf
Watcher
A avut si Iulian niste threaduri pe tema asta, destul de bine argumentate.
Un motiv important este faptul ca au structura rigida, care deci nu preia socurile ci le transmite pasagerilor....
James Kilowatt
Pai bagati un ochi pe siteul NCAP si vedeti cine sta mai bine.. seria 3 sau X3... seria 5 sau X5...
Nu e nici o noutate aici
G e o r g e
si subaru e in frunte biggrin.gif

nu se putea sa nu observ asta
Eduard RO
Pai tu vorbesti de un impact din spate.In acest caz foarte multe masini stau prost.Tetierele sunt prea in spate iar capul tau ti se da pe spate.Numai volvo a rezolvat aceasta problema aprope in totalitate in rest e jale cam pe la toti.
Plus ca camionetele nu trebuie sa corespunda la acelea norme de siguranta ca intra in alta categorie.Cat despre SUV-uri, a mai spus cineva: in ce ai prefera sa fii intr0un seria 5 sau un X5? blush.gif
griffonu
Ce e mai "revoltator" e ca e vorba de o lovire din spate, la 32 km/h si nu de vreun impact frontal, lateral sau ceva care sa para mai fioros. Toate masinile au tetiere... cum se rupe gatul atunci? Nu cred ca BMW sau stiu eu ce alta marca nu e in stare sa faca niste tetiere... macar corecte, daca nu geniale, active sau mai stiu eu cum.

Asadar banuiesc ca e vorba de socul care e transmis corpului soferului... capul nefiind lipit de tetiera in mod normal... probabil ca ramane in urma datorita inertiei, asadar se "rupe" pana sa ajunga la tetiera. Asa or fi facut respectivii testul? Pentru ca daca au pus manechinul cu capul lipit de tetiera ar trebui sa nu fie prea grav.

Ar fi interesant de vazut un filmuletz...

-Ghiogaltz
Eduard RO
Pai asta e problema ca nu poti sa stai cu capu lipit de tetiera cum ar trebui pentu ca ar trbui sa stai cu gatu pe spate si sa privesti in tavan.Eu am cielo si golf 4 si oricat m-as chinui nu pot sa asez tetiera cum trebuie.Pur si simplu e construita aiurea.
mike.omega
Perfect adevarat!
Caz adevarat si recent: sambata noapte(acum cu sf ion si altele) o toyota landcruiser rula cu viteza(mare se presupune) dinspre Ovidiu spre Ct si cand mai avem 1 km sa ajunga in oras intra frontal un mercedes si pe la mijloc se prinde si un C4.
Eh din tot carambolul asta au murit 4 persoane(printre care si seful pd-ului din ct). Eu am trecut prin acel loc dupa accident si am vazut masina de teren.... tot ce inseamna compartiment motor in afara de roti era undeva pe sub volan iar locurile din fata... inexistente!!! Abia la tv am vazut ca a fost implicat si un mercedes(lovit de nu l-am putut recunoaste!) si C4 care a scapat oarecum....

Concluzie: SUV-urile, SAV-urile si tot ce tine de gama lor se folosesc pe alte sosele decat ale patriei noastre :angel:
griffonu
QUOTE(Eduard56801)
Pai asta e problema ca nu poti sa stai cu capu lipit de tetiera cum ar trebui pentu ca ar trbui sa stai cu gatu pe spate si sa privesti in tavan.Eu am cielo si golf 4 si oricat m-as chinui nu pot sa asez tetiera cum trebuie.Pur si simplu e construita aiurea.


La Clio-ul pe care l-am avut tetierele se reglau extrem de simplu si destul de eficient. In speta o tetiera arata ca un "V" intors si puteai modifica unghiul acesuit V astfel incat sa poti sa stai cu capul sprijinit de tetiera si cu privirea in fata. Nu-mi dau seama daca in caz de accident ar fi fost mult mai bine, dar macar in teorie ar fi trebuit sa insemne ceva...

Mai sunt o gramada de modele de tetiere reglabile in fel si chip, astfel incat sa-ti sprijine capul cat mai comod. Se pare ca in SUV-urile cu pricina ori nu sunt cum trebuie, ori daca sunt, nu folosesc la mare lucru.

Oricum, dupa ce SUV-urile si monospace-urile au luat acum cativa ani niste note dezastruoase la testele NCAP, firmele producatoare s-au "activat" cat de cat. Pare-se ca nu e rau sa fie trase din cand in cand de maneca... sa pune niste perne ceva pe tetierele alea. Mergi cu un bloc miscator de 2 tone pe strada si mori ca un pui de gaina cu gatul rupt. Ar fi de ras daca n-ar fi de plans... smile.gif

-VaVaVoom
Iulian HondaFan
protectia gatului tine exclusiv de designul tetetirei si daca tetiera este ajustata de sofer si pasager incat sa il poata sustine corect ceafa.

chestia nu are de face cu structura de rezistenta a masinilor.

vad ca e o moda la unii ziaristi romani de prelua stiri internationale ca atare fara sa stie despre ce e vorba.

despre siguranta SUV-urilor aici:

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...asc&start=0
HalbaSus
QUOTE
.Numai volvo a rezolvat aceasta problema aprope in totalitate in rest e jale cam pe la toti.

Audi are tetiere active, vectra sta foarte bine la testele de impact din spate, si sunt multe alte firme care fac tetiere "bune"... ca volvo a fost prima firma care a pus accent pe importanta tetierelor e alta treaba.

Ah... si nu e atat de important sa ai capul lipit de tetiera cat de important e ca tetiera sa fie blocabila (eventual activa, cum e la unele modele de audi, volvo, bmw, mercedes, etc... adica sa "vina in fata" in momentul impactului) la golf4 de exemplu tetiera este aproape inutila chiar daca ar fi bine reglata pentru ca nefiind blocabila permite capului sa se deplaseze mult prea in spate astfel gatul se rupe aproape ca si cum nu ar fi fost tetiera...

P.S: din pacate eu am fost obligat sa testez cat de bune sunt tetierele din vectra fiindca o dacie papuc condusa de un "sofer profesionist" rupt de beat a intrat in mine in timp ce eram oprit la o trecere de pietoni... nici eu nici nevasta-mea nu ne-am rupt gatul... dar e neplacut oricum... tipul avea cam 40 la ora in momentul impactului... impactul e neplacut, mai ales ca tetierele de pe vectra mea din 97 nu sunt active si nici nu erau perfect reglate asa ca am lovit tetiera destul de tare... dar fiindca era blocata capul s-a oprit acolo (si lovitura a fost amortizata de o perna destul de moale)... daca nu ar fi fost blocabila capul s-ar fi deplasat mult prea in spate si ne-am fi putut rupe gatul blink.gif

La A3 exista optiunea tetierelor active (care nu doar opresc capul acolo unde sunt blocate ci in momentul impactului il imping in fata) dar fiindca am luat o masina deja comandata A3-ul nostru nu are asa ceva sad.gif. Oricum sunt blocabile deci ar trebui sa fie destul de bune.
f1anatic
QUOTE(G e o r g e)
si subaru e in frunte biggrin.gif

nu se putea sa nu observ asta


Corect. Just. Adevarat. Cum ? Ce ? Un Subaru ? Masina saracului sa stea mai bine la capitolul asta decit bijuteria de masina nemtzeasca ? Atzi innebunit voi cu Subaru vostru fi-var 7 stele albe pe fundal albastru sa va fie !

QUOTE
To help provide added protection in the event of a rear-end collision, the 2006 Legacy's front seat passive safety type head restraints move forward automatically to cradle the head and neck, lessening the risk of whiplash injuries.


Sa stitzi ca si 2005-ul are...si probabil si Forester...
Eduard RO
Faza cu subaru devine cam penala de acuma. :evil:
C Z R
eduard, ce sa- faci subaru este masina si pe deasupra se ocupa in afara de motoare, acceleratie, finisaje s.a. si de securitatea soferilor si pasagerilor, asta da marca populara biggrin.gif
AZAZEL
QUOTE(Alex Aka)
eduard, ce sa- faci subaru este masina si pe deasupra se ocupa in afara de motoare, acceleratie, finisaje s.a. si de securitatea soferilor si pasagerilor, asta da marca populara biggrin.gif


an vazut subaru legacytestat la EURONCAP, dar nu sta prea bine. as fi curios sa vad daca vreo masina de a lor obtine 5 stele. este testat legacy si are doar 4 stele si alea sunt de fapt 27 de puncete. asta insemna limita inferioara : aproape de 3 stele.

fata de concurenta subaru sunt cam jos cu securitatea pasiva.

dintre suv-uri tota lumea aproape, potrivit NCAP, sta prost
f1anatic
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=602

2006 Subaru Legacy: good performance in front, side, and rear tests

Insurance Institute for Highway Safety : 2006 TOP SAFETY P{ICK: GOLD
Eduard RO
offtopic.gif
Really man,get over it! :evil:
Ghita A.
Sincer nu prea am dat mare importanta acestei chestii pana acum. Dar la mine in cartea tehnica la Ford Mondeo din 2001 scrie ca am tetiere active, adica in caz de impact din spate se misca inainte pentru a preveni ruperea gatului. Sincer nu am testat tetierele si nici nu am de gand sa le testez vreodata. Dar daca masina mea din 2001 are asa ceva, oare chiar sa nu se poate pune si pe un SUV? Sau chiar masinile nemtesti sa nu aibe asa ceva in dotare? Eu nici nu i-am dat importanta, am zis ca-i o chestie care exista pe orice masina decenta... Se pare ca nu.

Si mai zice o chestie: ca tetierele trebuie reglate astfel incat tetiera si capul trebuie sa fie la acelasi nivel, astfel nu iti asigura protectia optima. De reglat inainte-inapoi nu zice absolut nimica, doar de inaltime zice.
HalbaSus
QUOTE
Sincer nu prea am dat mare importanta acestei chestii pana acum. Dar la mine in cartea tehnica la Ford Mondeo din 2001 scrie ca am tetiere active, adica in caz de impact din spate se misca inainte pentru a preveni ruperea gatului. Sincer nu am testat tetierele si nici nu am de gand sa le testez vreodata. Dar daca masina mea din 2001 are asa ceva, oare chiar sa nu se poate pune si pe un SUV? Sau chiar masinile nemtesti sa nu aibe asa ceva in dotare? Eu nici nu i-am dat importanta, am zis ca-i o chestie care exista pe orice masina decenta... Se pare ca nu.


Majoritatea marcilor premium au in lista de dotari tetiere active... dar rareori vine ca standard... (pe vremuri daca luai un mercedes sau bmw "de baza" erai norocos daca primeai un casetofon... acum lucrurile s-au mai schimbat dar tot nu sunt incarcate de dotari ca alte modele mai putin premium)...
f1anatic
QUOTE(Eduard56801)
offtopic.gif
Really man,get over it! :evil:


Te-ai sculat cu fatza la perete ?

Si ca vorbim SUV-uri testate ? Unde este B9 Tribeca pe lista aia ?
HalbaSus
QUOTE(f1anatic)
QUOTE(Eduard56801)
offtopic.gif
Really man,get over it! :evil:


Te-ai sculat cu fatza la perete ?

Si ca vorbim SUV-uri testate ? Unde este B9 Tribeca pe lista aia ?


cred ca s-a referit la asta:

QUOTE
Corect. Just. Adevarat. Cum ? Ce ? Un Subaru ? Masina saracului sa stea mai bine la capitolul asta decit bijuteria de masina nemtzeasca ? Atzi innebunit voi cu Subaru vostru fi-var 7 stele albe pe fundal albastru sa va fie !


Si are un pic dreptate... topicul "subaru vs masini germane" e long gone... am inteles ironia... a fost funny la inceput... dar cred ca e suficient... faza cu "subaru = masina saracului" devine boring si jignitoare pentru 70% din forumisti care nu isi permit un subaru legacy... doar pentru ca cineva a insultat odata demult masina ta, nu trebuie sa faci afirmatii ironice pe aceasta tema la fiecare al doilea topic... mai ales ca majoritatea forumistilor nu au impartasit punctul de vedere al celor care au zis ca subaru ar fi masina saracului... nimeni nu iti interzice sa iti lauzi masina sau marca preferata... dar nu intr-un mod ironic... devine obositor si un pic jignitor.

Si btw... nici Q7 nu e in lista...
Iulian HondaFan
Tribeca nu a fost inca testata de IIHS iar Q7 nici nu a aparut pe piata in USA ( am fo' la dealerul Audi sapt trecuta si nu era, ziceau ca nici nu stiu exact cand va veni).
CruiSeR
Eu am o intrebare.. Exista vreun caz concret la noi in tara in care un om si-a rupt gatul din cauza tetierelor ? Eu unul n-am auzit de asa ceva si sper sa fim feriti cu totii de eventuale astfel de experiente. Dar chiar daca nu s-a intamplat reprezinta o probleme dificila care ar trebui sa dea de gandit constructorilor auto.
James Kilowatt
La noi a stat cineva sa analizeze la milimetru cauzele unui asemenea accident?
CruiSeR
Macar vorbe din popor si tot s-ar fi auzit ..
sorin90807
QUOTE(CruiSeR)
Eu am o intrebare.. Exista vreun caz concret la noi in tara in care un om si-a rupt gatul din cauza tetierelor ? Eu unul n-am auzit de asa ceva si sper sa fim feriti cu totii de eventuale astfel de experiente. Dar chiar daca nu s-a intamplat reprezinta o probleme dificila care ar trebui sa dea de gandit constructorilor auto.

Din pacate da, in municipiul Orsova, in ultimii 5-10 ani, intr-o zona unde nu putea sa aiba nici 40 km/ora. Fiind un orasel micut, s-a discutat mult la timpul respectiv, toata lumea spunand "ghinion".
adrian81563
va intreb pe cei care v-ati luat SUV pentru siguranta daca purtati centura de siguranta? sau va este suficienta doar senzatia ca sunteti in siguranta?
inainte de a va cumpara SUV si a fi mari si tari pe sosele ca sunteti in siguranta ati incercat centura de siguranta?
va intrebati daca eu port centura de siguranta? nu, dar eu am o compacta nu GIP.
si daca va intrebati de ce am boala pe voi raspunsul este ca nu sunt invidios ci ma enerveaza cum va bagati cu bolizii vostri speriind ceilalti soferi.
Sfat: nu incercati asta cu mine. a incercat unul cu GIP volkswagen si nu a tinut.
S O R I N
QUOTE(CruiSeR)
Eu am o intrebare.. Exista vreun caz concret la noi in tara in care un om si-a rupt gatul din cauza tetierelor ? Eu unul n-am auzit de asa ceva si sper sa fim feriti cu totii de eventuale astfel de experiente. Dar chiar daca nu s-a intamplat reprezinta o probleme dificila care ar trebui sa dea de gandit constructorilor auto.



Un prieten mi a spus ca in fata lui a murit unu intr un tuareg,exact in

acelasi mod,si a rupt gatul.Pana acum nu l am bagat in seama ,dar se

pare ca a avut dreptate. Era vorba de un accident produs intre Craiova si

Pitesti.Oricum o sa l rog sa intre pe forum sa povesteasca cum s a

intamplat.
air_wolf
adrian, centura de siguranta iti poate salva viata. uite ce a patit un prietent, dar din fericire amindoi purtau centura.
adrian81563
QUOTE(air_wolf)
adrian, centura de siguranta iti poate salva viata. uite ce a patit un prietent, dar din fericire amindoi purtau centura.


ai dreptate, stiu, dar e viata mea. eu cel putin nu pun viata altora in pericol.
stiati ca un SUV cu roll-bar accidenteaza mortal un copil la viteza de 19 km/h ?
James Kilowatt
QUOTE(adrian81563)
stiati ca un SUV cu roll-bar accidenteaza mortal un copil la viteza de 19 km/h ?



Cui ii pasa? Daca pentru trei morti se iau 3 ani cu suspendare, ce mai conteaza un copil acolo?

Oricum se aplica filozofia "decat sa planga mama mai bine sa planga ma-sa" Ce conteaza ca SUV-rile franeaza si vireaza ca dracu' , daca tot te bagi ca artistul in depasire, maca nu dai tu coltul, il da prapaditul din Tico care merge regulamentar. Trebuia sa se fereasca, daca n-are bani, al dracu', si ce greu il inlatura stergatoarele de pe parbriz....

Ontopic
Titlul mi se pare putin cam vag. La urma urmei, in orice masina poti sa-ti rupi orice. blush.gif
ozz86651
Ce-i aia gip vokswagen? un fel de daimlerchysler? biggrin.gif
Accidentele astea din spate sint pacatoase rau. In Canada am auizt ca unul din motivele costurilor mari la asigurare sint despagubirile de whiplash, adica cind te doare gitul si faci 35 de radiografii. Char daca nu ti l-ai rupt poti sa scoti un 100k acolo in despagubiri.
Am un prieten cu un VW Fox vechi de prin 90 in care a intrat unul cu 90kmh la semafor. 3 sapatamini a avut dureri de nici in picioare nu putea sa stea.
Baby Blues
Si eu cred ca e doar poveste asta cu suv-urile. pai cred ca testele sunt cele mai edificatoare. ( nu facute de noi)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.