Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Corsa, lantul de transmisie al... slabiciunilor!
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
cineva65027
Sal’tare, forum!

Dupa un sir de roabe frantzusesti am reintrat si eu in randul masinilor germano-americane cu un "moped" Opel Corsa C (2001) 1.0 12v (68.000 km) si, dupa trecerea primelor impresii, incep sa fiu dezamagit... Masinuta asta este incredibil de sensibila in raport cu celelate Opel-uri pe care le-am avut (Vectra si Tigra).

Problema care ma roade cel mai tare, insa, in acest moment este:
Aveti idee daca si modelele din acest an (2001) au facut subiectul rechemarii in service de catre Opel pentru rectificarea unor probleme de transmisie? Stiu sigur ca o parte din modelele 2003-2004 facelift 1.2 au fost, dar eu regasesc simptomele descrise de posesorii acestora si la mine. Sunet de diesel, vibratii de diesel, zgomot la rulare de diesel, demaraje de tractor (nu ca m-as fi asteptat la vreun Viper!), consum de GSi!
Si mai are si distributia pe lant (presupusa sa dureze mai mult decat masina)... daca era pe curea mai ca as fi inteles! Stiu si ca motorul in 3 cilindri nu este la fel de echilibrat ca unul in 4, dar ma uit la (si conduc ocazional) Matiz-uri, tot in 3 cilindri, si mie jena sa recunosc ca fac de ras Corsa al meu. :evil:

Mai are cineva problemele astea si, daca da, cum le-ati rezolvat? Sugestii pentru cate dintre piesele ansamblului de transmisie trebuie schimbate si unde, prin Bucuresti, sunt mai ieftine? Multzam anticipat!

In rest, oldies but goldies-urile lu’ Corsa: timoneria de plastic zornaie la demaraje, ceasurile de bord sufera de leshinuri ocazionale in mers (si mi-e sila sa dau jos panoul sa curat contactele...), caseta de directie bate pe ici, p colo.
Sebastian39516
Opel-urile Corsa cu motorizarea 1.0 au fost cele mai putin reusite. Inainte de a-mi cumpara masina m-am tot dat pe site-uri, sa vad ce si cum, si am gasit o parere generala ca motorul 1.2 este printre cele mai bune. Stiam de problemele legate de timonerie si caseta de directie insa altceva nu prea am ce sa-i reprosez. Drumurile noastre solicita din greu bucsa de 3 lei de la caseta iar timoneria din plastic, inovatie adusa modelelor 2001(Spania), reprezinta puncte slabe la masinile astea. Adevarat, si motorul meu mai suna cateodata ca un diesel(are un usor tacanit) dar asta tine si de uleiul pus, de cat de frig e afara, de cat de mult mergi pana sa faci schimbul la ulei. Totusi, mers de diesel nu am remarcat sa aiba...Poate la al tau, fiind mai mic, se simte mai mult lipsa fortei. Consumul?Consumul il pot scoate la 7.5 in oras si sub 5 afara, deci motorul de 1 litru ar trebui sa fie mai economicos. Probabil ai ceva dereglat, nu ai schimbat filtrul de benzina, bujiile functioneaza defectuos, e stricat debitmetrul etc.
Piese gasesti cam peste tot. Eu am cumparat toata timoneria de la o firma din Ploiesti(3 milioane) iar despre cum rezolvi problema la caseta de directie am tot scris pe forum. Bafta!
cineva65027
Multzam de raspuns, Sebastian. Ma documentasem si eu, in prealabil, cu privire la "bubele" generale ale Corsei (1.0 in special), dar sincer, ce ma supara cel mai mult e senzatia de masina firava si sensibila pe care o da. Nici una din cele 7 masini pe care le-am avut pana in prezent parca nu necesita o asemenea atentie in exploatare si intretinere...

Cat despre functionarea motorului, am mers pe tehnica celei de-a doua (si a treia) opinii in ceea ce priveste testarea lui si, de fiecare data, cu exceptia unei functionari "nerotunde" a distributiei (de aceea am intrebat daca si modelul asta a facut parte din lotul cu recall), toti parametrii de functionare au iesit perfecti. Filtrele sunt si ele schimbate acum cateva sute de km (imediat dupa ce a fot adusa din Germania) iar uleiul este Aral 5W-40W (stiu ca service-urile obisnuiesc sa puna unul cu vascozitate mai mare care mai ineaca din batai, insa si din performante).

Anyways, dezamagirea mea vine din faptul ca ma asteptam la o masina cu caracteristici dinamice de Matiz (adica exact ceea ce imi trebuie in traficul bucurestean actual, am trecut de perioada de fitze si teribilisme) si confort/fiabilitate (semi)germana, ceea ce se pare ca nu s-a transpus si in realitate. Eu raman optimist, totusi...

Apropo, Sebastian, in legatura cu discutiile pe marginea schimbarii tale de bucsa la caseta de directie, sunt perfect de acord cu ce ai facut si aprob ideea. Trecand peste punctul e vedere al "improvizatiei" (la o adica, si tuningul este o improvizatie transformata intr-o mare afacere legala si "sigura", nu?! Si de asta nu se mai cramponeaza nimeni atat.), insusi faptul de a arunca un ansamblu intreg, altfel solid, pentru un rahat de piesa de teflon mi se pare o risipa ingrozitoare, de dragul consumerismului.
Senator
Problemele de fiabilitate a pieselor la produsele Opel sunt consecinta directa a politicii de "economie-saracie" practicate in ultimii 10 ani.In cadrul acesteia exista un punct maxim in sens negativ si acesta se cheama Corsa C. E pacat intrucat multi potentiali clienti vor privi cu rezerve viitoarea Cosa D si cei care nu vor opta spre alta marca se vor gandi de doua ori inainte de a o cumpara.

Legat de rechemari , orice reprezentanta mai serioasa trebuie sa fie in cunostinta de cauza in acesta problema. In tarile din vestul Europei proprietarii masinilor care fac subiectul unor astfel de actiuni sunt instiintati in scris prin posta.
Sebastian39516
Da, ai dreptate, masina este destul de firava, mai ales pentru drumurile noastre. Initial nu am vrut sa recunosc acest lucru, mai ales fata de constiinta mea(pentru ca am cumparat-o si nu mai aveam ce face) insa una peste alta sunt multumit de masina. Am schimbat la ea ce ma asteptam sa schimb iar investitiile nu au fost mari. Probabil ca ma vor lasa amortizoarele pe spate, o bieleta are joc, planetarele au inceput sa faca zgomot dar asa se intampla cand iti cumperi masina la mana a doua si mergi mai mult prin gropi decat pe asfalt. Totusi, niciodata nu o sa-mi iau o masina noua doar pt ca am garantie la ea. Dusul la revizii te costa tot atat cat ai da pe piese atunci cand te hotarasti sa schimbi ceva la sh-ul tau...
Nu am mers cu corsa cu motor de un litru insa am avut ocazia sa merg cu un Matiz(castigat la un hypermarket biggrin.gif ) si nu m-a incantat deloc. E naspa matizul si am trait tot timpul cu o senzatie de insecuritate. Iar motorul mi s-a parut lenes rau de tot...In sfarsit, poate din cauza ca era noua masina. Dar nimic nu m-a facut sa renunt la gandul de a vinde Matizul si a merge in continuare cu Corsa mea. Corsa e cu multe clase peste Matiz, de fapt nu are rost sa le compari, si nu trebuie sa fi dezamagit asa de tare. Am mai citit opinii care spun ca Opel Corsa e o masina slaba insa asta nu m-a facut sa vand imediat masina si sa-mi cumpar altceva. Atat timp cat ma simt bine cu masina pe care o am, cat imi fac treaba ok si nu ma mananca de bani, aceea e masina ideala pt mine. Poate intr-o buna zi o sa-mi schimb standardele si o sa-mi cumpar VW, BMW sau Mertz insa nici alea nu-s masini facute sa te tina o viata. Si cine tine masina o viata?...
Sebastian39516
P.S. Spui ca masina asta necesita o atentie mai mare in exploatare si intretinere. Aveam si eu obiceiul sa gadil masinile(am mai avut o Nova si apoi un Ford Escort) si parca de fiecare data imi faceau in ciuda: acum rezolvam o chestie, imediat aparea alta, rezolvam si chestia aia si nu trecea prea mult timp si mi se parea ca a mai aparut ceva. Hai sa zic, din partea Novei ma mai asteptam, dar chestia s-a manifestat si la Ford. Schimba-i aia, trage cu urechea, vezi ce-i acolo, drege-i si aia si tot asa. Daca ajungi in halul asta, masina o sa te manance de bani. Desi tin la actuala masina mai mult decat la precedentele avute, acum nu fac altceva decat sa-i schimb uleiul si filtrele, sa mai ridic din cand in cand capota sa vad daca stau bine cu lichidul de frana si racire, eventual sa verific daca nu-s scurgeri de ulei pe undeva si cam asta-i tot. Atata timp cat motorul si cutia de viteze sunt ok, problemele celelalte le ignor pana cand incep sa devina suparatoare. Nu stiu cum faci tu dar eu ma mai duc din cand in cand la mecanic si-l intreb cum stau cu pivotii, cu capetele de bara etc etc iar daca omul imi zice ca nu e cazul sa le schimb, apai nu le schimb si gata! Deci ai grija sa nu exagerezi in modul in care incerci sa-ti intretii masina. Cred ca dupa acest nou reply o sa-mi sara in cap iarasi o multime de oameni cu faze: "omori oamenii pe strada", "esti pericol public", "iti sar rotile" etc si de aceea iti sugerez sa faci cum crezi de cuviinta dar sa nu exagerezi. Tot timpul o sa faci ceva la o masina, indiferent de marca, ca doar sunt fiare si fiarele se mai indoaie, se mai uzeaza, piesele nu mai sunt facute for life...Bafta!
cineva65027
Gata, timoneria e rezolvata! Si portofelul meu e mai usor cu 2.700.000... Mai urmeaza scutul pentru motor (2,6 mil) si distributia (4,3 mil)! O nimica toata, daca strangeam banii astia si-i adaugam la cat am dat pe masina, luam o Corsa noua la oferta din decembrie! tongue.gif

Sa vedem cat dureaza toate astea!

P.S. - Sebastian, am discutat azi problema casetei de directie (respectiv a bucsei) cu mecanicul de la Radacini care mi-a facut timoneria si raspunsul lui a fost un zambet complice si un "acum, ca angajat Opel, ce te astepti sa-ti raspund? eu stiu, tu stii, deci..." smile.gif) Cat despre masinile facute sa dureze "o viata", ma uit la BMW-ul 735 din '87, cu 630.000 km la bord, al unui prieten, folosit ca si cal de povara (carat saci de ipsos, dus cainii la plimbare pe camp, etc.) si care nu a necesitat in 11 ani de cand il are decat revizii normale si amortizoare. Si uite asa imi vine sa zic, la 27 de ani, ceea ce credeam ca o sa aud numai de la ai batrani: "nu se mai fac ca alta data"! sad.gif
Sebastian39516
Inainte se faceau masini tanc, pe care puteai sa le folosesti si sa-ti plimbi familia si sa cari moloz insa acum situatia s-a schimbat. Nu mai este rentabil sa produci un lucru care sa aiba o durata mare de viata pentru ca esti obligat sa inchizi portile fabricii. Sau mai exista solutia: faci o masina ca lumea, dar daca pica ceva la ea pui preturi care te fac sa plangi la piesele de schimb. Masini sanatoase se mai fac sau s-ar mai putea face , insa nu stiu cati oameni se pot apropia de ele sau cat de rentabila este afacerea pt producatorii de lucruri de lux...Eu unul nu-mi permit sa-mi cumpar o masina scumpa si care sa ma tina 30 de ani. Si nici nu-mi doresc acest lucru.
De ce iti pui scut la masina?Nu ca nu ar fi bine, dar cine ti-a zis ca trebuie musai sa-ti pui scut? De obicei mergi cu masina pe drumuri accidentate sau...? Am vazut pe forum vehiculandu-se ideea ca scutul iti protejeaza timoneria(pe care tocmai ai schimbat-o : D) si nu am vrut sa fac vreun comentariu atunci, insa iti spun tie ca daca asta e motivul pt care iti cumperi scutul, cred ca gresesti. Scutul nu are nici o treaba cu timoneria. Iti protejeaza baia de ulei(cat ar putea sa o protejeze o tabla...). Dar e bine sa-l ai, e o alegere corecta! Mecanicul tau stie el ce stie si ramane la alegerea ta daca sa-ti repari caseta sau sa cumperi alta noua. Dar, vorba ta, daca mai dai bani si pe caseta noua mai bine iti vinzi masina si iti cumperi un VW. Poate astea or fi mai rezistente. Salut si mai "vorbim"!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.