La ambele motoare poti sa faci multe. Dar n-ar fi rau sa poti sa calatoresti afara, pentru respectivele operatiuni, chestie care nu e chiar la indemana oricum. Si mai si costa ceva ceva...
Leon-ul are motor turbo si e infinit mai simplu de tunat si mai ieftin. Civic Type-R-ul e aspirat, mai rafinat, mai fun la sunet, dar cand va veni vorba de tuning, e mult mai dificil. Am avut un Clio Sport vreo 2.5 ani si am cercetat ceva problema, ca sa zic asa
Pe langa asta, tot ce tine de grupul VAG e mult mai cunoscut in Romania. Sunt o gramada de firme care-ti pot face chip tuning rapid pentru 1.8T-ul cu pricina si castigul in putere e frumusel, chiar fara sa intri in amanunte gen schimbat turbina etc.
Daca cercetezi nitel, o sa vezi ca Civic-ul, ca o masina aspirata si pe deasupra japoneza, e mult mai greu de tunat. Ah, da, sigur, se poate pune un kit de turbo (nu stiu sigur, dar trebuie sa existe) si o gramada de alte lucruri (throttle bodies etc.) Dar daca faci socoteala la bani, timp si - mai ales - la numarul de oameni care "s-ar baga" sa faca asa ceva in Romania... ajungi sa iei Cupra-ul
Una peste alta, daca iei Civic-ul, un tip care ia Cupra-ul si baga in el 300 EUR o sa te "bata". Nu ca asta ar fi cel mai important lucru din lume. La o adica, Civic-ul are o imagine mult mai "rafinata" decat Leon-ul, macar pentru faptul ca sunt j' de milioane de Leon-uri pe strada. Daca insa te intereseaza performanta si astea sunt singurele doua masini din ecutie, Cupra e raspunsul, in opinia mea.
-Auto Enervacion