Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ajutor pentru un OPEL ASCONA 2.0 I
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Bogdan45660
Am un Opel Ascona 2.0 i, motor C20NE, injectie multipunct, 115 cai (cica dar am vazut ca are 16 valve si...ma cam mira..sau mi s-a parut), tunning exterior. De cand l-am luat (aprox 4 luni) am avut probleme cu el.. In principal mi s-a rupt cureaua de distributie si de atunci nu a mai mers ca lumea... L-am dus si la service unde mi-au spus ca ar fi injectoarele de vina, le-am schimbat si nu a mai stat la relanti... cat este frig afara sta la relanti, cat se incalzeste vremea si motorul, incepe sa nu mai stea.. Imi uda bujiile, da rateuri in momentul in care il calc "pe coada". O masina care pleca de sub tine cand o calcai, a ajuns sa-mi fie frica sa depasesc ca daca o calc brusc...se ineaca. AJUTATI-MA VA ROG PENTRU CA SUNT DISPERAT!!!! Nu mai stiu ce sa-i fac.. Care stie ceva... spuneti-mi si mie VA ROG! bicycle.gif[img][/img][img][/img][img][/img][img][/img]
Senator
Daca s-a rupt cureaua de distributie in antecedente ai de facut un singur lucru : sa demontezi chiulasa si sa schimbi supapele indoite.Lucrul acesta trebuie facut de o firma specializata care va verifica si alte posibile stricaciuni.
De asemenea e importanta distributia , esti sigur ca e montata corect ?

Injectoarele trebuie inlocuite cu unele de acelasi tip intrucat exista diferente de cantitate injectata si ceea ce e mai important de arhitectura. Chiar daca mufa se potriveste exista o multitudine de tipuri.
Spui ca da rateuri...nu cumva au decapsat "inteligentii" de mecanici debitmetrul de aer si l-au "reglat" ?
Sonda de temperatura e cea originala ?

C20NE are 115 CP , doar 8 valve si un singur ax cu came. Varianta 16V din aceeasi generatie se numeste C20XE si difera total ca bloc motor , chiulasa (2 axe cu came) , galerii si electronica...
Bogdan45660
Am verificat compresia.. Logic, daca supapele ar fi indoite ar trebui sa scape din compresie.. ea sta cat de cat bine..12 pe primul cil, 11, pe al 2-lea, 11 pe al 3-lea, 11 pe al 4-lea.. si nu scapa compresie.. Acum cu distributia..nu sunt prea sigur. Am chemat un mecanic care a mai pus-o la punct odata si pe urma m-am dus la un service specializat din Suceava care a verificat lucrul acesta si a spus ca e ok! Ei au spus ca nu merg doua injectoare.. injectoarele care le-am pus sunt luate de pe acelasi tip de motor si mentionez ca dupa ce le-au montat masina si-a revenit cat de cat doar ca nu statea la relanti si...avea rateuri. Nu inteleg de ce din momentul schimbarii curelei..motorul nu a mai mers ca la inceput.. este un lucru foarte ciudat.. Mergea perfect si cand s-a rupt cureaua..din cauza unui soc (am franat brusc fara sa debraiez si in acelasi timp am prins si o groapa) am tras-o la cineva unde a stat 2 zile pentru ca am prins si week-en-dul asta intamplandu-se intr-o vineri seara.. Luni nu a mai mers la fel.. Da inteligentii de mecanici au decapsat debitmetrul de aer si au incercat sa-l regleze cu ajutorul unui aparat de masura si a unei surubelnite.. si culmea au zis ca valorile sunt bune! Aerul se regleaza pe calculator... si mi-au dereglat si la injectie o chestie... CRIMINALI! Acum nici de sonda de temperatura nu sunt sigur... Multumesc pentru lamuririle in legatura cu motorul.. Ce m-a indus in eroare a fost ca, uitandu-ma la axul cu came am vazut ca acesta calca pe un fel de parghie si nu pe pastila supapei ceea ce m-a facut sa ma gandesc ca are 4 supape pe cilindru iar parghia este legatura intre 2 supape... Sunt novice ce sa-i faci mai ales ca sunt obisnuit cu Dacie.. acesta a fost un lucru nou pentru mine.
Oare rateurile le da datorita montarii defectuase a curelei de distributie? Masina porneste repede, in delco ruptor distribuitorul fiind pe cilindrul 1 cel din dreptul curelei de distributie.
Spuneti-mi va rog concluzia dumneavoastra si va multumesc anticipat.
Cu respect.
Alex46215
salut bogdan. trebuie sa stii pe viitor ca la debitmetru nu se poate regla nimic,eventual se poate deregla daca se intervine asupra lui. el vine setat de fabrica si NU trebuie umblat la el sub nici o forma.in legatura cu mersul prost al masinii tale, rateurile pot fi din cauza distributiei care e sarita de la punct( am patit si eu la fel la masina mea ,care ajunsese sa mearga ca o masina de tuns iarba :bash: )sau din cauza ca dereglarea debitmetrului a dat peste cap calculatorul sistemului de injectie( ECU). cel mai probabil problemele tale sunt de la distributie care nu e "la punct" . s-ar putea sa ai surpriza neplacuta sa constati ca ti-a crescut mult consumul, din cauza dereglarii debitmetrului.
Senator
Surubelnite si aparate de masura in debitmetru :evil: ...imi creste tensiunea numai cand ma gandesc. Masuratorile respective se puteau face direct pe pini indepartand mufa si oricum... nu au nici o concludenta.
Cred ca ar fi bine sa cauti un alt debitmetru intrucat acesta e compromis , capacul respectiv nu e facut sa fie deschis iar praful din atmosfera care intra acolo poate deteriora pistele de carbon.
Pe langa asta sunt convins ca nu si-au putut stapani instinctele si au dereglat arcul de la clapeta care e calibrat din fabrica.

Sonda de temperatura o poti verifica citind codul Bosch care apare pe ea ( 0 280 130 ... ) si intreband la un magazin de piese carei motorizari ii e destinat.

Legat de ruperea curelei rectific, la C20NE acest lucru nu creeaza alte probleme in motor.
Bogdan45660
Va multumesc pentru raspunsurile date. Ma ajuta foarte mult pentru a nu gresi pe viitor. Am sa duc masina la service pentru un test diagnoza pe calculator si atunci se vor lamuri toate problemele... VA MULTUMESC!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.