Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Motor rece
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Crriss
Desi cred ca s-a mai discutat pe forum problema asta as vrea sa discutam mai in detaliu pe topicul asta despre gradul de uzura si consumul motorului in cazul in care nu a ajuns la temperatura optima de functionare, caz intalnit la majoritatea dintre noi. Spre exemplu eu fac 5 Km de acasa pana la servici dimineata si cum mai tot timpul sunt in intarziere nu apuc sa las prea mult motorul sa se incalzeasca. Din cate am citit nu e prea sanatos asta. Lasand la o parte consumul.
CRG
in primul rand, foloseste 0 sau 5W, 30 iarna si 40 vara. schimba uleiul mai des (eu l-am schimbat ieri dupa 7,200 km).

nu ma bag la aditivi.

Cheers !
Alex-F1
Da, ai dreptate, nu este prea sanatos..... Eu am 8 km pana la servici, dar dimineata INTOTDEAUNA ies din casa putin mai repede, in asa fel incat sa am timp sa incalzesc putin si motorul.... Timpul de incalzire al motorului variaza de la 2-3 minute vara pana la 10-12 minute iarna! Io asa m-am obisnuit si acuma e rutina chestia asta cu incalzitul motorului....de ex. cand plec impreuna cu sotia (mai ales acuma iarna), ea stie lectia: pana ea se machiaza/inbraca/incalta, io cobor la masina si pana vine ea, numa' bine motorul e la temperatura optima de functionare arigato.gif Unii imi zic ca ard motorina de pomana cu incalzirea motorului, dar io le raspund: "da' ce, tu dai banii pe motorina?" biggrin.gif Si mecanicul meu mi-a spus ca incalzirea motorului (mai ales iarna) e o adevarata binefacere pt. motor, deci fa-ti si tu dimineata (macar acum iarna) putin timp ca sa apuci sa incalzesti motorul....macar 4-5 minute!!!

Vorbeamos
ALEX
Crriss
nu e vorba de motorina care o ard in alea 10 minute, daca fac un calcul cred ca e sub un sfert de litru. si oricum mult mai mult ar costa daca m-as zgarci la acel sfert de litru (~0.8 lei) si as uza motorul prematur. problema e alta. ca orice obiect, masina, instrument, produs, etc. fiabilitatea masinii e dependenta de conditiile de exploatare. adica, este cu atat mai fiabila cu cat ea functioneaza in anumiti parametrii pentru care a fost proiectata. mai concret: nu poti sa dai o regula absolut generala ca motorul merge bine 300.000 Km.
nu e tot una ca faci acei 300.000 Km pe autostrada, distante medii de sute de km sau ii faci in oras, iarna, cate 5 km odata, din care primii 3 urc o dif. de nivel de aproape 200m (Manastur-Zorilor, Cluj). Se stie ca cea mai mare uzura apare imediat dupa pornire, inainte ca motorul sa ajunga la temperatura optima de functionare. citeam pe forum de curand ca cineva a reusit sa ingroape un motor in 20.000 km din cauza ca mergea cu el rece, era def. termostatul. ma gandeam sa-mi montez un sirocol, dar complicatiile tehnice si pretul piperat m-au facut sa renunt la idee.
ulei folosesc 5W30 Havoline, nu e cel mai bun, dar asta l-am gasit la momentul respectiv. Am deja 8.000 km cu el si deja ma gandesc sa-l schimb. Nu fac cum zic unii ca pot sa-l schimb la 15-20.000. e alta mare prostie. La conditiile noastre de drum e mult si 10.000
Crriss
completare.....
alimentez de la MOL cu EVO Diesel, am folosit adititvi dar nu mai folosesc de cand alimentez cu EVO Diesel. Si apropo de aditivi. Ce se poate intampla daca pun aditivi in concentratie mai mare decat cea normala ???
Se pune iarna benzina in raport 1/100 ca sa nu se ingroase motorina. Eu am avut ghinionul vara trecuta, am facut prostia sa imprumut masina unui coleg putin cretin si a bagat 3l de benzina fara plumb(el avea masina pe benzina si din obisnuinta) inainte sa-si dea seama ca de fapt e diesel. a completat pe urma 20 l de motorina ca sa se amestece si nu am avut probleme. insa a doua oara nu as mai incerca.
Alex-F1
QUOTE(Cristi53042)
La conditiile noastre de drum e mult si 10.000


Una si cu una fac doua, dar ce are uleiul cu "conditiile noastre de drum", ca nu vad legatura?! :scratchchin: Uleiul Havoline intr-adevar nu e asa de bun.... io folosesc vara - iarna Mobil 1 (10W-40) si mecanicul mi-a zis ca pot sa merg linistit cu el 12.000 km....si eu am grija f. mare de masinuta mea, dar asta nu inseamna ca sar calul cu anumite chestii, cum ar fi schimbul uleiului semisintetic la 7.000 km....nici chiar asa....sa nu exageram!!!
Cu aditivii....uite inca un exemplu de sarit calul din dorinta de a avea grija maxima de masina: aditivii in motorina euro sau super-euro aproape nu-si mai au rostul....in motorina veche sa zicem ca erau bineveniti, dar acum sunt mai mult un moft, doar asa ca sa fie omu' linistit si sa poata sa zica "io am si aditivi in motorina", chiar daca in timpul mersului nu simte deloc prezenta lor!!! :bash: Intrebarea "Ce se poate intampla daca pun aditivi in concentratie mai mare decat cea normala" mie imi spune clar ca esti un idealist, ca ai vrea sa scoti din masina aia mai mult decat e posibil, este? Daca asa sta treaba, ia-ti un Ferrari si la ala sigur n-o sa te mai gandesti sa-i pui aditivi biggrin.gif Si inca ceva: motorina euro e mai subtire ca cea veche, deci pana la -15 grade garantat nu mai sunt probleme cu ingrosarea! Deci man, sfatul meu: ai grija de masina ta (e f. bine ca faci asta), dar nu exagera, ok? arigato.gif

Vorbeamos
ALEX
Crriss
Alexandru

1. uleiul isi face treaba la un anumit nr. de ore de functionare a motrorului, considerand o turatie relativ constanta a motorului. spre exemplu la utilaje e dat nr. de ore de functionare nu km. in vest, unde au fost construite masinile, se face o echivalenta intre acele ore de functionare si nr de km, deoarece e mai simplu sa numeri km decat orele de functionare. oricum exista o marja de ~ 50%. pentru a analiza "solicitarea" motorului si implicit a consumabilelor ca sa ii zic asa ar trebui sa tinem cont de mai multi factori, ca:nr. de ore de fct. parametrii la care fct. (temperatura, turatie, sarcina) calitatea combustibilului, etc. e f complicat de aceea s-a recurs la metoda nr de km.

in concluzie, nu poti spune ca in romania un ulei poate fi folosit la fel de mult ca in vest, unde au drumuri bune se merge cu viteza mai constanta, circulatia e mai civilizata, nu stai la 5 semafoare in 2 km. in timpul cat stai la semafor motorul functioneaza......

2. sa nu crezi ca sunt chiar asa de grijuliu cu ea, dar nici nu-mi bat joc de ea. incerc sa-i dau ce trebuie la timp ca sa pot scoate cat pot din ea. mai fac cate o liniuta la semafor, mai ales cand langa mine e un A6 sau un 535. desi nu se compara ca putere cu ele, de obicei le iau, pt ca unu cu A6 nu-i chiar asa criminal cu masina lui ca mine :bash: . si voiam sa-mi iau A6 quattro. oare ce faceam atunci ???
CRG
dupa ce am schimbat uleiul (chiar si dupa 7,200) am observat o diferenta destul de mare de comportament la motor: nu mai scoate prea mult zgomot dupa pornire si nici la cald, parca ar da sa plece singura.. biggrin.gif

ce-i drept, am cam fugarit-o in intervalul respectiv de folosire. baietii de pe forumul american de mazda recomanda schimbarea uleiului de motor dupa 5,000 de km daca s-a mers in conditii de forja (mai des curse, la ei). O medie lipsita de orice ambitie care da bine la marketing a producatorilor ar fi 8,000 km. chestie confirmata de mecanicul meu (mi-a spus sa nu ma dau in stamba si sa schimb uleiul la 7-8 mii km, mai ales ca e turbo..)

nu mai zic ca la noi mai avem si clima cu mult praf comparativ cu vestul..

in concluzie, cred ca merge si la 12,000 k in regim de highway, dar si 5,000 k in regim de curse sau 10 km pe zi.

:peacefingers:
Alex-F1
QUOTE(Cristi53042)
uleiul isi face treaba la un anumit nr. de ore de functionare a motrorului, considerand o turatie relativ constanta a motorului. spre exemplu la utilaje e dat nr. de ore de functionare nu km. in vest, unde au fost construite masinile, se face o echivalenta intre acele ore de functionare si nr de km, deoarece e mai simplu sa numeri km decat orele de functionare. oricum exista o marja de ~ 50%. pentru a analiza "solicitarea" motorului si implicit a consumabilelor ca sa ii zic asa ar trebui sa tinem cont de mai multi factori, ca:nr. de ore de fct. parametrii la care fct. (temperatura, turatie, sarcina) calitatea combustibilului, etc. e f complicat de aceea s-a recurs la metoda nr de km.

....incerc sa-i dau ce trebuie la timp ca sa pot scoate cat pot din ea.


Hai man, las-o-ncolo....prea multe detalii.... :ewpu: ....sau ce, te crezi la curse, ca sa conteze chiar asa mult orice detaliu? Permite-mi sa-mi mentin in continuare parerea mea ca exagerezi! E totusi doar o masina de strada si nu necesita chiar o asa mare atentie la toate detaliile....aia e valabil la curse, cand se face setup-ul masinii.... Chestia ca-i dai ce trebuie la timp ca sa poti scoate din ea tot ce se poate, mie imi suna din nou a idealism (= exagerare).... :bash: no offence..... ma rog, la urma urmei nu e nici o crima sa exagerezi cu anumite chestii, atata vreme cat nu afectezi alte persoane din jur.....deci daca nu te uiti la bani, poti schimba uleiul semisintetic la 5.000 km, filtrele la 4.000, placutele la 10.000 etc.....ca doar vorba ceea: tu castigi banu, tu-l cheltui cum vrei....dar treaba asta se va schimba (sau ar trebui sa se schimbe) cand ai o familie si chiar un copil (asta in cazul cand familia are un venit modest, nu ceva de genul a 80 de milioane)..... Pe de alta parte ii inteleg perfect pe cei cu o pasiune imensa pt. masini, care-si baga toti banii in ele, chiar cu riscul de a-si neglija familia....si io daca as avea 35 de milioane salar, as baga sa zicem 5 milioane/luna in masina si asta doar cu conditia sa aibe si nevasta inca cel putin 20 de mil....ca daca ea ar avea 5-6 mil., ar pica faza cu acele 5 mil./luna!!! :brave:
Deci, sa nu mi-o iei in nume de rau, chiar daca sustin ca exagerezi, caci cum am zis, nu orice exagerare e ceva rau.....in cazul tau banuiesc ca inca nu e....dar poate va fi in momentul cand se va ajunge la neplacuta situatie (TU ar trebui sa fii acela care sa evite ajungerea la aceasta situatie) cand te va intreba sotia: "nu crezi ca cheltui cam multi bani cu masina aia?" :bash: Sau daca esti casatorit si mai ai si copii, inseamna ca-ti permiti aceasta exagerare cu ingrijirea masinii si atunci e totul OK!!! Asa ca, pt. cei care aveti salar (decent), sunteti necasatoriti si f. pasionati de masini: bagati bani in masini acum, pana puteti si pana nu afectati pe nimeni drag din jur.... beer.gif

Vorbeamos
ALEX
CRG
cunosc fenomenul.. biggrin.gif

si eu ma milogesc de Dna sa-mi iau jante de aliaj usor, da' se pare ca n-o sa le iau decat cand o sa uzez gumele de vara.. :evil:
Alex-F1
Pai du-te intr-o parcare goala, fa niste burn-out - uri de alea suparate si vii acasa si-i spui d-nei: "uite draga, gumele astea s-au uzat, trebuie sa cumparam altele.....ca doar n-o sa asteptam sa faca explozie si sa ne trezim in copaci, nu?" laugh.gif :angel: Acuma mai depinde si de cat de "pricepute" sunt doamnele....ca pe unele nu le poti pacali chiar asa usor, dar majoritatea nu prea se stiu cu astea (e si cazul meu :clapping:), deci nu se baga, poti sa schimbi ce vrei la masina.....dar bineinteles noi nu trebuie sa profitam {prea tare} de asta, nu? :angel:

Hai pa
ALEX
suliman48653
QUOTE(Alexandru30535)
Da, ai dreptate, nu este prea sanatos..... Eu am 8 km pana la servici, dar dimineata INTOTDEAUNA ies din casa putin mai repede, in asa fel incat sa am timp sa incalzesc putin si motorul.... Timpul de incalzire al motorului variaza de la 2-3 minute vara pana la 10-12 minute iarna! Io asa m-am obisnuit si acuma e rutina chestia asta cu incalzitul motorului....de ex. cand plec impreuna cu sotia (mai ales acuma iarna), ea stie lectia: pana ea se machiaza/inbraca/incalta, io cobor la masina si pana vine ea, numa' bine motorul e la temperatura optima de functionare arigato.gif Unii imi zic ca ard motorina de pomana cu incalzirea motorului, dar io le raspund: "da' ce, tu dai banii pe motorina?" biggrin.gif Si mecanicul meu mi-a spus ca incalzirea motorului (mai ales iarna) e o adevarata binefacere pt. motor, deci fa-ti si tu dimineata (macar acum iarna) putin timp ca sa apuci sa incalzesti motorul....macar 4-5 minute!!!

Vorbeamos
ALEX



nu e indicat sa incalzesti motorul stand pe loc. mai ales la diesel.
trebuie sa stai cam 1 min. acum iarna, si sa mergi mai usor pana se incalzeste motorul.
Flaviu48913
Apropo de incalzitul motorului iarna, si de cat timp dureaza acest proces am onbservat ceva destul de interesant.

Atunci cand merg la schi si cobor din Paltinis pana in Sibiu (35 km), fiindca merg mai mult cu frane de motor si acceleratia o calc destul de rar, aproape deloc pe serpentine, motorul nu ajunge nici dupa cele mai mult 30 de minute cat dureaza drumul la temperatura maxima. Acum stiu ca motorul nu trebuie sa fie la temperatura maxima ca sa functioneze fara uzura prea mare...

As inclina sa cred, asadar, ca iarna este mai bine sa incalzesti motorul in mers, netrecand de 2000 de ture (la motorul meu), dupa ce in prealabil stai 1-2 minute pe loc, cu motorul pornit.

Parerea mea...
Sorin44597
Nu stiu care ar fi cea mai buna solutie de protectie a uzurii motorului la pornirea la rece pt motoarele diesel, dar pentru benzinarele pe injectie (generatiile noi de motoare) este nerecomandata incalzirea motorului la relanti.
Sunt 2 cauze principale ce conduc la uzura prematura a motorului:
1) pornirea la rece si
2) calitatea uleiului utilizat.
Dar ma fixez pe pornirea la rece care are legatura cu uleiul folosit.
Dupa pornirea motorului, pentru ca uleiul sa inceapa sa lubrifieze toate piesele aflate in miscare, este necesar un interval de timp de cel putin 10-15 secunde. In acest timp pistoanele fac in cilindri sute de curse fara ungere. Chiar si dupa acest interval de timp lubrefierea continua sa fie destul de precara timp de 7-10 minute de la pornire, pana ce uleiul ajunge la temperatura optima (85-90 grade Celsius). Iarna mai ales, intervalul de timp pana ce temperatura uleiului din carter ajunge la valoarea optima este si mai mare, determinand o uzura pronuntata a motorului. Si la incercarile repetate de pornire in oras, cu ocazia scurtelor deplasari, motorul are o ungere proasta si efectele de uzura devin la fel de importante.
Ce e de facut? Motorul trebuie incalzit in prealabil, dar nu la relanti ci
in mers, fara a apasa pedala de acceleratie mai mult de 1/3 din cursa maxima.

Parerea mea...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.