Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sfaturi pentru un A6 1.9 TDI
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Audi
Claudiu64742
Este primul diesel dupa multi ani de benzina si aud fel de fel de pareri despre cum ar trebui sau nu sa fie turat motorul, deci ajutati-ma cu sfaturi bune sa imi priasca dieselul. mersi
DORU
Cartea service si cea de utilizare a masinii le-ai rasfoit? :angel:
Claudiu64742
M-am uitat prin ele ... nu am inteles prea multe fiind in germana! Ma gandeam ca poate e vreo regula generala de care sa tin cont. Stilul meu de condus e unul mai "lent" ca la o limuzina sa "curga" frumos in trafic.
Multumesc pentru sfat si o sa citesc cartea mai atent
Ovidiu59924
Motoarele TDI indiferent de cine sunt facute necesita o anume turatie nu ma refer la condusul in oras sau ca motorul trebuie sa fie in permanenta turat NU in nici un caz. Problema la motoarele turbo avand ca combustibil motorina este una destul de grava,motorul trebuie macar odata la 2 saptamani sa iasa din oras si sa i se dea o turatie mai ridicata . Probabil te intrebi DE CE??? Uite iti spun si de ce... turboul are un tub bprin care intra aerul fortat in motor,acest tub uste sub forma unui sifon de la ghiuveta adica are o cotitura dak nu i se da turatia optima odata la ceva timp se umple cu ulei din motor ceea ce va fi destul de periculos pt motor adica provoaca inecarea motorului cu ulei si pistonasele zboara prin blocul motor. Dar nu te speria de acest lucru ,se va intampla doar cand motorul nu va primi turatia optima odata la ceva timp.(Argument luat de pe forumurile originale Audi din Germania, raspunsuri date de ingineri care au lucrat in fabricile Audi) blush.gif
Valentin50014
Pai de ce nu renunta la sifonul ala, asa fac si o economie de material? Si oricum, de ceva ani, VW are pistoanele prinse de arborele cotit care, la randul lui, este prins de caroserie. :harhar:

Racirea si ungerea turbinei este direct proporitonala cu presiunea uleiului care este direct proportionala cu turatia motorului care este direct proportionala cu uzura motorului, zgomotul si consumul. De asemenea, turatia motorului este invers proportionala cu depunerile de funigine de pe turbina. :harhar:
Cu alte cuvinte, mergi intre 2000 si 4000 rot/min (sau pana unde te tine buzunarul), din cand in cand poti sa urci si mai mult...
Si daca se va intampla sa nu iesi din oras mai mult timp... stai fara grija, chiar daca pistoanele iti vor sari prin blocul motor se vor intoarce inapoi pana dimineata...
Alexander_A4ever
De pe vwforum.ro:
"Regulile de schimbare sanatoasa a treptelor la motoare cu turbina (TDI, TD, 1.8T etc. etc.) ar fi urmatoarele: (turatiile se aplica la diesel)

Caz1
-----
Cand motorul este rece (temp ext sub 10 Celsius motor nepornit de minim 3 ore)

a) Nu se apasa pedala de acceleratie la fund ci max 1/2 din cursa utila. Altfel se solicita motorul (comp.interne) si au ungerea proasta (presiunea uleiului mica si vascozitatea mare)
b)Se ridica moderat turatia la 2500 rpm si acolo (sau 2400) se trece la treapta urmatoare. Daca e de mers din cauza traficului cu 2300-2000 se ramane in treapta curenta
c) Retrogradarea (trecerea intr-o treapta inferioara) se face in jurul turatiei de 1700 RPM

La motor cald
---------------
1.Pentru inceput sa lamurim conceptul de motor cald:
multi urmaresc temperatura apei si zic ca aia e temperatura motorului. Fals. Temperatura uleiului (neindicata de obicei) e cea care aproximeaza mai bine temperatura interna a componentelor motorului.
Pentru noi un 80 gr. Celsius la apa il vom considera cald (unii preferea 90gr)
2.Se schimba treapta urmatoare la MINIM 2500 preferabil 3000 RPM. MULTA LUME SE SPERIE DE TURATII GEN 3000RPM SAU 4000RPM. NU CRAPA TURBINA NU CRAPA MOTORUL. DEPINDE CUM CRESTI TURATIA PANA LA VALORILE ACESTEA . Adica cu pedala la fund sau mai putin apasata. Urcatul turatiei mai finutz decat cu pedala la fund nu solicita asa tare motorul sau turbina. In schimb are multiple efecte benefice pe care le voi insira mai jos.
3. Retrogradarea se face similar cu situatia motorului rece
4. Pentru cei cu turbina cu geometrie variabila adica TDI de la 1998 incoace sau TDI-ul 110CP din perioada 1996-1997 sau orice TDI PD:
NU CALCATI PEDALA LA FUND (indiferent de temp.motor) daca aveti turatia sub 1900 RPM. Asta va solicita anormal de puternic axul turbinei - ii solicitati o crestere de turatia prea mare si apare un cuplu de rupere acolo - aceasta se va subrezi si in scurt timp va crapa. Se rupe in doua si la 30.000-130.000 RPM nu vreti sa stiti ce se intampla ... sar aschii peste tot care daca aveti ghinionul sa treaca de intercooler ajung in motor. De obicei nu trec totusi.

Acum avantajele acestei "talpuiri":
1. Turatia pompei de ulei e direct proportionala cu turatia motorului astfel incat o turatie mai mare inseamna o ungere mai buna si mai putina uzura (nu incercati 4500RPM tot timpul totusi... ) Lipsa de ungere omoara si motorul si turbina in timp
2. Turatia si sarcina mai mare vor misca mai bine waste-gate-ul sau vanele turbinei si nu le vor lasa sa se imbacseasca cu funingine de pe evacuare.
3. Funinginea va fi mai putina si imbacsirea galeriei de admisie e mult mai putina. muuuuuuuult mai putin. Eventual faceti si o recalibrare a EGR-ului cu VAG-COM.

Dezavantaje?
1.Nu stiu
2. Nu stiu
3. Nu cred sa existe - nici macar consumul nu cred sa creasca. Un motor subturat consuma uneori mai mult ca unul nitel turat. Paradox? Nu."
Flav
Am si eu un Audi A6 1.9 TDi. Tocmai am citit "Regulile de schimbare sanatoasa a treptelor.... " postat de alexander. Nu stiu cata dreptate e ...
Eu pot sa-ti spun cum fac eu.

1.Pentru ca la 2500 de rotati intra in functiune turbina, schimb vitezele intre 2000-2300 rotatii. ( Pentru oras in treapta a 3-a la 2000 de rotatii am 50km/h)
2.Indicat e ca atunci cand motorul e rece sa nu se lase la relanti si sa se astepte sa se incalzeasca pe loc. Cea mai buna incalzire e atunci cand mergi. Cel putin asa fac eu.
3.De preferat sa pui motorina din acelasi loc. (Eu unul pun de la mol si sunt multumit.)
florin50226
QUOTE(Ovidiu59924)
Uite iti spun si de ce... turboul are un tub bprin care intra aerul fortat in motor,acest tub uste sub forma unui sifon de la ghiuveta adica are o cotitura dak nu i se da turatia optima odata la ceva timp se umple cu ulei din motor ceea ce va fi destul de periculos pt motor adica provoaca inecarea motorului cu ulei si pistonasele zboara prin blocul motor. (Argument luat de pe forumurile originale Audi din Germania, raspunsuri date de ingineri care au lucrat in fabricile Audi) blush.gif

wallbash.gif maaan, get reeaal !!!
robert
"1.Pentru ca la 2500 de rotati intra in functiune turbina, schimb vitezele intre 2000-2300 rotatii. ( Pentru oras in treapta a 3-a la 2000 de rotatii am 50km/h)"

Nu are cum sa intre turbina la 2500 rot/min.Esti in eroare.Deci sa intelegem ca schimbi pana in 2300 ca sa nu intre turbina, nu?
Intra mult mai devreme, iti spun eu.Cum iti explici astfel ca momentul maxim de circa 300Nm se obtine pe la 1800-1900rot/min?S-ar putea obtine fara turbina???
Flav
QUOTE(robert)
Nu are cum sa intre turbina la 2500 rot/min.Esti in eroare.Deci sa intelegem ca schimbi pana in 2300 ca sa nu intre turbina, nu?
Intra mult mai devreme, iti spun eu.Cum iti explici astfel ca momentul maxim de circa 300Nm se obtine pe la 1800-1900rot/min?S-ar putea obtine fara turbina???


Posibil sa ai dreptate, nu te contrazic. Ceea ce am spus e o constatare de-a mea, cel putin asa am observat la masina pe care o am. Daca accelerez, pana la 2500 masina merge normal, dupa 2500 te "baga" in scaun, si se simte cum trage. De aici am dedus ca atunci ar trebui sa intre turbina dand forta motorului. Repet, nu sunt specialist toate aceste afirmatii fiind facute dupa observatii personale. Fiind om, pot gresi smile.gif
robert
Nici o problema, zic si eu din ce am auzit sau citit.
E frumos Audi A6, si eu mi-as dori unul, dar bugetul nu mi-a permis deocamdata.E foarte spatioasa si bine finisata.Apropo, cat te-a costat?
robert
Multumesc pentru mesajul pe privat si ia in considerare ce ti-am spus.Bafta
Claudiu64742
Multumesc mult stimati domni pentru parerile voastre .... asa printre randuri imi formez si eu o parere. Intre timp l-a, vandut si acum caut altul mai nou putin un 2002 sau 2003 tot de 1,9. Mult succes :wave:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.