Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lada Niva - pareri
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
stefan44002
Am deschis acest topic deoarece ma intereseaza foarte mult parerea celor ce detin o astfel de masina. In viitorul apropiat as dori sa-mi iau o astfel de masina, pentru drumurile ce le am de facut intr- o zona deluroasa. M-am oprit la Niva deoarece este singura masina de teren ce mi-o pot permite. Eventual m-ar interesa si un sh, nu mai vechi de 3-4 ani. Vreau sa stiu ce probleme pot aparea si care sunt punctele slabe ale acestei masini.
Horia49540
parerea mea este ca Lada Niva este o masina foarte buna pentru teren accidentat, cu capacitate excelenta de trecere peste obstacole
rotile sunt mari, si asta ajuta de asemenea
era un test intr-o revista acum cativa ani si o laudau si pt stabilitatea pe sosea
personal nu am mers (as vrea insa:) cu una, dar se zice ca nu e asa confortabila pt pasagerii din spate
dar una peste alta mi se pare excelenta ca masina de teren, cu conditia ca piesele sa mai fie macar la jumatate din calitatea de acum 30 ani...si eu am cam avut niste surprize urate la 1200-le meu...dar poate Lada Niva este facuta mai cu raspundere...
Georgian40398
Salut,

si pe mine ma intereseaza niva... dar din cate stiu eu consuma in medie mai mult decat o lada sedan, ceea ce e destul oricum biggrin.gif Si mai are si spatiu cam mic pt pasagerii din spate, portbagajul e mic ( vreo 100 si ceva de litri fata de un 400 litri cam cat are un sedan, nu stiu exact ), are numai 2 portiere ( ok, te obisnuiesti cu asta ). Pe drum alunecos citisem pe undeva ca nu esti chiar sigur, unii au facut chiar derapaj cu rotire... Si cand am fost la service-ul din Dr Taberei tocmai era la reparat o niva din anii 90 si ceva, arata bine. Dar planetara fatza trebuia inlocuita si asta facea 10 mil la magazin, asa am inteles de la dl Patru, mecanicul.
stiu, niva are o structura simpla si robusta, dar nu puteau dle a o faca un pic mai lunga ? beer.gif (stiu ca exista si niva cu 4 portiere, dar inca nu am vazut pe la noi) De asta am tot citit cu nerabdare despre modelul Chevrolet Niva, ala cu 4 usi, cu scaune si motor si altele de Opel, oare nu apare si la noi pe piata ? O fi bun ? Parca pretul era aprox ca la niva clasica.
am fost odata la munte pe un drum forestier cu un autocar mare de genul care transporta fotbalisti. Intr-un loc era noroi de 10-15 cm, autocarul efectiv a ramas sa patineze aiurea si am vazut cum trec pe langa noi un nissan patrol si o lada niva. Nissanu avea roti groase, a trecut cu spatele fugind in lateral, insa niva a trecut parca fara nici o problema cu rotile alea mai inguste.
stefan44002
Intr-adevar, Niva e cam incomoda asa, ca masina de familie, dar eu o vreau pentru colindat offroad. De consum, ce sa zic, e cam mare, cred ca in offroad sare de 18%. Ca noutate, am aflat ca exista Nive cu motor diesel - XUD 9 de la PSA, la 71CP - s-au facut in Italia prin anii 90 - am citit intr-un Automondial din 95.Cred ca diesel ar fi super OK daca as gasi, dar nu cred ca in Ro.
Ideea ar fi ca s-ar putea adapta acest motor la o Niva mai veche - luata cu bani putini. Motorul are 1900 cmc si cred ca poate fi gasit pe la 3-400 euro.
Trebuie sa ''clocesc'' ce si cum - am un amic care chiar le are cu mecanica - schimbari motoare, etc.
Horia49540
da, s-au pus motoare de Peugeot pe Niva, si fugea 125 km/h max si consuma mai putin, vreo 9 parca
oricum pentru off-road este o masina excelenta, ma repet, am mai zis-o de multe ori, dar cu roti mari, mai alex cum avea inainte pe 16 toli si cu garda la sol mare trece peste tot
si apropos: mie imi place cea scurta, chiar daca nu e spatioasa, ca trece mai bine cu burta peste cocoase ha ha bicycle.gif
si sa nu uitam inca un lucru: Lada Niva a luat locul doi la Paris-Dakar intr-un an in care pe locul 1 a fost un Porsche ! bineinteles ca versiunea de raliu diderea de cea de strada, dar nici Porschele nu era original de strada lol asa ca bravo ei! :wave:
stefan44002
O Niva scurta e tot ce-mi doresc, de altfel nici nu cred ca gasesc una lunga in Ro. Lucrez la ideea de a adapta dieselul Peugeot - am gasit si motor 1,9td Peugeot turbo - 90 CP. Interesant ar fi daca trenul de rulare face fata la el.Stiu ca motorul Nivei e de 1,7 la 81 Cp .
Ideea ar fi sa iau o Niva mai veche - bani putini - si sa o imbunatatesc cu motorul 1,9td.
Horia49540
pai eu zic ca face fata trenul de rulare
in Franta sunt multe Lada Niva la care au montat si turbo, asa ca n-are de ce sa nu mearga :wave:
Hampu The Great
Eu am o Niva 1,7i din '99 si am facut cu ea approape 90 000 km, in mai toate situatiile posibile.

Confirm:

-este excelenta pentru off-road, as spune chiar incredibila.

-consumul este relativ bun. A fost intr-o vreme constant pe la 8,3 la 100 cu mici variatiuni intre oras si afara, insa ce e drept, in oras, nu faceam decat drumul pana la sevici si inapoi, adica circa 7-8 km, fara stopuri importante si destul de cursiv. In off-road cu toate reductoarele cuplate cresterea nu a fost spectaculoasa.

-se strecoara bine, are multa viata in ea, iar pe serpentine si in urcare nu imi stateau multi in fata, dar asta e si din cauza experientei pe care am capatat-o (fac acelasi drum de aprope 100 de ori in fiecare an, de zece ani incoace, cu tot felu de masini)

-este cumplit de instabila in rulare la viteze mari si pe teren alunecos.
Distanta scurta dintre axe e un dezavantaj extrem de periculos daca il pui alaturi de faptul ca masina trage tot timpul 4x4.
Nu odata am fost aruncat de gropi cu roatele din fata in aer, iar cand cele din spate au ajuns in groapa au facut ca masina sa capete directii complet necontrolabile la aterizare. I-am luat repede frica, si in situatii din astea nu am mai depasit 70 km/ora.
Chiar si asa, acum doi ani, iarna, in zona Fundata m-am rasturnat intr-un morman de zapada la o manevra simpla si corect executata (masina a suportat fara nici o paguba insemnata - e excelenta si la capitolul asta)

-este extrem de rigida si incomoda. Cel mai frecvent eu am de facut un drum de vreo 250 de km pe ruta Bucuresti-Targoviste-Campulung-Rucar-Bran-Brasov. E un drum dificil, si la masina asta totul e incomod, e zgomotoasa din cale afara, e rigida ca dracu si e obositoare la culme, inclusiv scaunul, asa ca atunci cand ajungeam, ajungeam ca o scandura...Trebuia sa ma dea altii jos.

-bancheta din spate e mai mult o gluma. Ca si portbagajul.

-piesele originale sunt destul de piperate, si se gasesc pe piata in cantitati egale cu cele contrafacute. Una peste alta, in afara problemelor din garantie (multe si insemnate) nu am avut ceva foarte grav, sau extrem de costisitor.

-incarcata la maxim (adica patru persoane cu bagajele lor) devine cu totul alta masina, si de cele mai multe ori nu prea ajunge departe.

Alte intrebari ???
Hampu The Great
Uite si cum arata...desi am mai pus poza asta pe undeva pe aici.
Georgian40398
Uuuh, ai zis ca lumea, realistic, bravo beer.gif
Eu caut o niva pt viitorul sper apropiat, dar e clar ca nu te descurci cu familia la drum lung. Unde pui copii, bagaje ? Plus ca nu rezisti tu barbat 250-300 km in scaunul ala, daramite femeia, copiii ? blink.gif
Dupa cum ziceam, cand apare brhe chevrolet niva in Romania ? Ca e lansata pe piata de cativa ani deja. Si v-am zis, am citit ca are scaune bune de opel si alte imbunatatiri de confort. Am vazut niste poze, arata modern si inauntru si afara.
stefan44002
Multumesc pentru opiniile pe care le-ati exprimat.
Hampu, cred ca tot ce spui tu este adevarat. La partea de confort se poate lucra - alte scaune, cel putin. Masina mai poate fi imbunatatita la acest capitol. Repet, nu vreau sa o folosesc la drumuri lungi, cu familia.
Mai jos, un link Lada Niva din Italia
http://www.lada.it/
Interesante sunt performantele cu motorul Peugeot
Despre noul Chevrolet Niva - sunt convins ca e mai capabil, dar nu-mi permit sa bag bani intr-o masina pe care nu o voi folosi zilnic. Din cate stiu, are motor de 1,8 - 125CP, benzina.
Toate cele bune!
Hampu The Great
Bravo Stefane...mi-ai ridicat mingea exact la fileu.
Uite-te putin la spoilerele mele, si apoi la cele din pozele de pe site-ul ala.
Sunt identice...Acum asculta urmatoarea poveste:

"Era prin 1999, amu exact la finele lui '98..cum satateam eu asa si asteptam sarbatorile de iarna, iaca ce numa ma loveste asa din senin o pleasca de mostenire, dolodora in parai.

....eu, ce sa fac si eu, ca omu' , dupa obiceiul si datina stramoseasca care zice ca :
"Orice om prevazator are-acasa un tractor !!, numa' ce ma itzesc pe piata, si cum tractor nu am gasit, am luat ce era mai apropiat.

Aveam nevoie maxima de un 4x4, ca am o cabanuta in varful muntelui, si am si microbul vanatorii si al pescuitului.
In fine ajung la firma romano-italiana care se chema "Lada-Car-Romania", si care comercializa masini Lada-Niva sub numele "Lada Freedom", dar care in acte apareau "Lada-Vaz".

Pretul masinii era compus din pretul shasiului cumparat de la rusi (cu tot cu motor si transmisie), si din inbunatatiri aduse acestuia, respectiv: spoilere (1000$), faruri de ceata si stergatoare de faruri (500$), inchidere, alarma si aparate suplimentare de bord (800$), cutie de directie modificata GMC (800$), amortizoare si arcuri Monroe si nu mai stiu de care, si calculator Bosch, alternator Fiat inca 600 de $, apoi genti si anvelope nu stiu de care inca 1100 $.

In total "imbunatatirile" aduse, care dupa spusele patronului Dl. Giuseppe Frasca configurau un produs care insemna de fapt alta masina, se ridicau la circa 5000 de coco.

Toate astea adaugate la pretul acelui sasiu (3300 $), cu taxe, cu discouturi, toate la un loc formau un pret, ce mi s-a parut corect de 10500 cocari, banul jancote (gramada).

Dau banul si astept cam o luna sa imi pregatesca masina, desi livrarea nu ar fi trebuit sa dureze mai mult de trei zile.

Incep probele...(revin dupa o scurta pauza)
Hampu The Great
Partea a-II-a

Hopa...iaca si masina.
Bucurie mare, pupaturi, sepci aruncate in aer...

Fac un drum ici, mai fac unul colea...si ajung pe la 1500 de km, cand intr-o noapte raman cu ea in drum, complet moarta.
Cum era in garantie, ii chem de la firma (eram pe Bucuresti-Targoviste, aproape de Targoviste, si era vreo 17.00 orele).
Aia trimit un ametit care ajunge la fata locului pe la ora unu noaptea. Se tot foieste ala pe langa maisina vreo doua ore dupa care isi declara neputinta pe motiv ca e prea intuneric, si ca nu are pricepere !!

Nici nu erau afara cam -15 grade.

Dimineata vine un altul, tot de la Bucuresti, de data asta cu o platforma.
Urca masina pe platforma, o ancoreaza, si dupa aia, hai sa isi arunce si el o privire.
Bineinteles ca descopera imediat defectul (calculatorul, din care intamplator tocmai avea unul de schimb la el) si rezolva cazul in cateva minute.

De la 1500 si pana la 3300, a trebuit sa inlocuiesc urmatoarele piese: Ambreajul cu totul (cica venise din fabrica cu ambreaj de Samara), Alternatorul cu tot cu fulie, regulator sistem de prindere si de tensionare, tip de curea,
Calculatorul Bosch cu unul Siemens care s-a ars la fel de repede, si apoi cu unul GMC, Senzorii de la Motor si de la esapamnt (catalizator), Injectorul, Cutia de directie aia procopsita si inca altele de care nici nu mai imi amintesc.

De cele mai multe ori am ramas blocat in ipostaze decente, dar odata cand s-a ars regulatorul de la alternator am ramas in mijlocul padurii, nopatea, si pe alt ger cumplit.

Am cotizat puternic din prima la seful service-ului, si asta a fost foarte receptiv, dar nu la fel a fost si patronul care la scurta vereme m-a luat la geana. Prea mi se intamplau multe numai mie.

A iesit scandal puternic de tot, cu reclamatii, cu injurii, cu amenintari...

La urma am aflat ca omul tepuise si alti fraieri si ca era in atentia organelor. Dupa un an jumate firma lui a dat faliment si a disparut din Romania.

Stiu sigur ca e vorba de aceiasi firma cu cea de pe site-ul italian pentru ca numai ea avea spoilere din astea facute la Torino pe o comanda speciala (odata am avut un accident si am luat firul de la un cap la altul cu agentia de asigurari ca sa gasim cine si la comanda cui face spoilere alea)

ASTA E pe scurt patania...Aviz eventualilor amatori.
Horia49540
dupa cum am mai spus, calitatea la piesele noi de la rusi...nu mai e calitate
de ce s-or fi prostiti in halul astadaca mai erau piesele ca acum 30 ani durau masinile astea o vesnicie...
dar nu mai zic nimic...
:brilsmurf:
:wave:
stefan44002
Super-naspa - patania lui Hampu. Cred ca le dadeam foc la cosmelie. Oricum macaronarii care vin cu afaceri de-astea in RO SUNT TEPARI DE MESERIE.
Ok - se pare ca masinile rusesti nu mai sunt ce erau odata, dar:
Ce offroad sa gasesc in bani putin si la intretinere rezonabila?
Imi dau singur raspunsul : Lada Niva
Inca ma mai gandesc la combinatia cu motorul de Peugeot - omologarea nu va fi o problema, are cine sa ma ajute.Caut pe net informatii tehnice despre asta.
Apropo - la cat ar duce un motor diesel de Peugeot -1,9 - poate stie cineva

P.S - Foarte util postul lui Hampu
Georgian40398
Aoleu :shock: Deci cu niva noua ai ramas in drum si in ger pe deasupra...
Exista oare posibilitatea ca niva facuta mai demult sa fie totusi o masina brici ? Brici adica sa nu te lase in drum, sa poti avea o baza in ea. Poate stie cineva din istoria lada niva exact cum s-a stricat calitatea productiei si ar fi folositor sa aflam si niste ani, ca poate cumparam asa ceva.
Horia49540
pai cred ca o lada niva buna ar fi una dinainte de '85, cam ca laditele noastre biggrin.gif
dar totusi ar fi o masina cu tabla veche, si nu numai tabla...

despre producte nu stiu cum s-a stricat, dar cred ca dupa ce a cazut CCCP-ul s-a apucat rusu, ukraineanu, gagau(t)zu si altii de necaz sa bea si mai mult, si epuizand pana la urma butoaiele de vodka, a trecut pe lichidele in care se calesc piesele, si de-aia crapa acuma bicycle.gif biggrin.gif
eu alta explicatie nu gasesc blush.gif
:wave:
stefan44002
Un link ptr. manual reparatii Niva 1,6 si 1,7:
http://www.ladaniva.co.za/
Contine si o scurta istorie LADA.
Despre piesele Lada :
Cred ca piesele originale , deci cu adevarat bune sunt cele de provenienta ruseasca - deci piese facute chiar de fabrica. Probabil ca sunt multe facute de diverse srl -uri din Ucraina, Modova, Belarus, etc.Asa s-a intamplat, daca v-ati lovit de problema si cu piesele de Dacia, cand piesele facute de srl-uri erau la 1/2 din pret dar erau de toata jena.
Interesant ar fi sa gasim un furnizor de piese originale, direct din Rusia.
Hampu The Great
Lada mea, cumparata in 1999 este un model din 1995.
Era un model de pionierat la vremea aia, si aparuse necesar din cauza standardelor euro 2.
Nici in 99 nu reusisera sa il puna la punct ca lumea.
Practic era acelasi model facut pana prin 90, la care se inlaturase carburatorul si se pusese in locul acestuia un sistem de injectie monopunct. Cel mai simplu.

In perioada 90-95, rusul desovietizat a tot incercat sa tina pasul cu noile conditii de piata, incercand in primul rand sa reduca consumul pe seama usurari caroseriei.
Deci dincolo de 90, cam toate caroseriile au inceput sa fie facute fie din tabla mai subtire decat cea cu care ne obisnuise Lada, fie cu alt sistem de ranforsari, mult mai simplu decat la modelele clasice (si mult mai prost).

Dupa 99, s-au orientat catre alte motorizari, sau catre alte sasie pentru motorizarile lor, propunand tot felul de modele.

Rabatul in ce priveste calitatea pieselor nu a fost niciodata facut de producatorul rus. Eu tot ce am avut rusesc original pe masina m-a tinut dincolo de asteptari. Dar de unde naiba sa afli care e original, si care e facatura cand pana si magazinul autorizat Lada din Pantelimon, sau cel de la Mogosoaia vand la greu piese contrafacute ??




QUOTE(stefan44002)
Cred ca piesele originale , deci cu adevarat bune sunt cele de provenienta ruseasca - deci piese facute chiar de fabrica. Probabil ca sunt multe facute de diverse srl -uri din Ucraina, Modova, Belarus, etc..



Ai uitat de cel mai mare bandit din domeniu: Italia !

Ambalate frumos, cu tot felul de etichete si garantii, piesele italienesti pentru Lada sunt cele mai proaste de pe piata si cel mai crunt cosmar pentru posesorii de Nive.


QUOTE(stefan44002)
Interesant ar fi sa gasim un furnizor de piese originale, direct din Rusia.


Firma aia de la Mogosoaia care vinde acum Nive (si la care proprietar este Dl. Victor Surdu) se lauda ca ar folosi numai piese trimise de fabrica pentru service-ul pe care il asigura.
Pentru ce vand ei ca piese...nici un cuvant.

Au un service in Afumati, unde au si parc de prezentare.
Nu am avut posibilitatea sa imi confirm cat este de adevarat, dar ce este sigur e ca ei dau garanti foarte bune (si foarte riscante) pentru reparatiile prestate, si ca acolo nu vand piese separat.
Hampu The Great
QUOTE(Georgian40398)
Aoleu :shock: Deci cu niva noua ai ramas in drum si in ger pe deasupra....



Da fratioare...Era sa dau in Pneumonie, pentru ca masinile astea avand habitatul foarte mic fac o caldura ca'n filme, si din motivul asta eu eram imbracat destul de subtire.
Imi faceau dintii ca zarurile la table..
De la faza aia, eu am avut tot timpul cu mine o patura, fie vara, fie iarna.

QUOTE(Georgian40398)
Exista oare posibilitatea ca niva facuta mai demult sa fie totusi o masina brici ? Brici adica sa nu te lase in drum, sa poti avea o baza in ea.


Eu zic ca modele de pana la primele cu injectie ofera o gramada de garanti.
Cred ca si cele cu injectie de dupa 2002 sunt foarte bune, pentru ca am citit cronici frumoase despre ele pe mapamond.

Eu am avut si marele ghinion cu firma aia Italiana, dar si acela ca era vorba de un model relativ nou pentru rusi, si insuficient studiat.

De altfel ei au si renuntat repede la acest tip de injectie.
stefan44002
Multumesc, Hampu

Acum imi este clar ca trebuie sa ma orientez catre o Niva mai veche.
stefan44002
Am gasit motor diesel 1,9D Peugeot, se lauda ca e bun la compresie. Am datele tehnice a ale moturului, pare a fi OK. Motorul este de la un Peugeot 405 - 1995. Pretul -250 euro, dar mai discutam dupa ce il vad.
Acum, o Niva din 1990-1994 cam la ce bani s-ar invarti?
Ptr. Hampu - daca te-ai saturat de service-uri pt. Lada ta, am un amic care le are cu mecanica si nici nu cere mult. Daca esti interesat, da-mi un mp.
Pret mobile.de pt. o Niva Diesel:
http://www.mobile.de/SIDhpdxGpjS6rO7RIPLdE...1192526623&
stefan44002
Pretul estimativ pt. o Lada Niva cu motor diesel peugeot 1,9D:
-O Lada Niva 1995 - 2700 e - stare buna,fara rugina, motor 1,6 carburator
-Motorul de Peugeot+cutia de viteze(69CP) - 1995 - 350 E
-Manopera : o estimare - aprox 300 e
-omologare RAR : 100 e - acesta este pretul, nu radeti.
Total : 3450 e
Ce parere aveti?
Ionut45405
Scump, dom'le, scump! Fa un calcul de banii de adaptare cati litri de benzina cumperi si, avand in vedere ca motorul e vechi si n-ai nici o baza in el (macar distributie + filtre + ulei tre' sa-i schimbi) nu stiu daca merita... Si cata alergatura cu omologarea, + manopera care nu e tocmai simpla si din cate stiu eu RAR-ul vrea sa pastrezi prinderea originala la motor ceea ce e cam greu... Eu unul nu m-as baga, mai bine o lasi cum a a facut-o ma-sa si ii pui eventual gaz daca faci km multi. E drept ca nu prea ai unde baga butelia...
stefan44002
Si mie mi se pare scump, evident, dar ce 4X4 pot sa iau in banii astia?
Chestia cu RAR -ul nu e chiar asa de complicata, motorul stiu ca e cam vechi, dar compresia lui este f. buna - nu stiu cati km are - mai ma tine lejer 40-50kkm. Apoi, la ce vreau eu sa fac cu Niva, nu fac cu ea multi km.
GPL - aprox. 300e plus ca am nevoie de portbagaj, asa mic cum e el.
Poate mai ma scot la bani daca gasesc o Niva mai ieftina
Horia49540
a propos de pretul final de dupa omologare etc.: am vazut vreo doua-trei land rover defender la 5-6000 euroi
aratau bine, dar or fi fost obosite, sau se saturase proprietarul de consum si de altele?
si am vazut si Jeep Cherokee 4.0 benzina la 1800 euroi, da' asta cred ca era uzat rau sau consuma prea mult...
ar mai fi interesanta si o Suzuki Samurai: mica merge super-bine pe teren... :wave:
stefan44002
Defender-ul e foarte bun, dar la 5-6000 euro e peste posibilitatile mele. In plus, intretinerea e scumpa - nu din auzite.
Am gasit si eu Cherokee, dar, aceleasi probleme ca mai sus.
Cat despre Suzuki - am vazut una, dar e mult prea mica pentru talia mea.
Oricum, nu ma grabesc, probabil ca daca se vor putea face inmatriculari la masini mai vechi non Euro3 - se va shimba situatia. Astept pana la vara - oricum am alte lucruri de facut acum.
stefan44002
Defender-ul e foarte bun, dar la 5-6000 euro e peste posibilitatile mele. In plus, intretinerea e scumpa - nu din auzite.
Am gasit si eu Cherokee, dar, aceleasi probleme ca mai sus.
Cat despre Suzuki - am vazut una, dar e mult prea mica pentru talia mea.
Oricum, nu ma grabesc, probabil ca daca se vor putea face inmatriculari la masini mai vechi non Euro3 - se va shimba situatia. Astept pana la vara - oricum am alte lucruri de facut acum.
Ionut45405
Cherokee nu pre e de teren... Daca zici ca nu faci multi km las-o cum a facut-o ma-sa ca nu scoti banii pe modificare!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.