Help - Search - Members - Calendar
Full Version: turatie motor si Lancia
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
ctin64461
am o lancia dedra motor 1,6 multipunct, 90cp, din 95. cind pun schimbatorul de viteze pe 0 sau ''pe liber'', uneori turometrul imi arata 1500-2000 ture in loc de 800-900, stiu ca nu e grav dar as vrea sa stiu o posibila cauza si eventual un remediu. despre lancia stiu ca nu e o marca prea cunoscuta in romania, as vrea sa aud ceva pareri mai ales ca voi fi in italia pentru urmatorii 3 ani.
ctin64461
am incercat sa schimb "motorasul pas cu pas" insa tot cu unul sh pentru a ma convinge daca el e cauza (asa cum mi s-a sugerat), dar se pare ca e la fel. are cineva o solutie sau a mai patit cineva?
Narcis70422
Eu am avut aceeasi problema cu un renault 19 chamade din 91 si s-a rezolvat dupa ce am schimbat garnitura de chiuloasa.
ctin64461
esti prea radical, cu siguranta la tine au fost alte probleme.
problema e ca la mine se intimpla numai in mers si nu totdeauna. motorul lancia e unul clasic foarte asemanator cu cel de pe daewoo, n-a vrea sa se creada ca fiind lancia e ceva nemaivazut si de speriat, deci accept orice sfat. de curind am facut un test care a iesit ok, mecanicul mi-a spus sa astept sa se agraveze si sa apara ceva concludent la test, insa sint convins ca e una din acele probleme delicate(un contact sau ceva neetans) care se rezolva doar cu cei care au mai patit. mi s-a mai sugerat senzorul de temp. care ar fi responsabil cu turatia motorului cind e rece, insa atita timp cit imi indica normal nu cred.
James Kilowatt
DAca seamana cu Daewoo, fa un reset ECM si o reinitializare a IAC-ului, pentru ca spui ca l-ai schimbat cel putin o data. S-ar putea sa ajute. Poate scrie in manual cum se face.
La Daewoo scoti borna de la baterie cateva zeci de secunde, apoi pui contact (10s), scoti contact, pornesti motorul, pornesti consumatorii (10s), ii opresti, lasi motorul sa se incalzeasca, pui din nou consumatorii, ii opresti, apoi mai lasi un pic si opresti motorul. Dureaza 10-15 minute, functie de cat de repede se incalzeste. Nu atinge acceleratia. Motorul va invata noile pozitii corecte ale motorasului pas cu pas ca sa pastreze o turatie de relenti corecta.

Verifica si starea fiselor de la bujii, daca nu au izolatia ciupita sau coapta, si daca au rezistenta ok. Niste fise nasoale pot duce la informatii gresite despre turatie la ECM, care se lupta sa o corecteze si de asta poate oscila.
ctin64461
am verificat fisele, insa cu fisele e mai simplu motorul intrerupe, porneste greu, la mine e ciudat doar uneori in timpul mersului la lasarea schimbatorului pe liber, odata ce incetinesc sa opresc totul e normal. as vrea mai multe detalii despre resetarea calc.
James Kilowatt
Unele calculatoare (cum e cel de la Daewoo) au memorate pozitiile IAC-ului (adica numarul de pasi al motorasului pas cu pas) intr-o memorie volatila. Daca dintr-un motiv sau altul valorile memorate sunt aiurite, pot fi sterse si reinvatare prin procedura pe care am descris-o mai devreme. In principiu trebuie deconectata bateria un timp, si apoi facuta procedura de reinitializare a IAC-ului. Eu am descris-o pe cea de la Nubira. La punerea contactului prima oara ECM-ul comanda deschiderea IAC-ului la maxim, pentru a fi sigur ca porneste, si apoi ii modifica pozitia incercand sa pastreze turatia de relenti, functie si de consumatori, si memoreaza pozitiile corecte. Dupa ce faci toata procedura, teoretic dupa ce opresti motorul valorile sunt reinvatate.
ctin64461
voi incerca si resetarea, dar imi poti spune, te rog, pasii de urmat ca pentru un novice, nu as vrea sa gresesc.
James Kilowatt
Pai, ti-am spus cum se face la Daewoo.
Daca zici ca ai incercat sa-l inlocuiesti cu unul SH ca sa-l verifici, etapa asta e obligatorie. Ar fi trebuit sa o faci si cand l-ai pus pe celalalt...

La Daewoo scoti borna de la baterie cateva minute, apoi pui contact (10s) (fara sa pornesti), scoti contact (10s), pui contact si pornesti motorul, dupa cateva secunde pornesti consumatorii (faruri, clima..) (10s), ii opresti, lasi motorul sa se incalzeasca, pui din nou consumatorii, ii opresti, apoi mai lasi un pic si opresti motorul.
Nu atinge acceleratia.
Motorul va invata noile pozitii corecte ale motorasului pas cu pas ca sa pastreze o turatie de relenti corecta. Dupa ce ai oprit, cand pornesti din nou ar trebui sa ai un relenti brici.
malin34426
poate fi dereglat senzorul de pedala. injectia aceia se regleaza destul de dificil si numai urmnarind simultan parametrii pe tester. cauta in Italia un atelier care are tester VISA vechi( varianta 96). daca esti pe langa Cremona te pot trimite la un amic ce se pricepe bine. Sau in Brescia la Rovato .
ctin64461
din pacate sint in napoli. ultimul mecanic vizitat, cu tot cu tester, mi-a zis sa astept ca sa se agraveze si sa apara un defect major la tester. totusi cind am schimbat motorasul pas cu pas(tot cu unul vechi) s-a simtit o oarecare imbunatatire in sensul ca face mai rar si in loc de 1500 acum sta pe la 1200. imi puteti spune rolul acelui motoras?
James Kilowatt
Pai ti-am explicat mai devreme. Prin intermediul lui, calculatorul actioneaza un fel de ventil care regleaza cantitatea de aer pentru relenti (si deci turatia de relenti).

La tine cred ca ar putea fi:
- calculatorul are invatate niste valori aiurite, si atunci asta se rezolva prin reset+reinitializare
- e paradit motorasul ala (insa daca spui ca ai incercat altul, problema e in alta parte)
- asa cum a spus malin e aiurit semnalul de la TPS (ar trebui sa se vada pe tester, daca spui ca seamana cu daewoo).
- trage aer pe undeva...

Ai facut resetul si reinitializarea?

Daca mecanicul la care ai mers la tester e atent, o problema de senzor de acceleratie (TPS) ar fi depistat-o. Cred ca unul destept si experimentat s-ar prinde si daca trage aer fals, urmarind valorile senzorilor MAT si MAP (temperatura si presiune pe admisie)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.